ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

با توجه به افزایش تمایل به تحصیل در کشورهای ارزان قیمت، دریافت ویزای تحصیلی بلاروس نیز جایگاه ویژه در جهان پیدا کرده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در بلاروس را دارند، بدون توجه به ملیت، باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند و صرفا در این صورت است که قادر خواهند بود تا دوره آموزشی خود را در این کشور آغاز کنند. در حال حاضر نمی توان گفت که بلاروس یکی از کشورهای سطح بالا برای تحصیل در رشته های مختلف است اما برای برخی می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد که از مهم ترین آن ها باید به سهولت تحصیل و دریافت ویزا، عدم عضویت در شنگن و چالش های منطقه غیره اشاره داشت.

برخی از کشورهای حوزه شنگن به این دلیل که شرایط تحصیل در آن ها با استانداردهای جهانی فاصله دارد، محدودیت هایی را برای صدور ویزا اعمال می کنند، با این حال در بلاروس شرایط متفاوت است و فرد می تواند با آسودگی خاطر بیشتری ویزای تحصیلی خود را در این کشور دریافت کند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که بلاروس یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند دریافت ویزای تحصیلی بلاروس پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در بلاروس چگونه است؟
  • چه کسانی برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی نیاز دارند؟
  • محدودیت های موجود برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور چیست؟
  • مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بلاروس چیست؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

همه افرادی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند، باید ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند و ملیت افراد نقشی در این زمینه ندارد. دانشجویان باید در اولین قدم در این مسیر، دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کرده و درخواست دریافت پذیرش تحصیل را به دانشگاه ارسال کنند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند به عنوان یک کاندید دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور شناخته شود. باید توجه داشت که در حال حاضر دانشگاه های بلاروس در رتبه بندی های جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند و به همین دلیل است که افراد با رزومه های نه چندان قوی نیز می توانند این ویزا را به دست آورند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی بلاروس باید مراحل زیر را با دقت طی کنند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که ویزای تحصیلی بلاروس، تنها مجوز رسمی است که برای تحصیل در این کشور صادر می شود و سایر مدارک پیش نیاز ورود به این کشور بوده یا اینکه ارزش قانونی برای مهاجرت به بلاروس ندارند.

افراد واجد شرایط درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی بلاروس هستند، باید قبل از درخواست واجد شرایط بودن خود را برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی، اکثر شهروندان غیر روسی جهان که تمایل شدیدی برای تحصیل در بلاروس را دارند، برای انجام این کار باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که، فقط اتباع کشورهای روسیه و اوستیای جنوبی می توانند برای مدت نامحدود در بلاروس بمانند و روند تحصیلی خود را در این کشور ادامه دهند. در نهایت اینکه، متقاضیان بسته به ملیت خود می توانند برای اهداف تحصیلی وارد بلاروس شوند و به مدت 60 تا 90 روز در این کشور سکونت داشته باشند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی بلاروس

متقاضیان تحصیل در بلاروس باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور بدون دریافت ویزای تحصیلی امکان پذیر نیست و برای دریافت این ویزای مهم، فرد باید مدارک خود را مطابق با خواست سفارت این کشور به طور دقیق ارائه کند. مهم ترین مدرکی که در این بین برای سفارت کشور بلاروس حائز اهمیت است، پاسپورت فرد خواهد بود که باید 90 روز اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد.

فرد باید برای ویزای موقت بلاروس درخواست خود را به ثبت برساند و برای این کار باید فرم درخواست ویزای تایپ C را از سایت سفارت این کشور دانلود کرده و تکمیل کند. این فرم همراه با توضیحات کامل ارائه می شود و متقاضی باید نسبت به تکمیل فرم مطابق با خواست سفارت دقت کافی را مبذول کند. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، فرد باید یک قطعه عکس بیومتریک را به بالای فرم و در جایگاه خود الحاق کند. این عکس باید به صورت رنگی چاپ شده باشد.

فرد همچنین باید هزینه مربوط به درخواست ویزا را نیز بپردازد که در حدود 60€ (یورو) تعیین شده است. البته باید به این نکته اشاره داشت که افراد می توانند با پرداخت هزینه بیشتر، روند رسیدگی به ویزای خود را تسریع بخشیده و زودتر ویزای خود را دریافت کنند. با توجه به روند سریع پاسخگویی به درخواست ها در سفارت بلاروس، باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از موارد، نیازی به پرداخت چنین هزینه ای نیست.

سایر مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس عبارتند از:

  • بیمه معتبر درمانی در بلاروس
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم ابتلا به بیماری های خاص مانند HIV
  • ریز نمرات تحصیلی به علاوه ترجمه آن ها
  • تاییدیه تحصیلی از طرف دولتی که در آن تحصیل کرده اید.
  • گواهی رزرو بلیط سفر به بلاروس
  • تمکن مالی
  • نامه پذیرش

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی بلاروس

مزایای اخذ ویزای تحصیل بلاروس

ویزای تحصیل بلاروس برای دارندگان این نوع از ویزا، مزایا بی شماری را به همراه دارد. در جدول زیر می توانید برخی از مهمترین مزیت های اخذ ویزای تحصیلی بلاروس را مشاهده فرمایید:

مزایای اخذ ویزای تحصیلی بلاروستوضیحات
تمدید ویزایکی از اصلی ترین مزیت های اخذ ویزای تحصیلی بلاروس، امکان تمدید ویزا در صورت پایان انقاضا ویزا می باشد.
روند درخواستروند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس بر خلاف اغلب کشورهای غربی بسیار ساده است و از بورکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست این نوع از ویزا خبری نیست.
دانشگاه های بین المللیدارندگان ویزای تحصیل بلاروس می توانند به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی در بهترین دانشگاه های بلاروس مشغول به تحصیل شوند.

امتیازهای دریافت مجوز تحصیل در بلاروس

یکی از مهم ترین امتیازهایی که دریافت ویزای تحصیلی بلاروس به همراه دارد آن است که فرد می تواند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کند. افرادی که طرح تجاری قدرتمند نیز در اختیار داشته باشند، می توانند کسب و کار خود را در بلاروس آغاز کنند. یکی از مهم ترین مزیت های درخواست ویزای تحصیلی بلاروس آن است که فرد می تواند در کوتاه مدت به این ویزا درست پیدا کند و معمولا در یک بازه زمانی 14 روزه، درخواست فرد پاسخ داده خواهد شد.

در مجموع باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در بلاروس اگرچه امتیاز بزرگی به حساب نمی آید، اما می تواند یکی از راهکارهای رسیدن به برخی از کشورهای اروپایی باشد. در صورتی که به دنبال آن هستید تا بهترین مسیر مهاجرت به خارج از کشور را برای خود و اعضای خانواده به ارمغان آورید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی در باب ویزای تحصیلی بلاروس

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی بلاروس، پاسخ دهیم. برخی از تخصصی ترین سوالات شما در این زمینه به شرح زیر می باشد:

  • آیا برای درخواست ویزای تحصیلی بلاروس ارائه دعوت نامه ضروری است؟ بله، تمامی اتباع کشورهای خارجی باید از دریافت دعوت نامه از وزارت کشور بلاروس دعوت نامه ویزای تحصیلی معتبر دریافت کنند.
  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس باید درخواست خود را به صورت شخصی ارسال کنم؟ تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی بلاروس باید درخواست ویزای تحصیلی خود را شخصا در کنسولگری بلاروس در محل اقامت خود ارسال کنند.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی بلاروس چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای تحصیلی بلاروس بسته به کنسولگری که از آن درخواست می کنید متفاوت است، اما معمولا 290BYN (روبل بلاروس) برای هر متقاضی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *