ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ارمنستان

ویزای تحصیلی ارمنستان

ویزای تحصیلی ارمنستان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه ها و همچنین مدارس این کشور امری ضروری می باشد. بیش از 7000 دانشجوی بین المللی از حدود 40 کشور در ارمنستان تحصیل می کنند و در ارمنستان تقریباً 50 دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. دانشجویانی که قصد دارند ویزای تحصیلی ارمنستان را دریافت کنند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند، حتما باید با شرایط تحصیل در این کشور آشنا باشند و اطلاعات کاملی از دانشگاه های ارمنستان داشته باشند تا بتوانند براساس نیازها و علایق خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. در لیست دانشگاه های ارمنستان، دانشگاه های معتبر و مقرون به صرفه ای وجود دارند که مقصد دانشجویان بین المللی زیادی از کشورهای مختلف می باشند. از دانشگاه آمریکایی گرفته تا دانشگاه اروپایی، دانشگاه های برتر ارمنستان برنامه های آموزشی زیادی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می دهند.

در این نوشتار، علاوه بر دانشگاه ها و شرایط تحصیل در ارمنستان، موضوع اصلی که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان می باشد. ویزای تحصیلی ارمنستان و مجوز اقامت در این کشور به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد تا برای ادامه تحصیل در خاک ارمنستان اقامت داشته باشند و از برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا بهره مند شوند. قبل از انجام هر کاری، دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان باید مدارک و اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنند. روند درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان نیز موضوع بسیار مهمی می باشد که دانشجویان باید از آن اطلاعات کامل داشته باشند تا قادر باشند تمامی مراحل را به درستی قدم به قدم طی کنند و با موفقیت ویزای تحصیلی ارمنستان را دریافت کنند.

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان و شرایط تحصیل در این کشور

به طور کلی، شرایط تحصیل در دانشگاه های ارمنستان برای دانشجویان ایرانی و دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف دنیا بسیار مناسب می باشد و هر ساله دانشجویان خارجی زیادی وارد دانشگاه های این کشور می شوند.دانشگاه دولتی ایروان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی ارمنی، بنیاد دانشگاه فرانسه و دانشگاه بین المللی اوراسیا از بهترین دانشگاه های این کشور هستند و دانشجویانی از سرتاسر جهان، به‌ ویژه از هند و ایران، در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان و برخی دیگر تحصیل می‌ کنند. برای ورود به دانشگاه های ارمنستان، دانشجویان باید قبل از ارائه مدارک خود با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرند و از شرایط و مدارک مورد نیاز مطلع شوند زیرا شرایط ورود به هر دانشگاه با توجه به الزامات شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف، متفاوت است. علاوه بر دانشگاه، با وجود مدارس ایرانی در ارمنستان، هموطنان زیادی برای تحصیل در مقاطع پایه به ارمنستان مهاجرت می کنند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان و دانش آموزان در مقاطع مختلف اعزام دانشجو به ارمنستان اشاره شده است:

تعداد دانشجویان و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در ارمنستان

آشنایی بیشتر با آموزش عالی در ارمنستان

آموزش عالی در سراسر ارمنستان گسترده است و این کشور در سرشماری عمومی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1989 رتبه اول را از نظر میزان تحصیلات کسب کرده است. نرخ باسوادی بزرگسالان در ارمنستان فوق ‌العاده بالا است و ارقام یونیسف نشان می‌دهد که 100% از جمعیت مردان و 99% از جمعیت زنان بالای پانزده سال دارای توانایی خواندن و نوشتن هستند.

انواع زیر از مؤسسات آموزش عالی (HEI) در ارمنستان فعال هستند:

  • دانشگاه ها (ارائه آموزش عالی، تحصیلات تکمیلی و تکمیلی در شاخه های مختلف طبیعی و جامعه شناسی، علم، فناوری و فرهنگ و همچنین فراهم کردن فرصت هایی برای تحقیقات علمی و مطالعات).
  • موسسات (مجری برنامه های علمی و تحقیقاتی تخصصی و کارشناسی ارشد در تعدادی از شاخه های علمی، اقتصادی و فرهنگی).
  • آکادمی های آموزشی (فعالیت آن با هدف توسعه آموزش، علم، فناوری و فرهنگ در یک حوزه فردی است. برنامه هایی را برای آماده سازی و آموزش مجدد متخصصان واجد شرایط در یک زمینه فردی و همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی انجام می دهد).
  • هنرستان (آماده سازی متخصصان در زمینه موسیقی، ارائه ارتقای صلاحیت و برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاهی).

در جدول زیر به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ارمنستان اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در ارمنستانرتبه در آسیارتبه جهانی
Yerevan State University16692257
American University of Armenia212853853
Yerevan State Medical University318075042
Russian-Armenian Slavonic State University418515142
Armenian National Agrarian University523846373
Armenian State Pedagogical University623986369
Armenian State University of Economics726186864

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان

کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیلی ارمنستان

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در ارمنستان برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور، امکان کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی ارمنستان می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که با ویزای تحصیلی ارمننستان وارد این کشور شده اند، می توانند 22 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند. البته برای کار دانشجویی در ارمنستان باید در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشید. کار ضمن تحصیل در ارمنستان علاوه بر ارائه بودجه مالی کافی در طول تحصیل، دانشجویان را با بازار کار این کشور آشنا می سازد.

برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در ارمنستان برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور عبارت اند از:

برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در ارمنستان برای دارندگان ویزای تحصیلی

امکان همراهی خانواده با ویزای تحصیلی ارمنستان

یکی از بزرگترین مزیت های ویزای تحصیلی ارمنستان برای دارندگان آن، امکان همراهی خانواده دارندگان ویزای تحصیل ارمنستان با آنها می باشد. دولت ارمنستان با همکاری وزارت امور خارجه این کشور برای راحتی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور، اجازه همراهی خانواده دانشجویان را حین تحصیل در این کشور صادر کرده است. بنابراین تمامی دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی معتبر ارمنستان هستند، می توانند خانواده خود را در طول تحصیل در این کشور با خود به همراه داشته باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان

ویزای تحصیلی ارمنستان نوعی ویزا است که تجربیات تحصیل در خارج از کشور را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد. با داشتن ویزای تحصیلی معتبر ارمنستان، دانشجویان می توانند کشور خود را برای شروع تحصیل در یک موسسه آموزشی مستقر در ارمنستان ترک کنند. هزینه دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان با مدت اعتبار یک ساله 40000 AMD (درام) می باشد که معادل 98$ (دلار) است. علاوه بر این، هزینه در سفارت یا کنسولگری ارمنستان مسئول درخواست ویزای دانشجویان قابل پرداخت است. دانشجویان باید به یاد داشته باشند که هزینه غیرقابل استرداد است، حتی اگر ویزای تحصیلی ارمنستان ریجکت شود.

قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تمام مدارک ذکر شده در زیر را در اختیار دارند:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس به اندازه پاسپورت که باید جدید باشد.
  • شناسنامه (به زبان انگلیسی)
  • گواهی های تحصیلی قبلی و برگه های علامت گذاری
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی مانند نتیجه آزمون آیلتس یا تافل
  • گواهی معاینه پزشکی
  • نامه پذیرش ارسال شده توسط یک موسسه آموزشی ارمنستان

برای مهاجرت به ارمنستان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • برای تحصیل در یک موسسه آموزش عالی ارمنستان اقدام کنند.
  • تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند.
  • برای اطلاع قبلی با سفارت یا کنسولگری ارمنستان تماس بگیرند.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ارمنستان را تکمیل کنند.
  • برای ارسال مدارک و پرداخت هزینه ویزا به نمایندگی دیپلماتیک مراجعه کنند.
  • منتظر اطلاعیه ای از سوی هیئت دیپلماتیک ارمنستان باشند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط مهاجرت تحصیلی به ارمنستان و همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای دنیا متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و همچنین انجام امور مربوطه را به متخصصان ما بسپارند.

سوالات تخصصی در باب ویزای تحصیلی ارمنستان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی ارمنستان، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • برای درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان از کجا باید اقدام کنم؟ شما باید برای درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان در کنسولگری ارمنستان در کشور محل اقامت خود اقدام نمایید.
  • چه زمانی برای درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان بهتر است؟ درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان به همراه مدارک لازم باید حداقل 6 هفته قبل از تاریخ سفر به آلمان باشد صورت بگرید.
  • مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی ارمنستان چقدر است؟ یکی از اصلی ترین چالش ها در روند درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی ارمنستان معمولا بین 3 تا 45 روز کاری می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *