ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی قطر

ویزای تحصیلی قطر

شهروندان کشورهای خارجی جهت تحصیل در قطر نیازمند اخذ ویزای تحصیلی قطر هستند تا بتوانند به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند. اخذ ویزای تحصیلی قطر مستلزم دریافت نامه پذیرش از سوی یکی از موسسات آموزشی این کشور می باشد. به صورت کلی تحصیل در قطر علاوه بر زبان عربی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. کشور قطر یکی از کشورهای عربی واقع در حاشیه خلیج فارس است که با در اختیار داشتن دانشگاه ها و موسسات بین المللی یکی از گزینه های مناسب جهت تحصیل در این منطقه است.

همانطور که می دانید قطر همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و میزان دستمزد و حقوق در این کشور بالاست لذا بسیاری به دنبال تحصیل و اخذ مدرک در این کشور هستند تا پس از تحصیل در قطر مشغول به کار شوند. جهت دریافت اطلاعات درباره ویزای تحصیلی قطر به مقاله تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

  • شرایط تحصیل در کشور قطر چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در قطر در این کشور کار کرد؟
  • محدودیت های تحصیل در قطرچیست؟
  • مزایای دریافت ویزای تحصیلی قطر چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در قطر ویزای همراه دریافت کرد؟

مزایای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی قطر

تحصیل در قطر و اخذ ویزای تحصیلی قطر مزایای بسیار را به همراه دارد. قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و این کشور در راستای پیشرفت جهانی، نظام آموزشی خود را بسیار تقویت کرده است و با موسسات و دانشگاه های بین المللی زیادی همکاری می کند لذا دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در قطر می توانند مدارک معتبر را کسب نمایند. به صورت خلاصه مزایای تحصیل در قطر و اخذ ویزای تحصیلی قطر در اینجا اشاره شده است.

  • قطر با انواع برنامه های شناخته شده جهانی موضع خود را به عنوان یک نظام آموزشی قدرتمند تقویت می کند و برنامه هایی در زمینه های تخصصی اعم از علوم، هنر، پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت و مهندسی را ارائه می کند.
  • دانشگاه های دولتی در این کشور نیز از نظر کیفیت تحصیلات عالی را ارائه می دهند که در جهان عرب از اعتبار بالایی برخوردار هستند. همچنین امکانات تحقیقاتی با بودجه دولت نیز در دسترس دانشجویان است.
  • دانشجویان از مشاوران شخصی برخوردار هستند تا به آنها در رسیدن به حداکثر توان خود کمک کنند. پردیس های دانشگاه نیز بسیار متنوع و به ویژه شامل همه دانشجویان است.
  • به عنوان یک دانشجو در قطر، از سیستمی بهره مند می شوید که دانش عملی و یک ساختار علمی همه جانبه را ارتقا می بخشد. دانشجویان محدود به جغرافیا یا کلاسهای درس نیستند، زیرا چندین گزینه برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند از طریق روشهای عملی تجربیات عالی را فرا گیرند.

چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی از قطر

لازم به ذکر است که دانشگاه های مختلف در قطر بسته به برنامه تحصیلی، شرایط مختلفی دارند. البته برخی ملزومات عمومی وجود دارد که مشخص شده است که برای پذیرش تحصیل در قطر جهت اخذ ویزای تحصیلی قطر بسیار مهم است. برای مثال برای پذیرش و تحصیل کارشناسی در قطر مدارکی مانند مدارک دوره متوسطه، دبیرستان یا کالج، اظهارات شخصی و بیانیه قصد تحصیل، توصیه نامه از معلم یا مشاور مدرسه و نمرات SAT یا ACT در برخی موارد مورد نیاز دانشگاه قطری است. همچنین اثبات تسلط به زبان انگلیسی با نمره آزمون IELTS یا TOEFL و هزینه درخواست که حدودا 75$ الی 100$ (دلار) است مورد نیاز است. برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در قطر و اخذ ویزای تحصیلی مدارکی مانند مدارک زیر مورد نیاز است.

  • فرم درخواست را بصورت آنلاین پر کنید و ارسال کنید.
  • مدارک رسمی دانشگاه که نشان می دهد آنها دوره های لازم را گذرانده اید و مدارک تحصیلی لازم و CGPA لازم برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • اثبات مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL به طور کلی لازم است.
  • جزئیات گذرنامه و کپی آنها
  • 2 عکس گذرنامه اخیر که پس زمینه سفید داشته باشد.
  • هزینه درخواست (برخی از ملیت ها از این هزینه معاف هستند)
  • الزامات خاص برای برخی از برنامه های تحصیلی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی قطر

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی قطر

جهت تحصیل در قطر و اخذ ویزای تحصیلی قطر در ابتدا بایستی از یکی از موسسات آموزشی و دانشگاهی قطر نامه پذیرش را دریافت کنید. لذا بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و درخواست خود را ارائه دهید و ملزومات را برآورده نمایید. اما پس از دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه قطر بایستی به سفارت این کشور مراجعه کنید و برای اخذ ویزای تحصیلی قطر اقدام نمایید. در اینصورت بایستی مدارکی را که در زیر به اشاره شده اند را ارائه کنید.

  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • کپی رنگی از صفحه عکس گذرنامه خود
  • دو عکس متناسب با اندازه گذرنامه با پس زمینه غیر سفید
  • سندی که نوع خون شما را نشان می دهد. این می تواند یک سند از بیمارستان یا کلینیک باشد یا یک کپی از کارت شناسایی دولت شما در صورتی که گروه خونی شما را بر روی آن ذکر کرده باشد.
  • سند پزشکی که نتایج تست منفی را برای آزمایش های زیر نشان می دهد: اشعه X قفسه سینه، سل، HIV و هپاتیت B و C
  • ارائه نامه پذیرش
  • مدارک هویتی
  • اثبات تمکن مالی و مدارک مربوط به حامی مالی

اخذ ویزای تحصیلی با پذیرش از دانشگاه های برتر قطر

همانطور که اشاره کردیم جهت اخذ ویزای تحصیلی بایستی از دانشگاه های این کشور پذیرش شوید. در اینجا برخی از برترین موسسات آموزشی قطر و دانشگاه های این کشور معرفی شده اند. با مراجعه به سایت این دانشگاه ها می توانید از شرایط و برنامه های تحصیلی ارائه شده آگاه شوید و برای اپلای اقدام کنید.

شمارهنام دانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حماد ابن خلیفه قطر
3موسسه دوحه قطر
4کالج آتلانتیک شمالی قطر
5کالج پزشکی ویل کرنل قطر
6دانشگاه کالگری قطر
7دانشگاه کارنیج ملون قطر
8مدرسه هنر ویرجینا در قطر
9دانشگاه تگزاس A&M قطر
10دانشگاه نورث وسترن قطر
11دانشگاه جرج تاون قطر
12اچ ای سی پاریس در قطر
13دانشگاه کالج لندن قطر

شرایط زندگی دانشجویی در قطر

دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی در قطر می توانند زندگی دانشجویی خود را در قطر آغاز کنند. دانشجویان با تحصیل علاوه بر امکانات وسیع دانشگاه ها با استادان با کیفیت و برنامه های ویژه ای روبرو می شوند. بسیاری از دانشجویان خارجی بدون توجه به محل تحصیل، پذیرای سنت ها و فرهنگ قطر هستند. جالب اینکه غذاهای قطری به راحتی مورد علاقه بسیاری از بیگانگان در این کشور قرار گرفته است. دانشجویان همچنین فرصت زندگی دانشجویی در محلی بین المللی را پیدا می کنند. بسیاری از دانشگاه ها دانشجویان را با برگزاری نمایشگاه های شغلی و رویداد هایی برای آینده آماده می کنند که راهی بسیار مناسب برای شبکه و ملاقات با چندین شرکت و سازمان است که به بهترین وجه برای رویاها و پتانسیل های شغلی دانشجویان فعالیت می کنند.

همچنین همه دانشگاه های قطر تنها با مسافت بسیار کمی از شهر فاصله دارند و دسترسی آسان به مراکز شهر و غیره دارند. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل و زندگی در قطر نیز با توجه به نوع مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی و همچنین نوع اقامت شما می تواند متغیر باشد. همچنین روند اخذ ویزای تحصیلی قطر می تواند از یک هفته الی 6 هفته زمان ببرد. چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای معتبر جهان جهت تحصیل را دارید می توانید بر دانش و تجربه کارشناسان و وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید و با این موسسه چه به صورت حضوری چه به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *