ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی قبرس

برای تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس در سال 2023 دانشجو علاوه بر دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید ویزای تحصیلی قبرس را نیز دریافت نماید. در قبرس دانشگاه های معتبری وجود دارد که در طی سال ها مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است و بسیاری از افراد علاقه دارند در دانشگاه های کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل بپردازند. در زیر سوالات مهم ویزای تحصیلی قبرس را مورد بررسی قرار می دهیم.

کشور قبرس نیز یکی از کشورهای اروپایی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس قوانین و مقرراتی در نظر گرفته شده است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه مقاله قصد دارد به بررسی چگونگی اخذ ویزای تحصیلی قبرس بپردازد.

پذیرش دانشجو در قبرس

در کشور قبرس دو بخش یهودی نشین و ترک نشین وجود دارد. تعداد کمی دانشگاه در بخش یهودی نشین قبرس وجود دارد ولی در بخش ترک نشین دانشگاه های بیشتری تاسیس شده است. برای دریافت تاییدیه دانشگاه های کشور قبرس باید به وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه مراجعه نمایید، زیرا تاییدیه ها توسط این کشور صادر می شود. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور آزمون سراسری در نظر گرفته نشده است، ولی در هر یک از دانشگاه های این کشور آزمونی برای ورود برگزار می شود. دانشجو برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر و اخذ پذیرش باید در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

مدارک مورد نظر جهت اخذ پذیرش قبرس

برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس دانشجویان باید در ابتدا پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند، برای دریافت پذیرش دانشگاه باید مدارکی را ارائه داد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه مدارک
  • ارائه ریز نمرات مقاطع تحصیلی و ترجمه آن
  • افرادی که کارهای تحقیقاتی انجام داده اند باید رزومه علمی خود را ارسال نمایند
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • توصیه نامه اخذ شده توسط استاد
  • ارائه انگیزه نامه

شرایط ویزای تحصیلی قبرس چیست؟

هنگامی که برای ویزای تحصیلی قبرس درخواست می کنید، باید چندین مدرک زیر را تحت عنوان یک کیس ارائه نمایید :

  • فرم درخواست ویزای ورود به قبرس به صورت تکمیل و امضا شده
  • پاسپورت شما که باید حداقل یک سال دیگر از تاریخ ورود به قبرس معتبر باشد. همچنین باید حداقل یک صفحه خالی برای چسباندن ویزا داشته باشد.
  • چهار عکس اخیر به اندازه پاسپورت، که در مقابل پس‌زمینه سفید گرفته شده‌اند
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی قبرس.
  • اصل مدارک تحصیلی قبلی به همراه کپی های تایید شده آنها و ترجمه رسمی شده به انگلیسی.
  • مدارکی که از تمکن مالی کافی برای زندگی خود در قبرس برخوردار هستید، مانند صورت حساب بانکی، بورسیه تحصیلی یا نامه حمایت.
  • گواهی مجوز عدم سوء پیشینه صادر شده در شش ماه گذشته از مقامات پلیس کشور شما
  • بیمه سلامت مسافرتی.
  • هر گونه مدارک اضافی که موسسه آموزشی شما نیاز دارد که ارائه دهید.

علاوه بر این، پس از ورود به قبرس، باید موارد زیر را نیز انجام دهید

  • ارائه پوشش بیمه معتبر در مدت اقامت خود در قبرس
  • تحت معاینه پزشکی از نظر هپاتیت B و C،HIV و سیفلیس قرار گرفته و گواهی سلامت دریافت کنید.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

متقاضیان بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه باید ویزای تحصیلی قبرس را دریافت نمایند و وارد این کشور شوند. برای دریافت ویزا تحصیلی قبرس باید مراحل زیر را انجام دهید. در مرحله اول متقاضیان باید فرم مورد نظر را برای تحصیل دریافت و تکمیل نمایند و با توجه به قوانین و شرایط هر دانشگاه مبلغی بین 55€ تا 150€ (یورو) بپردازند، دانشجویان توجه داشته باشند که این مبلغ قابل برگشت نمی باشد.

در مرحله بعد متقاضی باید تمامی مدارک تحصیلی و ریز نمرات را ترجمه نماید و برای تایید نیاز به مهر سفارت خانه قبرس در ایران و وزارت امور خارجه می باشد، همچنین متقاضی باید پاسپورت معتبر خود را با داشتن اعتبار 2 ساله ارائه نماید، ارائه 4 قطعه عکس رنگی پاسپورتی نیز ضروری است. یکی دیگر از مدارک لازم که دانشجو باید ارائه دهد، گواهی عدم سوء پیشینه می باشد که باید توسط وزارت امور خارجه و سفارت خانه قبرس در کشور ایران تایید گردد. تاییدیه پزشکی و انجام آزمایشات لازم و همچنین ارائه گواهی تمکن مالی تایید شده از دیگر مدارکی می باشد که متقاضیان باید آن را ارائه نمایند.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرس

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی قبرس هستند، باید فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به خوبی طی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای حین درخواست و پس از دریافت ویزای تحصیلی قبرس مواجه خواهند شد. قدم اول و اصلی در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرس این است که متقاضیان باید در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شوند. به عبارت دیگر، قبل از اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی قبرس، باید در مناسب ترین دانشگاه در این کشوزر پذیرفته شوید. پس زا پذیرش در دانشگاه مورد نظر در قبرس می توانید برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام نمایید.

برای اینکه بیشتر با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرس آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرستوضیحات
تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی قبرستمامی متقاضیان باید فرم درخواست ویزای تحصیل قبرس را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایند.
جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزااتباع کشورهای خارجی قبل زا تکمیل درخواست خود باید تمایم اسناد و مدارک مورد نیاز را جهت درخواست ویزای تحصیلی قبرس به کنسولگری این کشور ارائه دهند.
تعیین وقت ویزایکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرس، تعیین وقت ویزا از کنسولگر این کشور رد محل اقامت متقاضیان می باشد. زیرا برای ارسال درخواست ویزای تحصیلی، باید از سفارت یا کنسولگری قبرس در کشور محل اقامت خود وقت بگیرید.
شرکت در مصاحبهکنسولگری قبرس از متقاضیان می خواهد که حین درخواست در مصاحبه ای شرکت کنند.

همراهان در ویزای تحصیلی قبرس

افرادی که ویزای تحصیلی قبرس را دریافت کرده اند و قصد دارند همراه داشته باشند می توانند برای همراهان خود نیز ویزای تحصیلی دریافت نمایند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند معمولا می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اجازه اقامت دریافت نمایند. افرادی که ویزا تحصیلی قبرس را دریافت کرده اند برای رفت و آمد محدودیتی ندارند و می توانند به راحتی از قبرس خارج و وارد این کشور شوند، ویزا تحصیل یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها برای دریافت اقامت دائم کشور قبرس است. در سال بسیاری از افراد که با ویزا تحصیلی وارد این کشور شده اند پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند و پس از رعایت قوانین و شرایط موفق به دریافت اقامت دائم این کشور می شوند.

شرایط تحصیل در قبرس

شرایط در نظر گرفته شده برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی کشور قبرس راحت تر از دانشگاه های دولتی است. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید به زبان انگلیسی و یا یونانی تسلط داشته باشند و مدرک معتبر زبان را ارائه نمایند، مگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشید که می توانید بدون مدرک زبان پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید. افرادی که تحصیل در قبرس را انتخاب می کنند از مزایایی بهره مند می شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • امکان اخذ بورسیه و کمک های تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد.
  • دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات می باشد.
  • دانشجویان دکترا می توانند از ترم 2 تحصیلی با توجه به شرایط خود مشغول به کار شوند.
  • امکان دریافت پذیرش از دانشگاه بدون مدرک زبان
  • فرصت یادگیری زبان در دوره های در نظر گرفته شده
  • امکان ترانسفر درس های دانشگاهی به دانشگاه های کشور آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی

هزینه های تحصیلی در قبرس

تحصیل در دانشگاه های قبرس همراه با اخذ شهریه توسط دانشگاه های این کشور است. منتهای مراتب شهریه های دریافتی توسط دانشگاه های قبرس با توجه به نوع خود دانشگاه، برنامه تحصیلی و یا اصلا ملیت دانشجویان متفاوت است. اما به طور متوسط سطح شهریه دانشجویان خارجی در قبرس 2023 با توجه به برنامه تحصیلی آنها از قرار ذیل است:

برنامه یا مقطع تحصیلیشهریه سالانه به یورو
کارشناسی3500€ (یورو)
کارشناسی ارشد2000€ الی 2500€ (یورو)
دکتری (PhD)2000€ الی 2500€ (یورو)

با وجود سطح شهریه های نسبتا بالا اما نه صرفا بالا، ولی سطح هزینه زندگی دانشجویان خارجی در کشور قبرس اصلا بالا نبوده و حتی در قیاس با کشورهای اروپایی دیگر پایین تر است. دانشجویان بین المللی در کشور قبرس ماهانه حدود 350€ الی 600€ (یورو) صرف مخارج زندگی خود شامل هزینه غذایی، رستوران، خرید، حمل و نقل و غیره می کنند. در واقع بیشترین بخش از مخارج این دانشجویان در قبرس نیز صرف خرید خواروبار با 29.1% می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در قبرس

هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس

یکی از اصلی ترین مباحثی که معمولا اتباع کشورهای خارجی قبل از شروع درخواست ویزای تحصیلی قبرس نادیده می گیرند، هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا روند پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد. به همین جهت بسیاری از مهاجران، روند پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس را امری طاقت فرسا می دانند. به طور کلی تمامی متقاضیان ویزای تحصیلی قبرس باید پس از درخواست هزینه پردازش ویزای تحصیلی این کشور را به صورت کامل پرداخت نمایند. هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس برای هر تبعه خارجی 190€ (یورو) می باشد. البته لارم به ذکر است که بدانید، که هزینه های متفاوتی ممکن است بسته به روش درخواست متقاضیان اعمال شود.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس را با کشورهای مختلف اروپایی مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی قبرس را با کشورهای مختلف اروپایی

خدمات ویزای تحصیلی قبرس

دانشجویانی که ویزا را برای تحصیل در قبرس دریافت می نمایند می توانند از خدمات آن استفاده نمایند. خدماتی برای این ویزا در نظر گرفته شده که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • دریافت پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی
  • آماده سازی مدارک دانشجو برای دریافت ویزا تحصیلی
  • امکان تحصیل در مقطع دکتری با رایزنی دپارتمان های علمی بیشتر دانشگاه های قبرس
  • دریافت بورسیه دانشگاه ها
  • راهنمایی مشاوران برای نگارش انگیزه نامه و رزومه تحصیلی
  • خدماتی پس از ورود به خاک قبرس

در مقاله ای که مطالعه سعی بر آن شد که نکاتی مفید و مهم در رابطه با ویزای تحصیلی قبرس در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با کادر مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید، همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی قبرس

سوالاتی که در خصوص ویزای تحصیلی قبرس پیش می آید عبارتند از:

  • چه کسانی به ویزای تحصیلی قبرس نیاز خواهند داشت؟ کلیه افرادی که از یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی قبرس پذیرش تحصیلی دریافت کرده اند.
  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی قبرس می توانند از ویزای همراه استفاده کنند؟ بله، این امکان در قبرس وجود دارد.
  • آیا دانشگاه های قبرس در ایران مورد تایید هستند؟ خیر تنها دانشگاه ملی قبرس در لیست دانشگاه های مورد تایید دیده می شود.
  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی قبرس چه مقدار است؟ این مبلغ از 55€ تا 150€ (یورو) متغیر است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *