ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی فیلیپین

ویزای تحصیلی فیلیپین

کشور فیلیپین با مساحت 300 هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی آسیا و بین دریای چین و اقیانوس آرام قرار گرفته است. فیلیپین در سال 1946 میلادی از آمریکا استقلال یافته و امروزه یکی از کشورهای مهاجر پذیر و جذاب برای گردشگران محسوب می شود. تعداد متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین از سال 2003 میلادی تا 2023 میلادی 7% رشد داشته است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

کشور فیلیپین متشکل از بیش از 7 هزار جزیره است که به سه بخش جغرافیایی تقسیم می شود و از نظر آب و هوایی بسیار ایده آل و جذاب است. کشور فیلیپین در جایگاه 34 از اقتصادهای بزرگ دنیا قرار گرفته است نرخ بیکاری در این کشور شاید مانند کشورهای برتر اروپایی پایین باشد اما با توجه به اقتصاد آن قابل توجه است. مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقمندان مهاجرت تحصیلی به فیلیپین تهیه و تنظیم شده است.

شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی فیلیپین

در میان دانشگاه های آسیایی همواره تحصیل در فیلیپین به متقاضیان تحصیلات تکمیلی توصیه می شود. زیرا این کشور با ام‍کانات مطلوب پذیرایی دانشجویان بین المللی می باشد. مهاجرت تحصیلی به فیلیپین یکی از راه های آسان و سریع برای اخذ اقامت این کشور محسوب می شود که به غیر از پرداخت هزینه زندگی و شهریه دانشگاه برای متقاضی هزینه دیگری ندارد. دانشگاه های فیلیپین معمولاً سالانه در ماه ژوئن و نوامبر درخواست های مبنی بر پذیرش متقاضیان را دریافت می کنند و بررسی می کنند.

برخی از دانشگاه های فیلیپین برای پذیرش دانشجو آزمون های ورودی برگزار می کنند که علاوه بر رزومه تحصیلی متقاضی کسب نمره بالا در این آزمون ملاک پذیرش خواهد بود. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی می باشد و تسلط به این زبان برای اخذ پذیرش از اهمیت زیادی برخوردار است و مدارک آکادمیک آیلتس یا تافل از متقاضی درخواست می شود. دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین افراد را ملزم می کند که مجموعه ای از اسناد و مدارک به سفارت یا کنسولگری فیلیپین در کشور مبدا ارائه کنند.

  • ارائه گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • گواهی سلامت پزشکی و ارائه گزارش آزمایشگاه
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • ارائه گواهی تاییدیه تحصیلی در فیلیپین

توجه داشته باشید که بعد از ارائه مدارک و موافقت اولیه سفارت وقت مصاحبه حضوری داده می شود که نتیجه مصاحبه تاثیر مستقیم در پذیرش درخواست ویزا دارد. پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزای دانشجویی به سفارت کشور فیلیپین الزامی است و اگر درخواست متقاضی رد شود مبلغ مسترد نخواهد شد.

شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی فیلیپین

فرآیند پس از دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین

نکته قابل توجه در خصوص ویزای تحصیلی فیلیپین، فرآیند پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور و پس از ورود به فیلیپین می باشد که تمامی دارندگان ویزای تحصیلی فیلیپین باید این فرآیند ها را پس از ورود به این کشرو به صورت دقیق طی کنند. بنابراین، پس از ورود به فیلیپین باید در مقابل افسران مهاجرت در نقطه ورود حاضر شوید، و درخواست ورود به این کشور را ثبت کنید. البته متقاضیان باید ویزای ورود و هر مدرک پشتیبانی دیگر را همراه داشته باشند. در قدم بعدی متقایان باید در موسسه آموزشی مورد نظر ثبت نام کنند و همچنین در عرض 7 روز پس از ورود تحت معاینه پزشکی قرار بگیرند. غربالگری نیز باید در کلینیکی که در فیلیپین ثبت شده است انجام شود. در نهایت اینکه، پس از انجام غربالگری و ثبت نام می توانید درخواست دریافت کارت دانشجویی را داشته باشند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین هستند، در قدم اول باید با مراحل درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین به خوبی آشنا شوند. به عبارت دیگر، برای دریافت موفقیت آمیز ویزای تحصیلی فیلیپین، باید مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به خوبی و با دقت سپری کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در روند درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین به نسبت اغلب کشورهای آسیایی مدرن بسیرا ساده است و تمامی متقاضیان بین المللی می توانند برای درخواست ویزا جهت تحصیل در فیلیپین اقدام نمایند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی فیلیپین

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی فیلیپین

تمامی دارندگان ویزای تحصیلی فیلیپین، می توانند حین تحصیلی در این کشور به صورا پاره وقت مشغول به کار شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که کار دانشجویی در فیلیپین دارای ضوابط و قوانینی فشرده ای می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دانشجویان بین المللی فقط مجاز به 20 ساعت کار در طول هفته در این کشور هستند. علاوه بر این مشاغل پاره وقت دانشجویی در این کشور نباید به روند تحصیلی آنها در فیلیپین لطمه ای وارد کند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در فیلیپین را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دانشجویی در فیلیپین

هزینه تحصیل و زندگی در فیلیپین 2023

دانشجویان بین المللی که با هدف تحصیل به فیلیپین مهاجرت می کنند از هزینه های زندگی در این کشور خرسند خواهند بود. هزینه زندگی در فیلیپین برای دانشجویان با توجه به شرایط زندگی آن ها در 2023 از 450$ تا 700$ (دلار آمریکا) در سال متغیر خواهد بود که بسیار ارزان تر از اروپا می باشد. علاوه بر هزینه زندگی در این کشور باید گفت که هزینه تحصیل در فیلیپین هم بسیار ارزان است. در دانشگاه های دولتی این کشور در رشته های غیر پزشکی می توانید با شهریه سالانه 1000$ (دلار آمریکا) به تحصیل بپردازید.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی فیلیپین می تواند هزینه های از 1200$ تا 2500$ (دلار آمریکا) در سال در رشته های غیر پزشکی برای متقاضیان داشته باشد. لازم به ذکر است که امکان کار نیمه وقت دانشجویی در کشور فیلیپین نیز وجود دارد و هر چند در آمده آن اندک است. اما برای پوشش هزینه های جزئی مثل تهیه غذا دانشجویان کفایت می کند. ارائه گواهی سلامت پزشکی در فیلیپین الزامی می باشد و دانشجویان باید قبل از مهاجرت به فیلیپین تمام واکسن های خواسته شده را بزنند و گواهی سلامت پزشکی ارائه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به فیلیپین با وکلای متخصص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی فیلیپین

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • فرآیند پس از دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین به چه صورت است؟ نکته قابل توجه در خصوص ویزای تحصیلی فیلیپین، فرآیند پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور و پس از ورود به فیلیپین می باشد. که تمامی دارندگان ویزای تحصیلی فیلیپین باید این فرآیند ها را پس از ورود به این کشور به صورت دقیق طی کنند. بنابراین، پس از ورود به فیلیپین باید در مقابل افسران مهاجرت در نقطه ورود حاضر شوید، و درخواست ورود به این کشور را ثبت کنید. البته متقاضیان باید ویزای ورود و هر مدرک پشتیبانی دیگر را همراه داشته باشند. در قدم بعدی متقایان باید در موسسه آموزشی مورد نظر ثبت نام کنند و همچنین در عرض 7 روز پس از ورود تحت معاینه پزشکی قرار بگیرند. غربالگری نیز باید در کلینیکی که در فیلیپین ثبت شده است انجام شود. در نهایت اینکه، پس از انجام غربالگری و ثبت نام می توانید درخواست دریافت کارت دانشجویی را داشته باشند.
  • کار دانشجویی با ویزای تحصیلی فیلیپین چگونه است؟ تمامی دارندگان ویزای تحصیلی فیلیپین، می توانند حین تحصیلی در این کشور به صورا پاره وقت مشغول به کار شوند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که کار دانشجویی در فیلیپین دارای ضوابط و قوانینی فشرده ای می باشد که دانشجویان باید رعایت کنند. به طور مثال، دانشجویان بین المللی فقط مجاز به 20 ساعت کار در طول هفته در این کشور هستند. علاوه بر این مشاغل پاره وقت دانشجویی در این کشور نباید به روند تحصیلی آنها در فیلیپین لطمه ای وارد کند.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *