مهاجرت

ویزای بازنشستگی چک

ویزای بازنشستگی چک

ویزای بازنشستگی چک از انواع ویزای بازنشستگی در جهان است و افرادی که به آن دست پیدا میکنند باید درآمد ثابت ماهیانه خود را ثابت کنند. کشور چک در اروپای مرکزی واقع شده و سطح رفاه مردم آن به طور قابل توجهی بالاست. هم چنین وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگون نیز باعث شده تا از بهترین کشورهای دنیا جهت اقامت توریستی محسوب شود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است موارد گوناگونی از جمله نحوه مهاجرت به چک در دوران بازنشستگی، شرایط اخذ این نوع ویزا و مزایا و معایب زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار داده ایم.

  • شرایط بازنشستگی در چک چیست؟
  • آیا می توان جمهوری چک را برای کار انتخاب کرد؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به چین چیست؟
  • هزینه های زندگی در چک چقدر است؟
  • شرایط بیمه درمانی برای بازنشستگان در این کشور چیست؟

در مورد کشور چک و انواع ویزای این کشور

کشور چک، به پایتختی شهر باستانی پراگ، کشوری واقع در قلب اروپاست که 10.6 میلیون نفر شهروند را در خود جای داده است. چک با کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی همسایه بوده و کشوری محصور در خشکی است. نام این کشور در لیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نیز به چشم می خورد. چک کشوری چهارفصل است و تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد و گاها برفی دارد. در فصول بهار و پاییز در چک، آب و هوایی معتدل به چشم می خورد. زبان رسمی ساکنین این کشور زبان چکی بوده اما زبان انگلیسی نیز، به خصوص در شهرهای بزرگ از جمله پراگ، رایج است و عده زیادی به این زبان تکلم می کنند.

کشاورزی از جمله مهم ترین منابع درآمد چک می باشد و در کنار آن صادرات محصولاتی مثل اتوموبیل و کریستال، اقتصاد این کشور را رونق داده است. هم چنین صنعت توریسم نیز سالانه سود قابل توجهی را عاید این کشور می کند. سالانه مهاجران زیادی از روش های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در چک یکی از بهترین گزینه های اخذ اقامت بلند مدت می باشد. با تسلط بر زبان چکی تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان خواهد بود اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. هم چنین متقاضیان می توانند با اخذ ویزای کار این کشور، نسبت به اخذ مجوز اقامت آن اقدام کنند. قابل ذکر است که با اطلاع از شرایط اخذ ویزای همراه چک می توانید نسبت به مهاجرت نزدیکان خود نیز اقدام نمایید. به طور کلی انواع ویزای بلند مدت چک عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • سرمایه گذاری
  • ویزا یا اجازه اقامت خانوادگی

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی در جمهوری چک

معرفی ویزای بازنشستگی چک

انتخاب کشور چک برای گذراندن دوره بازنشستگی یک انتخاب هوشمندانه است؛ چرا که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای غربی و ایالات متحده پایین بوده و مقصدی مناسب جهت کاهش هزینه های زندگی به شمار می رود. هم چنین نرخ جرم و جنایت در چک پایین بوده و کشوری امن محسوب می شود. کیفیت بالای زندگی و سیستم بهداشتی و درمانی کارآمد نیز از نکات مثبت زندگی در چک می باشند. برخلاف کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا، کشور چک ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی به متقاضیان ارائه نمی کند اما امکان مهاجرت در این دوران را فراهم کرده است. الزامی است که افراد ثابت کنند که توانایی تمکن مالی زندگی در این کشور را داشته و حقوق بازنشستگی خود را هر ماه دریافت می کنند.

پارامترهزینه زندگی در چک (کرونا چک)
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت150Kč
McMeal در مک دونالد150Kč
یک بطری 1.5 لیتری آب14Kč
رفت و آمد ماهیانه550Kč
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)4694Kč
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر20232Kč
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر15295Kč

معرفی ویزای بازنشستگی چک

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی چک

علیرغم عدم ارائه ویزای بازنشستگی از سوی دولت چک، امکان مهاجرت به این کشور و اخذ اجاره اقامت بلند مدت از طریق روش های گوناگونی وجود دارد. یکی از این راه ها، مهاجرت از سریق سرمایه گذاری است. به این منظور افراد باید سرمایه ای به مبلغ 75000000CZK (کرونا چک) وارد این کشور کرده و هم زمان حداقل 20 شغل تولید کنند. امکان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت نیز وجود دارد. در این صورت افراد ابتدا ویزایی 6 ماهه دریافت کرده که پس از اتمام اعتبار آن می تواند به مدت دو سال تمدید گردد. در صورتی که یکی از اعضای خانواده اقامت دائم کشور چک را داشته باشد سایر اعضا می توانند از طریق ویزای مهاجرت خانوادگی به وی بپیوندند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی چک

برای آغاز پروسه اخذ ویزا و یا اجاره اقامت بلند مدت کشور چک، فرد ابتدا باید به طور مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و سپس فرم های مربوطه را تکمیل کند و در تاریخ اعلام شده از سوی کنسولگری چک، در این مکان حضور پیدا کنند. در صورت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، از جمله اصلی ترین مدارک، گواهی های مربوط به مبلغ و جزئیات سرمایه گذاری می باشند. هم چنین افراد باید گواهی جهت اثبات بازنشستگی از یک نهاد معتبر و دریافت ماهیانه مبلغی معین به عنوان مقرری بازنشستگی ارائه کنند. گواهی سلامت نیز باید ارائه شده و فرد باید نسبت به اخذ بیمه ای معتبر در کشور چک اقدام کند که هزینه های احتمالی درمان وی در آینده را به طور کامل پوشش بدهد.

گواهی تمکن مالی حداقل برابر با 6 ماه حقوق بازنشستگی نیز باید ارائه گردد تا ثابت شود فرد می تواند هزینه های زندگی خود و همراهانش را در این کشور تامین کند. ویزای فرد باید معتبر بوده و به همراه کپی از ویزاهای قبلی وی ارائه گردد. از سایر مدارک لازم می توان به 2 قطعه عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو سابقه کیفری، انگیزه نامه و مدارک هویتی اشاره نمود. در صورت همراهی همسر و فرزندان، مدارک مربوط به آنان نیز باید به همراه مدارک ازدواج و گواهی تولد نیز ارائه گردند. گفتنی است که پس از حداقل 5 سال اقامت در کشور چک و در صورت تسلط یه زبان چکی، می توان جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمود. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور چک، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *