ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ایسلند

ویزای تحصیلی ایسلند

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایسلند به گونه ای است که بسیاری از افراد برای رسیدن به اقامت دائم از آن استفاده می کنند. باید به این نکته توجه داشت که ویزای تحصیلی نه تنها در این کشور بلکه در سراسر جهان منجر به دریافت اقامت دائم یا بلند مدت نخواهد شد و صرفا اقامتی کوتاه مدت و موقتی به حساب می آید. با این وجود باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر افرادی که برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند، این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل خود در این کشور، شرایط مناسبی برای اقامت به دست آورده و در این کشور بمانند. باید به این نکته توجه داشت که ایسلند یکی از کشورهای با کیفیت برای زندگی است و به همین دلیل می توان تمایل به دریافت انواع ویزاهای این کشور را بسیار بالا دانست.

در حال حاضر، دانشگاه های ایسلند از کیفیت عالی در سطح اروپا برخوردار نیستند و به همین دلیل برای شهروندان برخی از کشورهای جهان بسیار دشوار است که بتوانند توجیهات کافی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را ارائه کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی ایسلند پرداخته اند تا علاقمندان به گام نهادن در این مسیر بتوانند با آسودگی خاطر این ویزا را برای شروع پروسه مهاجرت خود انتخاب کنند.

  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایسلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ایسلند از نظر کیفیت آموزشی در چه سطحی قرار دارند؟
  • آیا ویزای تحصیلی ایسلند محدودیت هایی برای کار ایجاد می کند؟
  • امتیازات دریافت ویزای تحصیلی ایسلند چیست؟

پروسه دریافت ویزای تحصیلی ایسلند

یکی از مهم ترین ویزاهای مهاجرتی به کشور ایسلند، ویزای تحصیلی این کشور است که به دانشجویان این امکان را خواهد داد که اقامتی موقت در این کشور داشته باشند و از این طریق بتوانند شرایط مناسبی برای زندگی خود در این کشور ایجاد کنند. باید به این نکته اشاره داشت که ویزای تحصیلی ایسلند مجوزی برای شروع دوره آموزش در این کشور است و علاقمندان به این ویزا، پیش از هر اقدام باید پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه های ایسلند را به دست آورند.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی ایسلند

در حال حاضر به این دلیل که دانشگاه های ایسلند از کیفیت بالایی در سطح اروپا برخوردار نیستند و دانشجویان باید ثابت کنند که پس از تحصیل خود قصد ماندن در این کشور را ندارند، مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی این کشور کار چندان ساده ای نیست.

واجدین شرایط درخواست ویزای تحصیلی ایسلند

افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی ایسلند هستند، باید برخی شرایط واجد شرایط بودن درخواست این نوع از ویزا را داشته باشند. در غیر این صورت، متقاضیان در روند درخواست ویزای کاری خود با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، متقاصیان فقط در صورتی می توانند برای ویزای تحصیلی ایسلند درخواست دهند، که شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی ایسلند باید، یک دوره تمام و وقت و روزانه را در این کشور دنبال کنند که در لیست موقت برنامه های واجد شرایط مکانیسمی است.
  • باید هزینه دوره را به صورت کامل پرداخت کنند.
  • باید در یک موسسه آموزشی معتبر در ایرلند پذیرفته شده باشید.

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی ایسلند به اقامت دائم

یکی از بزرگترین مزیت های دارندگان ویزای تحصیلی ایسلند این است که، متقاضیان می توانند ویزای تحصیلی خود را به اقامت دائم این کشور تبدیل کنند. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزشی در ایسلند ممکن است واجد شرایط درخواست برای برنامه تحصیلات سطح سوم ایسلندی باشند. به عبارت دیگر، این برنامه به به فارغ التحصیلان این اجازه را می دهد، تا یک سال دیگر در ایسلند بمانند تا بتوانند برای کار در این کشور و اخذ اقامت دائم ایسلند اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که برای تبدیل ویزای تحصیلی ایسلند به اقامت دائم این کشور، باید تمکن مالی قابل توجه را داشته باید. در نهایت اینکه، اگر در ایسلند کار پیدا کنید، و مجوز کاری این کشور را نیز دریافت کنید، ممکن است پس از 5 سال اقامت در این کشور مجوز اقامت دائم ایسلند را دریافت کنید.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی ایسلند هستند، باید با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی به خوبی آشنا شوند. فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند دارای مراحل گوناگونی می باشد که متقاضیان باید با موفقیت آنها را سپری کنند. در صورت رعایت نکردن مراحل کلیدی در روند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند، متقاضیان با مشکلات گسترده ای درد این زمینه مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند، تعیین وقت درخواست ویزا می باشد. متقاضیان باید در این مرحله برای تعیین وقت با سفارت ایرلند در کشور محل اقامت خود تماس بگیرند.

در جدول زیر می توانید با مراحل کلیدی در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند آشنا شوید:

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلندتوضیحات
تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ایسلندمتقاضیان باید در این مرحله فرم درخواست ویزای تحصیلی ایسلند را تکمیل کنند. آنها می توانند فرم درخواست را در وب سایت سفارت ایسلند پیدا کنند.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.یکی از اصیل ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند، جمع آوری مدارک مورد نیاز در این زمینه می باشد. در صورت ناقص بودن مدارک، ویزای تحصیلی شما ریجکت خواهد شد.
ارسال درخواستدر این مرحله متقاضیان باید درخواست را ارسال کنند، سپس هزینه درخواتس ویزای تحصیلی ایسلند را به طور کامل پرداخت نمایند.
منتظر پردازش ویزای تحصیلی خود باشید.مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی ایسلند معمولا بین 5 تا 7 هفته کاری می باشد.
سفر به ایسلنددانشجویان در این مرحله باید به ایسلند سفر کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایسلند

پذیرفته شدگان در دانشگاه های ایسلند، باید این آمادگی را داشته باشند که با دریافت وقت قبلی، به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست رسمی خود برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را به ثبت برسانند. در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز سفارت مطابق با خواست این ارگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در روند دریافت ویزای تحصیلی فرد داشته باشد.

برخی از مهم ترین مدارکی که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند به آن نیاز خواهند داشت عبارتند از:

  • فرم تکمیل و امضای شده درخواست ویزای تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در قطع پاسپورت
  • گواهی پرداخت 6000ISK (کرون ایسلند) برای بررسی مدارک
  • گواهی دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های ایسلند
  • یک کپی از گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • گواهی بیمه سلامت که حداقل 2000000ISK (کرون ایسلند) اعتبار داشته باشد.
  • گواهی تمکن مالی از بانک

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایسلند

شرایط کار ضمن تحصیل در ایسلند

افرادی که ویزای تحصیلی ایسلند را به دست می آورند، می توانند در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. برخی از مهم ترین محدودیت های کار ضمن تحصیل در ایسلند عبارتند از:

  • فرد برای شروع کار خود در این کشور باید مجوز کار دریافت کند.
  • فرد تنها باید برای افرادی یا فردی کار کند که بر اساس مجوز کار دانشجویی تعیین شده است.
  • دانشجو نمی تواند بیش از 15 ساعت در هفته کار کند مگر آن که کار کردن بخشی از دوره تحصیل او باشد.
  • متقاضی در دوره های تعطیلی دانشگاه این فرصت را دارد که بدون محدودیت زمانی کار کند.

با این حال این یک فرصت فوق العاده است تا دانشجویان خارجی بتوانند هزینه های نسبت زیاد تحصیل در این کشور را برای خود به حداقل برسانند. یکی از مهم ترین محدودیت هایی که تحصیل در ایسلند ممکن است برای برخی ایجاد کند آن که فرد نهایتا در طول یک سال می تواند 90 روز خارج از خاک ایسلند حضور داشته باشد و در صورتی که خروج وی به صورت پیوسته یا ناپیوسته از این محدوده عبور کند، ممکن است اقامت فرد در ایسلند لغو شود.

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر ایسلند یکی از کشورهای با کیفیت اروپایی برای زندگی است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به رسیدن به این کشور دارند. فعالیت های زیادی باید برای رسیدن به اقامت این کشور صورت گیرد که هر یک از آن ها در جایگاه خود دارای اهمیت بسیار زیادی است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با انواع روش های مهاجرتی به بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

متداول ترین سوالات ویزای تحصیلی ایسلند

در این بخش توجه شما را به پاسخ مهم ترین سوالات جلب می داریم:

  • فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایسلند شامل چه مواردی است؟ ابتدا فرم درخواست ویزای تحصیلی ایسلند را تکمیل نمایید و سپس مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. در مرحله بعدی ارسال درخواست ویزا صورت گیرد. در مرحله بعدی منتظر پردازش ویزای تحصیلی خود باشید.
  • شرایط کار ضمن تحصیل در ایسلند به چه صورت است؟ افرادی که ویزای تحصیلی ایسلند را به دست می آورند، می توانند در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. فرد برای شروع کار خود در این کشور باید مجوز کار دریافت کند. فرد تنها باید برای افرادی یا فردی کار کند که بر اساس مجوز کار دانشجویی تعیین شده است. دانشجو نمی تواند بیش از 15 ساعت در هفته کار کند مگر آن که کار کردن بخشی از دوره تحصیل او باشد. متقاضی در دوره های تعطیلی دانشگاه این فرصت را دارد که بدون محدودیت زمانی کار کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *