ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک از مقدمات لازم برای اخذ اقامت است و فرد برای اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل باید بتواند شرایط لازم را داشته باشد. مهاجرت از طریق اخذ ویزای دانشجویی دانمارک یکی از روش های ورود به این کشور زیباست. دانمارک، کشوری بسیار زیبا و پیشرفته در تمام سطوح زندگی همچون تحصیل و کار است و مردم آن جزء شادترین مردم جهان هستند.

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و در طول آن تلاش است تا به سوالات ذیل پاسخ داده شود:

  • شرایط تحصیل در دانمارک چگونه است؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای تحصیل در دانمارک وجود دارد؟
  • مراحل دریافت ویزای تحصیلی دانمارک چگونه است؟

در حال حاضر به دلیل وجود اقتصاد فوق العاده قدرتمند و فرصت های شغلی زیاد، ویزای تحصیلی دانمارک نیز بسیار پرطرفدار می باشد.

در این مطلب میخوانید نمایش

تحصیل در دانمارک

دانمارک کشوری توسعه یافته در حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپا است که در سال های اخیر حقیقتا پیشرفت های بزرگی کرده است تا جایی که به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا برای کار و زندگی شناخته می شود. سطح کیفی زندگی در این کشور حقیقتا بالاست. به تبع آن، هزینه های زندگی و تحصیل نیز در این کشور بسیار بالاست و کپنهاگ به عنوان پایتخت آن یکی از گران ترین شهرهای جهان است. از مواردی که دانمارک را برای تحصیل جذاب می کند، این است که این کشور بسیار راحت تر و سریع تر از دیگر کشورهای سطح اول اروپایی ویزای دانشجویی خود را به افراد متقاضی تحصیل در این کشور اعطا می کند و دانشگاه های آن هیچ محدودیت سنی برای تحصیل قائل نمی شوند. چه محدودیت سنی و چه محدودیت کشوری.


همچنین دانشجوی خارجی، بعد از اخذ اقامت تحصیلی خویش و در صورت تاهل، می تواند همسر و فرزندان خود را بسیار سریع تر از باقی کشورها به کشور محل اقامت خود دعوت کند. این ها از نکاتی است که ممکن است دانمارک را برای فردی که قصد تحصیل در این کشور دارد به مقصدی جذاب تبدیل کند. بطور کلی ویژگی های تحصیل در این کشور عبارتست از:

  • دانشگاه ها با رنکینگ بالا
  • امکان اخذ اقامت پس از تحصیل
  • زندگی در جامعه ای امن و آزاد
  • امکان کار پاره وقت دانشجویی
  • تحصیل در شادترین کشور جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • جغرافیا و مناظر زیبا
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی دانمارک

تحصیل در دانمارک با شرایط فوق العاده

سیستم آموزشی دانمارک

دانمارک از جمله کشورهای دنیاست که دارای یک سیستم آموزشی کاملا پیشرفته و مترقی است. نظام آموزشی دانمارک متشکل از دوره های تحصیلی مختلف شامل پیش دبستانی، آموزش ابتدائی، تحصیلات متوسطه و بالاخره تحصیلات عالی است. معمولا دوره پیش دبستانی که در دانمارک نیز اختیاری است مربوط به کودکان سنین 1 تا 6 سال است. دوره ابتدائی که در دانمارک معادل گرید 1 تا 9 است مربوط به کودکان 7 تا 16 ساله است. ضمن اینکه دوره ابتدائی در این کشور برای همه کودکان اجباری است. و لیکن بچه های 17 تا 19 ساله نیز می توانند در مقطع دبیرستان (گریدهای 10 الی 12) دانمارک ثبت نام کرده و پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون دولتی میتوانند وارد دانشگاه شوند.

نظام آموزشی در دانمارک

نظام آموزش عالی دانمارک

ولیکن ورود به دانشگاه های دانمارک کاملا رقابتی است و پذیرش از این دانشگاه ها نیز به این آسانی نیست. مخصوصا برای دانشجویان بین المللی که مشتاق تحصیل در دانشگاه های دانمارک هستند. و درصدهای پذیرش زیر نیز نشانگر همین جو رقابتی است:

رتبهدانشگاهدرصد پذیرش دانشجو خارجی
1دانشگاه کپنهاگ37%
2دانشگاه آرهوس42%
3دانشگاه فنی دانمارک46%
4دانشگاه آلبورگ40%

از طرف دیگر آموزش عالی دانمارک مشتمل بر بخش دانشگاهی، بخش کالج و بخش آکادمی است. و 4 نوع موسسه در این کشور به ترتیب زیر برنامه های آموزش عالی ارایه می دهند:

  • آکادمی های آموزش عالی حرفه ای (مخصوص ارایه برنامه های کوتاه)
  • کالج های دانشگاهی (برنامه های متوسط)
  • دانشگاه ها (برنامه های بلند یا همان فول تایم)
  • موسسات سطح دانشگاهی برای تحصیلات در رشته هنر

همگی این دانشگاه ها از قوانین آموزشی فرآیند بلونیا (Bologna Process) تبعیت کرده و برنامه های خود را برحسب نظام واحد آموزشی اروپایی ECTS آنهم در قالب سه سیکل رایج ارایه می دهند که شامل:

  • سیکل اول (لیسانس): با مدت تحصیل 3 تا 4 سال و کل واحد 180 تا ECTS 240 (واحد)
  • سیکل دوم (فوق لیسانس): با مدت تحصیل 2 سال و کل واحد ECTS 120 (واحد)
  • سیکل سوم (دکترا): با مدت تحصیل 3 سال و کل واحد حدود ECTS 180 (واحد)

شرایط تحصیل در دانمارک در سال 2024

برای دریافت پذیرش تحصیلی این کشور باید دانست به طور کلی سیستم آموزش دانمارک در سه سطح آموزش ابتدایی متوسطه، آموزش عالی متوسطه و آموزش عالی جای می گیرد. سیستم آموزش ابتدایی و متوسطه این کشور به طور کلی نزدیک به 10 سال زمان می برد و سال قبل از شروع تحصیلی یا پیش دبستانی برای آنها الزامیست. در مقطع بعد تحصیلات متوسطه 2 تا 5 ساله است و سه گزینه برای انتخاب افراد 16 تا 19 سال وجود دارد و در نهایت نیز آموزش عالی دانشگاهی است.

آموزش عالی در دانمارک هم از سیستم بلونیا (Bologna process) تبعیت می کند و برنامه های آموزشی دانشگاه های دانمارکی از نظام انتقال واحد اروپایی یا همان ECTS استفاده می کند. اما هدف از این کار همانا اعتبارسنجی یکسان مدارک آکادمیک در کل اروپا است. پس تحصیل در دانمارک در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. اما شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در سال 2024 بدین قرار است:

پارامترشرح
سال تحصیلیآگوست – سپتامبر
مهلت اخذ پذیرش15 مارس
مدرک مهارت زبان انگلیسی(TOEFL, IELTS and Cambridge ESOL (CAE
مدرک مهارت زبان دانمارکی
1. تست زبان دانمارکی به عنوان زبان خارجه (Studieprøven i dansk som andetsprog)
2. (‘Danish Test 2’ (Danskprøve 2
شرایط لازمارائه مدرک دیپلم متوسطه و گذراندن آزمون ورودی

تحصیل پزشکی در دانمارک

شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک بسیار مناسب است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا خود را به دانمارک برسانند و از این طریق شرایط مناسب تری را برای زندگی خود ایجاد کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در دانمارک یکی از بهترین گزینه هایی است که دانشجویان برای تحصیل خود پیش رو خواهند داشت. دانشگاه های دانمارک از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالایی در رشته های پزشکی قرار دارند و به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر به دانشجویان توصیه کرد که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

برترین دانشگاه های پزشکی دانمارک

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

افرادی که قصد مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل را دارند، باید پروسه ای خاص را طی کنند که مختص این کشور است. در برخی از موارد دانشجویان در این کشور می توانند بدون مدرک زبان پذیرش خود از دانشگاه را دریافت کنند اما باید در نظر داشت که دریافت ویزای تحصیلی دانمارک بدون مدرک زبان ممکن نیست و دانشجویان خارجی بدون مدرک زبان نمی توانند وارد کشور دانمارک شوند. پروسه مهاجرت تحصیلی به دانمارک می تواند بسته به شرایط فرد کاملا متفاوت باشد اما روند آن کاملا مشخص است.

 

پروسه دریافت ویزای تحصیلی دانمارک

دانمارک سرزمین زیبایی های بی حد و مرز شمال اروپا است و همچنین از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که همه ساله حدود 35000 دانشجوی خارجی از طریق اخذ پذیرش به این کشور مهاجرت می کنند. یکی از دلایل اصلی آنها برای این مهاجرت نیز وجود دانشگاه های برتر در این کشور می باشد. دانشگاه هایی که لیست آنها از این قرار است:

دانشگاهTimes Higher Education Ranking (2024)Shanghai Jiao Tong University Ranking (2024)TopUniversities Ranking (2024)U.S. News & World Report Ranking (2024)
دانشگاه کپنهاگ1143210742
دانشگاه آرهوس11778143109
دانشگاه فنی دانمارک166151121165
دانشگاه آلبورگ251301336267
دانشگاه آلبورگ اسبجرت251
مدرسه بازرگانی کپنهاگ251701688
دانشگاه دانمارک جنوبی251301326261
دانشگاه رزکیلد801

ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی

دانمارک به دلیل برتری علمی خود در طول سال ها شناخته شده است و سال به سال دانشجویانی را از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی خود جذب می کند. دانمارک دارای یک سیستم آموزشی پیشرفته با موسسات در سطح جهانی است. دانمارک برنامه های متنوعی را به دانش آموزان ارائه می دهد. دانشگاه‌ های دانمارک به دو روش مختلف طبقه ‌بندی می ‌شوند. دانشگاه‌ هایی که شامل فرآیند کامل تحقیقاتی می ‌شوند و کالج‌ های دانشگاهی عمل‌گرا (همچنین به عنوان «دانشگاه‌ های علوم کاربردی» شناخته می ‌شوند). دانمارک در مقایسه با سایر کشورها هزینه های تحصیلی پایینی را ارائه می دهد. همچنین دانشگاه ها دوره های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

رشته ها و دوره های بسیار متنوعی توسط دانشگاه های دانمارک ارائه شده است و از استاندارد زندگی عالی برخوردار است. دانمارک طیف گسترده ای از دانشگاه ها را ارائه می دهد که چندین برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانمارک حدود 40 مؤسسه آموزش عالی دارد و هشت دانشگاه در این کشور وجود دارد که رشته های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند و سایرین در زمینه های خاصی مانند فناوری اطلاعات، فناوری یا تجارت تخصص دارند. سیزده مدرسه در سطح دانشگاه دانمارک مدارک تحصیلی را در تمام سطوح در طراحی، معماری، هنرهای خلاقانه و نمایشی ارائه می دهند.

ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد

در دانمارک، اولین شرط “اجازه اقامت” است. مدرکی که به شهروندان خارجی اجازه می دهد در دانمارک تحصیل کنند (که در کشورهای دیگر به عنوان ویزای دانشجویی شناخته می شود) اجازه اقامت نامیده می شود. شهروندان اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باید برای مدرک اقامت اتحادیه اروپا و نه اجازه اقامت درخواست دهند. شهروندان کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. مدت مجوز اقامت به اندازه طول مدت برنامه انتخاب شده توسط دانشجو است. شخص باید حداقل 3 ماه قبل از تاریخ ورود برای ویزای اقامت اقدام کند. زیرا برخی از مدارک باید امضا، تحویل یا بیومتریک انجام و ارسال شوند و زمان کلی پردازش بسته به ملیت متقاضی متفاوت است.

دانمارک گزینه بسیار خوبی برای دانشجویانی است که در جستجوی دانشگاه های خوب برای ادامه تحصیل هستند. دانمارک کشوری باستانی است. دانمارک دارای تعداد زیادی دانشگاه در سطح جهانی با فرصت های شغلی و شغلی عالی است. هزینه تحصیل و هزینه ویزا برای دانمارک زیاد نیست. تحصیل در یک کشور اروپایی مزایای بسیار زیادی دارد. زبان در دانمارک مانعی ندارد. دانش آموزان باید برای اجازه اقامت با مدارک مناسب مورد نیاز درخواست دهند.

ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع دکتری

ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع دکتری

شما باید شرایط ورودی خاص را که برای برنامه تحصیلی فردی اعمال می شود، برآورده کنید. الزامات خاص معمولاً شامل سطح دروس گذرانده شده، نمرات کسب شده در موضوعات جداگانه و میانگین کلی نمرات است. به شما توصیه می شود از موسسه آموزشی که در آن می خواهید درخواست دهید بپرسید که آیا شرایط ورود خاص را دارید یا خیر. الزامات دوره خاص را در وب سایت دانشگاه بررسی کنید. اگر شرایط لازم را ندارید، ممکن است بتوانید یک دوره تکمیلی بگذرانید که شما را واجد شرایط پذیرش می کند. لطفا توجه داشته باشید که این دوره ها فقط به زبان دانمارکی ارائه می شوند.

الزامات مربوط به مهارت دانمارکی یا انگلیسی شما ممکن است اعمال شود. برای برنامه هایی که به زبان دانمارکی تدریس می شوند، باید بتوانید مهارت شفاهی و کتبی کافی را به زبان دانمارکی مستند کنید. شما باید تا آغاز برنامه تحصیلی چنین شرایطی را داشته باشید. درخواست ها برای تحصیلات عالی در مقطع کارشناسی در دانمارک به صورت مرکزی هماهنگ می شوند، اما به صورت محلی در موسسات آموزش عالی ارزیابی می شوند. این بدان معنی است که شما مستقیماً برای هیچ مؤسسه آموزشی منفرد درخواست نمی کنید، بلکه از طریق وب سایت پذیرش ملی www.optagelse.dk  انجام می شود.

برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی دکتری عبارت است از:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی دانمارکی
  • اثبات مهارت زبان (زبان بستگی به برنامه تحصیلی شما دارد، خواه برنامه آموزشی انگلیسی باشد یا دانمارکی)
  • یک کپی از پاسپورت شما
  • تصاویر در اندازه پاسپورت
  • فرم ST1 امضا شده و تکمیل شده
  • مدرکی مبنی بر منابع مالی تأمین مالی مطالعات شما
  • مدارک اقامت در دانمارک (نامه هایی از خوابگاه ها، آپارتمان ها و غیره)
  • اطلاعات کامل در مورد برنامه تحصیلی انتخابی شما
  • بیمه سفر

هزینه تحصیلی در دانمارک

موسسات آموزش عالی دانمارک طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را ارائه میدهند. اکثر دانشگاه های دانمارک برای شهروندان این کشور رایگان است و دانشجویان میتوانند در صورت امکان، وام تحصیلی دریافت کنند اما این دانشگاه ها برای اشخاصی که خارج از اتحادیه اروپا هستند رایگان نیست و هزینه های تحصیلی آن از 6000€ تا 16000€ (یورو) متفاوت است.

آیتممیزان هزینه به یورو
هزینه تحصیل برای شهروندان دانمارکرایگان
هزینه تحصیل برای شهروندان اروپارایگان
هزینه تحصیل برای شهروندان سایر کشورها€6000 تا 16000€

میزان هزینه های زندگی در دانمارک

در کنار بحث هزینه تحصیلی، بحث هزینه زندگی در دانمارک نیز برای دانشجویان مطرح میباشد. این هزینه ها شامل خرج و مخارج روزمره دانشجویان در کشور دانمارک میباشد و از هزینه مسکن، غذا، تفریح، پوشاک و غیره را شامل می شود. میانگین این هزینه ها نیز در حدود 1300€ الی 1800€ (یورو) در ماه است. از بین این هزینه ها هزینه تامین اجاره خانه از همه هزینه ها سنگینتر است. جدول زیر نشانگر میانگین هزینه مسکن در دانمارک میباشد:

آپارتمان خصوصی در شهرهای دانمارکمتوسط اجاره بها ماهانه به یورو
کپنهاگ800€ تا 900€
شهرهای دیگر دانمارک400€ تا 670€

برای اجتناب از پرداخت این سطح از هزینه اجاره خانه، دانشجویان بین المللی می توانند از بهترین گزینه موجود یعنی خوابگاه دانشجوئی در دانمارک یا Kollegier استفاده کنند که مقرون به صرفه است. جدول زیر نشانگر 3 آپشن اسکان دانشجوئی در دانمارک با هزینه های مختلف است:

مقایسه انواع اقامتگاه دانشجویی در دانمارک

هزینه ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی یکی از مراحل مهم برای افرادی است که می‌خواهند به کشورهای خارجی برای تحصیل سفر کنند. دانمارک یکی از مقاصد پرطرفدار برای تحصیلات بین ‌المللی است و دانشگاه‌ های بسیار خوبی در این کشور وجود دارد که امکانات عالی برای دانشجوها فراهم می‌ کنند. هزینه ویزای تحصیلی دانمارک متفاوت است و بستگی به نوع دوره تحصیلی، مدت زمان و اقامت فرد در این کشور دارد. برای مثال، هزینه ویزای تحصیلی برای دوره‌ های کوتاه مدت ممکن است کمتر از هزینه ویزای تحصیلی برای دوره‌ های بلند مدت باشد.

علاوه بر هزینه ویزای تحصیلی، دانشجویان باید هزینه‌ های زندگی خود را نیز در نظر بگیرند که شامل هزینه‌ های مسکن، غذا، حمل و نقل، کتاب و لوازم تحصیلی و … است. در کل، هزینه زندگی در دانمارک معمولاً بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. بنابراین، قبل از اقدام به درخواست ویزای تحصیلی دانمارک، بهتر است که به دقت هزینه ‌های مختلف را بررسی و برنامه ‌ریزی کنید تا بتوانید بودجه خود را به خوبی مدیریت کنید و تجربه تحصیل در این کشور را بهتر و سودمندتر کنید.

تحصیل رایگان در دانمارک

در بخش قبل اشاره شد که دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانمارک، باید شهریه های خود را به صورت کامل پرداخت کنند اما دانشجویان اروپایی می توانند تحصیل رایگان در دانمارک را تجربه کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در دانمارک می تواند برای شهروندان اروپایی بسیار مناسب باشد اما دانشجویان خارجی باید شهریه خود را به صورت کامل پرداخت کنند. حین تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، شرایط پرداخت شهریه و دریافت کمک هزینه های مالی متفاوت است.

شرایط تحصیل رایگان در دانمارک

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک

با موفقیت در دریافت پذیرش تحصیلی، سپس باید طی وقت قبلی به نمایندگی دانمارک یاهمان کنسولگری در کشور خویش مراجعه نمود و با ارائه نامه پذیرش از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبر و البته به همراه سایر مدارک مورد نیاز، درخواست ویزای تحصیلی نمود. اقدام برای دریافت این ویزا مدارک و زمان خاص خود را دارد. زمان متعارف برای شروع درخواست ویزای تحصیلی معمولا 3 ماه قبل از تاریخ ورود فرد است.

البته این زمان بستگی به نحوه رسیدگی به اسناد، امضای آنها و بررسی ویژگی های بیومتریک وی دارد ولی می توان گفت مدت زمان کلی و زمان پردازش اطلاعات بسته به کشور ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال کشورهایی مانند ایران، کانادا، هند، اندونزی، بنگلادش و فیلیپین در حالت عادی ممکن است 60 روز به طول انجامد اما آیا با انواع ویزای تحصیلی دانمارک 2024 نیز آشنا هستید؟ دولت دانمارک نیز به دانشجویان بین المللی با توجه به دوره تحصیلیشان و مدت زمان آن دو نوع ویزای تحصیلی صادر می کند:

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک

در دانمارک اقامت کسب کن

اجازه کار دانشجویی با ویزای تحصیلی دانمارک

اگر دانشجویان می خواهند در حین تحصیل کار کنند، باید برای مجوز اقدام کنند. کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی برای کار در دانمارک 20 ساعت در هفته است. دانش آموزان نباید از این حد تجاوز کنند. دانشجویان به محض شروع به کار باید مالیات بر درآمد را بپردازند. مالیات بر اساس درآمد سالیانه دانشجو خواهد بود. متوسط ​​دستمزد دانشجو در دانمارک حدود 10-12€ (یورو) است. دانمارک تعداد زیادی گزینه شغلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشجویان می توانند در هتل ها، رستوران ها، کافه ها و همچنین در بازاریابی تلفنی و توزیع روزنامه کار کنند. اما، برای دانشجویان بین المللی به دلیل زبان دشوار است که شغل پیدا کنند. پیشنهاد می شود قبل از رفتن به دانمارک برای فرصت های بهتر، زبان دانمارکی را یاد بگیرید.

در دانمارک، دانشجویان با ویزای تحصیلی می‌توانند حق کار کسب کنند. شرایط کار دانشجویی در این کشور به شرح زیر است: دانشجویان با ویزای تحصیلی می ‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند در طول ترم تحصیلی و در تعطیلات تحصیلی می ‌توانند تا 35 ساعت در هفته کار کنند. همچنین، دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که کار آن‌ها با تحصیلاتشان تداخل نداشته باشد و باید به مقررات مربوط به کار دانشجویی پایبند باشند. علاوه بر این، دانشجویان باید از اجازه‌ی دانشگاه و اداره مهاجرت دانمارک برای کار با ویزای تحصیلی خود استفاده کنند. به طور کلی، شرایط کار دانشجویی با ویزای تحصیلی در دانمارک امکانات خوبی را برای دانشجوها فراهم می ‌کند تا بتوانند هزینه‌ های خود را تامین کنند و تجربه‌ی زندگی در این کشور را بهبود بخشند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک

همانطور که پیشتر در بخش مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک ذکر شد، یکی از مهم ترین مدارک برای آن داشتن نامه پذیرش از دانشگاه دانمارکی است. دانشگاه های دانمارک نیز هر کدام مدارک خاصی را برای رشته ها و مقاطع مختلف تقاضا می کنند اما کلیات این مدارک یکسان می باشد و عبارت است از:

  • رزومه فرد که شامل دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و غیره است.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است.
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط فرد متقاضی و در نهایت صداقت نگارش شود.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

به طور خاص به عنوان یک دانشجو برای تحصیل در دانمارک، فرد نیاز به اجازه اقامت این کشور را دارد. بلافاصله بعد از پذیرش دانشگاه می توان برای درخواست اجازه اقامت خود اقدام کند. حداقل 4 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلات عالی خود باید درخواست اقامت را ارائه داد. بعد از تکمیل درخواست ویزا می توان انتظار داشت که در حالت عادی تا 60 روز بعد راجع به مجوز اقامت تصمیم گیری شود. در این مرحله همه مدارک و کارهایی که باید انجام داد به شرح ذیل است:

  • دانش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و زبان دانمارکی در مقطع کارشناسی
  • پرداخت مبلغ صدور ویزا به میزان 310$ (دلار آمریکا)
  • داشتن تمکن مالی برای یک سال به میزان حدود 1200$ (دلار آمریکا) در ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • فرم درخواست تکمیل شده همراه با امضا
  • گذرنامه معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه سفر
  • اطلاعات دقیق در مورد پلان تحصیلی شما
  • مدارک مربوط به محل سکونت یا اقامتگاه شما در دانمارک در طول دوره تحصیل

داشتن تمکن مالی و البته ارائه آن در قالب نامه رسمی از سوی بانک، مسئله مهمی است. این نامه که عبارت از گردش مالی و موجودیِ یک حساب بانکی فعال و معتبر است، بیان می دارد که متقاضی توانایی اداره و تامین هزینه های زندگی خویش را در طول دوره تحصیل خویش در کشور دانمارک خواهد داشت و در نتیجه، هیچگونه بار مالی را برای دولت آن کشور نخواهد داشت.

میزان تمکن مالی برای دانمارک

همان طوری که در مطالب فوق نیز ذکر شد، از جمله مهمترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی دانمارک اثبات تمکن مالی است. مدرکی که معمولا دانشجویان از دو طریق شامل بورس تحصیلی و یا صورتحساب بانکی آن را ارائه می دهند. تا برای دانشگاه دانمارکی و دولت دانمارک مسجل شود دانشجوی مورد نظر می تواند از عهده مخارج تحصیل و زندگی برآید. و غالبا نیز مقدار اسمی آن برای دانشجو در حدود DKK 6397 (کرون دانمارک) معادل تقریبی $1000 (دلار) در ماه می باشد.

ویزای تحصیلی دانمارک بدون مدرک زبان

دانمارک دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که امکان تحصیل در آنها بدون مدرک آیلتس IELTS نیز امکان پذیر است. بشرط اینکه دانشجویان با ارایه مدرک آکادمیک خودشان بتوانند ثابت کنند که زبان آموزشی آنها زبان انگلیسی بوده است. به عبارت دیگر در یکی از کشورهای انگلیسی زبان جهان تحصیل کرده اند. از جمله این کشورها نیز می توان به نیوزلند، استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایرلند و آمریکا اشاره نمود. و یا اینکه اصلا شهروند این کشورها هستند. و حالت سوم این است که دانشجو با ارایه مدرک زبان دانمارکی مایل به تحصیل به همین زبان در کشور دانمارک باشد.

ویزای همراه و تحصیل در دانمارک

آیا امکان به همراه آوردن اعضای خانواده به دانمارک در سال 2024 وجود دارد؟ بله. اصولا یکی از امتیازات مهاجرت به کشور دانمارک که مورد توجه اکثر متقاضیان نیز می باشد، امکان آوردن اعضای خانواده و اخذ اقامت دانمارک است. افراد در صورت داشتن ویزای اقامت و کار در دانمارک معمولا می توانند سایر اعضای خانواده را همراه خود به دانمارک بیاورند. این نوع ویزا کودکان و همسر فرد متقاضی را نیز تحت پوشش قرار می دهد. این نوع ویزا با عنوان ویزای اقامت خانواده در دانمارک معروف است. در اکثر موارد اعضای خانواده نیز از حق کار در دانمارک برخوردارند. در مورد اخذ ویزای اقامت خانواده دانمارک، شرط اساسی اثبات رابطه خانوادگی با ارائه شناسنامه یا سند ازدواج و نیز داشتن تمکن مالی کافی برای پشتیبانی مالی خانواده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

میزان ریجکتی ویزای تحصیلی دانمارک

پروسه درخواست ویزای تحصیلی دانمارک یک پروسه نسبتا طولانی و خسته کننده است و یک اشتباه کوچک در هر مرحله از این فرآیند ممکن است آرزوهای تحصیل در خارجتان را بر باد دهد! از همین رو توصیه می شود در این مسیر حتما از مشاوره های یک وکیل خبره در زمینه مهاجرت به دانمارک نیز بهره مند شوید. در این زمینه نیز جالب است بدانید که حدود 3.01% از درخواست های ویزای تحصیلی دانمارک ریجکت شده و در حدود 97% مورد تایید قرار گرفته است:

درصد تایید و ریجکتی ویزای تحصیلی دانمارک

اما دلایل مهمی که سبب ریجکتی و یا رد درخواست ویزای دانمارک 2024 می شوند عبارت است از:

  • مدارک ناقص
  • عدم کفایت مالی
  • پاسخگویی نادرست
  • اطلاعات غلط
  • مدارک تحصیلی جعلی
  • سوابق مجرمیت
  • مسایل پزشکی غیر قابل قبول
  • انتخاب نوع ویزای نادرست و غیره

اما برای متقاضیانی که با مسئله ریجکتی ویزای تحصیلی دانمارک روبرو می شوند جای هیچ نگرانی نیست چرا که آنها می توانند مجددا درخواست ویزا دهند ولی اینبار با دقت بیشتر!

مقایسه ویزای تحصیلی دانمارک و ویزای تحصیلی هلند

هلند نیز یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است که شرایط مناسبی برای مهاجرت ایجاد می کند. در چنین شرایطی می توان گفت که در مقایسه این دو کشور، نشان می دهد که دریافت ویزای تحصیلی هلند می تواند امتیازات بسیار بیشتری را برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

تفاوت های ویزای تحصیلی هلند و دانمارک

مقایسه جزئی تر ویزای تحصیلی هلند و دانمارک

کار ضمن تحصیل در دانمارک

به عنوان یک دانشجوی خارجی متقاضیان حق کار حین تحصیل در دانمارک را دارند. دانشجویان خارجی بایستی مهر مجوز کار دانمارکی را در پاسپورت خود داشته باشند. پس توصیه می شود که به هنگام درخواست مجوز اقامتی جهت تحصیل در دانمارک، درخواست مجوز کار دانمارک نیز ارائه شود. با این همه، محدودیت ها بر کار به ملیت متقاضی بستگی دارد. شرایط کار حین تحصیل برای متقاضیان خارجی در سال 2024 بوسیه ویزای تحصیلی دانمارک به شرح ذیل می باشد:

دانشجویانساعات کار
دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و دانشجویان کشورهای شمالگانبدون محدودیت در ساعات کاری
دانشجویان از دیگر کشورهای خارجی شامل دانشجویان ایرانیمجوز کار 20 ساعت در هفته برای کار نیمه وقت
مجوز کار تمام وقت در طی ژوئن، جولای و آگوست

تبدیل ویزای تحصیلی دانمارک به اقامت کاری

پس از اتمام تحصیلات در دانمارک، دانشجوان می ‌توانند اقامت کاری در این کشور را درخواست کنند. برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری، دانشجو باید شرایط خاصی را رعایت کند. اولین گام برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری، پیدا کردن یک مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی است. دانشجو باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرما معتبر دریافت کند. این پیشنهاد کار باید مرتبط با رشته تحصیلی و توانایی ‌های فرد باشد. سپس، دانشجو باید به دفتر مهاجرت محلی مراجعه کند و درخواست تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری را ارائه کند. درخواست باید شامل مدارک مورد نیاز، اطلاعات پرونده تحصیلی و پیشنهاد کار باشد.

پس از بررسی مدارک و پرونده توسط مقامات مهاجرت، اقامت کاری به دانشجو صادر خواهد شد. اقامت کاری به دانشجو اجازه می‌دهد تا به مدت معینی در دانمارک کار کند و تجربه حرفه ‌ای خود را گسترش دهد. به طور کلی، تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در دانمارک نیازمند یافتن پیشنهاد کار مرتبط، ارائه مدارک لازم و اخذ موافقت از مقامات مهاجرت است. این فرآیند به دانشجوان این امکان را می‌ دهد که پس از اتمام تحصیلات، در زمینه‌ ای که علاقه دارند فعالیت کنند و در کشور دانمارک زندگی جدیدی رقم بزنند.

ویزای دانش آموزی دانمارک

ویزای دانش آموزی دانمارک

دانمارک کشوری است که از مرکز قاره اروپای غربی به سمت شمال امتداد دارد. دانمارک از بیش از 400 جزیره به سمت شبه جزیره شرقی تشکیل شده است. دانمارک شبه جزیره یوتلند را اشغال کرده است و از نظر تاریخی توسط یوتلند اشغال شده است و یکی از سه سرزمین دانمارک است، اسکانیا و نیوزیلند دو سرزمین دیگر هستند و بیش از دو سوم کل مساحت کشور را تشکیل می دهند. دانشجویانی که به دنبال پذیرش در دانشگاه دانمارک هستند می توانند بدون آیلتس نیز اقدام کنند. آنها باید ثابت کنند که توانایی مکالمه در سطح متوسط ​​به زبان انگلیسی را دارند. با این حال، به دانش‌آموزان توصیه می‌ شود قبل از درخواست برای کالج‌ های دانمارک آیلتس را بگذرانند زیرا این مزیت نسبت به سایر دانشجویان خواهد بود.

دانشجو باید ثابت کند که در طول تحصیل در دانمارک می تواند از نظر مالی از خود حمایت کند. دانشجویان متقاضی برای دانشگاه های دانمارک باید فرم های مورد نیاز برای اجازه اقامت را تکمیل کنند. بیومتریک نیز باید در زمان درخواست ویزا ارائه شود. دانشجویان بین المللی باید بخشی از فرم مجوز اقامت را تکمیل کنند. آنها همچنین باید مشخصات بیومتریک را در طول فرآیند درخواست ویزا ارائه دهند.

کار پس از تحصیل در دانمارک

به منظور تبدیل ویزای تحصیلی دانمارک به ویزای کاری دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی شغلی در این کشور بیابند. در دانمارک تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز در غالب حرفه ها میتوان شغل پیدا نمود. منتهی افراد میتوانند با شرکت در کلاس های آموزش زبان دانمارکی که دولت این کشور به صورت رایگان برای عموم برگزار میکند، شانس پیدا کردن کار و ارتباط با جامعه دانمارک را ارتقا دهند. نرخ بیکاری در دانمارک به شرح ذیل است:

سالنرخ بیکاری
2017%4.3
2018%4.00
2019%3.8
2020%3.8
2021%4.5
2022%4.3
2023%2.7
2024%2.5

لازم به ذکر است از بهترین مشاغل در دانمارک در حال حاضر گرایش های مختلف مهندسی و مدیریت میباشد. به عنوان مثال یک مهندس برق در دانمارک به طور متوسط DKK54400 (کرون دانمارک) حقوق دریافت میکند. این در حالیست که متوسط درآمد در کپنهاگ پس از کسر مالیات DKK21280 (کرون دانمارک) معادل 3120$ (دلار آمریکا) می باشد. همانگونه که در این نمودار هم مشخص شده، دانشجویان ایرانی که از دانشگاه های دانمارک فارغ التحصیل می شوند میتوانند در صورت تمایل برای اقامت در دانمارک و کار در این کشور از دو طریق تمدید 6 ماهه اقامت تحصیلی و یا اخذ کارت اسکان یا establishment card اقدام نمایند:

انواع درخواست اقامت پس از تحصیل در دانمارک

متقاضیان مهاجرت به دانمارک می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل و زندگی در دانمارک با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

با قوانین جدید به دانمارک مهاجرت کن

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی دانمارک

برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک در سال 2024 باید موارد زیر را جویا شد:

  • برترین دانشگاه حال و حاضر دانمارک چیست؟ دانشگاه کپنهاگ با رتبه 82 در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان 2024 بهترین دانشگاه دانمارک محسوب می شود.
  • آیا تحصیل در دانمارک رایگان است؟ هزینه تحصیل در دانمارک برای شهروندان اروپایی رایگان است و شهروندان خارجی باید سالانه به میزان 6000€ تا 16000€ (یورو) پرداخت نمایند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ اثبات گواهی تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6، مدارک تحصیلی، پاسپورت، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی دانمارک چقدر است؟ هزینه مربوطه در حدود €255 (یورو) می باشد.
  • در شرایط فعلی شانس اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چقدر است؟ به صورت خوش بینانه شانس اخذ این ویزا برای متقاضیان 97% می باشد.
  • شرایط ویزای همراه دانمارک چیست؟ افراد می توانند در حین تحصیل برای همسر و فرزندان زیر 18 سال در خصوص زندگی در دانمارک اقدام نمایند. اثبات گواهی مالی و محل اقامت از موارد مهم می باشد.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در دانمارک مهیا می باشد؟ بله، دانشجویان اروپایی بدون محدودیت در ساعات کاری و دانشجویان خارجی به میزان 20 ساعت در هفته مجوز کار حین تحصیل دارند.
  • مزایای مهاجرت تحصیلی به دانمارک چگونه است؟ سهولت در اخذ ویزای تحصیلی این کشور و زندگی در کشوری برتر با رفاه اجتماعی بالا از مزایای زندگی در این کشور می باشد.
5/5 - (91 امتیاز)

6 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی دانمارک

  1. مژگان تارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    در خصوص ویزای تحصیلی دانمارک چندتا سوال داشتم، من ۳۵ سالمه
    گپ تحصیلیم خیلی زیاده میخوام پزشکی بخونم
    میخوام بدونم امکان پذیر هست و اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک نیاز به مدرک زبان هست یا خیر
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما برای تحصیل پزشکی در دانمارک مناسب نیست و نمی تونید پذیرش دریافت کنید.
      برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک هم باید مدرک زبان داشته باشید

  2. Narin گفت:

    باسلام خسته نباشید، ایا برای مهاجرت تحصیلی در مقطع لیسانس، دونستن زبان دانمارکی کافیه؟ یا اینکه حتما باید انگلیسی مسلط باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به دوره تحصیلی شما داره که به زبان انگلیسیه یا دنیش

  3. رضا گفت:

    میزان مورد نیاز برای تمکن مالی برای سفارت چقدره؟ واسه دکترا بدون فاند

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *