ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشجویان سراسر دنیا با رعایت شرایط مربوطه می توانند ویزای تحصیلی اسلواکی را دریافت و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی در این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است. اسلواکی واقعا مکانی منحصر به فرد و الهام بخش است و متقاضیان در هیچ کجای دنیا نمی توانند چنین طیف وسیعی از شگفتی های طبیعی، فولکلور غنی و جاذبه ها و سرگرمی های منحصر به فرد را در چنین کشور کوچکی پیدا کنند. جدای از تحصیل، دانشجویان بین المللی عاشق اسلواکی به خاطر مناظر طبیعی و تاریخ باستانی، مردم دوستانه، فرهنگ و سنت های آن درست در قلب اروپا می شوند. واقع در مرکز اروپا، اسلواکی با جمهوری چک (غرب) و اتریش (جنوب غربی)، لهستان (شمال)، اوکراین (شرق) و مجارستان (جنوب) هم مرز است. قلمرو اسلواکی حدود 49000 کیلومتر مربع وسعت دارد و بیشتر آن کوهستانی است.

کوه‌ ها، دشت‌ ها، دره ‌ها، دریاچه‌ ها، غارها و جنگل‌ ها تنها نمونه ‌هایی از زیبایی‌ های طبیعی هستند که در طول سال در سراسر کشور یافت می شوند. جمعیت این کشور بیش از 5 میلیون نفر است و اکثراً از نژاد اسلواکی تشکیل شده اند. پایتخت و بزرگترین شهر براتیسلاوا است. در اسلواکی، مردم به زبان اسلواکی صحبت می کنند و در خصوص تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانشجویان می توانند علاوه بر این زبان، به زبان انگلیسی نیز مشغول به تحصیل شوند.

انواع ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بر اساس اهداف متقاضیان به دسته های گوناگونی تقسیم می شود. بنابراین تمامی متقاضیانی که به دنبال درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی هستند، در قدم اول باید با انواع مختلف ویزای تحصیل این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای حین درخواست، و پس از ورود به اسلواکی مواجه خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف ویزای تحصیلی اسلواکی می تواندی به نزدیک ترین سفارت اسلواکی در کشور محل اقامت خود مراجعه فرمایید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی را مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی

ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی

اسلواکی کشوری جذاب و زیبا است که در قلب اروپا واقع شده است و کشوری مدرن می باشد که پذیرای تمامی متقاضیان بین المللی از کشورهای مختلف است. دانشجویان بین المللی که به دنبال تجربه تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور هستند باید اسلواکی را انتخاب کنند.

در نمودار زیر به تعداد متقاضیان در مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی اشاره شده است:

تعداد متقاضیان در مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی

مانند بسیاری از سیستم های آموزشی دیگر، سیستم اسلواکی با ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپایی) سازماندهی شده است و اعتباراتی برای قبولی در آزمون های اعتباری، امتحانات یا کلاس های آموزشی اعطا می شود.

سه سطح آموزش عالی در اسلواکی وجود دارد:

  • سطح اول لیسانس
  • سطح دوم کارشناسی ارشد
  • سطح سوم برنامه تحصیلی دکترا (یا PhD)

روند تحصیل در اسلواکی چندان پیچیده نیست و دانشجویان فقط باید مراحل را یکی پس از دیگری با دقت سپری کنند.

در اینجا مراحل رسیدن به اسلواکی برای ادامه تحصیل ذکر شده است:

  1. مرور و بررسی دوره ها و دانشگاه های اسلواکی انتخاب بهترین مورد
  2. بررسی معیارهای واجد شرایط بودن و مدارک مورد نیاز دانشگاه برای آن دوره خاص
  3. شرکت در امتحانات مورد نیاز و جمع آوری تمام مدارک
  4. پر کردن فرم درخواست و ارسال به همراه سایر مدارک
  5. اگر دانشگاه مربوطه درخواست را بپذیرد، نام پذیرش را برای دانشجو صادر می کند.
  6. هنگامی که دانشجو نامه پذیرش خود را دریافت کرد، برای ویزای دانشجویی خود آماده می شود.
  7. اگر درخواست ویزای دانشجو تایید شد، دانشجو باید برای ادامه تحصیل به اسلواکی سفر کند.

کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیل اسلواکی

امکان کار ضمن تحصیل در اسلواکی، یکی از بزرگترین مزیت های این کشور برای تحصیل می باشد. دارندگان ویزای تحصیلی اسلواکی می توانند بدون هیچ گونه موانعی، حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. البته دارندگان ویزای تحصیلی اسلواکی در صورتی می توانند در این کشور کار کنند که، شغل پاره وقت آنها به روند تحصیلی دانشجویان در این کشور لطمه ای وارد نکند. علاوه بر این، دارندگان ویزای تحصیلی اسلواکی فقط می توانند 20 سالعت در طول هفته رد این کشور مشغول به کار شوند. مشاغل پاره وقت دانشجویی در اسلواکی علاوه بر تامین بودجه دانشجویان در طول تحصیل، آنها را با فرهنگ های مختلف در  این کشور آشنا می سازد.

ویزای تحصیلی اسلواکی و رتبه بندی دانشگاه های این کشور

بررسی دانشگاه ها و رتبه بندی دانشگاه های اسلواکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که دانشجویان و متقاضیان بین المللی حتما باید قبلی از درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی انجام دهند. دانشگاه های اسلواکی در دنیا محبوب هستند و طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، 4 دانشگاه در اسلواکی در رتبه بندی برتر دانشگاه های جهان قرار دارند و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در اسلواکی وارد این دانشگاه ها می شوند.

برخی از بهترین دانشگاه هایی که مقصد اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسلواکی می باشند عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در اسلواکیرتبه در اروپارتبه جهانی
Comenius University in Bratislava1261659
Slovak University of Technology in Bratislava24391225
Technical University of Kosice35341558
University of Zilina46982213

ویزای تحصیلی اسلواکی و رتبه بندی دانشگاه های این کشور

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

دانشجویانی که از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا اتحادیه اروپا یا سوئیس هستند، برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیازی به ویزای تحصیلی اسلواکی ندارید و فقط به پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی نیاز دارند تا هویت آنها در این کشور شناخته شود. با این حال، این دانشجویان باید شروع، مدت زمان پیش بینی شده و محل اقامت خود را ظرف 10 روز از ورود خود به اسلواکی در یک اداره پلیس ثبت کنند. دانشجویان بین المللی که به دنبال اقامت بیش از 90 روز هستند نیز باید قبل از پایان 90 روز، برای اجازه اقامت دائم اقدام کنند. از سوی دیگر، کشورهای غیر عضو EEA یا اتحادیه اروپا باید برای ویزای تحصیلی اسلواکی و اجازه اقامت اقدام کنند و ویزا برای اقامت 90 روزه یا کمتر در این کشور کافی است. اما اگر افراد به دنبال اقامت طولانی تری باشند، به اجازه اقامت نیاز دارند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی در لیست زیر ذکر شده اند:

  • جمع آوری اسناد و ارسال آنها به سفارت
  • آماده شدن برای قرار ملافات در سفارت
  • دوره پردازی و بررسی مدارک و درخواست توسط سفارت
  • دریافت ویزا و سفر به اسلواکی
  • درخواست اجازه اقامت موقت در اسلواکی

علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان باید ظرف سه روز پس از ورود خود به کشور، به اداره پلیس خارجی اطلاع دهند. پس از دریافت کارت اقامت، ممکن است لازم باشد دانشجویان یک گزارش پزشکی ارائه دهند که تأیید کند از بیماری هایی که می تواند مردم را در کشور به خطر بیندازد، مبتلا نیستند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی و ورود به دانشگاه های این کشور در اولین گام نیازمند جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز برای ارائه به سفارت و درخواست ویزا می باشد. دانشجویان حتما باید مدارک و اسناد مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی را به درستی و کامل جمع آوری کنند تا ویزای آنها با موفقیت صادر شود و ریجکت نشود. مهمترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی عبارتند از پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس با اندازه پاسپورت، نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مورد نظر در اسلواکی، مدارک بانکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی، مدارکی برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب در اسلواکی، بیمه پزشکی و رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا. مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل، کار، ازدواج و سایر روش ها امکان پذیر می باشد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا هموطنان محترم را در تمامی مراحل و روند مهاجرت به این کشور مدرن اروپایی همراهی و یاری کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی اسلواکی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه به شرح زیر می باشد:

  • روند درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی چگونه است؟ روند درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده است و از کارمندان کنسولگری این کشور، از بوروکراسی های اداری پیچیده جهت اعطای ویزا استفاده نمی کنند.
  • آیا امکان همراهی خانواده با ویزای تحصیلی اسلواکی وجود دارد؟ خیر، اعضای خانواده شما فقط در صورت دریافت ویزای خانوادگی می توانند شما را در حین تحصیل در اسلواکی همراهی کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *