ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای تحصیلی کره جنوبی

بنا بر دلایل مختلف، امروزه دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی یکی از مهم ترین خواسته هایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که کره جنوبی بیش از کشورهای ژاپن و چین در منطقه آسیای شرقی مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و به همین دلیل می توان تمایل بسیار زیادی به دریافت این ویزا تماشا کرد. در حال حاضر درخواست ویزای تحصیلی برای کشورهای مختلف بسیار زیاد است و به همین دلیل است که افراد باید دقت بالایی در زمینه ارائه مدارک خود داشته باشند تا بتوانند در اولین فرصت و کوتاه ترین زمان ممکن، ویزای خود را در اختیار بگیرند.

اعتبار ویزای تحصیلی کره جنوبی بسیار بالا است و افرادی که در این کشور اقامت داشته باشند به راحتی می توانند ویزای کشورهای برتر جهان را نیز به دست آورند و به همین دلیل است که می توان از این کشور به عنوان یک مقصد مناسب برای تحصیل یاد کرد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیاز به طی کردن پروسه ای خاص دارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند این ویزا پرداخته و به پرسش های مطرح شده در این رابطه پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان ایرانی چگونه است؟
  • مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی باید ارائه کرد کدامند؟
  • تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی چقدر است؟
  • محدودیت های دریافت ویزای تحصیلی این کشور چیست؟

آشنایی با اهمیت کره جنوبی برای دانشجویان

کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و تحصیل در این کشور می تواند برای بسیاری از افراد بسیار ارزشمند باشد. دانشگاه های کره جنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل است که می توان بسیاری را تشویق کرد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند. در حال حاضر برخی از دانشگاه های کره جنوبی در رشته هایی خاص در سطح آسیا دارای جایگاه اول هستند و به همین دلیل می توان آن ها را به عنوان دانشگاه هایی معرفی کرد که نیاز به رزومه های تحصیلی قوی دارند. تحصیل در کره جنوبی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است و این مسئله ای است که در اکثر کشورهای جهان نیز رایج است و مقطع کاردانی در دسته مقاطع دانشگاهی به حساب نمی آید.

افرادی که قصد تجربه تحصیل در کره جنوبی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اولین شرط قدم گذاشتن در این مسیر، دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور است. برای این که فردی بتواند در این مسیر قرار گیرد، باید مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی را به صورت کامل در اختیار داشته و آن ها را ارائه کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

شرایط پذیرش در سال 2024 در دانشگاه‌ های کره جنوبی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کره جنوبی دارند بایستی شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی را داشته باشند. در واقع اسناد و مدارکی مورد نیاز است که شرح آنها به صورت زیر می باشد:

  • مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان
  • یک نسخه کپی از کارت ثبت نام خارجی
  • معرفی نامه ای که توسط معلم یا اساتید قبلی صادر شده است
  • دارا بودن تمکن مالی و تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی
  • چندین نسخه کپی از گذرنامه متقاضی و غیره

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کره جنوبی

همه افرادی که قصد تحصیل در کره جنوبی در یک بازه زمانی 90 روزه و بیشتر را دارند، باید ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند و برای دریافت آن باید مدارکی را ارائه کرد که مطابق با خواسته سفارت این کشور است. هر گونه نقص در این مدارک منجر به رد درخواست یا اضافه شدن مراحل دیگر به پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهد شد.

مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی کره جنوبی عبارتند از:

  • نامه دریافت پذیرش که به تایید یکی از مراکز آموزشی در کره جنوبی رسیده باشد
  • ترجمه مدارک تحصیلی (ریز نمرات و مدرک نهایی تمام دوره های قبلی از دبیرستان)
  • شرح نحوه پرداخت هزینه های تحصیل
  • یک پاسپورت معتبر با 6 ماه تاریخ انقضا و یک کپی از صفحه اول
  • دو قطعه عکس در قطع پاسپورت
  • فرم تکمیل شده ویزا به همراه امضا
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت خون و پوست که به تایید یک پزشک معتبر رسیده باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کره جنوبی

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کره جنوبی

برای دریافت ویزای تحصیلی در کره جنوبی، فرد باید گواهی تمکن مالی از طریق بانک را ارائه کند که نشان دهنده آن است که فرد می تواند در طول اقامت خود در این کشور، علاوه بر پرداخت شهریه خود، توانایی زندگی در این کشور را نیز دارا است. باید به این نکته اشاره داشت که از همین رو نمی توان مبلغ مشخصی را به فرد اعلام کرد اما حداقل هایی برای دانشجویان در این کشور تعیین شده که به شرح زیر است:

حداقل هزینه های تحصیل در کره جنوبی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کره جنوبی را دارند، برای این که بتوانند گواهی تمکن مالی خود را به درستی ارائه کنند، باید مبلغ شهریه خود را نیز در حساب خود داشته باشند یا یک گواهی ارائه کنند که آن را به دانشگاه خود پرداخت کرده اند. در این صورت است که می توان یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز ویزا را ارائه کرد.

تبدیل ویزای تحصیلی کره جنوبی به ویزای کاری

یکی از متداول ترین روش ها برای کار در کره جنوبی پس از تحصیل، تبدیل ویزای تحصیلی کره جنوبی به ویزای کاری این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید، روند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور یک پروسه زمان بری برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور خواهد بود.

به همین جهت توصیه می شود که حداقل 1 ماه قبل از پایان تحصیلات خود در این کشور اقدام نمایید. به عبارت دیگر، اگر دانشجوی بین المللی در کره جنوبی هستند، و در حین دریافت ویزای تحصیلی یا پس از فارغ التحصیلی شغلی را در این کشور پیدا می کنید، باید برای تغییر دسته به ویزای کاری کره جنوبی اقدام نمایید.

در نهایت اینکه متقاضیان با ارائه مدارک زیر می توانند برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری در کره جنوبی اقدام نمایند:

مدارک لازم برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری در کره جنوبی

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی کره جنوبی

یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی کره جنوبی برای دارندگان آن، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی این کشور هستند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. بنابراین تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی این کشور هستند، می توانند بدون نیاز به مجوز کار کره جنوبی، در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که کار انشجویی در کره جنوبی برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور، دارای قوانین و محدودیت های خاصی می باشد که تمامی متقاضیان باید رعایت کنند.

به طور کلی دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی کره جنوبی هستند، برای انجام کار پاره وقت در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تمامی دارندگان ویزای تحصیلی باید در یک موسسه آموزشی معتبر تایید شده در این کشور ثبت نام کرده باشند.
  • متقاصیان کار دانشجویی در کره جنوبی باید حداقل 15 سال سن داشته باشند تا بتوانند اجازه کار در این کشور را به دست بیاورند.
  • دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در کره جنوبی نمی توانند بیش از 18 ساعت در طول هفته کار کنند. اما در طول تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.
  • کار دانشجویی که در کره جنوبی انجام می دهید، باید به نیازهای موسسه آموزشی شما در این کشور کمک کند.

بورسیه تحصیل در کره جنوبی

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کره جنوبی به دنبال آن هستند تا بورسیه تحصیلی خود را در این کشور دریافت کنند. دولت این کشور یک بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می کند که در حدود 300 دانشجو می توانند از آن استفاده کنند. این بورسیه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می دهد اما رقابت برای دریافت آن بسیار سنگین است و نمی توان به کسی وعده داد که این بورسیه را به دست می آورد. بهتر است علاقمندان مهاجرت به کره جنوبی، پیش از هر گونه اقدام، اطمینان حاصل کنند که مدارک کافی برای تحصیل در این کشور را در اختیار داشته و می توانند هزینه های تحصیل خود را نیز پرداخت کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به کشورهای مختلف جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی ویزای تحصیلی کره جنوبی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • تجربه تحصیل و دلایل نیاز به ویزای تحصیلی کره جنوبی به چه صورت است؟ کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و تحصیل در این کشور می تواند برای بسیاری از افراد بسیار ارزشمند باشد. در حال حاضر ایرانیان بسیاری تمایل به تحصیل در این کشور دارند و به همین دلیل است که باید اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه کرد. دانشگاه های کره جنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل است که می توان بسیاری را تشویق کرد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند. در حال حاضر برخی از دانشگاه های کره جنوبی در رشته هایی خاص در سطح آسیا دارای جایگاه اول هستند و به همین دلیل می توان آن ها را به عنوان دانشگاه هایی معرفی کرد که نیاز به رزومه های تحصیلی قوی دارند.
  • کار دانشجویی با ویزای تحصیلی کره جنوبی چگونه است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی کره جنوبی برای دارندگان آن، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی کره این کشورهستند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. بنابراین تمامی دانشجویان بین المللی که دارای ویزای تحصیلی هستند، می توانند بدون نیاز به مجوز کار کره جنوبی، در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که کار انشجویی در کره جنوبی برای دارندگان ویزای تحصیلی این کشور، دارای قوانین و محدودیت های خاصی می باشد که تمامی متقاضیان باید رعایت کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی کره جنوبی

  1. Nelly گفت:

    سلام من تازه امسال دیپلم میگیرم و رشته حقوق میخام بخونم.رفتن به کره رو خیلی دوس دارم هم برای تحصیل هم برای کار و اقامت دائم.من پدرم کارگر هستش و هزینه پرداخت تحصیل و ندارم. به نظر شما امکان درخواست بورسیه هست؟میشه یه راهنمایی کامل بکنید؟به نظرشما من بعد از اینکه دیپلم گرفتم بهتره دانشگاه رو از اونجا شروع کنم یا تا یه مقطعی اینجا بخونم؟؟به زبان کره ای در حد صحبت کردن هم مسلط هستم و برای گرفتن مدرک زبان کره ای ادامش هم یاد میگیرم.و حتما باید مدرک زبان انگلیسی هم برای مهاجرت به کره داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه واقعا با این شرط که آیا می تونن به شما بورسیه بدن یا نه در این مسیر قرار بگیرید.
      در حقیقت در مقطع کارشناسی خیلی خیلی سخت و کم بورسیه تحصیلی می دن و به همین دلیل اصلا توصیه نمی کنیم که در این مسیر قرار بگیرید.
      اگر دنبال کشور دیگه ای هستید که بورسیه بگیرید، می تونید ایتالیا یا روسیه رو انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *