مهاجرت

ویزای بازنشستگی کانادا

ویزای بازنشستگی کانادا

کانادا از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی شناخته شده و محبوبیت این کشور بر هیچکس پوشیده نیست؛ بهمین منظور به ویزای بازنشستگی کانادا پرداخته ایم. کانادا به دلیل فراهم آوردن امکانات گوناگون و استانداردهای لازم برای یک زندگی ایده آل، سالانه با تقاضای بسیاری از سوی مهاجرین سر تا سر جهان رو به رو می شود. میزان رضایت مهاجرین از زندگی در این کشور بالا بوده و زمینه های مختلفی برای رشد علمی و اقتصادی افراد فراهم است. این کشور هم چنین در زمینه رعایت حقوق شهروندی از کشورهای برتر در دنیا به شمار می رود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی شرایط مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی و پروسه لازم برای اخذ اقامت این کشور پرداخته ایم.

  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی در کانادا چیست؟
  • محدودیت های بازنشستگی در کانادا چیست؟
  • متوسط حقوق بازنشستگی در کانادا چقدر است؟
  • بهترین روش برای مهاجرت کاری به کانادا چیست؟

معرفی ویزای بازنشستگی کانادا

با نگاهی به آمار مهاجریان در می یابیم که مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی نیز رایج ست. برخی کشورها با ارائه ویزای بازنشستگی که زیر شاخه ای از ویزای سرمایه گذاری محسوب می شود، مهاجرت در این دوران را آسان تر کرده اند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به اروپا در این دوران می توانید مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید. با این حال کشور کانادا ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد اما افراد می توانند با اثبات تمکن مالی خود موفق به اخذ اقامت این کشور گردند. هم چنین می توان به مهاجرت کاری به کانادا و رسیدن به سن بازنشستگی، به طور رسمی در این کشور بازنشسته محسوب شد و مقرری ماهیانه و مزایای این دوران را دریافت کرد. هم چنین سرمایه گذاری به خصوص از طریق خرید ملک یکی دیگر از روش های قانونی جهت اخذ اقامت کانادا می باشد.

معرفی ویزای بازنشستگی کانادا

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کانادا

برای مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا اشتغال ویزای مهاجرتی این کشور را به دست آورند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می تواند با وارد کردن سرمایه به بخش املاک صورت بگیرد. قابل ذکر است که به دلیل امنیت بالای سرمایه گذاری در کانادا و سود دهی بالا از بهترین مقاصد برای مهاجرت از این طریق به شمار می رود.

افراد با مهاجرت از طریق اثبات تمکن مالی نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت که خود از بزرگترین مزایای این روش محسوب می شود. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی در دوران بازنشستگی شامل Victoria, Nelson, Saan ich در استان British Colombia و شهرهای Ottava و Orillia در استان Ontario می باشند. خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور در استانداردهای بسیار بالایی ارائه می کردند و مناظر زیبا و محیطی آرام و دوستانه نیز مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی را ایده آل تر کرده اند.

پارامتر هزینههزینه زندگی در کانادا به دلار
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت$17
McMeal در مک دونالد$10
یک گالن شیر$9
یک پوند فیله مرغ$6
یک بطری 1.5 لیتری آب$2
رفت و آمد ماهیانه$97
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$159
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1338
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$1101

الزامات اخذ ویزای بازنشستگی کانادا

برای اخذ ویزای بازنشستگی کانادا افراد می بایست با ارائه مدارک مورد نیاز به کنسولگری این کشور، پروسه اخذ ویزا را آغاز نمایند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تمکن مالی شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت می باشند. مهاجران ملزم به دریافت بیمه سلامت معتبر در کشور کانادا و ارائه مدارک آن همراه با سایر موارد هستند. هم چنین برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و یا سرمایه گذاری، مدارک مربوط به خرید ملک و گواهی تمکن مالی خود را ضمیمه سایر مدارک نمایند. به همراه ارائه مدارک و فرم های مربوطه، هزینه های مربوط به بررسی مدارک نیز باید پرداخت گردند.

قابل ذکر است که قوانین مالیاتی کشور کانادا به صورتی است که شهروندان این کشور موظف به پرداخت مالیات در ازای درآمد داخلی یا خارجی و سایر سرمایه های گسترده خود می باشند در حالی که افراد غیر شهروند تنها برای درآمد داخلی و سرمایه گسترده خود مالیات پرداخت می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق کار نیز بسیار رایج است و افراد می توانند از روش های گوناگونی از جمله اکسپرس اینتری، ویزای استارت آپ، خویش فرما و غیره اقدام به اشتغال در این کشور نمایند. برای اطلاع بیشتر از این روش می توانید مقاله مهاجرت کاری به کشور کانادا را مطالعه نمایید. در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان مجرب و موفق ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب ویزای بازنشستگی کانادا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای بازنشستگی کانادا می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کانادا چیست؟ برای مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا اشتغال ویزای مهاجرتی این کشور را به دست آورند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می تواند با وارد کردن سرمایه به بخش املاک صورت بگیرد. قابل ذکر است که به دلیل امنیت بالای سرمایه گذاری در کانادا و سود دهی بالا از بهترین مقاصد برای مهاجرت از این طریق به شمار می رود. افراد با مهاجرت از طریق اثبات تمکن مالی نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت که خود از بزرگترین مزایای این روش محسوب می شود. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی در دوران بازنشستگی شامل Victoria, Nelson, Saan ich در استان British Colombia و شهرهای Ottava و Orillia در استان Ontario می باشند. خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور در استانداردهای بسیار بالایی ارائه می کردند و مناظر زیبا و محیطی آرام و دوستانه نیز مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی را ایده آل تر کرده اند.
  • نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کانادا چیست؟ برای اخذ ویزای بازنشستگی کانادا افراد می بایست با ارائه مدارک مورد نیاز به کنسولگری این کشور، پروسه اخذ ویزا را آغاز نمایند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تمکن مالی شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت می باشند. مهاجران ملزم به دریافت بیمه سلامت معتبر در کشور کانادا و ارائه مدارک آن همراه با سایر موارد هستند. هم چنین برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و یا سرمایه گذاری، مدارک مربوط به خرید ملک و گواهی تمکن مالی خود را ضمیمه سایر مدارک نمایند. به همراه ارائه مدارک و فرم های مربوطه، هزینه های مربوط به بررسی مدارک نیز باید پرداخت گردند. قابل ذکر است که قوانین مالیاتی کشور کانادا به صورتی است که شهروندان این کشور موظف به پرداخت مالیات در ازای درآمد داخلی یا خارجی و سایر سرمایه های گسترده خود می باشند در حالی که افراد غیر شهروند تنها برای درآمد داخلی و سرمایه گسترده خود مالیات پرداخت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *