مهاجرت

ویزای بازنشستگی چین

ویزای بازنشستگی چین

به دلایل گوناگونی از جمله اقتصاد توسعه یافته چین و فرصت های متعدد، ممکن است برخی افراد تصمیم به مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی چین گیرند. مهاجرت در دوران بازنشستگی یکی محبوب ترین گزینه هاست که با استقبال برخی افراد رو به رو شده است. برخی کشورها از جمله پرتغال، اسپانیا، فیلیپین، امارت متحده و غیره، مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی را امکان پذیر کرده اند. با مهاجرت از این طریق می توان موفق به اخذ اقامت و گاهی تابعیت کشور مقصد نیز شد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی جزئیات مهاجرت به چین در دوران بازنشستگی و روش های گوناگون پیش روی متقاضیان پرداخته ایم.

  • شرایط بازنشستگی در چین چیست؟
  • محدودیت های زندگی در چین چیست؟
  • آیا چین مقصد مناسبی برای کار است؟
  • متوسط درآمد بازنشستگان در این کشور چیست؟
  • هزینه های زندگی در چین برای بازنشستگان چگونه است؟

در مورد مهاجرت به چین و اخذ ویزای این کشور

کشور چین به پایتختی پکن، چهارمین کشور بزرگ جهان بوده که مساحتی بالغ بر 9.6 میلیون کیلومتر مربع از قاره آسیا را در بر گرفته است. این کشور جمعیتی برابر با 1440000000 نفر را در سال 2022 در سرزمین پهناور خود جای داده و بدین ترتیب لقب پر جمعیت ترین کشور دنیا را از آن خود کرده است. زبان رسمی دولت چین گویش استاندارد زبان ماندارین است که توسط 70% مردم این کشور استفاده می شود.

اقتصاد چین از بزرگترین اقتصادهای جهان محسوب شده و طی سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. درحال حاضر چین بزرگترین تولید کننده دنیا و دومین وارد کننده بزرگ کالا در جهان به شمار می رود؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، سرمایه گذاری در چین را انتخاب کرده و از این طریق به اقامت بلند مدت این کشور نیز دست پیدا می کنند. هم چنین عده ای از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی چین را به عنوان یک گزینه مطلوب در نظر می گیرند. قابل ذکر است که چین از دانشگاه های معتبر گوناگونی برخوردار بوده و امکان تحصیل به هر دو زبان چینی و انگلیسی نیز فراهم است. از دیگر روش های مهاجرت به چین می توان به اخذ ویزای کار اشاره کرد. به طور کلی انواع روش های مهاچرت به کشور چین عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت با اخذ ویزای کاری
  • از طریق سرمایه گذاری در حوزه املاک
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه این کشور

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی چین

معرفی ویزای بازنشستگی چین

مهاجرت از طریق بازنشستگی یکی از انتخاب های محبوب در سراسر دنیاست. بسیاری از افراد با مهاجرت در این دوره تصمیمی می گیرند تا علاوه بر زندگی در کشور مورد علاقه خود، از مزایایی از جمله مالیات پایین و هزینه های زندگی پایین تر از کشور مقصد بهره مند گردند. ویزای بازنشستگی که با عناوینی دیگر از جمله تمکن مالی و خود حمایتی نیز شناخته می شود، تنها توسط برخی کشورها از جمله اسپانیا، امارات، برزیل و غیره ارائه می گردد و کشور چین ویزایی با این نام ارائه نمی کند. برای مهاجرت در دوران بازنشستگی به سایر کشورها می توان از طریق دیگر روش ها اقدام نمود. رایج ترین راه اخذ اقامت بلند مدت در این دوران، سرمایه گذاری در کشور مقصد است که متقاضیان مهاجرت به چین می توانند از این طریق موفق به اخذ ویزای بازنشستگی این کشور گردند.

پارامتر هزینههزینه زندگی در چین برحسب یوآن
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت20¥
McMeal در مک دونالد35¥
یک بطری 1.5 لیتری آب
رفت و آمد ماهیانه150¥
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)364¥
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر3524¥
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1969¥

معرفی ویزای بازنشستگی چین

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی چین

همان طور که ذکر شد، مهاجرت به چین در دوران بازنشستگی به روش سرمایه گذاری امکان پذیر است. طبق اعلام دولت چین، متقاضیان باید به طور مستقیم در این کشور سرمایه گذاری نموده و حداقل به مدت 3 سال، مالیات در نظر گرفته شده را به موقع پرداخت کنند. مبلغ اعلام شده برای سرمایه گذاری در PRC (جمهوری خلق چین) برابر با حداقل $2000000 (دلار آمریکا) و در بخش های اعلام شده توسط دولت این کشور می باشد. این مبلغ در چین مرکزی به حداقل $1000000 (دلار آمریکا) و در چین غربی به حداقل $500000 (دلار آمریکا) کاهش یافته است. هم چنین امکان اخذ ویزای بلند مدت از طریق خرید ملک در این کشور نیز برای متقاضیان فراهم است.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی چین

با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور چین، افراد می توانند جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری یا نوع F این کشور اقدام کنند. به دلیل قوانین مهاجرتی چین، پروسه اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور ممکن است کمی زمان بر و پیچیده باشد. افراد پس از ارائه درخواست اخذ ویزا به همراه مدارک لازم باید منتظر بررسی مدارک و اعلام کنسولگری این کشور بمانند. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری چین، مهم ترین مدرک، گواهی ثبت شرکت و یا خرید ملک و هرگونه مدرک نشان دهنده سرمایه گذاری در این کشور، همانند قرارداد ثبت شرکت، می باشد. از سایر مدارک می توان به پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو سابقه کیفری، عکس پاسپورتی و گواهی تمکن مالی اشاره نمود.

قابل ذکر است که در کشور چین خدمات درمانی با هزینه ای بالا انجام می شوند و جهت مهاجرت در دوران بازنشستگی، فرد باید بیمه درمانی داشته باشد که هزینه های وی را در این حوزه پوشش دهد. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان، مدارک لازم، از جمله سند ازدواج و گواهی تولد نیز باید ارائه شوند. ویزای سرمایه گذاری چین یا ویزای نوع F، به فرد این امکان را می دهد که 3، 6 و یا 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشد که امکان تمدید این نوع از ویزا نیز فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به چین از سایر روش ها، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در چین می باشد. در صورت نیاز به اخذ مشاوره، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *