مهاجرت

ویزای بازنشستگی یونان

ویزای بازنشستگی یونان

یونان، سرزمین سواحل خیره کننده و روزهای آفتابی، یکی از کشورهای انتخاب شده در سال های اخیر توسط مهاجران و سرمایه گذاران است. اخذ ویزای بازنشستگی یونان یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده و شرایط لازم را برای مهاجرت بازنشستگان به یونان فراهم کرده است. یونان از سیستم بهداشت و درمان به روزی برخوردار بوده که خود یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب مقصد ایده آل برای مهاجرت در دوران بازنشستگی محسوب می گردد. روش های گوناگونی برای مهاجرت بازنشستگان به یونان و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که افراد می توانند به توجه به شرایط خود، مناسب ترین روش را انتخاب نمایند. مقاله پیش رو توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تا به این وسیله به سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت به یونان پاسخ دهیم.

راه های مهاجرت به کشور یونان

یونان کشوری واقع شده در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که با کشورهای ترکیه، بلغارستان، آلبانی و مقدونیه شمالی دارای مرز مشترک بوده و با دریای یونان و دریای مدیترانه مرز آبی دارد. پایتخت یونان شهر آتن می باشد که هم زمان بزرگترین شهر این کشور نیز شناخته می شود. جمعیت یونان در سال 2020 برابر با 10.4 میلیون نفر می باشد. مساحت یونان جزیره های متنوعی را در قاره آسیا نیز در برمی گیرد که باعث شده تا یونان به عنوان کشوری اورآسیایی شناخته شود. زبان رسمی این کشور زبان یونانی بوده و ساکنین آن عموما مسیحی می باشند. امروزه یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و سازمان ناتو به شمار می رود.

نمودار رشد نرخ بیکاری در یونان

به دلیل برخورداری از جذابیت های توریستی فراوان از جمله سواحل متعدد و زیبا و هوای گرم، یونان همواره از کشورهایی بوده که توجه گردشگران را به خود جلب نموده است. درصد بالایی از سود اقتصادی سالیانه یونان را درآمد حاصل از صنعت گردشگری به خود اختصاص می دهد. یونان از کشورهایی است که در سال های اخیر با بحران اقتصادی رو به رو شده اما هم چنان مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می گردد. قابل ذکر است که نرخ بیکاری و تورم نیز در این کشور با سیر صعودی مواجه بوده است. به رغم تمامی مشکلات اقتصادی یونان، این کشور هم چنان مورد توجه مهاجران و توریست ها قرار می گیرد. به طور کلی انواع روش های مهاجرت به یونان در سال 2020 عبارتند از:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی یونان

به دلیل رواج بالای مهاجرت در جهان در دهه های اخیر، بسیاری از افراد ممکن است مایل باشند تا دوران بازنشستگی خود را در کشوری دیگر بگذرانند. برای انتخاب کشوری ایده آل برای مهاجرت در دوران بازنشستگی، مهم ترین عامل در نظر گرفتن تمکن مالی و هزینه های لازم برای زندگی در کشور مقصد است. قابل ذکر است که با مهاجرت از طریق بازنشستگی، عموما افراد اجازه اشتغال در کشور مقصد را نخواهند داشت. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر مهاجرت بازنشستگان، نحوه ارائه و کیفیت خدمات حوزه بهداشت و درمان در کشور مقصد می باشد. همان طور که ذکر شد، یونان در زمینه خدمات بهداشتی از رتبه خوبی برخوردار است. مهاجرت به یونان در دوران بازنشستگی از طریق اخذ مجوز اقامت این کشور امکان پذیر می باشد. هم چنین افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک در یونان، اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

هزینه مسکن در یونان به یورو
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهراز 92€ الی 278€
هزینه خرید هر مترمربع آپارتمان در اطراف شهراز 83€ الی 232€

معرفی ویزای بازنشستگی یونان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی یونان

کشورهایی که امکان مهاجرت بازنشستگان را فراهم کرده اند، عموما شرایطی از جمله ارائه تمکن مالی را برای اخذ ویزا یا مجوز اقامت خود در نظر گرفته اند. از شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت یونان، درآمدی ماهانه برابر با حداقل 2000€ (یورو) و یا سرمایه گذاری مبلغی برابر با 24000€ (یورو) در یکی از بانک های یونان است. سیستم مالیاتی یونان به گونه ای است که برخلاف اکثر کشورهای جهان، درآمد دریافت شده توسط فرد در صورتی که از منبعی خارج از یونان باشد نیز مشمول مالیات می شود. اما دولت یونان در سال 2020 با تصویب قوانینی در حوزه مالیاتی، اقدام به جذب بیشتر بازنشستگان مهاجر کرده است. طبق این قوانین، بازنشستگان تنها ملزم به پرداخت مالیات 7 درصدی می باشند که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مبلغ پایینی است.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی یونان

پروسه اخذ مجوز اقامت یونان پروسه ای نسبتا طولانی بوده و افراد برای اخذ آن می توانند ابتدا از طریق ویزای توریستی وارد یونان شده و در طی مدت اقامت 90 روزه خود در این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند. مدارک لازم برای اخذ مجوز اقامت یونان عبارتند از: پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی، 2 عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، مدارک بازنشستگی و مدارک بیمه سلامت. قابل ذکر است که با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در حوزه املاک و یا سایر حوزه ها، ویزای طلایی به فرد ارائه خواهد شد که به این طریق می تواند 5 سال در این کشور اقامت نموده و پس از پایان این مدت، ویزای خود را تمدید نماید. پس از 7 سال زندگی در یونان، فرد می تواند درخواست خود را برای اخذ تابعیت به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد.

حداقل هزینه لازم برای مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری در سال 2021 برابر با 250000€ (یورو) می باشد. قابل ذکر است که امکان مهاجرت خانوادگی به یونان از طریق سرمایه گذاری و یا اخذ مجوز اقامت وجود داشته و ارائه مدارکی از جمله اسناد ازدواج و گواهی های تولد برای فرزندان غیر مستقل زیر 18 سال الزامی است. فراهم کردن یک زندگی مناسب و آرام در یونان به راحتی امکان پذیر است و میزان هزینه ماهانه برای زندگی یک زوج در این کشور، مبلغی برابر با 2500€ (یورو) اعلام شده است. مردم یونان برخوردی صمیمی با مهاجران دارند و به این دلیل از گزینه های مناسب برای مهاجران محسوب می شود. برای اطلاع از جزئیات پروسه مهاجرت به یونان و اخذ راهنمایی های بیشتر، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *