مهاجرت

ویزای بازنشستگی کرواسی

ویزای بازنشستگی کرواسی

به دلیل گوناگونی روش های مهاجرت به کرواسی، امکان زندگی در این کشور در تمام سنین و با اهداف گوناگون وجود دارد. یکی از هموارترین مسیرهای مهاجرتی به کرواسی، اخذ ویزای بازنشستگی کرواسی است چراکه فرد تضمین می کند که تمامی هزینه های خود را خواهد پرداخت. مهاجرت در دوران بازنشستگی با مزایای گوناگونی همراه است که از جمله آنان می توان به پرداخت مبلغ مالیات پایین تر و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی استانداردتر نام برد.

مهاجرت به کشورهای اروپایی همواره محبوب بوده است و این قاره دارای بهترین مقاصد برا گذارندن دوران بازنشستگی می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی نحوه مهاجرت به کرواسی در دوران بازنشستگی و بررسی آن از جوانب مختلف پرداخته ایم.

در مورد کرواسی و انواع ویزای مهاجرتی آن

کرواسی کشوری است واقع شده در منطقه بالکان که با کشورهای دیگری از جمله اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین و مونته گرو مرز مشرک دارد. شهر زاگرب پایتخت کرواسی بوده و هم زمان بزرگ ترین شهر این کشور نیز به شمار می رود. طبق آمار اعلام شده از منابع معتبر، جمعیت کرواسی در سال 2020 برابر با 4.2 میلیون نفر بوده که اکثریت آن را کروات ها تشکیل می دهند. زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت زبان کرواتی بوده و اکثریت ساکنین این کشور مسیحی کاتولیک می باشند. کرواسی از جمله کشورهای توسعه یافته به شمار می رود و اقتصاد آن در وضعیت خوبی به سر می برد. صنعت توریسم از مهم ترین پایه های اقتصاد این کشور به شمار می رود و سالانه عده زبادی توریست به این کشر سفر می کنند.

 

واحد پول کرواسی، کونا بوده که هر واحد آن به 100 لیپل تقسیم می گردد. برخورداری از چندین بندر کوچک و بزرگ باعث شده است تا اقتصاد این کشور رونق قابل توجهی داشته باشد. مهاجرت به کرواسی می توانند به دلایل مختلف از جمله مناظر زیبا و برخورداری از یک زندگی آرام، یک گزینه بسیار مناسب می باشد. روش های گوناگونی برای دریافت اجازه اقامت کرواسی وجود دارد که از جمله آنان می توان به تحصیل اشاره نمود. با اخذ پذیرش از یک دانشگاه و یا موسسه آموزشی در کرواسی می توان موفق به مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای تحصیلی آن شد.

سایر روش های مهاجرت به کرواسی و انواع ویزای ارائه شده توسط دولت این کشور علارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی کرواسی

بر خلاف عموم مردم، برخی افراد ممکن است مهاجرت در دوران بازنشستگی را برگزینند. برای مهاجرت در این دوران عموما به اخذ ویزای بازنشستگی نیاز است. کشورهای گوناگونی از جمله اسپانیا، پرتغال، امارت متحده و غیره با ارائه ویزای بازنشستگی به متقاضیان، مهاجرت در این دوران را برای علاقه مندان امکان پذیر کرده اند. قابل ذکر است که دولت کرواسی ویزایی با این عنوان صادر نمی کند و متقاضیان باید از طرق دیگری اقدام به اخذ اقامت موقت با دائم این کشور نمایند. برای مهاجرت به کرواسی در دوران بازنشستگی افراد می بایست اقدام به دریافت کارت اقامت موقت نمایند. هم چنین افرادی که قصد اقامت در مدتی حداکثر 90 روزه دارند می توانند از طریق اخذ ویزای توریستی به این کشور مهاجرت نمایند.

معرفی ویزای بازنشستگی کرواسی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کرواسی

متقاضیان برای اخذ کارت اقامت کوتاه مدت کشور کرواسی می بایست انگیزه خود را از دریافت این کارت اعلام کنند؛ به طور مثال باید اعلام شود که هدف فرد از مهاجرت به این کشور به کدام یک از دلایل کار، تحصیل، خانواده، سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه ها و یا املاک خود و یا غیره می باشد. قابل ذکر است که هزینه های زندگی در کرواسی در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی مبلغ پایین تری را در بر می گیرد و می توان با زندگی در شهرهایی به جز شهر زاگرب، نسبت به کاهش هر چه بیشتر این هزینه ها مبادرت ورزید.

طبق آخرین آمار اعلام شده از منابع معتبر، هزینه های زندگی در کرواسی در سال 2023 عبارتند از:

پارامتر هزینههزینه زندگی در کرواسی به دلار آمریکا
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت$9
McMeal در مک دونالد$6
یک لیتر شیر$4
یک پوند فیله مرغ$6
یک بطری 1.5 لیتری آب$1
رفت و آمد ماهیانه$55
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$195
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$482
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$384

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کرواسی

برای اخذ کارت اقامت کوتاه مدت کشور کرواسی، همانند انجام امور مهاجرت به سایر کشورها، باید از طریق سفارت کرواسی در کشور مبدا پروسه را آغاز نمود. پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، گواهی عدم سو پیشینه اخذ شده در 3 ماه گذشته و گواهی سلامت از جمله مدارک اصلی و کلی دریافت کارت اقامت کشور کرواسی می باشند. هم چنین ارائه یگ انگیزه نامه و ابراز دلایل و انگیزه فرد از مهاجرت به این کشور نیز از موارد الزامی می باشد. برای اخذ کارت اقامت کوتاه مدت کرواسی متفاضیان باید سند یک خانه و یا قرارداد اجاره مسکن در این کشور را نیز ارائه کنند. هم چنین دریافت بک بیمه در کشور زاگرب یا بیمه ای بین المللی که هزینه های درمان آنان را در این کشور پوشش دهد نیز از موارد الزامی است.

در صورت مهاجرت به همراه همسر و یا فرزندان، اسناد ازدواج و گوهی تولد فرزند نیز باید به موارد قبلی اضافه گردند. قابل ذکر است که افرادی که اقات کوتاه مدتی در کشور کرواسی داشته باشند ملزم به پرداخت مالیات از درآمد خارجی خود نمی باشند اما در صورت ادامه اقامت به مدت بیش از 183 روز در کشور کرواسی، باید به ازای درآمد داخلی خود و هم چنین املاکی که در اختیار دارند نیز باید مالیات پرداخت کنند. با مهاجرت به کرواسی در دوران بازنشستگی، علاوه بر بهره مندی از مناظر زیبا و زندگی در یک محیط آرام و دوستانه، می توان از خدمات بهداشتی درمانی استاندارد و حقوق شهروندی نیز برخوردار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص ویزای بازنشستگی کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص ویزای بازنشستگی کرواسی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • روند درخواست ویزای بازنشستگی کرواسی چگونه است؟ روند درخواست ویزای بازنشستگی کرواسی بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود به عبارت دیگر، روند درخواست ویزا بریا اتباع کشورهای ثالث به نسبت اتباع کشروهای عضو اتحادیه اروپا ساده تر خواهد بود.
  • هزینه درخواست ویزای بازنشستگی کرواسی چقدر است؟ روند درخواست ویزای بازنشستگی کرواسی بسته به سفارتی که از آن درخواست خود را ثبت می کنید، متفاوت خواهد بود، اما هزینه درخواست ویزا معمولا 290HRK (کونا کرواسی) خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *