ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به دلیل کیفیت بالای آموزشی و وجود دانشگاه های برتر جهانی همواره در کانون توجه متقاضیان تحصیل در خارج قرار دارد. به همین دلیل، در این مقاله درباره شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان بحث شده و سعی تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت از تهیه آن، بالا بردن هر چه بیشتر اطلاعات افراد در خصوص این نوع ویزا بوده است. عموما، شرایط ویزای انگلستان و معیارهای مهاجرت به انگلستان تحت کنترل اداره مهاجرت و ویزاهای انگلستان می باشد که دارای وب سایت مفیدی برای کمک به متقاضیان تحصیل در انگلستان است. بر اساس قوانین مهاجرتی انگلستان متقاضیان کشورهای غیر اروپایی که مایل به تحصیل برای مدت بیش از 3 ماه در انگلستان می باشند، بایستی پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های انگلستان نسبت به اخذ ویزای تحصیلی Tier4 اقدام نمایند. ویزایی که از 4 اکتبر سال 2020 نیز با عنوان ویزای مسیر دانشجو یا Student Rout نامیده می شود!

با وجود اینکه نتیجه رفراندوم انگلستان درباره خروج از عضویت اتحادیه اروپا (EU) یا همان برکسیت منجر به برخی شبهات در خصوص مقررات ویزایی شده است اما دولت انگلستان به تازگی بیان کرده است که برنامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (EU) هیچ گونه تغییری در حقوق و وضعیت شهروندان اروپایی و خارجی تا سال 2024 نخواهد داشت. در این میان، ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی انگلستان

دلایل تحصیل در انگلستان

انگلستان خواستگاه 12 دانشگاه برتر جهانی است که در بین این دانشگاه ها، دانشگاه های آکسفورد و کمبریج همواره جزو 5 دانشگاه برتر جهان محسوب می شوند. همه ساله بیش از 5000 دانشجو از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل می شوند که همگی این آمارها حاکی از کیفیت بالای استاندارد آموزشی در انگلستان می باشد. به همین دلیل، انگلستان جزو مقاصد تحصیلی اصلی دانشجویان خارجی برای ساخت یک آینده روشن محسوب می شود.


انگلستان همواره به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی جدید و متنوع از ادبیات گرفته تا علوم پایه، از برنامه نویسی تا زیست فناوری جزو مقاصد تحصیلی جذاب و اولویت شماره یک شیفتگان تحصیل در خارج محسوب می شود. از دیگر مزایای تحصیل در انگلستان می توان به اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف، کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل، امکان اخذ اقامت اتحادیه اروپا (EU) را نام برد. برای همین، بحث از ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 در این مقاله از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. نتیجتا تحصیل در انگلستان مورد علاقه بسیاری افراد در سرتاسر دنیا می باشد. در کل دلایل مهم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان 2024 را نیز می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

دلایل مهم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان

چارت تحصیلی کشور انگلستان

در این بخش جدولی کلی از تحصیل در انگلستان طرح شده است. با این جدول به راحتی میتوان مقطع تحصیلی را مشخص نمود.

چارت تحصیلی کشور انگلستان از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه:

مقطع تحصیلیسنشرایط
دانشگاه یا کالج برای مقاطع بالاتر سن 18+
دبیرستانسن 13 تا 18آزمون GCE A-Level (یا آزمون های بین المللی دوره کارشناسی یا AVCE)
آزمون GCSE
سال یازدهم تحصیلی (سن 15-16)
دوره دهم تحصیلی (سن 14-15)
سال نهم تحصیلی (سن 13-14)
مدارس ابتداییسن 7 تا 13امتحان متداول پایان دوره دبستان
سال هشتم تحصیلی (سن 12-13)
سال هفتم تحصیلی (سن 11-12)
دوره ششم تحصیلی (سن 10-11)
سال پنجم تحصیلی (سن 9-10)
سال چهارم تحصیلی (سن 8-9)
دوره سوم تحصیلی (سن 7-8)
کودکستانسن 4 تا 7 سنسال دوم تحصیلی (سن 6-7)
سال اول تحصیلی (سن 5-6)
پیش دبستانی (سن 4-5)

تحصیل در کشور پیشرفته انگلستان

انواع ویزای تحصیلی انگلستان Tier4

سریع ترین زمان درخواست برای ویزا، 3 ماه قبل از شروع دوره است. معمولا طی 3 هفته تصمیمی در مورد ویزا دریافت خواهد شد. هزینه درخواست ویزای خارج از انگلستان 348£ (پوند) است. برای هر فرد وابسته نیز 34£ (پوند) هزینه نیاز است. ویزای تعلق گرفته برای متقاضیان از نوع ویزای تحصیلی (عمومی) Tier4 می باشد. شرط سنی اخذ این نوع ویزا این است که متقاضیان بایستی دارای سن بالای 16 سال باشند و در غیر این صورت ویزای تحصیلی (کودک) Tier4 برای متقاضیان صادر خواهد شد.

نوع ویزا تحصیلی انگلستان Tier4نوع دوره تحصیلیمدت اعتبار ویزا
ویزای تحصیلی کوتاه مدتدوره های کوتاه مدت مثل دوره آموزش زبان انگلیسیحداکثر تا 6 ماه
ویزای تحصیلی (عمومی)دوره های بلندمدت تا بیش از 3 ماهبسته به مقطع و برنامه تحصیلی
ویزای تحصیلی (کودک)دوره های ابتدائی تا دبیرستانبسته به مقطع و برنامه تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2024

معمولا روال درخواست ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 به این گونه است که به محض اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان، موسسه آموزشی مربوطه به عنوان اسپانسر عمل خواهد کرد و فرد مطابق قوانین سال 2024 تا 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود زمان خواهد داشت تا ویزای تحصیلی خود را از سفارت انگلستان درخواست کند. اما نکته اساسی که در باب شرایط درخواست ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 می توان بیان کرد این است که ویزای مذکور همانند سایر ویزاهای انگلستان بر مبنای سیستم امتیاز محور به متقاضیان تعلق می گیرد اما برای کسب صلاحیت جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان Tier4، فرد در وهله اول بایستی مدارک زیر را تهیه کند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی متقاضی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش غیر مشروط از موسسه آموزش عالی (CAS)
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • مدرک اثبات تمکن مالی متقاضی با ارائه صورت حساب بانکی
  • گواهی معاینه پزشکی و گواهی عدم سوء سابقه کیفری

از آنجایی که اعزام دانشجو به انگلستان با توجه به آینده شغلی درخشانی که پیش روی فارغ التحصیلان است، طرفداران زیادی دارد، بهتر است افراد تمامی مراحل را به دقت پیش برند چرا که هر چه تعداد متقاضیان ویزای یک کشور بالاتر باشد، سختگیری سفارت آن کشور نیز بیشتر خواهد بود.

اعزام دانشجو به انگلستان 2024

مدت زمان رسیدگی و هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

معمولا سفارت انگلستان به درخواست های ویزای تحصیلی انگلستان یا همان ویزای مسیر دانشجو Student route visa خارج از انگلستان به مدت تقریبا 3 هفته رسیدگی می کند. ولی مدت زمان رسیدگی به درخواست ها از داخل انگلستان حتی تا 8 هفته نیز طول می کشد و در این میان طبق گزارش سال 2024 هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان از این قرار است:

مدت زمان رسیدگی و هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان

یکی از مهم ترین مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به آن نیاز خواهد داشت، گواهی تمکن مالی است. هر دانشجو باید ثابت کند که توانایی پرداخت شهریه دانشگاه بعلاوه 9 ماه هزینه زندگی در انگلستان را در اختیار دارد و می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد. با وجود اینکه دانشجویان می توانند در انگلستان به کار مشغول شوند اما باید در نظر داشت که در این زمینه دولت بریتانیا همکاری با دانشجویان نخواهد داشت و در نتیجه ارائه بودجه 9 ماه زندگی در انگلستان برای دانشجویان حداقل الزام است.

متقاضیان باید بودجه مورد نظر را برای 28 روز در حساب بانکی خود داشته باشند ضمن این که این گواهی باید 31 روز قبل از درخواست ویزا صادر شده باشد. افرادی که ویزای تحصیلی خود را دریافت می کنند، باید این مدرک را در اختیار داشته باشند مگر آنکه بتوانند ثابت کنند که تمکن مالی دیگری خواهند داشت.

حامیان رسمی مالی در انگلستان برای دانشجویان

در صورتی که فردی از اسپانسرهای شخصی مانند اعضای خانواده استفاده کند، باید به کمک اسناد رسمی رابطه خود با افراد را مشخص کند. برای مثال فرد باید اسناد شناسایی فرد حامی را به طور کامل در اختیار داشته باشد و دلیل روشنی برای حمایت او ارائه کند.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان با وجود برترین دانشگاه های جهان در این کشور هر سال جذاب و جذاب تر می شود. اما اخذ پذیرش و حضور در این دانشگاه های برتر بین المللی شرایط و ضوابطی دارد که یکی از این شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان (Tier4) می باشد. در واقع، درخواست ویزای مذکور شامل مراحل چندی است که بدون دریافت تاییدیه پذیرش (CAS) این امر امکان پذیر نیست. پس مرحله اول و رکن اساسی در اخذ ویزای Tier4 انگلستان درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر انگلیسی و توجه به مراحل زیر می باشد:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیسی بدون مدرک زبان

یکی از مهم دغدغه هایی که همواره با دانشجویان خارجی همراه است، در اختیار گرفتن مدرک زبان انگلیسی است. بسیاری از افراد تسلط مناسبی به زبان انگلیسی دارند اما با روند شرکت در آزمون های آیلتس و تافل آشنایی ندارند و این مسئله می تواند قبولی آن ها در آزمون را دشوار سازد. در چنین شرایطی، دریافت مدرک تحصیلی بدون شرکت در آزمون زبان از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

باید در نظر داشت در این مسیر دانشجویان باید دانشگاهی را برای خود انتخاب کنند که مدرک آیلتس یا سایر مدارک زبان را از درخواست خود حذف کرده است. در این صورت متقاضیان در یک آزمون ورودی شرکت می کنند و در صورتی بتواند در این مصاحبه موفق شود، از طرف دانشگاه نامه ای دریافت خواهد کرد که مدرک زبان در الزامات اولیه نام نویسی او در دانشگاه نیست و متقاضی به طور کامل به زبان انگلیسی تسلط دارد. در این حالت دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود.

ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان از دلایل تا راه حل ها!

همانند هر ویزای دیگری امکان ریجکتی برای ویزای تحصیلی انگلستان نیز فراهم است و متقاضیان نبایستی این احتمال را از ذهنشان دور کنند اما از مهمترین دلایل در زمینه ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان می توان به ارائه مدارک ناقص، پاسخ نادرست، تکمیل ناقص فرم درخواست و غیره اشاره کرد. راهکارهای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان 2024 نیز فقط و فقط دقت و صحت در ارئه مدارک و پاسخگوئی به سوالات و حفظ خونسردی در جلسه مصاحبه است. این بحث را نیز با اشاره به آماری به اتمام می رسانیم. در سال 2023 میلادی از مجموع 40203 درخواست ویزای تحصیلی انگلستان کلا 98% آنها تایید شده و فقط 2% ریجکت شده اند. از همین رو نیز شانس ویزاشدن بسیار بالاست.

شرایط تحصیل پزشکی در انگلیس

برترین دانشگاه های انگلستان در سال 2024

در این بخش دانشگاه های انگلستان به همراه پارامترهای رضایتمندی و کیفیت در سال 2024 به صورت جدول ارائه شده است. این لیست می تواند کمک کننده متقاضیان تحصیل باشد. دانشگاه های برتر انگلستان شامل موارد ذیل است:

رتبهنام دانشگاهرضایت دانشجوییچشم انداز تحصیلاتنمره کلی
1کمبریج4.0986.71000
2آکسفورد4.1083.4989
3سنت اندروز4.2679.7944
4دانشکده اقتصاد لندن3.6786.1934
5امپریال کالج لندن4.0290.4933
6دورام4.0184.8915
7لنکستر4.1489.2914
8لافبورو4.1886.8905
9bath4.0587.4882
10دانشگاه کالج لندن3.8783.8880

اما سطح هزینه های تحصیلی (شهریه) دریافت شده توسط دانشگاه های انگلستان همواره یکی از دلمشغولی های دانشجویان خارجی است. معمولا این هزینه ها (البته جدا از هزینه زندگی) از مقدار حدود 17000$ تا 50000$ (دلار) متفاوت می باشد. همچنین هزینه زندگی در کشور انگلستان در سال 2024 بسته به شهر محل اقامت این دانشجویان از حدود 1300$ الی 1900$ (دلار) متفاوت می باشد که بیشترین بخش هزینه ها نیز متوجه هزینه اجاره خانه است. در نمودار زیر می توان با سطوح مختلف شهریه تحصیلی در دانشگاه های برتر انگلستان در سال جدید آشنا شد:

مقایسه شهریه سالیانه در دانشگاه های انگلستان

در همین زمینه نیز، مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان بسیار مفید خواهد بود.

هزینه و زمان صدور ویزای تحصیلی انگلستان Tier4

شرایط آوردن همراه با ویزای تحصیلی انگلستان Tier4

یکی از اصلی ترین سوالات در خصوص اخذ ویزای تحصیلی انگلستان این است که آیا دارندگان این ویزا می توانند همراه با خودشان بیاورند یا خیر؟ جواب مثبت است. دانشجویان می توانند برای آوردن اعضای درجه یک خانواده اشان اسپانسر شوند و آنها را به همراه خودشان به انگلستان بیاورند. افراد مشمول این برنامه مهاجرتی شامل:

  • همسر، نامزد و یا شریک مدنی
  • فرزند زیر18 سال

اما شرط اصلی برای این کار هم این است که شما و تک تک اعضای خانواده همراهتان بایستی تمکن مالیتان را جهت اقامت در انگلستان ثابت کنید. شرایط این تمکن مالی نیز برای هر یک از اعضای خانواده از این قرار است:

شرایط تمکن مالی انگلستان

توضیحاتی در خصوص دانشگاه های برتر انگلستان

در اینجا لیستی متفاوت از برترین دانشگاه های انگلستان به همراه مشخصات هریک در ذیل وجود دارد:

نام دانشگاهویژگی ها و مشخصات
دانشگاه آکسفوردقدیمی ترین دانشگاه انگلستان. دارای بیش از 22000 دانشجو از جمله 11832 دانشجوی کارشناسی و 9587 دانشجوی ارشد. 94% از دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند.
دانشگاه کمبریجاز محبوب ترین دانشگاه های انگلستان. دارای بیش از 31 دانشکده. دارای 20000 دانشجو که حدود 10% از آنها دانشجویان بین المللی هستند.
دانشگاه ادینبورگتاسیس در سال 1583 در اسکاتلند. پیتر هگز در سال 2013 از این دانشگاه برنده نوبل شد.
دانشگاه بریستولتاسیس در سال 1876. دوره های تحصیلی متنوع. دارای فارغ التحصیلان مشهوری چون وینستون چرچیل، پل دیراک، سر نویل فرانسیس.
دانشگاه لندندارای 9 کالج بزرگ و مشهور شامل کالج لندن، گلداسمیت، کینگ، رویال هالووی و غیره. دارای بیش از 180000 دانشجو در سال.
دانشگاه گلاسکویکی از بهترین انگلستان. حضور در بین 100 دانشگاه برتر دنیا. حضور دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط دنیا در گلاسگو
دانشگاه کاردیفبرترین دانشگاه ولز و یکی از برترین دانشگاه های انگلستان. تاسیس در 1883. دارای بیش از 30000 دانشجو.
دانشگاه منچستردارای 39000 دانشجو و 1400 کارمند در دانشگاه. سال تاسیس در سال 2004.
دانشگاه اسکسسال تاسیس 1963. دارای یک مدرسه بازیگری مشهور. دارای بیش از 11000 دانشجو که 8000 دانشجو در مقطع ارشد دارد.
دانشگاه کیلهتاسیس در سال 1949. در ابتدا با نام Staffordshire نامگذاری شد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان با توجه به قوانین هر دانشگاه و رشته تحصیلی ای که فرد قصد دارد انتخاب کند، مدارک متفاوتی لازم است. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان در سال 2024-2025 عبارت هستند از:

  • CV که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و غیرتحصیلی فرد باشد به عنوان مثال اخذ مدال های ورزشی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان پیشین
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که اصطلاحا به آن application fee گفته می شود

دانشگاه های انگلستان رو میشناسی؟

شرایط سوئیچ ویزای تحصیلی به ویزای کاری انگلستان؟

مسلما این سوال، سوال اکثر کسانی است که انگلستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند. اینکه چگونه و با چه شرایطی آنها می توانند پس از اتمام تحصیلاتشان با هدف کار در انگلستان بمانند. برای این امر آنها بایستی با شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری انگلستان 2024 آشنا باشند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، فارغ التحصیلان از دانشگاه های انگلستان برای جستجوی کار و تبدیل اقامت تحصیلیشان به اقامت کاری ابتداء می توانند برای اخذ ویزای فارغ التحصیلی Graduate Visa اقدام کنند. ویزایی که به آنها اجازه اقامت 2 ساله برای کاریابی در انگلستان را می دهد و سپس در ادامه و به محض یافتن پیشنهاد کاری می توانند ویزای خودشان را به ویزای کارگر ماهر Skilled worker visa سوئیچ کنند:

شرایط سوئیچ ویزای تحصیلی به ویزای کاری انگلستان

ویزای کارگر ماهر انگلستان هم یک ویزای 5 ساله و قابل تمدید است. منتها سوال اینجاست که چه کسانی صلاحیت اخذ این ویزای انگلستان را دارند؟ کسانی که دارای شرایط زیر هستند:

  • برای کارفرمای مورد تایید وزارت کار انگلستان کار کنند
  • گواهی اسپانسری از کارفرمای انگلیسی داشته باشند
  • کاری را در انگلستان انجام دهند که در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان قید شده باشد
  • بسته به کاری که انجام می دهند حداقل درآمد را دریاغت کنند
  • و نیز مدرک زبان انگلیسی (در سطح B1) هم داشته باشند

نحوه امتیازبندی ویزای کارگر ماهر انگلستان 2024

و اما نکته آخر اینکه با توجه به معیارهای فوق نیز بتوانند از 100 امتیاز کل حداقل 70 امتیاز را نیز کسب کنند:

معیار امتیازبندیامتیاز
داشتن گواهی اسپانسر (COS) از کارفرمای انگلیسی20 امتیاز
داشتن شغلی با سطح مهارتی مناسب20 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی در سطح لازم10 امتیاز
سطح درآمدی £20480 الی £23039 (پوند) یا حداقل 80% از سطح درآمدی آن شغل0 امتیاز
سطح درآمدی £23040 الی £25599 (پوند) یا حداقل 90% از سطح درآمدی آن شغل10 امتیاز
سطح درآمدی £25600 یاحداقل سطح درآمدی آن شغل20 امتیاز
شغلی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان20 امتیاز
داشتن مدرک دکترا در رشته ای مرتبط با شغل10 امتیاز
داشتن مدرک دکترا در رشته های علوم پایه مرتبط با آن شغل20 امتیاز

منتها همان طوری که گفته شد، لازمه ورود به سیتم امتیازبندی ویزای کارگر ماهر انگلستان 2024 این است که فرد متقاضی از قبل جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از کارفرمای انگلیسی داشته باشد.

کار ضمن تحصیل در انگلستان

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور انگلستان، دارندگان ویزای تحصیلی انگلستان حق انجام کار ضمن تحصیل برای مدت حداکثر 20 ساعت در هفته و انجام کار تمام وقت و کسب درآمدی معادل 500£ الی 800£ (پوند) در ماه را دارند. اما فرد در صورتی می تواند از حق کار ضمن تحصیل برخوردار شود که دانشگاه یا کالج محل تحصیل وی، هم در فهرست اسپانسر UKVI رسمی و هم در لیست دانشگاه های معتبر ثبت شده باشد.

شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

در شهری مثل لندن، هزاران فرصت شغلی جدید برای دانشجویان خارجی وجود دارد که می تواند به آنها در جهت پوشش هزینه های تحصیلیشان کمک نماید. لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های انگلستان دارای مراکز کاریابی برای کمک به دانشجویان جهت یافتن کار پاره وقت می باشد. البته برای دانشجویانی که مشغول تحصیلی دندانپزشکی در انگلستان هستند فرصتی برای کار حین تحصیل وجود ندارد، همچنین دانشجویان می توانند کاریابی را از طریق جستجوی آنلاین نیز انجام دهند. از انواع وب سایت های کاریابی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Careers Group London
  • Employment 4 students
  • StudentJob

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در 2024

هزینه زندگی در انگلستان

اگرچه امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد اما این درآمد به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های زندگی نیست. در واقع هزینه زندگی در انگلستان به طور متوسط ماهیانه 1500£ (پوند) می باشد. در جدول ذیل قیمت برخی از اقلام در انگلستان طی سال 2024 بیان شده است.

اقلامقیمت (پوند)
یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت£15.00
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد£7.00
بطری آب معدنی£1.25
قالب نان سفید 500 گرمی£1.21
یک کیلوگرم برنج سفید£1.58
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی£67
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر£1162
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر£1836
حق عضویت ماهیانه باشگاه ورزشی£30.98

با توجه به نمودار توزیع هزینه های زندگی در انگلستان 2024 میتوان متوجه این امر شد که بالاترین درصد از هزینه های خرید دانشجویان مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد که باید این نکته را مدنظر قرار داد:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

شایان ذکر است که پس از فارغ التحصیلی نیز امکان اقامت و کار در انگلستان برای فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان وجود دارد. پس، فارغ التحصیلان با ارائه پیشنهاد کاری یا جاب آفر می توانند ویزای تحصیلی انگلستان Tier4 را به ویزای کار انگلستان Tier2 تبدیل نمایند. متقاضیان مهاجرت به انگلستان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی انگلستان

افرادی که علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2024 می باشند باید از سوالات زیر مطلع باشند:

  • اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیازمند چه شرایطی است؟ پذیرش در برنامه تحصیلی، تکمیل و ترجمه مدارک تحصیلی و ارائه نامه تمکن مالی از مهمترین شاخصه ها هستند.
  • شانس تایید ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟ بالای 90% درخواست ها مورد تایید قرار می گیرد.
  • جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چه مدت باید زمان گذاشت؟ این زمان بستگی به این دارد که شما در چه ترمی مایل به تحصیل در انگلستان هستید، طبق قانون می بایستی حداکثر 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی مورد نظر درخواست ویزا داد.
  • مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟ بین 3 تا 8 هفته متغیر است.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان 2024 چقدر است؟ در صورت درخواست از خارج از انگلستان حدود £348 (پوند) و در صورت درخواست از داخل نیز حدود £475 (پوند) می باشد.
  • ویزای تحصیلی انگلستان اجازه کار دارد؟ بله، در مقاطع دانشگاهی دانشجویان می توانند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.
  • آیا با ویزای تحصیلی می توان با اعضای خانواده درخواست ویزا نمود؟ بله، دانشجو می تواند در صورت تامین هزینه ها و دارا بودن شرایط مالی مناسب برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه نماید.
  • ویزای تحصیلی انگلستان قابلیت تبدیل به اقامت دارد؟ بله، این ویزا می تواند بعد از تحصیل در صورت دستیابی به موقعیت کاری به ویزای کار و اقامت کاری و همچنین بعد از چند سال تمدید به اقامت دائم تبدیل گردد.
  • مدت زمان اعتبار ویزای فارغ التحصیلی Graduate Visa انگلستان چقدر است؟ این ویزا 2 سال اعتبار دارد.
  • امتیاز لازم برای اخذ ویزای کارگر ماهر انگلستان چقدر است؟ کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کل برای اخذ این ویزا و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری انگلستان الزامی است.
5/5 - (13 امتیاز)

20 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی انگلستان

  1. بهراد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم اگه در خصوص بردن پت به انگلستان و شرایط و هزینه هاش هم راهنمایی بفرمایید .برام مهمه که بتونم با سگم برم ولی شنیدم خیلی سختگیری دارن و شش ماه زودتر باید اقدام بشه چون مراحل طولانی داره.مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این زمینه اطلاعات موثق تری نیاز دارید که باید با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  2. فاطمه قادری گفت:

    سلام وقت بخیر ۲۱ سالمه مجرد و در حال حاضر دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم،و میتونم برای ایلتس اقدام کنم زبانم در حد خیلی خوبه،۵۰۰-۶۰۰ تومان میتونم هزینه برای مهاجرت بدم آیا امکان گرفتن ویزای تحصیلی را دارم؟و چه شرایطی شانس من رو بیشتر میکنه برای گرفتن ویزا و اگر امکانش هست هزینه حدودی‌ ویزای تحصیلی رو بهم بگید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله چون شرایط سنی شما مناسب هست اما با توجه به اینکه بودجه شما مشخص هست، بهتره در ابتدای امر تحصیل در یک کشور اروپایی دیگه رو تجربه کنید و بعد از اون به فکر مهاجرت کاری به انگلستان باشید.

  3. سپیده گفت:

    برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، برای بررسی تمکن مالی، اگر تمکن مالی باید ۳۳ هزار پوند ا نشان دهد، آیا منظور معادل آن به ارز دولتی است یا به ارز آزاد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      چه شخصی گفته که باید 33 هزار پوند تمکن مالی نشون بدید؟

  4. سمانه گفت:

    سلا..نامه پزشکی برای سفلرت انگلیس چگونه است؟؟ همان دکتر عادی نانه بنویسد کافی است یا فرم خاصی دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این منظور با ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم

  5. مهدی گفت:

    سلام
    اول خیلی ممنونم بابت زحمت های که کشیدید برای توضی دادن
    می خواستم بپرسم تمکن مالی ای که باید مورد تایید سفارت باشد تا یه ما ویزا ی تحصیلی بدهد چقدر باید باشد
    من می خواهم در سن 17 سالگی در رشته ی ریاضی فیزیزک تحصیل کنم
    ممنون با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد هزینه ها و تمکن مالی لطفا مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان رو مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  6. Fatima گفت:

    با سلام و تشکر از شما،
    آیا این صحت دارد که مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی انگلیس حتما باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی و یا ولزی ترجمه شود و نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برای مدارک ویزای انگلستان نیست و مهر دارالترجمه کافی است؟؟؟ یا این که برای اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه های انگلستان مدارک ترجمه شده باید به تایید وزارت امور خارجه برسد، که این امر مستلزم اخذ تاییدیه دادگستری نیز میباشد. من وب سایت کنسولگری بریتانیا را چک کردم اما جایی گفته نشده که نیاز به حضور چه مهری بر روی ترجمه مدارک هست. سوال دیگری که از حضورتان داشتم این است که در وب سایت کنسولگری بریتانیا جایی صحبت از این نشده است که یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی گواهی معاینه پزشکی و گواهی عدم سوء سابقه کیفری نیز هست، امکان دارد بیشتر در این باره توضیح بدهید که کجا چنین موردی ذکر شده و گواهی عدم سوء سابقه کیفری را از کجا باید دریافت کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد روال اجرایی کار لطفا با ما تماس بگیرید

  7. نجفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    شرایطی وجود داره که سفارت از دریافت ۳۴۸ پوند برای بررسی درخواست صرف نظر کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر متاسفانه این هزینه اجتناب ناپذیره

  8. احمد گفت:

    سلام. اگر فول فاند باشیم و شهریه هم نداشته باشیم، آیا لازمه که تمکن مالی قابل توجهی بخوایم ارائه بدیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این موضوع به نوع دانشگاه و فاند شما بستگی دارد اما در کل نامه فاند کافی می باشد

  9. شاهرخ خرمی گفت:

    برای تحصیل در انگلستان سالانه چقدر باید هزینه کنیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای چه مقطعی؟

  10. حسن صباح گفت:

    تا به حال مقاله ای به این کاملی ندیده بودم مرسی از شما
    هزینه های تحصیل در انگلستان چقدره؟ و چه مدت طول میکشه ویزای تحصیلی انگلستان رو بگیریم؟

  11. داوری گفت:

    سلام. مقاله خیلی خوب و جامعی بود ممنون از شما. میخواستم بپرسم امکان اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که نام بردید هم وجود داره؟ در ضمن در رابطه با هزینه تحصیل در انگلستان هم میخواستم از بپرسم. این هزینه در سال چقدره؟ متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *