ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

اخذ ویزای تحصیلی صربستان از راه­ های مهاجرت بوده و اتباع اکثر کشورهای اروپایی قادرند به مدت 90 روز بدون اخذ ویزا وارد خاک این کشور شوند. متقاضیانی که شهروند جمهوری صربستان نباشند، در هنگام ورود و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می­ بایست در نزدیکترین ایستگاه پلیس ثبت نام نمایند. مدارکی که دانشجویان از دانشگاه­ های این کشور اخذ می ­نمایند، مدرک بین المللی و معتبر محسوب می ­شود.

این کشور، کشوری چند ملیتی در قلب اروپا است که از استانداردهای بالای تحصیلی و امکانات پیشرفته برخوردار می­ باشد و تقریبا 17 دانشگاه در این کشور وجود دارد که در عرصه علوم ریاضی و کامپیوتر پیشرفت چشمگیری داشته ­اند. وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی و مشاوره در ارتباط با اخذ ویزای تحصیلی، قوانین و مدارک لازم جهت تحصیل در این  کشور به متقاضیان می­ باشند.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی صربستان 2024

چنانچه محل اقامت فرد متقاضی در یکی از هتل های واقع در صربستان است، می بایست با مراجعه پلیس محلی خود را معرفی نماید. این کار توسط کارکنان و پرسنل هتل مورد نظر انجام پذیر است. اما چنانچه در محل، اقامت خصوصی داشته باشید، می ­بایست در طول مدت 24 ساعت پس از ورود، خود را به ایستگاه پلیس معرفی نمایید. شرایط اخذ اقامت این کشور و شرایط عمومی اخذ ویزا در 2024 به شرح زیر می­ باشد:

  • گذرنامه معتبر که حداقل 90 روز بعد از تاریخ صدور ویزا، دارای اعتبار می ­باشد
  • برای یک سفر خصوصی، دعوت نامه از سوی مسئولین مربوطه کشور صربستان تأیید شده باشد
  • برای یک سفر گردشگری، یک سند پرداخت برای سفر، صادر شده از سوی یک آژانس مسافرتی
  • عکس در اندازه 4*3
  • بلیط بازگشت یا برنامه سفر
  • اثبات بودجه کافی برای اقامت در کشور صربستان
  • بیمه سلامت
  • هزینه ویزا

هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان

همانطور که می دانید، هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، باید در حین درخواست ویزا پرداخت شود. البته با این تفاوت که، هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان باید شخصا، و در روز مصاحبه ویزای متقاضیان پرداخت شود. اتباع کشورهای خارجی می توانند هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور را از طریق کارت اعتباری پرداخت نمایند. به طور کلی، هزینه درخواست ویزای کاری صربستان برای هر تبعه خارجی 190RSD (دینار صربستان) می باشد. البته میزان هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان به موارد زیر بستگی دارد:

موارد مرتبط با میزان هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان

ارائه سند بیمه سلامت برای مهاجرت به صربستان

یکی از اصلی ترین مراحلی که اغلب متقاضیان دریافت ویزای کاری صربستان نادیده می گیرند، ارائه سند بیمه سلامت معتبر در روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور است. زیرا بدون ارائه سند سلامت معتبر، اجازه ادامه فرآیند درخواست ویزای تحصیلی خود را نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که این الزامات فقط برای اتباع کشورهای ثالث و غیر اروپایی می باشد.

این سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا شرکت بیمه صربستانی صادر شود و سنت بیمه سلامت باید حاوی موارد زیر باشد:

  • درج کردن شماره بیمه نامه و مشخصات کامل بیمه گر
  • تاریخ امضای قرارداد در بیمه سلامت ارائه شده
  • ارائه نام کامل و مشخصات دقیق متقاضیان در بیمه سلامت
  • متقاضیان باید به تاریخ ها اعتبار توجه خاصی داشته باشند.
  • لیست تمامی خدمات درمان بیمه سلامت شما تحت پوشش قرار می دهد.
  • محدوده جغرافیایی تحت پوشش بیمه متقاصیان باید صربستان را نیز تحت پوشش قرار دهد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی صربستان

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی صربستان هستند، باید مراحل درخواست ویزای تحصیلی صربستان را به خوبی طی کنند. مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور به شرح زیر می باشد:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی صربستانتوضیحات
انتخاب برنامه تحصیلی مناسب در صربستاندانشجویان باید انتخاب کنند که کجا و چه برنامه ای را رد این کشور انتخاب خواهند کرد.
جمع آوری مدارک مورد نیازدانشجویان باید تمامی مدارک مورد نیاز را قبل از درخواست ویزا جمع آوری کرده باشند.
اقدام برای درخواست ویزای تحصیلیبرای درخواست ویزای تحصیلی می توانید با کنسولگری صربستان رد محل اقامت خود در ارتباط باشد.
شرکت در مصاحبهیکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزا، شرکت در مصاحبه حضوری حین درخواست ویزای تحصیلی است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان

ادامه تحصیل در جمهوری صربستان به متقاضیان این امکان را می­دهد که ذهن وی به سوی فرهنگ و زبان جدید معطوف گردد. مدارک و اسنادی که دانشجویان برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی صربستان نیاز دارند، به شرح زیر می ­باشد:

  • اصل پاسپورت با 2 صفحه خالی
  • تعداد 2 قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • نامه قبولی از وزارت آموزش این کشور
  • کلیه مدارک تحصیلی از مدرسه تا آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه مدرک آیلتس یا تافل
  • توانایی حمایت مالی از خود برای یک سال جهت تامین هزینه زندگی در صربستان مانند هزینه تحصیل، خوراک و غیره
  • پرداخت هزینه ­های تحصیل از طریق شعب بانکی و ارسال فیش واریزی به دانشگاه مربوطه
  • ارائه ضمانت در مورد حمایت از خود در طول دوره تحصیلی مشخص شده در ویزا
  • نداشتن سوابق کیفری و ارائه مدارکی مبنی بر عدم سوءپیشینه که می­بایست از دادگستری کشور خود تهیه کرده باشید
  • تهیه و ارسال نامه ای برای دولت صربستان جهت انگیزه مهاجرت و تحصیلی در این کشور
  • صورتحساب بانکی از 3 ماه قبل
  • نامه قبولی در دانشگاه مربوطه و مقطع تحصیلی مورد نظر

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی صربستان

برای اخذ ویزای تحصیلی در صربستان، می­ بایست به سفارتخانه این کشور مراجعه نمایید. متقاضیان می توانند تقاضای ویزا را از طریق ایمیل ارسال نمایند. زمان اخذ ویزا به نوع اقامت و شروع دوره تحصیلی بستگی داشته و متغیر است. برای اقامت کمتر از 90 روز، مدت زمان اخذ ویزا کاهش می ­یابد و برای اقامت بیش از 90 روز، مدت زمان بیشتری از از سوی دولت این کشور برای بررسی مدارک صرف می شود. در صورتی که دوره تحصیلی متقاضیان بیش از 2 یا 3 سال باشد، زمان اخذ ویزا نیز بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید. چرا که کلیه مدارک ارسالی از سوی مسئولان مربوطه در دولت صربستان مورد بررسی قرار می گیرد تا تایید گردد.

دلایل عدم قبولی درخواست ویزای تحصیلی صربستان

چنانچه فرد متقاضی نتواند دلیل منطقی و عاقلانه ای جهت دریافت ویزا به مسئولان مربوطه ارائه نماید، درخواست وی مردود می گردد. درخواست انواع ویزای صربستان (90 روز و یا بیشتر) از سوی دولت صربستان بررسی و مجوز اخذ ویزا داده می­ شود اما زمان اخذ ویزای تحصیلی تقریباً بین 1 الی 3 هفته و حتی ممکن است بیش از 3 هفته نیز باشد.

اخذ تابعیت صربستان از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات ، در صورت ورود به بازار کار و تبدیل اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری و سپری کردن مدت زمان مشخص و تمدید اقامت خود طی چند سال متمادی قادر هستند شهروندی و اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

حال در صورت داشتن اقامت دائم در جمهوری صربستان، طی شرایط زیر می توانید تابعیت کشور صربستان را بدست آورید:

  • اینکه شما از تابعیت اول خود انصراف داده اید یا مدرکی ارائه کرده اید که در صورت پذیرش تابعیت جمهوری صربستان، از آن آزاد می شوید.
  • اینکه قبل از ارسال درخواست، حداقل سه سال بدون وقفه در خاک جمهوری صربستان اقامت دائم ثبت کرده باشید.
  • شما یک بیانیه امضا شده ارائه دهید مبنی بر اینکه جمهوری صربستان را کشور خود می دانید
  • حد اقل سن 18 سال

لازم است پیش از این که بلیت تهیه نمایید یا محل اقامت و اسکان خود را رزرو کنید، نسبت به اخذ ویزا اقدامات لازم را به عمل آورید. زیرا در صورت کوچکترین اشتباهی درباره اطلاعات در فرم مورد نظر، تقاضای ویزای تحصیلی رد خواهد شد و تقریباً یک ماه طول خواهد کشید تا بتوانید مجدداً درخواست ویزا نمایید. به دلایل فوق در روند تحصیلی متقاضی اختلال ایجاد می­ گردد و اگر برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به موقع اقدام نمایید، در صورت بروز مشکل قادر خواهید بود برای حل و رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهید و از برنامه ­های تحصیل عقب نمانید. در صورتی که قصد دریافت ویزای تحصیلی صربستان را دارید با کارشناسان مجرب و وکلای ماهر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نموده و راهنمایی ها و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی صربستان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی صربستان، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی صربستان می توانند خانواده خود را به صربستان بیاورند؟ خیر، اعضای خانواده دارندگان ویزای تحصیلی صربستان نمی توانند حین تحصیل خانواده خود را به صربستان بیاورند.
  • روند درخواست ویزای تحصیل صربستان چگونه است؟ بر خلاف برخی از تصورات دانشجویان بین المللی، روند درخواست ویزای تحصیل صربستان به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار ساده تر صورت می پذیرد.
4.5/5 - (26 امتیاز)

6 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی صربستان

  1. داور گفت:

    میشه بفرمایین اعتبار این دانشگاه ها چطوری؟ تو دنیا مدرکشون معتبره یا خیر؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب از سایت QS میتونید تمامی اعتبارات بسنجین

  2. سمیه گفت:

    سلام.ممنون از مطالبتون. لطفا درمورد دانشگاههای پزشکی دندانپزشکی صربستان و اعتبارشون هم میگین و اینکه میشه بعد از قبولی در صربستان همون ترم اول یا نهایتا سال اول انتقال به انگلستان و یا آلمان گرفت؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در مورد اعتبار دانشگاه های از نظر وزارت بهداشت و علوم به لیست وزارت بهداشت رجوع کرده و کشور صربستان رو چک کنید و در مورد اعتبار که آیا میتوانید به انگلستان و یا آلمان مهاجرت کنید باید از مدیر گروه دانشگاهتون در صربستان بپرسید کماکان برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

      1. محدثه گفت:

        سلام
        خیلی عالی بود. لطفا در مورد دانشگاه های علوم پزشکی صربستان و مدارک شون هم مطلب بگذارید
        ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          مقاله تحصیل پزشکی در صربستان رو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *