ویزای توریستی

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی یک نوع ویزای کوتاه مدت (نوع C) ناحیه شنگن اروپا است و معمولا به صورت برچسب بر روی پاسپورت متقاضیان چسبانده می شود. امتیاز اصلی این نوع ویزا امکان ورود همزمان به کشور اسلوونی و نیز 26 کشور ناحیه شنگن می باشد. متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا بایستی مراحل و شرایط ساده ای را طی کنند. مراجعه به سفارت اسلوونی و تعیین وقت قبلی سفارت، تحویل مدارک درخواستی و نیز ارائه داده های بیومتریک و نامه همراه (Cover letter) جزو مراحل اصلی اخذ ویزای مسافرتی اسلوونی است.

کشور جمهوری اسلوونی کشوری کوچک در جنوب شرق اروپا است. پایتخت این کشور اسلاونشین لجوبلجانا (Ljubljana) می باشد. جمعیت این کشور کوچک اروپایی در سال 2019 در حدود 2089310 نفر اعلام شده است. اسلوونی عضو رسمی و دائم اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن اروپا است. اسلوونی کشوری خوش آب و هوا همراه با چشم اندازهای سبز و کوهستانی است. از جمله جاذبه های گردشگری این کشور می توان به دریاچه بلد، غار پستونجآ، کوه تریگلاو، قلعه پریدجمآ، دریاچه بوهینج و… را نام برد.

سوالات متداول درباره ویزای توریستی اسلوونی

در باب مهاجرت به کشور اسلوونی جهت گردش و سیاحت، سوالاتی توسط متقاضیان عزیز مطرح می شود که ما در این بخش قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. این سوالات عبارتند از:

  • آیا برای اخذ ویزای توریستی کشور اسلوونی متقاضیان نیازمند اخذ ویزای شنگن هستند؟ بله، ویزای شنگن اسلوونی با اعتبار حداکثر 90 روزه مخصوص توریست های خارجی است.
  • شرط اصلی اخذ ویزای شنگن اسلوونی چیست؟ بر طبق سیاست ویزایی اسلوونی، شهروندان ایرانی برای مسافرت به این کشور اروپایی نیازمند اخذ ویزای شنگن اسلوونی (ویزای نوع C) هستند. مهمترین شرط برای اخذ این نوع ویزا داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا می باشد.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی اسلوونی برای ایرانیان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای شنگن اسلوونی در حدود 60 EUR یورو می باشد. همچنین، مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز تا حداکثر 15 روز کاری است.

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلوونی 2022

در ابتداء باید به نکته مهمی اشاره کنیم. از سال 2007 میلادی، کشور اسلوونی علاوه بر عضویت اتحادیه اروپایی (EU) به عضویت ناحیه شنگن اروپا نیز درآمده است. بنابراین، متقاضیان محترم می توانند در اینباره ویزای شنگن اسلوونی را درخواست نمایند. از سال 2007 تا کنون، دولت اسلوونی از مجموع 29257 درخواست ویزای دریافت شده در حدود 23491 ویزای شنگن برای متقاضیان صادر کرده است. میزان رد ویزا در حدود 8.48% بوده است.

همانطوری که می دانید برای مسافرت به اسلوونی، افراد نیازمند اخذ ویزای توریستی این کشور هستند. ویزای توریستی کشور اسلوونی به گردشگران خارجی اجازه اقامت 90 روزه را می دهد. ویزای مذکور (صادره توسط سفارت اسلوونی) در کلیه 26 کشور عضو ناحیه شنگن اروپا معتبر است. بنابراین، متقاضیان برای اقامت در قلمرو ناحیه شنگن نیازی به دریافت ویزایی دیگر ندارند. با این حال، به همراه داشتن پاسپورت معتبر و نیز مدرک تمکن مالی لازم است.

نوع ویزا در 2022ویزای شنگن اسلوونی (Type C)
مدت اعتبار ویزاحداکثر 3 ماه
نحوه اخذ ویزامراجعه به سفارت اسلوونی
امکان تمدید ویزاوجود دارد

نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه آنکه ارائه داده های بیومتریک شامل انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت نیز جزو شرایطی است که باید بدان توجه کرد.  بنابراین، گرفتن وقت قبلی سفارت برای حضور و تحویل مدارک مورد نیاز برای متقاضیان الزامی است. جهت اخذ ویزا برای اعضای خانواده، تعیین وقت قبلی برای تک تک اعضا اجباری است.

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلوونی

مدارک لازم جهت درخواست ویزای توریستی اسلوونی

به متقاضیان توصیه می شود که برای اخذ ویزای مسافرتی اسلوونی، حدالامکان 20 روز قبل از تاریخ سفر اقدام شود. چرا که خود فرآیند رسیدگی به درخواست ها توسط سفارت حدود حدود 15 روزی طول می کشد. با این شرح برای دریافت ویزای شنگن اسلوونی، تحویل مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

مدارک لازمشرایط
فرم درخواست ویزای شنگندانلود و تکمیل به صورت آنلاین
مدارک شناساییشناسنامه + 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
پاسپورت معتبرکپی پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا
مدارک مسافرتیکپی بلیط رفت و برگشت + مدرک رزرو هتل
مدارک مالیمدرک اثبات تمکن مالی برای دوره اقامت در اسلوونی
بیمه ویزای شنگنبا پوشش حداقل 30000€ (یورو) در کل ناحیه شنگن

علاوه بر مدارک فوق الذکر، سفارت اسلوونی ممکن است نامه همراه یا Cover letter ویزای توریستی کشور اسلوونی را نیز از مسافران خارجی درخواست می شود. اما نامه همراه نامه ای است که هدف متقاضی از سفر به کشور اسلوونی را شرح می دهد. بدین ترتیب متقاضیان بایستی در نامه همراه موارد ذیل را توضیح دهند:

  • هدف از مسافرت
  • زمان و مکان سفر
  • نحوه تامین مالی سفر
  • برنامه روزانه مسافرت
  • مدت سفر

نحوه اخذ ویزای مسافرتی اسلوونی

فرآیند درخواست و اخذ ویزای مسافرتی اسلوونی روندی آسان و ساده دارد. این فرآیند دارای مراحل زیر می باشد:

  • مراجعه به سفارت اسلوونی و تعیین قرار وقت مصاحبه
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین و تحویل مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه صدور ویزای شنگن اسلوونی
  • ارسال تاییدیه ویزا توسط سفارت از طریق Email و یا SMS
  • مراجعه به سفارت و الصاق برچسب ویزا بر روی پاسپورت

هزینه و مدت زمان صدور ویزای توریستی اسلوونی

ویزای شنگن اسلوونی به دو صورت سینگل انترآی (تک ورود) و مولتی پل انترآی (چند ورود) صادر می شود. معمولا، مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای مسافرتی اسلوونی (شنگن ویزا) در هر کجا و تحت هر شرایطی حدود 10 تا 15 روز طول می کشد. متولی رسیدگی به کلیه درخواست ها نیز سفارت اسلوونی می باشد. البته ناگفته نماند که این مدت زمان قطعی نیست و بسته به فاکتورهای مختلفی ممکن است تغییر کند. برای اطلاع از شرایط سایر ویزاهای کشور اسلوونی همانند ویزای کار اسلوونی یا ویزای تحصیلی اسلوونی با مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *