ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان برای ایرانیان در سال 2022 فرصتی فوق العاده است چراکه مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده و هزینه زندگی در آن پایین است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد. این کشور همچنین با پذیرش دوره زبان نیز به افراد ویزا می دهد در حالی که غالب کشورهای دیگر سختگیرتر عمل می کنند. پرسش هایی که در ذهن افراد در خصوص این ویزا مطرح می گردد عبارتند از:

  • مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی چقدر بوده و شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چگونه می باشد؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به چه صورت است؟
  • پذیرش در دوره های زبان آلمانی و انگلیسی مجارستان چگونه است و چه افرادی شانس دریافت ویزا دارند؟
  • دریافت ویزای تحصیلی مجارستان چه مزایایی دارد؟
  • آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی مجارستان وجود دارد؟
  • آیا ویزای تحصیلی مجارستان مجوز کار به دانشجویان می دهد؟

ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که سیل عظیمی از دانش آموزانی که در آزمون و کنکور رشته های معتبر ایران همانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موفق به ورود نشده اند به سمت کشور مجارستان رفته اند. در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی ویزای تحصیلی مجارستان و پاسخ به سوالات بالا پرداخته شده است.

در این مطلب میخوانید نمایش

معرفی کشور مجارستان

مناظر شهری بوداپست، پایتخت مجارستان، با نشانه هایی از معماری قرون وسطایی و ساختمان های نئوکلاسیک پوشیده شده است. فرهنگ مردم این کشور متاثر از فرهنگ مردمان ترکیه و روم می باشد. زبان مردمان این کشور، مجارستانی است. مجارستان از سال 2007 به عضویت معاهده شنگن درآمده است در نتیجه اخذ اقامت آن بسیار ارزشمند است. دانشگاه های کشور مجارستان از محبوبیت بسیار زیادی به خصوص در بین دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز برخودار می باشد که جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی مجارستان

تحصیل در مجارستان

امروزه مجارستان در بین افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیار پرطرفدار است. از جمله دلایلی که بسیاری از دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند میتوان به این نکته اشاره کرد که در مجارستان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی دانشجویان را با دغدغه ای چون یادگیری زبان سوم مواجه میسازد اما مجارستان دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه میدهد که یکی از نکات مثبت بر افزایش جذابیت دانشگاه های این کشور است. اما بهترین دانشگاه های مجارستان در سال جدید عبارتند از:

دانشگاهرتبه بندی تایمز 2023رتبه بندی QS در سال 2023
دانشگاه سملویز401-500
دانشگاه اتووس لوراند601-800601-650
دانشگاه دبرسن801-1000521-530
دانشگاه پچ601-800651-700
دانشگاه سگد801-1000501-510

اجازه اقامت شما در مجارستان فرصت رفت و آمد در سایر کشورهای حوزه شنگن را هم می دهد. ویزای تحصیلی مجارستان فرصتی فوق العاده در خصوص تحصیل در بیش از 70 مراکز آموزش عالی است. بیشترین درخواست ویزای تحصیلی در این سالها برای دانشگاه های علوم پزشکی بوده اند. لازمه ورود به دانشگاه های پزشکی مجارستان شرکت در دوره های یکساله آماده سازی است. اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی در مجارستان از جمله مواردی است که در خصوص ویزای تحصیلی نیز حائز اهمیت می باشد. پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در یک سال از سایر موارد الزامی در همین باب است.

هزینه تحصیل در مجارستان

یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای دنیا کشور مجارستان است. در واقع حتی با وجود این که بر خلاف نروژ،آلمان و اتریش نظلم تحصیلی در مجارستان رایگان یا ارزان نمی باشد، شهریه دانشگاه های این کشور بسیار پایین است. البته امکان پرداخت شهریه دانشگاه با مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان باید از قبل شهریه را پرداخت کنند. دانشجویان در مجارستان می توانند با اخذ مجوز کاری مشغول به کار پاره وقت باشند و به این وسیله 500€ تا 800€ (یورو) از هزینه های زندگی خود در مجارستان را بپردازند.

شهریه دانشگاه های مجارستان با توجه به رشته تحصیلی افراد و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. به طور متوسط شهریه دانشگاه های مجارستان در سال 2023 بین 5000€ تا 7000€ (یورو) در سال می باشد. تحصیل در رشته پزشکی هزینه ای معادل 12000€ تا 19000€ (یورو) در سال است. مهلت ارسال مدارک برای اخذ پذیرش از هر دانشگاه و کالجی در مجارستان متفاوت است اما معمولا به شرح ذیل می باشد:

ترممهلت ارسال مدارک (DEADLINE)
ترم پاییز15 فوریه
ترم بهار15 نوامبر

تحصیل رایگان در مجارستان

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان به گونه ای است که تقریبا می توان گفت کمتر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. بسیاری از دانشجوها در کشور مجارستان این فرصت را خواهند داشت که به صورت کلی از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند اما باید در نظر داشت که تحصیل رایگان در مجارستان تقریبا ممکن نیست. افرادی که در مجارستان تحصیل می کنند، باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند. در برخی از دانشگاه های این کشور و مراکز آموزشی مجارستان، به دانشجویان فرصت داده می شود تا بخشی از هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

این بورسیه های تحصیلی در بخش های مختلفی ارائه می شود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد  تلاش می کنند تا به انواع این بورسیه ها دسترسی پیدا کنند.

کمک های مالی برای تحصیل در مجارستان

ساختار ویزای تحصیلی مجارستان در سال 2023

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از برترین راه های اخذ اقامت محسوب می گردد که دانشجویان خارجی که در سال 2023 تمایل به اقامت بیش از 90 روز دارند، ویزای تحصیلی بلند مدت را نیاز دارند. اخذ پذیرش نهایی ارتباط مستقیمی با ویزای تحصیلی دارد که در این میان می توان به مدارک تحصیلی پیشین و شرایط سنی افراد اشاره کرد. گپ تحصیلی یا فاصله زمانی که اشخاص متقاضی فارغ التحصیل شده اند تا زمانی که تصمیم به مهاجرت گرفته اند، از سایر موارد حائز اهمیت در همین باب است که نباید نادیده گرفته شود. نکات مهم در خصوص ویزای تحصیلی مجارستان در سال 2023 به شرح ذیل است:

  1. افرادی که به تازگی آخرین مدرک تحصیلی خود را دریافت داشتند شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی دارند.
  2. برای دریافت ویزای تحصیلی یکی از مدارک مهم، ارائه پشتوانه مالی است.
  3. ویزای تحصیلی مجارستان قابلیت تبدیل به سایر اقامت های بلند مدت نظیر ویزای کار را داراست.

سیستم آموزشی در مجارستان

ساختار سیستم آموزشی در کشور مجارستان به صورت اجباری و از سن 3 الی 6 سالگی می باشد. پس از این سپری کردن تحصیلات تا سن 16 سالگی نیز به صورت اجباری است. آغاز دوره تحصیلی دبستان به میزان 8 سال است که پس از آن شخص متقاضی وارد دوره دبیرستان می گردد. تحصیل در مدارس دولتی کشور مجارستان برای دانش آموزانی که تبعه اروپا محسوب می گردد همانند سایر کشورها نیز رایگان است. برای دانش آموزان خارجی تحصیل در این مقاطع  در مدارس خصوصی نیز امکان پذیر می باشد که از هزینه های بالا نیز برخوردار است.

تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط و روند اخذ ویزای تحصیلی در مجارستان

اشخاص متقاضی در ابتدای امر می بایست از وب سایت موسسه آموزش عالی منتخب و مورد علاقه خود بازدید کنند، توصیف برنامه های انتخابی را مطالعه نمایند. در این مرحله، افراد می بایست بر مبنای علاقه و شرایط خود دست به انتخاب دانشگاه و دوره بزند. دانشجویان می بایست قبل از اینکه تصمیمی بگیرند، شرایط پذیرش برای برنامه تحصیلی که می خواهند درخواست دهند را بخوانند. تمامی مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند. همچنین مهلت زمانی درخواست را از نظر دور نداشته باشند.

افراد باید فرم درخواست آنلاین برنامه را تکمیل کنند. سپس مدارک لازم را در سیستم جایگذاری یا تحویل سفارت دهند. سپس اشخاص می بایست با مرکز آموزشی در ارتباط باشند. دانشجو دعوت نامه ای را از دانشگاه دریافت خواهد کرد که نشان می دهد که دانشجو در برنامه برای مدت خاصی پذیرفته شده است. معمولا (بخشی از) شهریه در هنگام ثبت نام در دوره آکادمیکی از دانشجویان درخواست می شود. پرداخت هزینه های یک سال تحصیلی در مجارستان از سایر عواملی می باشد که ارتباط مستقیم با ویزای تحصیلی نیز دارد و از جمله شرایط ویزای تحصیلی در مجارستان است. پس از دریافت دعوت نامه از دانشگاه افراد لازم است که چند گام ساده دیگر بردارند تا ویزای تحصیلی خود را بگیرند. پس از این افراد باید برای مصاحبه مراجعه نمایند.

امتیازات اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

یکی از سوالات متداولی که متقاضیان تحصیل در مجارستان مطرح می کنند این است که اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور اروپایی چه مزایایی می تواند داشته باشد. با اینکه در بین انواع نظام های آموزشی جهان نام مجارستان کمتر سر زبان هاست ولی باید قبول کنیم که مجارستان نیز دارای یکسری مزایاست که قبل از اخذ پذیرش و راهیابی به دانشگاه های این کشور بایستی بدان توجه کرد. از جمله مهمترین این امتیازات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهمترین امتیازات تحصیل در مجارستان

زمان رسیدگی به درخواست ویزای مجارستان

کنسولگری ها معمولا سفارش می کنند که متقاضی ویزا، شخصا جهت انجام تشریفات اداری در کنسولگری حاضر شود. اما سوالی که ممکن است ذهن علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به مجارستان را مشغول کند، زمان رسیدگی به درخواست است. وقتی که کنسولگری درخواست قرار مصاحبه را می دهد، این کار ممکن است که حداکثر 4 الی 6 هفته از قبل برنامه ریزی شود. دلیل این کار آنست که زمان های قرار محدود بوده و سریع هم پر می شود. پس از انجام مصاحبه در زمان مقرر، زمان رسیدگی 1 الی 4 هفته طول می انجامد.

بر طبق قانون مجارستان، هزینه صدور ویزای بلند مدت دانشجویی یا ویزا A (به مدت بیش از 90 روز) معادل 99€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان پایین است و این از جمله مهم ترین دلایلی است که مجارستان را بین دانشجویان کشورهای مختلف پرطرفدار کرده است.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان بسیار مناسب است و افرادی که قصد دارند در بازه زمانی کوتاه مدتی پروسه ورود خود به یک کشور دیگر را طی کنند، مجارستان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. از آن جا که مدت زمان صدور ویزای تحصیل مجارستان کوتاه است، فرد باید پیش از اقدام برای مهاجرت به مجارستان، آمادگی کامل در این زمینه را داشته باشند.

شرایط مهاجرت به مجارستان

تحصیل کارشناسی در مجارستان

اخذ پذیرش مقطع لیسانس در مجارستان از جمله مواردی می باشد که مورد توجه نیز قرار گرفته است. دوره های تحصیلی در این مقطع به میزان 3 الی 4 سال طول می انجامد. دوره های آمادگی برای مقطع لیسانس از جمله سایر مزیت های این کشور می باشد که با اخذ پذیرش در این مقاطع نیز میتوان امکان تحصیل در مقطع لیسانس را نیز تضمین نمود. تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و مهندسی از سایر علایق افراد در خصوص مهاجرت برای اشخاص خارجی می باشد که در سال های متوالی مدنظر قرار گرفته است. اخذ پذیرش در دوره های زبان کشور مجارستان فرصتی ویژه برای دانشجویان خارجی نیز می باشد که افراد بتوانند شانس اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر و یا حتی اخذ پذیرش به همراه بورسیه را نیز برای خود رقم زنند.

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

تحصیلات فوق لیسانس در کشور مجارستان 2 سال طول می انجامد. اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس با ارائه گواهی دال بر تحصیلات تکمیلی دیپلم و ارائه دانشنامه لیسانس نیز الزامی است. از سایر موارد حائز اهمیت در باب اخذ پذیرش فوق لیسانس ارائه مدارک هویتی و انگیزه نامه شخصی در باب تحصیل در مجارستان می باشد. ارائه گواهی دال بر دانش زبان انگلیسی، ارائه آیلتس 6.5 برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان الزامی است.

موسسات آموزش عالی در کشور مجارستان مجاز به راه اندازی دوره های 2 ساله در خصوص آموزش مهارت و فنی و حرفه ای (Accredited Higher Vocational Training – Felsofoku szakkepesites) هستند. این دوره ها به صورت عمده توسط توسط کالج با همکاری مدارس فنی برگزار می گردد و بیشتر شامل دورس عملی هستند. دانشجویان نیز می توانند در مقطع Szakiranyu Tovabbkepzesi Oklevel ادامه تحصیل دهند. این دوره تحصیلی به میزان 1 الی 3 سال طول می انجامد و اخذ مدرک تحصیلی در این دوره معادل M.Phil انگلستان نیز می باشد.

ویزای تحصیلی جهت تحصیل دکتری در مجارستان

تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در این مقطع در مجارستان سیستمی نوآورانه و پژوهشی می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری اکثرا به زبان انگلیسی است که همین مورد توانسته مجارستان را به مقصدی ایده آل در خصوص تحصیل دکتری تبدیل کند. علاوه بر تحصیل دکتری در دانشگاه های این کشور، امکان اخذ پذیرش از موسسات نیز مهیا می باشد که این موسسات در نظام آموزشی امروزی نقش ویژه ای دارند.

در این موسسات تمرکز بیشتری بر رشته های خاص نظیر هنر، اقتصاد، مهندسی و کشاورزی می شود. روند اخذ پذیرش در دانشگاه و موسسات این کشور بسته به اشخاص متقاضی دارد. اخذ پذیرش توسط دانشجویان صورت می گیرد. معیار دانشگاه ها در خصوص اخذ پذیرش متغیر است و افراد می بایست با کاوش در وب سایت های رسمی و آگاهی از این روند و مدارک و ارائه مورد نیاز نسبت به این امر اقدام نمایند.

کالج زبان در مجارستان

از دیگر جاذبه های تحصیلی این کشور می توان به کالج های زبان آموزی این کشور اشاره کرد که دانشجویان را از ارائه مدرک زبان در ابتدای امر برای تحصیل در این کشور بی نیاز می سازد و آنها می توانند با حضور در این دوره ها مدرک زبان خود را در همان کشور دریافت کنند. مجارستان از معدود کشورهای اروپایی عضو شنگن است که در اعطای پذیرش و اقامت دانشجویی از دانشجویان مدرک زبان دریافت نمی کند و به آنها بدون نیاز به مدرک زبان پذیرش می دهد. هزینه های کالج زبان آلمانی در مجارستان به میزان 5900€ الی 8000€ (یورو)‌ برای یک سال تحصیلی نیز می باشد که بسته زبان آموزش نیز متغیر است.

اخذ پذیرش در کالج های زبان مجارستان توانسته است، یکی از محبوب ترین طرق مهاجرت به مجارستان محسوب می گردد. فرصت یادگیری زبان آلمانی در این کشور باعث شده است که مورد استقبال افراد زیادی در خصوص تحصیل و کار در قطب های اصلی اتحادیه اروپا نظیر آلمان و اتریش نیز قرار گرفته گیرد. فرصت تحصیل زبان آلمانی در کالج مجارستان چشم انداز ایده آلی در خصوص تحصیل پزشکی و مهندسی در آلمان و اتریش با توجه به وقت سفارت طولانی از ایران می باشد.

شرکت در کالج پزشکی با ویزای تحصیلی مجارستان

همچنین از دیگر مزایای تحصیل در مجارستان می توان به کالج های پزشکی اشاره کرد که دوره های آماده سازی دانشجویان برای شرکت در آزمون پزشکی را برگزار می کند و دانشجویان بعد از اتمام موفقیت آمیز این کالج ها به دانشگاه های پزشکی مجارستان وارد می شوند. امتیازی که تحصیل در مجارستان برای دانشجویان به ارمغان می آورد مسافت نزدیک این کشور با کشورهایی چون آلمان و اتریش است به گونه ای که کشور اتریش هم مرز مجارستان محسوب می شود.

لذا اگر دانشجویان قصد ادامه تحصیل در دانشگاهی رایگان را دارند می توانند با شرکت در دوره های زبان آلمانی در مجارستان بعد از مدتی به راحتی از هرکدام از دانشگاه های آلمان یا اتریش که اراده کنند، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. هزینه های کالج پزشکی در کشور مجارستان از 7900€ (یورو) برای یکسال آغاز می گردد. تحصیل رایگان در اروپا البته هنوز در بعضی کشورهای این قاره برقرار است منتهی نظام تحصیلی مجارستان رایگان نیست.

تحصیل رایگان در اروپا

اقامت پس از تحصیل مجارستان

در کشورهای اروپایی بعد از تحصیل به شخص دانشجو اجازه می دهند تا در صورت یافتن شغلی مناسب با تحصیلات خود اقامت خود را به ویزای کار تبدیل کند و بعد از چند سال اقامت دائم خود را دریافت نماید، البته این یکی از انواع اقامتی است که بعد از تحصیل می توان درخواست نمود.

  • می توان بعد از تحصیل در مجارستان با یک مجاری ازدواج کرد و اقامت گرفت.
  • می توان در مجارستان در صورت داشتن مهارت و توانایی فردی اقامت خود اشتغالی گرفت.
  • این نوع اقامت برای افرادی است که نیاز به کار کردن برای کارفرمای دیگر را ندارند.
  • با تبدیل نوع اقامت به تحصیلی نیز می توان با سرمایه گذاری و ثبت شرکت هم اقامت گرفت.

شاید بتوان گفت اخذ ویزای تحصیلی جذاب ترین مسیری است که هر فرد ایرانی در مسیر حرفه ای تحصیل و پیش برد اهداف خود برای مهاجرت می تواند دنبال کند تا مهاجرت را با آینده ای درخشان گره بزند. همه این عوامل سبب شده است تا اخذ ویزای تحصیلی این کشور و تحصیل در آن یکی از گزینه های جذاب دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد.

هزینه زندگی در مجارستان

آگاهی از هزینه های زندگی در مجارستان از جمله مواردی می باشد که دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در این کشور می بایست مدنظر قرار دهند. همان گونه که مطرح شد تحصیل در این کشور فرصتی ایده آل برای دانشجویان محسوب می گردد که نباید از آن چشم پوشی کنند. همچنین دانشجویان علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانند در خصوص تکمیل آگاهی از هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان به لینک مذکور در وب سایت موسسه سفیران سروش سعادت نیز مراجعه نمایند.

هزینه زندگی ماهانه دانشجویی در مجارستان بدین صورت می باشد: (هزینه ها به یورو می باشد)

پارامتر هزینهمیزان هزینه به یورو در ماه
محل اقامت (خوابگاه دانشجویی)€110 الی 200€
محل اقامت (آپارتمان شخصی)€150الی 500€
خوراک€200
حمل و نقل€30
باشگاه ورزشی€29
هزینه کلی€550

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی مجارستان

شرایط تامین مالی برای ورود  به مجارستان

با اینکه اصلا تحصیل در مجارستان برای دانشجویان خارجی همانند سایر کشورهای اروپایی گران نیست. اما دانشجویان خارجی می توانند همین سطح هزینه ایی را با روش هایی از قبیل کار دانشجوئی و یا اخذ بورسیه های تحصیلی تامین کنند. در مورد روش اول، دانشجویان خارجی حاضر در مجارستان مجاز به کار دانشجوئی نیمه وقت هستند اما به شرط اینکه دانشجوی متقاضی:

  • اولا، کارت شناسایی مالیاتی اخذ کند.
  • ثانیا، کارت TAJ (بیمه پزشکی) بدست آورد.

بر این اساس، مطابق قانون دانشجویان خارجی می توانند در کشور مجارستان تا 24 ساعت در هفته ضمن تحصیل کار هم بکنند. معمولا دانشجویان در مجارستان می توانند در مشاغل و پست های کاری نیمه وقت مثل کار در فروشگاه ها، کتابخانه ها، سینماها، رستوران ها و غیره مشغول شوند. حداقل و حداکثر درآمد ساعتی دانشجویان در مجارستان از قرار زیر می باشد:

مقایسه سطح درآمدی ساعتی دانشجویان در مجارستان

اما روش دوم برای تامین مخارج دانشجوئی در مجارستان اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های مجارستان همانند Stupendium Scholarship Program می باشد که افراد برای اخذ این بورسیه ها نیازمند اثبات شایستگی تحصیلی خود هستند. معمولا بورسیه های دانشگاهی مجارستان به همه دانشجویان خارجی در هر مقطعی اختصاص می یابد و دانشجویان ایرانی نیز قادرند برای اخذ آن درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی مجارستان

برای درخواست ویزا بایستی بر اساس نیازمندیهای روز عمل نمود، در این راستا علم یک فرد متخصص بسیار کاربردی است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • ارائه گواهی دال بر پرداخت هزینه های تحصیل
  • نامه پذیرش نهایی از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گذرنامه یا پاسپورتی که حداقل 6 ماه پس از تاریخ ورود به مجارستان اعتبار داشته باشد.
  • عکس پاسپورتی یا گذرنامه که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی با پوشش 30000€ (یورو)
  • مدارکی دال بر اثبات آدرس محل اقامت یا خوابگاه
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی یا اتمام موفقیت آمیز دوره های کالج زبان
  • ارائه مدرک زبان مرتبط با درخواست محل تحصیل

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

اگر کنسول تشخیص دهد که یک قرار ملاقات با فرد متقاضی ترتیب دهد این زمان ممکن است است 4 تا 6 هفته به طول انجامد و علت آن محدودیت زمان برای ملاقات های حضوری است. بعد از این مرحله روند زمانی صدور ویزا 1 تا 4 هفته زمان خواهد برد. اشخاص می بایست مجوز اقامت خود را ظرف 15 روز از زمان ورود به مجارستان درخواست کنند. این امر در مورد شهروندانی که قصد اقامت بیش از 90 روز داشته باشند اعمال می شود.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان

همانطور که پیشتر در بخش مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان ذکر شد، یکی از مهم ترین مدارک برای آن داشتن نامه پذیرش از کالج یا دانشگاهی در مجارستان است. دانشگاه های مجارستان نیز هر کدام مدارک خاصی را برای رشته ها و مقاطع مختلف تقاضا می کنند اما کلیات این مدارک یکسان می باشد و عبارت است از:

  • رزومه فرد که شامل دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و غیره است.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است.
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط فرد متقاضی و در نهایت صداقت نگارش شود.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

شرایط تحصیل در مجارستان

نحوه تبدیل روادید تحصیلی به ویزای کاری مجارستان؟

سوال خوبی است که ممکن است برای اغلب دانشجویان و متقاضیان تحصیل در مجارستان 2023 مطرح شود. در اینباره نیز بایستی بدانید که طبق قوانین کشور مجارستان، دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلاتشان و چند هفته قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی اشان می توانند برای اخذ ویزای اقامت 9 ماهه درخواست دهند. ویزایی که از آن به عنوان ویزای پسا تحصیل و یا ویزای تحصیل به کار نیز گفته می شود ولی نام رسمی آن ویزای اقامت با هدف جستجوی کار در مجارستان است. در این مدت آنها از طریق کاریابی می توانند ویزای تحصیلی خودشان را به ویزای کاری مجارستان تبدیل کنند.

مدارک مورد نیاز شهروندان اتحادیه اروپا (EU) برای مجارستان

مدارک مورد نیاز شهروندان اتحادیه اروپا برای درخواست مجوز اقامت در مجارستان بدین صورت نیز می باشد:

  • اثبات پرداخت هزینه های تحصیلی
  • ارائه گواهی دال بر بیمه سلامتی
  • ارائه مدارکی دال بر اثبات میزبانی دانشگاه مورد نظر برای شهروندان اتحادیه اروپا

اعتبار ویزایی که صادر می شود به مدت زمان تحصیلات فرد در این کشور بستگی دارد اگر دوره تحصیلات دانشجویی بیش از 2 سال به طول انجامد برای همین مدت اعتبار خواهد داشت. اگر این دوره طولانی تر از 2 سال باشد این مجوز بین 1 تا 2 سال معتبر است و بعد از آن، می توان دوباره آن را تمدید نمود. در تعیین اعتبار مجوز اقامت، اعتبار پاسپورت نیز در نظر گرفته می شود به گونه ای که پاسپورت حداقل 3 ماه پس از اعطای اقامت اعتبار داشته باشد. اخذ ویزای تحصیلی مجارستان فرصتی ایده آل به شمار می رود که سالانه مورد توجه نیز قرار گرفته است. تحصیل در مجارستان برای افرادی که هدف مهاجرتی نیز دارند بسیار توصیه می گردد. متقاضیان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی مجارستان

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان 2023 باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند:

  • اصلی ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟ دریافت یک پذیرش تحصیلی معتبر از موسسات علمی و دانشگاهی این کشور.
  • آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای شرکت در دوره های زبان وجود دارد؟ یکی از مزایای مجارستان، صدور ویزا برای آموزش دوره های زبان است.
  • آیا امکان کار با استفاده از ویزای تحصیلی مجارستان وجود دارد؟ دانشجویان میتوانند به صورت نیمه وقت مشغول بکار شوند.
  • اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان چقدر است؟ اعتبار این ویزا، یکسال پس از مهلت قانونی دوره تحصیلی فرد است.
  • آیا امکان تمدید ویزای تحصیلی مجارستان وجود دارد؟ در صورتی که فرد در مقاطع بالاتر تحصیلی پذیرش دریافت کند این امکان نیز برای او بوجود می آید.
5/5 - (80 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی مجارستان

  1. ali گفت:

    سلام
    من 21 سالمه و آیلتس 6 دارم میخواستم برای ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنم فقط سوالم اینه که برای ویزای تحصیلی مجارستان میشه همراه هم همزمان برد یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره به عوامل مختلف و توصیه می کنیم برای رسیدن به جواب نهایی حتما با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. kiarash.mahdavi@gmail.com گفت:

    خسته نباشید خدمت شما و همکاران محترمتون
    یه سوالی داشتم ازتون
    من یه پسر 15 ساله دارم آیا میتونم برای تحصیل فرزندم رو بفرستم به مجارستان بدون خودم ؟
    یعنی قیم لازمه باهاش بره یا کسی باید اونجا داشته باشیم ممنون میشم پاسخم رو بدید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود خواهد داشت ولی در شرایط خاص که محل اقامت ایشون مورد تایید باشه.
      با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *