ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال

در میان انواع ویزا میتوان گفت که ویزای تحصیلی پرتغال یکی از بهترین راه های ورود به کشور پرتغال و همچنین راه رسیدن به اخذ اقامت دائم می باشد. دانشجویان بین الملی می توانند با 5 سال تحصیل مستمر در پرتغال برای اخذ اقامت دائم نیز درخواست دهند. برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • برترین دانشگاه های کشور پرتغال کدامند؟
  • شریط و مدارک مورد نیاز جهت اپلای از این دانشگاه ها چیست؟
  • هزینه تحصیل در پرتغال چقدر است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور پرتغال چقدر است؟
  • پذیرش تحصیلی مقاطع مختلف در پرتغال به چه صورت است؟
  • شرایط لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی کشور پرتغال چیست؟
  • هزینه درخواست این ویزای پرتغال چقدر است؟
  • مهلت پذیرش از دانشگاه های پرتغال چه زمانی است؟
  • آیا در پرتغال حین تحصیل نیز می توان کار کرد؟
  • اقامت پس از تحصیل در پرتغال چگونه است؟

سیستم آموزشی کشور پرتغال در مدارس این کشور یا در مقاطع مختلف دانشگاهی، متقاضیان خاص خود را داراست که فرد برای اقدام باید شرایط مربوط به تحصیل در این کشور را همانند کشورهای دیگر رعایت کند. دانش آموزان از سن 6 سالگی برای ورود به مدرسه اقدام نموده و تا کسب مدرک دیپلم باید 9 سال به تحصیل بپردازند که این سیستم تحصیلی شامل دو مقطع دبستان و دبیرستان می شود. در 2024 دانش آموزان با قبولی در آزمون نهایی و دریافت مدرک دیپلم خود می توانند برای ورود به برترین دانشگاه های کشور پرتغال اقدام نمایند که به طور معمول در ماه های ژانويه و سپتامبر دانشجو می پذیرد و دانشجویان میتوانند در این ماه ها نسبت به دریافت پذیرش خود اقدام کنند.

اطلاعات بیشتر در باب مکان های دیدنی پرتغال

تحصیل در کشور پرتغال در 2024

سیستم آموزشی کشور پرتغال در مدارس این کشور یا در مقاطع مختلف دانشگاهی، متقاضیان خاص خود را داراست که فرد برای اقدام باید شرایط مربوط به تحصیل در این کشور را همانند کشورهای دیگر رعایت کند. دانش آموزان از سن 6 سالگی برای ورود به مدرسه اقدام نموده و تا کسب مدرک دیپلم باید 9 سال به تحصیل بپردازند که این سیستم تحصیلی شامل دو مقطع دبستان و دبیرستان می شود. در 2024 دانش آموزان با قبولی در آزمون نهایی و دریافت مدرک دیپلم خود می توانند برای ورود به برترین دانشگاه های کشور پرتغال اقدام نمایند که به طور معمول در ماه های ژانويه و سپتامبر دانشجو می پذیرد و دانشجویان می توانند در این ماه ها نسبت به دریافت پذیرش خود اقدام کنند.

در جدول زیر می توان با برترین دانشگاه ها جهت تحصیل در پرتغال 2024 آشنا شد:

نام دانشگاهرتبه در رنکینگ تایمز 2024رتبه در رنکینگ QS در سال 2024
دانشگاه کاتولیک پرتغال351801
دانشگاه پورتو401274
دانشگاه لیسبون501335
یونیورسیداد نووا د لیسبوا601369
دانشگاه کویمبرا601438

مقطع کارشناسی در پرتغال

به طور معمول در اکثر کشورها دروس در مقطع کارشناسی به زبان رسمی خود کشور ارائه می شود، در کشور پرتغال نیز این مقطع به زبان پرتغالی و اسپانیایی ارائه شده و دانشجویان 3 تا 4 سال به تحصیل کارشناسی در کشور پرتغال می پردازند. از مدارکی که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی مورد نیاز است اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (دیپلم 12 ساله) به همراه ترجمه، مدرک زبان اسپانیایی، گواهی تمکن مالی (برای اخذ ویزا)، گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و غیره می باشد که باید برای پذیرش از دانشگاه ارائه گردد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور پرتغال در مقطع کارشناسی به طور میانگین در 2024 بین 980€ تا 1250€ (یورو) در سال می باشد و دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل 20 ساعت در هفته به کار بپردازند و بخشی از هزینه های خود را از طریق کار پاره وقت تامین نمایند.

مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

در مقطع کارشناسی ارشد دروس به زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه میشوند و دانشجویان میتوانند با ارائه مدرک زبان در سطح آیلتس 6 یا 6.5 نسبت به اخذ پذیرش از این کشور اقدام نمایند. افرادی که سطح زبان لازم برای اخذ پذیرش را ندارند میتوانند در دوره های زبان ارائه شده در این کشور شرکت نموده و پیش از شروع تحصیلات دانشگاهی، سطح زبان خود را به سطح مورد نظر برسانند. علاوه بر زبان انگلیسی، زبان پرتغالی نیز در این کشور ارائه می گردد. از مدارکی که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز است:

  • اصل مدرک کارشناسی به همراه ترجمه (توجه نمایید که مدرک کارشناسی حتما باید مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر باشد)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • 2 توصیه نامه از اساتید
  • رزومه مطلوب
  • انگیزه نامه شخصی (sop)
  • گواهی تمکن مالی (برای اخذ ویزا) میباشد.

توجه نمایید که اخذ پذیرش در برخی از رشته ها به تجربه کاری یا سپری نمودن مصاحبه اینترنتی نیازمند میباشد در نتیجه شرایط پذیرش در هر رشته باید مورد بررسی قرار گیرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین بین 980€ تا 1250€ (یورو) در سال میباشد و دانشجویان میتوانند همزمان با تحصیل 20 ساعت در هفته به کار بپردازند و بخشی از هزینه های خود را از طریق کار پاره وقت تامین نمایند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی پرتغال

تحصیل مقطع دکتری در پرتغال

تمامی دروس در مقطع دکتری نیز همانند مقطع کارشناسی ارشد به دو زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود و طول دوره تحصیل در این مقطع بین 3 تا 5 سال می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال و دریافت پذیرش در مقطع دکتری در این کشور به مدارک زیر نیاز است:

  • اصل مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و ترجمه آن ها
  • رزومه تحصیلی مطلوب
  • پروپوزال قوی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • اکسپت سوپروایزر و استاد راهنما در دانشگاه مقصد
  • انگیزه نامه شخصی (sop)
  • مقالات بین المللی
  • 3 توصیه نامه از اساتید
  • تمکن مالی جهت پروسه ویزا

مقالات معتبر isi یا کنفرانس های بین المللی (در صورت وجود) و غیره نیاز است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور پرتغال در مقطع دکتری به طور میانگین بین 2500€ تا 3000 € (یورو) در سال می باشد و دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل 30 ساعت در هفته به کار بپردازند و بخشی از هزینه های خود را از طریق کار پاره وقت تامین نمایند. شما می توانید با مراجعه به لینک شرایط دریافت بورس تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور پرتغال بدانید و برای اخذ آن اقدامات لازم را با همیاری یک وکیل انجام دهید.

قوانین ویزای تحصیلی پرتغال برای دانشجویان بین المللی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، روند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال از قوانین و الزامات ویژه ای در این زمینه پیروی می کند. یکی از اصلی ترین قوانین ویزای تحصیلی پرتغال این است که، اگر دوره تحصیلی متقاضیان در این کشور بیش از 3 ماه باشد باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. به طور کلی، افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی پرتغال هستند، در صورت رعایت نکردن قوانین ویزای تحصیلی پرتغال، با مشکلات گسترده ای در زمینه های گوناگون مواجه خواهند شد.

در جدول زیر می توانید قوانین ویزای تحصیلی پرتغال بریا برای دانشجویان بین المللی، به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

انواع قوانین موجود در ویزای تحصیلی پرتغالتوضیحات
قوانین موجود برای شهروندان غیر اتحادیه اروپابرای این دسته از دانشجویان اخذ ویزای تحصیلی پرتغال الزامی است و علاوه بر ویزای تحصیلی، به مجوز اقامت دانشجویی نیز نیاز دارند.
قوانین موجود برای شهروندان اتحادیه اروپادانشجویان متقاضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی پرتغال جهت تحصیل در این کشور ندارند. اما باید اقامت خود را در این کشور، در مقامات محلی ثبت کنند.
ویزای تحصیلی برای دوره کمتر از 3 ماهویزای تحصیلی در این شرایط، فقط برای ملیت هایی لازم است که معمولا به ویزای شنگن پرتغال نیاز دارند. علاوه بر این، افراد بسیاری از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کانادا می توانند تنها با پاسپورت خود تا 3 ماه در پرتغال سکونت داشته باشند و به تحصیل خود ادامه دهند.

پروسه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال یک نوع ویزای بلند مدت است که معمولا بیش از 90 روز اعتبار داشته ولی طبق قوانین مهاجرتی کشور پرتغال دارندگان این ویزا به محض رسیدن به کشور پرتغال بایستی به فکر اخذ مجوز اقامت باشند.

پروسه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

برای درخواست این ویزا نیز متقاضی/ دانشجوی خارجی بایستی با سفارت پرتغال در ارتباط باشد. منتها پیش از آن اخذ نامه پذیرش Letter of Acceptance از یکی از دانشگاه های پرتغال الزامی است. در اینجا ما قصد داریم تا شما را با 0 تا 100 پروسه درخواست این ویزای پرتغال به شرح ذیل آشنا کنیم:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی پرتغال 2024
مرحله 1دریافت نامه پذیرش از دانشگاه پرتغال
مرحله 2مراجعه به سفارت/ کنسولگری پرتغال
مرحله 3تعیین وقت سفارت برای انجام مصاحبه
مرحله 4تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال
مرحله 5جمع آوری مدارک لازم برای درخواست این ویزا
مرحله 6واریز هزینه ویزای تحصیلی پرتغال
مرحله 7تحویل همه مدارک به سفارت پرتغال
مرحله 8انجام مصاحبه با آفیسر سفارت پرتغال

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی پرتغال

برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال نیاز است که به سفارت کشور پرتغال مدارکی ارائه گردد. از مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور پرتغال عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کپی از آن به همراه ترجمه
  • اصل پاسپورت
  • یک عکس رنگی 3 در 4
  • اصل مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه
  • مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • نامه رزرو هتل
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نامه مدیکال
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط و غیره

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در پرتغال

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور پرتغال بین 3300€ تا 3900€ (یورو) در سال در تمامی مقاطع متفاوت می باشد، علاوه بر این متقاضیان باید بسته به شهر و سبک زندگی خود بین 800€ تا 1000€ (یورو) به صورت ماهیانه هزینه زندگی در نظر بگیرند. در قالب جدول زیر می توان با برخی آیتم های هزینه ای در پرتغال 2024 آشنا شد:

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در پرتغال

همانگونه که در نمودار ذیل هم ملاحظه میشود، بیشترین بودجه هر دانشجو در پرتغال صرف اجاره خانه می شود:

درصد هزینه های زندگی در پرتغال

بهترین شهرهای دانشجویی پرتغال

پرتغال دارای شهرهای دانشجویی مختلفی است که از معروفترین آنها می توان به لیسبون، پورتو، کویمبرا و براگا اشاره کرد که هر یک از این شهرها نیز میزبان یک یا چند دانشگاه می باشد. منتها دانشجویان علاوه بر توجه به تعداد دانشگاه ها و نیز امکانات آموزشی در آنها همچنین بایستی به متوسط هزینه زندگی در این شهرها نیز توجه داشته باشند. تا از این طریق بتوانند با دیدی بازتر دانشگاه محل تحصیل و شهر محل اقامت خودشان را در کشور پرتغال انتخاب بکنند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، گرانترین شهر پرتغال شهر لیسبون است که متوسط هزینه زندگی در آن حدود €2000 (یورو) است.

هزینه تحصیل و ویزای تحصیلی پرتغال

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور پرتغال بین 3300€ تا 3900€ (یورو) در سال در تمامی مقاطع متفاوت می باشد، علاوه بر این متقاضیان باید بسته به شهر و سبک زندگی خود بین 800€ تا 1000€ (یورو) به صورت ماهیانه هزینه زندگی در نظر بگیرند. متقاضیانی که از دانشگاه های کشور پرتغال پذیرش دریافت می نمایند و موفق به اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال می شوند از همان ابتدا امکان بردن همراه را نخواهند داشت و خانواده وی می توانند پس از ورود متقاضی نسبت به اخذ ویزای همراه اقدام نمایند. برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به کشور پرتغال می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی پرتغال

افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارند با ابهامات زیر مواجه می شوند:

  • چه کسانی به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز خواهند داشت؟ تمامی شهروندان غیر اروپایی که قصد دارند یک دوره آموزشی را در این کشور پشت سر بگذارند نیاز به دریافت این ویزا خواهند داشت.
  • مدت اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال چگونه است؟ اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال به طول دوره آموزشی که فرد قصد تحصیل در آن را دارد بستگی دارد.
  • شرط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال چیست؟ متقاضیان برای دریافت این ویزا باید مدرک زبان معتبر در اختیار داشته، از دانشگاه پذیرش دریافت کرده و از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند.
  • آیا به کمک ویزای تحصیلی پرتغال می توان به کشورهای شنگن سفر کرد؟ دارندگان ویزای تحصیلی پرتغال می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای جدید، به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.
  • برترین دانشگاه پرتغال چیست؟ دانشگاه پورتو با رتبه QS حدود 274 جهانی برترین دانشگاه این کشور قلمداد می شود.
  • آیا با داشتن ویزای تحصیلی کشور پرتغال می توان در این کشور کار کرد؟ بله، دارندگان این ویزا می توانند و حق دارند تا بسته به مقطع تحصیلی اشان در هفته حدود 20 تا 30 ساعت را به کار پاره وقت مثل کار در رستوران، سینما، بوفه، فروشگاه و … بپردازند.
  • هزینه لازم بمنظور درخواست ویزای تحصیلی پرتغال 2024 چقدر است؟ در حال حاضر هزینه تقاضای این ویزای پرتغال در حدود EUR 90 (یورو) می باشد.
  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی پرتغال امکان به همراه بردن اعضای خانواده اشان را دارند؟ بله آنها برای این منظور بایستی برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای الحاق خانواده درخواست دهند.
5/5 - (21 امتیاز)

29 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی پرتغال

  1. مژده گفت:

    آیا مدرک دولینگو بجای آیلتس اوکی هستش برای سفارت پرتغال؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک دولینگو خیلی شانسیه پذیرفته شدنش و اینکه به دنبال مدرک آیلتس باشید

  2. سعید گفت:

    ایا بغیر از ایلتس تافل هم مورد تایید هست؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله، نمره معادل آن قابل قبول می باشد.

  3. ارسلان رکنی گفت:

    شرایط پرستاران به چه صورت میباشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوال شما خلی کلی و مبهمه ابتدا مقاله تحصیل رشته پرستاری در پرتغال رو مطالعه نمایید.

  4. صبا محمدی گفت:

    با سلام و سپاس بابت اطلاعات کاملتون در این مقاله

  5. صبا گفت:

    خیلی کاربردی بود اطلاعات این مقاله ممنون

  6. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ویزای تحصیلی پرتغال تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط دریافت بورس تحصیلی در پرتغال هم مطلب بذارید.

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله اخذ بورسیه تحصیلی کشور پرتغال راهنمای شما در این امر می باشد.

  7. v!da گفت:

    سلام و تشکر از سایت و موسسه بسیار خوبتون
    ایا کسی که سالیان سال از درس و تحصیل دور بوده میتونه برای ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کنه؟
    مرسی

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای راهنمایی بهتر رزومه فرد باید مورد بررسی قرار گیرد.

  8. ناصر زارعی گفت:

    با توجه به سطح عمومی اقتصاد پرتغال امکان پیدا کردن شغل ضعیف نیست؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایط کاریابی در پرتغال در حال حاضر دشواری های خود را داراست. برای بررسی رزومه فرد جهت کاریابی پیشنهاد می شود با موسسه ارتباط بگیرید.

  9. ارشاد گفت:

    برای مقطع کارشناسی می تونیم درخواست ویزای همراه بدیم؟ اگر تنها بریم چقدر طول میکشه ویزای همراه بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بسگی به روزمه شما داره که ببینم میشه همزمان درخواست دادن رو توصیه کرد یا خیر
      لطفا شرایط دقیقتون رو ذکر بفرمایید

  10. صبا صابری گفت:

    ممنون از سایت به روزتون

  11. تبسم گفت:

    ویزای تحصیلی پرتغال برای پرستاران به چه صورت می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا در این خصوص مقاله تحصیل رشته پرستاری در پرتغال رو مطالعه نمایید

  12. حسین پاشازاده گفت:

    سلام ویزای تحصیلی پرتقال پذیرش راحت تری نسبت به هلند داره ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر، در حال حاضر اخذ ویزای تحصیلی هلند به مراتب راحت تر از ویزای تحصیلی پرتغال می باشد.

  13. صالح شاكري گفت:

    تحصيل پزشكي در پرتغال رايگان است شرايط ويزاي تحصيلي چيه من ٣٥ سال سن چطوري مَي تونم اقدام كنم

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      رزومه شما باید به طور کامل بررسی شود. در این خصوص ما به رشته تحصیلی شما و سطح زبان شما نیاز داریم. برای اخذ اطلاعات با ما ارتباط بگیرید.

  14. علی زمانی گفت:

    طول دوره ویزای تحصیلی پرتغال به چه مقدار میباشد

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت
      طول دوره جهت تحصیل در پرتغال وابسته به مقطع تحصیلی متقاضی دارد.

  15. ارمغان گفت:

    با سلام و خسته نباشید، من لیسانس مدیریت صنعتی دارم می تونم برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      رشته تحصیلی مقطع کارشناسی شما باید با رشته مقطع کارشناسی ارشد مرتبط باشد تا امکان تحصیل در پرتغال برای شما وجود داشته باشد.

  16. e.farahani گفت:

    ویزای تحصیلی پرتغال چقدر طول میکشه صادر شه؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      اخذ ویزای تحصیلی پرتغال بین 6 تا 9 ماه زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *