مهاجرت

ویزای بازنشستگی ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن

مهاجرت به کشور ژاپن به دلایل گوناگونی از جمله پیشرفت صنعتی و اقتصادی و تحصیلی، سالانه توجه عده زیادی از متقاضیان مهاجرت به کشورهای آسیایی را به خود جلب می کند؛ ویزای بازنشستگی ژاپن را میتوان از بهترین ویزاهای این کشور از نظر سهولت دریافت نامید چراکه فرد شخصا نسبتا به تامین نیازهای خود می پردازد. مهاجرت در دوران بازنشستگی به دلایل مختلفی انتخاب عده ای افراد از سر تا سر جهان می باشد؛ از جمله این دلایل می توان به کاهش هزینه های زندگی و دریافت خدمات بهداشتی پیشرفته تر اشاره کرد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی جوانب مختلف مهاجرت از طریق بازنشستگی و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

  • شرایط مهاجرت کاری به ژاپن چیست؟
  • چه کسانی می توانند به عنوان بازنشسته در ژاپن کار کنند؟
  • محدودیت های مهاجرت کاری به ژاپن چیست؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به ژاپن برای بازنشستگان چیست؟

معرفی انواع ویزاهای ژاپن

ژاپن کشوری در آسیای شرقی بوده که به صورت مجموعه ای از جزایر در اقیانوس آرام واقع شده است. ژاپن از بزرگترین قدرت های اقتصادی دنیا محسوب شده و پایتخت آن، شهر توکیو، از بزرگترین و گران ترین پایتخت های جهان به شمار می رود. این کشور با در بر داشتن جمعیتی بالغ بر 126.4 میلیون نفر، از پرجمعیت ترین کشورهای آسیا و جهان حساب می گردد. زبان رسمی این کشور زبان ژاپنی بوده که بسیاری از لغات آن مشابه زبان چینی است. به دلیل سابقه باستانی ژاپن و تاریخ پر بار آن، سفر به این منطقه سالانه مورد توجه عده زیادی از توریست ها قرار می گیرد. عوامل دیگری همچون فستیوال های گوناگون و مناظر زیبا نیز باعث شده اند تا بخش قابل توجهی از درآمد سالیانه این کشور از طریق صنعت توریسم باشد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی ژاپن

به دلیل توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور ژاپن، عده زیادی از سرمایه داران خارجی این کشور را جهت سرمایه گذاری انتخاب می کنند. سرمایه گذاری در کشور ژاپن در صورتی که با اطلاع از تمامی جوانب آن انجام شود، می تواند اقدامی بسیار پر سود باشد. هم چنین ژاپن نسبت به پیشرفت در حوزه آموزش نیز بی توجه نبوده و هم اکنون یکی از بهترین مقاصد جهان جهت مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. با توجه به هزینه های بالای زندگی در این کشور، متقاضیان تحصیل در ژاپن در صورت واجد شرایط بودن می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی کرده و با کار کردن به مدت 4 ساعت در روز هزینه های اقامت خود در این کشور را تامین کنند. به طور کلی انواع ویزای صادر شده توسط دولت ژاپن به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • روادید کار
  • ویزای ازدواج
  • ویزای سرمایه گذاری

معرفی ویزای بازنشستگی ژاپن

در بسیاری از کشورهای جهان به متقاضیان ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی، تمکن مالی و یا خود حمایتی ارائه می شود. این نوع ویزا به فرد این امکان را می دهد که با ارائه مدارک بازنشستگی خود و تضمین دریافت مقرری ماهانه این دوران به مقداری که توسط دولت مقصد تعیین می شود، موفق به مهاجرت به کشور مورد نظر خود در این دوران شود. از جمله کشورهایی که امکان مهاجرت از طریق تمکن مالی را برای علاقه مندان فراهم کرده اند می توان به اتریش، یونان، پرتغال و اسپانیا اشاره کرد. طبق آخرین آمار اخذ شده از منابع معتبر، دولت ژاپن ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی و مشابه آن برای متقاضیان صادر نمی کند و امکان مهاجرت از این طریق را فراهم نکرده است. با این حال روش های گوناگونی از جمله سرمایه گذاری و یا کار در این کشور می توانند منجر به اخذ اقامت دائم ژاپن گردند.

معرفی ویزای بازنشستگی ژاپن

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی ژاپن

افرادی که از طریق اخذ ویزای کار کشور ژاپن اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند باید بدانند که اعتبار این ویزا عموما یک ساله بوده و امکان تمدید آن وجود دارد. در صورت اقامت در ژاپن به مدت 3 سال، می توان جهت اخذ ویزای اقامت دائم این کشور درخواست خود را ارائه کرد. همچنین ازدواج با یکی از اتباع ژاپن، یکی دیگر از راه های اخذ ویزای اقامت دائم ژاپن است. افراد می توانند پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترک خود در این کشور و در صورت تسلط به زبان ژاپنی، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور گردند. سرمایه گذاری در کشور ژاپن در حوزه های مختلفی از جمله خرید اوراق دولتی، خرید ملک و ثبت شرکت امکان پذیر است. با مهاجرت از طریق ثبت شرکت افراد می توانند به همراه خانواده خود اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

مشاغل پردرآمد در ژاپن در سال 2022درآمد سالانه به ین ژاپن
جراح/ پزشک900000JPY الی JPY3020000
قاضی756000JPY الی JPY2540000
وکیل612000JPY الی JPY2060000
مدیر بانک576000JPY الی JPY1940000
مدیر امور اجرایی540000JPY الی JPY1810000

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی ژاپن

به طور کلی برای اخذ ویزای ژاپن، افراد باید فرم های مربوطه را تکمیل کرده و به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور ارائه کنند. مدارک کلی مورد نیاز عبارتند از گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت و عکس پاسپورتی. در صورت مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار، ارائه مدارکی مبنی بر تسلط به زبان های انگلیسی و ژاپنی، دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر و رزومه کاری الزامی است. هم چنین افراد بازنشسته باید گواهی تمکن مالی خود را به همراه مدارک بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه ارائه دهند. قابل ذکر است که هزینه های حوزه بهداشت و درمان در ژاپن بالا بوده و افراد باید جهت اخذ بیمه درمانی اقدام کنند.

در صورت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، ارائه مدارکی حاوی اطلاعات مربوط به شرکت ثبت شده به همراه سایر مدارک الزامی می باشد. افرادی که به همراه خانواه خود اقدام به مهاجرت می کنند، علاوه بر موارد ذکر شده، باید سند ازدواج و گواهی تولد فرزندان خود را نیز ضمیمه سایر مدارک کنند. ژاپن کشوری بسیار پیشرفته بوده و علیرغم تمام نکات مثبت زندگی در این کشور، هزینه های زندگی بسیار بالاست و ممکن است مهاجرت به این مقصد برای افرادی که تمکن مالی بالایی ندارند دشوار باشد. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از زندگی در این کشور، مقاله هزینه زندگی در ژاپن را مطالعه کنند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره، می تواید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *