مهاجرت

ویزای بازنشستگی مجارستان

ویزای بازنشستگی مجارستان

افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند میتوانند از روشهای گوناگون اقدام کنند. یکی از آنها، اخذ ویزای بازنشستگی مجارستان می باشد. مهاجرت به مجارستان گزینه ای ایده آل برای بازنشستگان، سرمایه گذاران و دانشجویان بین المللی می باشد و با توجه به هزینه های معقول زندگی در این کشور، دست یابی یه یک زندگی راحت و پررفاه امر دشواری نیست. با توجه به پایین بودن هزینه های سیستم بهداشت و درمان و کیفیت بالای خدمات ارائه شده، می توان گفت مجارستان مقصد بسیار مناسبی برای گذراندن دوران بازنشستگی می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به مجارستان در دوران بازنشستگی پاسخ داده ایم.

مجارستان و انواع راه های مهاجرت به این کشور

مجارستان کشوری واقع شده در اروپای مرکزی است که در همسایگی کشورهایی از جمله اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش قرار گرفته است. این کشور جمعیتی بالغ بر 9.6 میلیون نفر را در سال 2023 در بر گرفته است و پایتخت آن شهر بوداپست می باشد که هم زمان پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر مجارستان نیز به حساب می آید. مجارستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بوده و هم زمان از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، بانک جهانی و غیره نیز به شمار می رود. این کشور جز کشورهای با درآمد بالا و اقتصاد قوی به شمار می رود و استانداردهای بالای زندگی در آن به چشم می خورد. زبان رسمی این کشور زبان مجاری می باشد.

 

مجارستان با برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی و اماکن دیدنی فراوان، توانسته است تا در صنعت گردشگری عملکرد قابل توجهی داشته باشد و به این طریق درآمد بالایی از جذب توریست های کشورهای گوناگون حاصل کند. هم چنین صادرات نیز بخشی از سود اقتصادی سالیانه مجارستان را به خود اختصاص داده و از محصولات اصلی صادراتی این کشور می توان به ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات اشاره نمود. علاوه بر مجارها، درصد زیادی از ساکنین اسن کشور را رومانیایی ها و صرب ها به خود اختصاص داده شهروندان این کشور عمدتا مسیحی کاتولیک می باشند. دولت مجارستان راه های گوناگونی را برای ورود مهاجران به خاک خود فراهم کرده است.

روش های مهاجرت به مجارستان در سال 2023 عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی مجارستان

به دلیل سهولت مهاجرت و رشد آمار مهاجران در دهه اخیر، عده زیادی از افراد ممکن است مهاجرت در دوران بازنشستگی را نیز انتخاب نمایند. در صورت انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت، می توان به زندگی آرام و ایده آلی در کنار هزینه های زندگی پایین و استانداردهای زندگی بالاتر دست پیدا کرد. مهاجرت در دوران بازنشستگی به برخی کشورها با اخذ ویزای بازنشستگی امکان پذیر است. این نوع از ویزا، نوعی از ویزای سرمایه گذاری بوده و فرد باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشد. متاسفانه دولت مجارستان ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی به متقاضیان ارائه نمی کند. با این حال امکان مهاجرت به مجارستان در دوران بازنشستگی از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری فراهم است.

هزینه های زندگی و مسکن در این کشور به طرز قابل توجهی جهت مهاجرت به مجارستان پایین می باشد:

هزینه مسکن در مجارستان (یورو)
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر355€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر266€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر601€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر444€
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر180€
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر122€

معرفی ویزای بازنشستگی مجارستان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور، یکی از بهترین راه های جایگزین برای مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی می باشد. سرمایه گذاری در حوزه خرید اوراق قرضه و یا ثبت شرکت در این کشور، از حوزه های محبوب تر در این زمینه به شمار می روند. به دلیل قوانین مالیاتی ساده در مجارستان، عده زیادی از سرمایه گذاران ثبت شرکت در این کشور را به سرمایه گذاری های دیگر ترجیح می دهند. قابل ذکر است که شرکت های ثبت شده در مجارستان تنها موظف به پرداخت مالیاتی 10% می باشند. هم چنین خرید اوراق قرضه در مجارستان نیز منجر به اخذ مجوز اقامت این کشور می شود. هزینه مورد نیاز برای این نوع از سرمایه گذاری، 300000€ (یورو) اعلام شده است. شایان ذکر است که این مبلغ پس از گذشت 5 سال به فرد پس داده می شود.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی مجارستان

طبق قوانین مهاجرتی کشور مجارستان، متقاضیان مهاجرت در این کشور باید اقدامات لازم را از طریق اداره مهاجرت این کشور پیگیری نمایند. مجارستان از اعضای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بوده و برای زندگی در این کشور به مجوز اقامت نیاز است. یکی از راه های اخذ مجوز اقامت این کشور، سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون می باشد. قابل ذکر است که مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک به سادگی سایر کشورها نبوده و قوانین دولت مجارستان در این حوزه سخت گیرانه می باشد، لذا پیشنهاد ما سرمایه گذاری در سایر حوزه های ذکر شده است. بازنشستگان باید گواهی تمکن مالی به ارزش 10000€ (یورو) را به همراه مدارک بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه خود به اداره مهاجرت این کشور ارائه کنند.

سایر مدارک مورد نیاز شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، شناسنامه و سایر مدارک هویتی، گواهی عدم سو سابقه کیفری و گواهی سلامت می باشند. قابل ذکر است که سیستم بهداشتی و درمانی مجارستان بسیار پیشرفته بوده و از اصول درمان کشورهای غربی پیروی می کند و در عین حال خدمات درمان در این کشور از سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. یکی دیگر از مدارک الزامی در هنگام اخذ مجوز اقامت، ارائه گواهی های مربوط به بیمه سلامت می باشد. پس از 3 سال زندگی در مجارستان به طور مداوم، افراد می توانند جهت اخذ اقامت بلند مدت این کشور درخواست خود را از طریق اداره مهاجرت پیگیری نمایند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت در دوران بازنشستگی، می توانید با وکلای خبره ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای بازنشستگی مجارستان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص دریافت ویزای بازنشستگی مجارستان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • هزینه درخواست ویزای بازنشستگی مجارستان چقدر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت ویزای بازنشستگی مجارستان را دارند، حین درخواست باید 290HUF (فورینت مجارستان) را به عنوان هزینه درخواست پرداخت نمایند.
  • مدت زمان پردازش ویزای بازنشستگی مجارستان چقدر است؟ مدت زمان پردازش ویزای بازنشستگی مجارستان بسته به سفارتی که در آن درخواست خود را ثبت می کنید متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول بین 8 تا 10 هفته زمان می برد.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی مجارستان

  1. عمارت گفت:

    خسته نباشید حقوق بازنشتگی و اجاره حدود سی میلیون تومان است آیا می تونم دوران بازنشستگی را در اروپا بگذرانم البته سه تا آپارتمان و دو مغازه و زمین کشاورزی هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای بررسی بهتر توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید

  2. عمارت گفت:

    خسته نباشید بنده مدتی حدود کمتر از شش ماه دیگه بازنشسته می شود و می خوام با حقوق بازنشستگی و همچنین مقدار سرمایه ای که دارم در کشوری مثل مجارستان همراه با زن و فرزندم زندگی کنم. میخوام بدونم چه مقدار سرمایه لازمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مبلغ از کشوری به کشور دیگه فرق داره. در بسیاری از کشورهای اروپایی سخت میشه این امکان رو به دست اورد.
      حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما رو در این رابطه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *