ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به دلایل متعدد همواره مورد توجه بسیاری از هم وطنانمان بوده است؛ البته دریافت این ویزا برای اتباع ایرانی ساده نبوده و پیچیدگی هایی دارد. توصیه می شود چنانچه متقاضی تحصیل در این کشور هستید حتما از پیش در مورد شانس دریافت ویزای تحصیلی متناسب با نوع برنامه تحصیلی خود تحقیق نمائید. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که آگاه به علم مهاجرت و حقوق بین الملل هستند به ارائه اطلاعاتی در خصوص ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی پرداخته اند که امید است پس از مطالعه آن پاسخ سوالات خود را دریابید.

  • الزامات ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی در سال 2023 چیست؟
  • هزینه تحصیل در آفریقا به چه نحوی است؟

آفریقای جنوبی یا به طور رسمی جمهوری آفریقای جنوبی یعنی RSA (یعنی خلاصه شده عبارت Republic of south Africa) جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا می باشد. در مرز شمالی آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا و زیمباوه قرار دارند و در شرق و شمال شرقی اش کشورهای موزامبیک و اسواتینی واقع شده اند. کشور کوچک لسوتو نیز در آفریقای جنوبی قرار دارد و توسط این کشور احاطه شده است.

تحصیل در آفریقای جنوبی در 2023

اگر چه مشکلات فراوانی در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد اما جاذبه های زیادی نیز وجود دارد که باعث می شود افرادی زیادی حاضر باشند این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. از جمله جاذبه های این کشور میتوان به حیات وحش بسیار زیبا و حیرت انگیز در آفریقای جنوبی، شهرهای پیشرفته و پویا و دانشگاه های با رنکینگ بالا اشاره کرد. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی همان طور که پیش تر گفته شد از بسیاری دیگر از کشورها پایین تر است و عموما بین 2000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد و این بستگی به رشته مورد نظر شما دارد و دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید.

البته در 2023 دوره های مدیریتی تا سالیانه 34000$ (دلار آمریکا) نیز شهریه دربردارند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند می بایست همان طور که برای سایر کشورها نظیر تحصیل در اسپانیا عمل می کنند، پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه در این کشور، برای اخذ ویزا اقدام نمایند. از جمله شهرهای دانشجویی این کشور عبارتند از: کیپ تاوون، دوربان، ژوهانسبورگ و پریتوریا.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی هستند، در قدم اول باید مراحل در خواست این نوع از ویزا را به خوبی مطالعه کنند. زیرا بدون سپری کردن مراحل درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی، امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را نخواهید داشت. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی، دانشجویان باید محل خود را در دانشگاه مورد نظر خود تایید کنند. به عبارت دیگر، برای درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی، باید توسط یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در آفریقای جنوبی به عنوان دانشجو پذیرفته شده باشید. به طور کلی دانشجویان در قدم اول باید یک مدرک پذیرش برای درخواست ویزای تحصیلی خود ارائه دهند.

برای درک بهتر از مراحل درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبیتوضیحات
تعیین قرار ملاقات در سفارت آفریقای جنوبیمتقاضیان باید یک قرار ملاقات با کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور محل اقامت خود رزرو کنند.
ارائه مدارک ضروریدر این مرحله متقاضیان باید مدارک خود را آماده کنند، همچنین باید چندین سند مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی خود جمع آوری کند.
پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبیبرای رسیدگی به درخواست متقاضیان، باید طبق دستورالعمل سفارت هزینه مورد نیاز را پرداخت نمایید.
ارسال درخواستدر روز ملاقات در سفارت آفریقای جنوبی، باید درخواست ویزای خود را ارسال نمایید.
منتظر پردازش ویزای خود باشید.تمامی متقاضیان باید ممنتظر بمانند تا ویزای آنها بررسی شود، اگر درخواست آنها موفقیت آمیز باشد می توانند به مسیر خود ادامه دهند.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را با دیگر کشورهای آفریقایی مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را با دیگر کشورهای آفریقایی

اخذ ویزای تحصیلی کشور آفریقای جنوبی

برای این که آفریقای جنوبی به شما ویزای تحصیلی بر مبنای پذیرش تحصیلی دهد، می بایست از دانشگاه مورد نظر به عنوان یک مرکز آموزشی ثبت شده پذیرش داشت. در نتیجه برای مدارس خصوصی زبان و غیره که دوره های کوتاه مدت برگذار می کنند نمی توان ویزا دریافت نمایید. البته توجه داشته باشید ویزای تحصیلی این کشور به هیچ عنوان مستقیما به اقامت دائم آفریقای جنوبی تبدیل نمی شود مگر پس از اتمام تحصیلات آن را تبدیل به ویزای کاری آفریقای جنوبی یا ویزای تجاری آفریقای جنوبی نمایید که خوشبختانه این کار را از داخل خاک این کشور نیز می توانید انجام دهید و نیازی به خروج و درخواست مجدد نمی باشد.

امکان کار با ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

تمامی دارندگان ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می توانند حین تحصیل در آفریقا جنوبی به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی برای دارندگان این نوع از ویزا، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. کار حین تحصیل در آفریقای جنوبی برای افرادی که به دنبال پس انداز مالی حین تحصیل در این کشور هستند، بهترین گزینه می باشد. علاوه بر این، با کار دانشجویی در آفریقای جنوبی می توانند با فرهنگ های مختلف در این کشور آشنا شوند.

البته لازم به ذکر است که برای درخواست کار دانشجویی حین تحصیل در آفریقای جنوبی متقاضیان باید موارد زیر را اراده دهند:

الزامات درخواست کار دانشجویی حین تحصیل در آفریقای جنوبی

مدرک لازم اخذ پذیرش تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند، می بایست از شرایط ویزای تحصیلی نیز مطلع باشند. میانگین زمان پاسخگویی برای ویزای تحصیلی 5 الی 7 هفته است. الزامات اخذ ویزا عبارتند از:

  • یک پاسپورت که برای مدت زمان 30 روز پس از اتمام دوره تحصیلی نیز اعتبار داشته باشد و 2 صفحه خالی نیز داشته باشد.
  • گواهی پرداخت هزینه فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • یک نامه رسمی از مرکز آموزشی مبنی ارائه پذیرش
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هم چنین هزینه زندگی در کشور آفریقای جنوبی باشد.
  • گواهی ای مبنی بر اینکه واکسن تب زرد را دریافت کرده اید.
  • گواهی های پزشکی و رادیولوژی در 6 ماه قبل از اعلام درخواست ویزای تحصیلی
  • اطلاعاتی در خصوص محل اقامتی که در زمان حضور در کشور آفریقای جنوبی در آن جا اقامت خواهید داشت.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از جانب پلیس کشوری که شما بیش از 12 ماه در آن جا اقامت داشته اید از سن 18 سالگی به بعد
  • گواهی های تولد کودکانی که به شما وابسته هستند.
  • گواهی های مربوطه در صورتی که ازدواج کرده اید، همسرتان فوت کرده است و یا از هم جدا شده و طلاق گرفته اید.

الزامات ویزای تحصیلی (زیر 18 سال) آفریقای جنوبی

الزامات ویزای تحصیلی (زیر 18 سال) آفریقای جنوبی

الزامات ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی برای افراد صغیر (زیر 18 ساله ها) عبارتند از:

  • عدم نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه (زیر 12 سال نیز هیچ نیازی به ضمیمه کردن گواهی رادیولوژی خود ندارند)
  • گواهی تولد
  • رضایت نامه از هم پدر و هم مادر و در صورتی که از یک دیگر جدا شده اند از یکی از آن ها
  • ارتباط تماس و آدرس فردی که پذیرفته قیم فرد زیر 18 سال در هنگام حضور وی در کشور آفریقای جنوبی باشد.

اجازه کار با ویزای تحصیلی کشور آفریقای جنوبی

در صورتی که ویزای تحصیلی این کشور را دارید به طور قانونی اجازه دارید 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشید یعنی کارهای نیمه وقت انجام دهید و هم چنین اجازه خواهید داشت در تعطیلات به طور تمام وقت کار کنید. در مقاله ای که از نظر گذراندید توضیحاتی در خصوص ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی خدمت شما بزرگواران ارائه شد هر چند اطلاعات این حوزه بسیار گسترده می باشد و شما در صورتی که هنوز نیاز به اطلاعات بیش تری دارید می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از دانش مهاجرتی تیم مشاوره ما استفاده نمایید.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

افرادی که تمایل به تحصیل در این کشور را دارند در خصوص ویزا سوالات زیر را عنوان می کنند:

  • چگونه میتوان ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی را بدست آورد؟ تنها افرادی می توانند به ویزای تحصیلی این کشور دست پیدا کنند که یک پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی این کشور داشته باشند.
  • مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقا چه مدت است؟ حداقل 3 هفته زمان لازم است تا از لحظه ارائه درخواست کامل در سفارت، ویزای فرد صادر شود.
  • آیا میتوان با ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی کار کرد؟ دانشجویان خارجی می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته در خاک این کشور کار کنند.
  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی چه مقدار است؟ برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور متقاضی باید 1350R (راند) پرداخت کند.
5/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *