مهاجرت

ویزای بازنشستگی کلمبیا

ویزای بازنشستگی کلمبیا

مهاجرت در دوران بازنشستگی به دلیل ارائه نکات مثبت گوناگون می تواند انتخابی ایده آل به شمار رود. ویزای بازنشستگی کلمبیا یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی به این کشور است که با وجود مخاطبین کم، شانس بالایی برای دریافت آن وجود دارد. کلمبیا یکی از کشورهای واقع شده در آمریکای جنوبی است که در مقایسه با کشورهای دیگری از جمله کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و غیره از شهرت کمتری در زمینه مهاجرت ایرانیان برخوردار است. این کشور عمدتا به دلیل برگزاری فستیوال های گوناگون و کارناوال های متنوع مقصدی جذاب از نظر توریستی به شمار می رود و سالانه نظرعده زیادی گردشگر را به خود جلب می کند. در این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی مهاجرت به کلمبیا در دوران بازنشستگی از زوایای گوناگون پرداخته ایم.

کشور کلمبیا و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

کلمبیا کشوری واقع شده در آمریکای جنوبی است که با کشورهایی از جمله ونزوئلا، برزیل، پرو و اکوادو رهمسایه بوده و با اقیانوس اطلس، پاناما و اقیانوس آرام نیز هم مرز است. کلمبیا پس از برزیل، آرژانتین و پرو، چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی به شمار می رود. طبق آمار رسمی اعلام شده از منابع قابل استناد، کشور کلمبیا جمعیتی بالغ بر 50.89 میلیون نفر را در سال 2020 در بر گرفته است. شهر بوگوتا، پایتحت کلمبیا بوده و هم زمان بزرگترین شهر آن نیز به شمار می رود. در کشور کلمبیا تنوع آب و هوایی دیده می شود و اکثریت جمعیت آن در یک سوم کوهستانی آن و در شهر بوگوتا و سایر شهرهای اطراف آن زندگی می کنند.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی کلمبیا

زبان رسمی دولت کلمبیا زبان اسپانیایی بوده و اکثر ساکنین آن به آئین مسحیت گرایش دارند. علیرغم رکود اقتصادی در دهه های گذشته، کلمبیا در حال رشد اقتصادی بوده و از مهم ترین کالاهای صادراتی آن می توان به کالاهای تولیدی، مواد نفتی، زغال سنگ و قهوه اشاره نمود. عواملی از جمله اقتصاد قوی و هم چنین نرخ تورم پایین باعث شده اند تا مهاجرت به کلمبیا انتخابی جذاب باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به کلمبیا وجود داشته که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره نمود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات این کشور باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است. به طور کلی انواع ویزای ارائه شده توسط دولت کلمبیا عبارتند از:

  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج
  • ویزای توریستی
  • ویزای بازنشستگی

معرفی ویزای بازنشستگی کلمبیا

همانند کشورهایی از جمله پرتغال و اسپانیا، کشور کلمبیا نیز به افراد متقاضی ویزای بازنشستگی ارائه می دهد. ویزای بازنشستگی نوعی از ویزای سرمایه گذاری می باشد که با نام های تمکن مالی یا خود حمایتی نیز شناخته می شود. با اخذ این ویزا عموما افراد اجازه کار نخواهند داشت و ملزم به پرداخت تمامی هزینه های زندگی و اقامت خود می باشند. ویزای بازنشستگی کلمبیا که ویزای نوع M نیز نام دارد به افراد اجاره کار نداده و متقاضیان باید تضمین کنند که توانایی پرداخت هزینه های زنگی خود و همراهانشان را خواهند داشت. شایان ذکر است که این نوع ویزا از سریع ترین و آسان ترین روش های مهاجرت به کلمبیا محسوب می شود و امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان غیر مستقل وجود دارد.

معرفی ویزای بازنشستگی کلمبیا

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا

متقاضیان اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا علاوه بر اثبات بازنشستگی خود باید تضمین کنند که ماهانه به مبلغی حداقل $700 (دلار آمریکا) مقرری بازنشستگی دریافت می کنند. قابل ذکر است که کلمبیا کشوری ارزان نیست و بهتر است تا افراد پیش از مهاجرت به این کشور حتما تمکن مالی خود را در نظر بگیرند. ویزای نوع M به افراد اجازه ورود و خروج بدون مشکل به کلمبیا را می دهد اما در صورتی که اقامت آن ها در خارج از این کشور بیش از 6 ماه طول بکشد ویزای آن ها باطل خواهد شد و به مشکل برخواهند خورد. هم چنین برای اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا افراد باید بیمه درمانی معتبری داشته باند که سالانه حداقل $70000 (دلار آمریکا) از هزینه های درمانی آنان را پرداخت نماید.

پارامتر هزینههزینه زندگی در کلمبیا به دلار آمریکا
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت$3
McMeal در مک دونالد$4
یک لیتر شیر$2
یک پوند فیله مرغ$1
یک بطری 1.5 لیتری آب$0.7
رفت و آمد ماهیانه$29
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$67
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$292
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$221

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا

همان طور که ذکر شد، اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا فرآیندی پیچیده نیست و از زمان ارسال مدارک تا دریافت این نوع از ویزا عموما یک ماه طول می کشد. متقاضیان اخذ این نوع ویزا باید ابتدا درخواست خود را به کنسولگری کلمبیا در کشور مبدا ارسال نموده و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند. همانند سایر ویزاها، مدارک کلی مورد نیاز شامل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی با کیفیت، مدارک هویتی و ترجمه آن ها، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت می باشند. هم چنین مدارک مربوط به بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه نیز باید ضمیمه سایر مدارک گردند. همان طور که ذکر شد، ارائه گواهی بیمه سلامتی از موارد الزامی بوده و اعتبار بیمه باید حداقل یک سال باشد.

در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان نیز مدارک مربوط به آنان به همراه سند ازدواج و گواهی تولد باید ارائه گردند. ویزای بازنشستگی کلمبیا اعتباری 1 تا 3 ساله داشته که قابل تمدید می باشد. پس از گذشت 5 سال مداوم از زندگی فرد در کشور کلمبیا، وی می تواند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم این کشور به اداره مهاجرت ارائه دهد. مهاجرت در دوران بازنشستگی در صورتی که با توجه به تمکن مالی فرد و شرایط کشور مقصد انتخاب شود می تواند بسیار مفید و پر سود باشد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت در دوران بازنشستگی می توانید مقاله تمکن مالی اسپانیا را مطالعه نمایید. برای اخذ راهنمایی و مشاوره با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *