ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

یکی از طرق رایج برای مهاجرت به کشور کرواسی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد. متقاضیان بین المللی برای تحصیل در کرواسی باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. حال امکان اخذ ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان وجود دارد؟ کشور کرواسی یکی از کشورهای پیشرفته در قاره اروپا می باشد که طبق بررسی ها یکی از مرفه ترین کشورها در دنیا نیز محسوب می شود.

سیستم آموزش عالی در دانشگاه های کرواسی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل وارد این کشور می شوند. مقاله حاضر به کوشش کارشناسان ارشد مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در ارتباط با این موضوع ارزشمند به نگارش در آمده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی

طول مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود:

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسیبین 3 تا 4 سال
مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد2 سال
طول مدت تحصیل در مقطع دکتری3 سال

در دانشگاه های کرواسی امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیل وجود دارد، همچنین متقاضیان می توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز به ادامه تحصیل بپردازند. اما برای تحصیل در این رشته ها لازم است دانشجو در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت نماید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی کرواسی

اخذ پذیرش از دانشگاه های کرواسی 2024

اگر علاقه دارید مهاجرت تحصیلی به شرق اروپا بخصوص کشوری مانند کرواسی را تجربه کنید باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورید. برای دریافت پذیرش در 2024 لازم است فرد مدارکی مانند: مدارک تحصیلی پیشین و ترجمه آن ها، ریز نمرات، رزومه (CV) تحصیلی کامل و دقیق، مدرک معتبر زبان، پاسپورت و گواهی تمکن مالی را شخصا یا با کمک کارشناسان مجرب مهاجرتی به دانشگاه ارسال نماید.

معرفی دانشگاه های معتبر کشور کرواسی

کشور کرواسی دارای بیش از 130 دانشگاه و مرکز آموزش عالی می باشد که از نظر اعتبار و ارزش بین المللی مدارک خوبی به متقاضیان ارائه می کنند. مدرک فارغ التحصیلی بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیز قرار می گیرد که نکته خوبی محسوب می شود. برخی از دانشگاه های معتبر کرواسی به شرح زیر است:

  • لیبرتاس
  • نورث
  • دابرونویک
  • ریکا
  • اسپلیت
  • زاگرب کرواسی
  • اقتصاد و مدیریت زاگرب
  • تجارت زاگرب
  • دانشگاه ریکا – دانشکده اقتصاد
  • دانشگاه اوسیجک – دانشکده اقتصاد
  • کالج استافورد گلوبال
  • موسسه آشپزی Kul IN
  • کالج دانشگاهی آلجبرا
  • دانشگاه اسپلیت
  • دانشکده مهندسی عمران و معماری
  • کالج RIT کرواسی

پذیرش در هر یک از مراکز آموزش عالی فوق دارای شرایط مخصوص در هر رشته تحصیلی متناسب با شرایط متقاضیان است که باید مورد تحقیق قرار بگیرد.

بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

بسیاری از دانشگاه های کشور کرواسی معیار اصلی و رسمی برای پذیرش متقاضیان را در انگیزه نامه آن ها و مصاحبه حضوری جستجو و ارزیابی می کنند. رزومه کاری و تحصیلی برای اخذ پذیرش اهمیت زیادی دارد. زیرا دانشجویان فعال تر و دارای نمرات بالاتر همواره اولویت دارند. اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در کرواسی باید از طریق سیستم درخواست آنلاین مرکزی صورت بگیرد. در این سیستم دانشجویان فرم های مربوطه را تکمیل می کنند و دوره تحصیلی مورد نظر را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب می کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کرواسی در سال 2023 برای دانشجویانی که مدرک تحصیلی آخرشان را از دانشگاه هایی دریافت کرده اند که از سیستم بولونیا چهار ساله پیروی می کند راه ساده تری در پیش خواهند داشت. طول مدت اعتبار ویزای تحصیلی کرواسی معمولاً به اندازه مدت دوره تحصیلی انتخاب شده توسط متقاضی صادر می شود. خوب است بدانید میزان پذیرش در تمام مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کرواسی و ظرفیت خالی رشته های تحصیلی توسط مجلس سنای دانشگاه مشخص می شود.

اخذ ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر لازم است ویزای تحصیلی کرواسی را نیز کسب نمایید. در رابطه با ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان باید گفت، که دروس تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی و کروات تدریس می شوند. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید باید بدانید که در این مقطع بیشتر رشته ها به زبان کروات تدریس می شوند و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

اخذ ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

اگر دانشجویی به زبان کرواتی یا انگلیسی تسلط کامل نداشته باشد می تواند ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان را دریافت نماید و پیش از ورود به دانشگاه دوره های آموزش زبان را بگذراند و پس از تسلط کامل وارد دانشگاه شود. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کرواسی لازم است مدارک زیر را مطابق با برنامه معرفی شده تهیه کرده و در وقت تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه کشور کرواسی ارائه نمایید.

  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک معتبر زبان (در صورت وجود)
  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا تحصیلی
  • مدارک تمکن مالی
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور کرواسی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه درمانی

هزینه های ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد، اما به طور کلی هزینه های تحصیل در کشور کرواسی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم می باشد. برای مثال شما می توانید هزینه های تحصیل در کرواسی را با هزینه های تحصیل در مجارستان و صربستان که کشورهای همسایه کرواسی می باشند مقایسه کنید.

به طور کلی می توان گفت برای تحصیل در کشور کرواسی باید سالانه مبلغی بین 800€ تا 2500€ (یورو) بابت شهریه تحصیلی پرداخت کنید. باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و رشته های فنی و مهندسی بیشتر می باشد. برای تحصیل در رشته های پزشکی باید سالانه 3600€ (یورو) و برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی باید سالانه 3000€ (یورو) پرداخت کنید. با مطالعه این مقاله این اطلاعات را به دست آوردید که امکان اخذ ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان وجود دارد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان هستند، باید در قدم اول مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی را به طور دقیق طی کنند. به عبارت دیگر، بدون سپری کردن مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی، اجازه دریافت این نوع از ویزای تحصیلی را نخواهید داشت. تمامی افرادی که قصد دارند تحصیلات خود را بدون مدرک زبان در کرواسی ادامه دهند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. اما نگران نباشید، زیرا مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان بسیار ساده می باشد، و تمامی متقاضیان می توانند به راحتی برای آن درخواست دهند.

در جدول زیر می توانید مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان را به صورت کامل مشاهده فرمایید:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبانتوضیحات
دعوت نامهمتقاضیان می توانند از وزارت این کشور، دعوتنامه ویزای تحصیلی را دریافت کنند. از سوی دیگر می توانید آن را از کنسولگری کرواسی در محل اقامت خود درخواست دهید.
تکمیل فرم درخواست ویزافرم درخواست ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان کرواسی را می توانید از وب سایت اداره مهاجرت کرواسی دریافت کنید.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی کرواسی، جمع اوری مدارک مورد نیاز می باشد.
ارسال درخواستمتقاضیان می توانند در کنسولگری کرواسی در محل اقامت خود، درخواست خود را ارسال نمایند.
پرداخت هزینه درخواستحین درخواست ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان کرواسی، باید هزینه آن را به صورت کامل پرداخت نمایید.

متقاضیان می توانند طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کرواسی مطالعه نمایند.

سوالات تخصصی در باب ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • شرایط مالی برای درخواست ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟ همانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، شرایط مالی سختگیرانه ای برای درخواست ویزای تحصیل کرواسی وجود دارد. به همین جهت دانشجویان باید برای اثبات تمکن مالی مطلوب برای اخذ ویزای این کشور تلاش کنند.
  • مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان چقدر است؟ یکی از چالش های اساسی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. که معمولا بین 5 تا 7 هفته کاری زمان می برد.
  • آیا کرواسی مقصد مناسبی برای تحصیل است؟ در شرایط کنونی، کرواسی یکی از گزینه های بسیار خوب برای بهبود شرایط آینده خود است. با انتخاب این کشور می توان امتیازهای زیادی به دست آورد.
  • آیا دریافت ویزای این کشور سخت است؟ از بین کشورهای اروپایی، کرواسی یکی از بهترین شرایط برای دریافت روادید را دارد.
3.5/5 - (8 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی کرواسی بدون مدرک زبان

  1. Helen گفت:

    سلام وقت بخیر من خواهرم کرواسیه و‌اینکه خودمم میخوام برای ویزای تحصیلی کرواسی اقدام کنم، خواستم بدونم که ویزای تحصیلی کرواسی ویزای همزاه همزمان داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه در حال این امکان وجود نداره اما راهکارهایی هست که می تونید از اون استفاده کنید. در این رابطه بهتر هست با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید

  2. Heli گفت:

    با سلام هزینه مهاجرت برای رفتن به کرواسی برای تحصیل حدودا چه مقدار می باشد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      لطفا مقاله هزینه تحصیل در کرواسی را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *