مهاجرت

ویزای بازنشستگی کویت

ویزای بازنشستگی کویت

به دلیل شرایط مطلوب زندگی در کشور کویت، عده زیادی از متقاضیان علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد نحوه مهاجرت به این کشور هستند. اخذ ویزای بازنشستگی کویت و اطلاع از آن یکی از راه های گوناگون مهاجرت به این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس برای متقاضیان به شمار می رود. علاوه بر ویزای بازنشستگی، سالانه عده زیادی از افراد از طریق روش هایی هم چون سرمایه گذاری موفق به مهاجرت به این کشور می شوند.

مهاجرت در دوران بازنشستگی در صورتی که به روش صحیح انجام شده باشد نکات مثبت و مزایای زیادی را به همراه دارد؛ به طور مثال با مهاجرت در این دوران افراد می توانند از خدمات بهداشتی با کیفیت تری برخوردار شده و یک زندگی با استانداردهای ایده آل داشته باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات شما عزیزان در مورد مهاجرت به کویت در دوران بازنشستگی پاسخ داده ایم.

در مورد کویت و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

کویت کشوری است در غرب آسیا و خاورمیانه که با کشورهایی از جمله عربستان سعودی و عراق مرز خاکی داشته و با ایران به وسیله خلیج فارس از راه آبی در ارتباط است. پایتخت این کشور شهر کویت بوده که هم زمان بزرگترین شهر آن نیز به شمار می رود. زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور زبان عربی می باشد؛ اما با این حال، به دلیل روابط بین المللی کویت، اکثر ساکنین آن به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند و زبان دوم آنان به شمار می رود. با نگاهی به تفکیک ملیت های ساکنین کویت در می یابیم که مهاجران از کشورهایی هم چون بنگلادش، نپال، هند و تایلند و سایر کشورهای عربی در این کشور اقامت دارند. دین رسمی کشور کویت اسلام بوده که درصد زیادی از ساکنین سنی می باشند.

نمودار رشد نرخ بیکاری در کویت

به دلیل فرصت های گوناگون اقتصادی از کویت، این کشور توجه عده زیادی از سرمایه گذاران خارجی را به خود معطوف کرده است. برخورداری کویت از منابع نفت و گاز طبیعی گسترده باعث شده تا این کشور یکی از قدرتمند ترین اقتصادهای جهان را داشته باشد. هم چنین کویت سالانه اقدام به جذب عده زیادی مهاجر به عنوان نیروی کار می کند و مهاجرت به کویت از طریق کار از دیگر روش های محبوب و قانونی برای مهاجرت به این کشور می باشد. آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر نشان می دهد که اغلب خانواده های کویتی از زندگی مرفهی برخوردار بوده و آمار جمعیت زیر خط فقر صفر است. به طور کلی کشور کویت انواع مختلفی از ویزا را ارائه می کند که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای توریستی
  • ویزای ازدواج
  • ویزای کاری

معرفی ویزای بازنشستگی کویت

ویزای بازنشستگی که با عناوینی از جمله تمکن مالی و یا خود حمایتی نیز شناخته می شود یکی از انواع راه های قانونی مهاجرت بوده که گونه ای از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به حساب می آید. ویزای بازنشستگی تنها توسط برخی کشورها به متقاضیان ارائه می گردد و برای مهاجرت در دوران بازنشستگی به مقاصدی که این ویزا را ارائه نمی کنند می توان از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری و یا ویزای کاری جهت انجام این امر مبادرت ورزید. قابل ذکر است که دولت کویت هیچ گونه ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند اما با این حال امکان مهاجرت در این دوران برای علاقه مندان فراهم است. متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کویت مبادرت ورزیده و به این کشور مهاجرت کنند.

پارامترهزینه مسکن در کویت (دینار کویت)
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر267KWD
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر207KWD
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر567KWD
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر416KWD
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر206KWD
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر87KWD

معرفی ویزای بازنشستگی کویت

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کویت

همان طور که ذکر شد، در صورت عدم ارائه ویزای بازنشستگی، افراد می توانند از راه جایگزین مثل سرمایه گذاری در کشور مقصد موفق به مهاجرت شوند. برای مهاجرت به کویت در دوران بازنشستگی نیز به دلیل عدم ارائه این ویزا، افراد عموما اقدام به سرمایه گذاری دراین کشور می کنند. سرمایه گذاری ذکر شده می تواند در بخش های گوناگونی از جمله املاک و یا سهام های دولتی و خصوصی انجام گیرد. هم چنین امکان ثبت شرکت در بخش های دولتی، خصوصی و غیره برای متقاضیان فراهم است. طبق آخرین اطلاعات اعلام شده، برای ثبت شرکت در کویت در بخش خصوصی به 10000KWD (دینار کویت) و در بخش دولتی به 25000KWD (دینار کویت) نیاز است. هم چنین برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سایر حوزه ها سرمایه مد نظر دولت برابر با 10000KWD (دینار کویت) می باشد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کویت

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور کویت افراد پیش از انجام اقدامات مربوط به ثبت شرکت و یا خرید ملک در این کشور، باید از طریق سفارت کویت در کشور خود اقدام به آغاز پروسه بررسی مدارک و اخذ ویزا نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری به طور کلی شامل مواردی از جمله مدارک هویتی، پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی و گواهی سلامت می باشند. ارائه گاهی عدم سو پیشینه ای که در 3 ماه گذشته اخذ شده باشد نیز از مهم ترین موراد برای مهاجرت به کویت می باشد. مدارک مربوط به سرمایه گذاری انجام شده و هم چنین قراردادهای مربوط به ثبت شرکت نیز از موارد الزامی درارائه مدارک ویزای سرمایه گذاری کویت می باشد.

گواهی سلامت نیز از مهم ترین موارد بوده و افراد پیش از اقدام برای مهاجرت به کویت باید جهت اخذ بیمه ای معتبر که هزینه های درمانی آنان را در این کشور پوشش می دهد اقدام کرده باشند. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان، مدارک ذکر شده به علاوه سند ازدواج و گواهی های تولد نیز باید ضمیه سایر موارد گردند. برای گذراندن دوران بازنشستگی در کویت، افراد می توانند ابتدا از طریق اخذ ویزای کاری به کویت مهاجرت نموده و سپس در این کشور بازنشسته گردند. سن بازنشستگی در کویت برای مردان 55 و برای زنان 50 می باشد. در صورت مهاجرت کاری علاوه بر مدارک عومی ذکر شده، افراد ملزم به ارائه رزومه کاری و اسناد مربوط به اسپانسر خود در کویت می باشند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، می توانید با وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *