ویزای توریستی

ویزای توریستی برزیل

ویزای توریستی برزیل

ویزای توریستی برزیل برای اشخاصی که قصد بازدید از این کشور زیبا را دارند صادر می گردد که از جمله طرق مهاجرت نیز به شمار می رود. این کشور بزرگترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور پهناور جهان می ­باشد. کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا در رده­ های 1 تا 4 وسیع ترین کشورهای دنیا قرار دارند.

کشور برزیل علاوه بر پیشرفت در عرصه فناوری اطلاعات و صنعت در فوتبال، قهوه و رنگ در سرتاسر جهان از شهرت بالایی برخوردار می­ باشند. در سال­ های گذشته، برزیل به یکی از قطب­ های گردشگری در دنیا تبدیل شده و جاذبه­ های گردشگری مانند پارک ­ها، موزه ­ها و غیره یکی از عوامل محبوبیت به شمار می ­آید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد جاذبه­ های گردشگری و اخذ ویزای توریستی، شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور به متقاضیان می ­باشند.

  • شرایط مهاجرت توریستی به برزیل چیست؟
  • هزینه مهاجرت توریستی به برزیل چیست؟
  • فرایند دریافت ویزای توریستی برزیل چیست؟
  • بهترین اماکن برزیل برای بازدید کدامند؟

اخذ ویزای توریستی برزیل 2022

در مقاله ویزای توریستی برزیل، ابتدا به انواع ویزاهای کوتاه مدت برای سفر به این کشور نیز می پردازیم. ویزای توریستی این کشور برای متقاضیانی که به قصد گردشگری وارد خاک کشور برزیل می‌شوند، صادر می­ گردد و به اشخاص مجوز کار یا تحصیل نیز ارائه نمی گردد. برزیل از جمله کشورهایی است که متقاضیان ایرانی می­ بایست برای سفر گردشگری به این کشور، ویزا تهیه نمایند. برای شهروندان خارجی علاقه مند به سفر کوتاه مدت، حداکثر 90 روز به کشور برزیل ویزا سفر صادر خواهد می گردد.

تعریف ویزای توریستی به اقامت کوتاه مدت برای گشت و گذار در خاک یک کشور صادر می شود و کاربرد دیگری ندارد؛ اما در سال‌ های اخیر با توجه به تعداد زیاد ایرانیانی که در برزیل با ویزای توریستی وارد شدند و سپس اعلام پناهندگی کردند امروز سخت‌ گیری بیشتری برای صدور این نوع ویزا اعمال می‌ گردد.

لازم به ذکر است افرادی که در 2022 ویزای توریستی برزیل دریافت می‌ کنند به‌ هیچ‌ عنوان قادر به تبدیل آن به ویزای تحصیلی یا ویزای کار نخواهند بود. پس برای اخذ این نوع ویزاها باید از خاک کشور خارج شوند و با پذیرش تحصیلی یا قرارداد کاری وارد شوند.

نحوه درخواست ویزای برزیل

روند درخواست و نخوه تقاضای ویزای کشور برزیل از شرایط مختص به خود برخوردار می باشد که در ابتدا جهت درخواست ویزای سفر به این کشور، متقاضی ابتدا می ­بایست پرسش‌نامه را تکمیل نماید. درخواست ویزا فقط در شرایطی قبول خواهد شد که تمامی مدارک لازم، اسکن و از راه پرسش نامه در وبسایت بارگذاری و ثبت شده باشد. پس از تکمیل و ارسال آنلاین پرسش نامه، نسخه پرینت شده صفحه اول و نیز اصل مدارک اسکن شده در پرسش نامه می­ بایست از سوی متقاضی ارائه شود.

کلیه مدارک ارائه شده به سفارت باید به زبان انگلیسی، پرتغالی و یا اسپانیایی ترجمه رسمی شود. همچنین کلیه صفحات پرسش نامه باید تکمیل، پرینت و از سوی متقاضی امضاء گردد. برای اخذ ویزای کشو برزیل مصاحبه‌ ای با متقاضی صورت نمی گیرد، بنابراین وکیل و یا نماینده شخص متقاضی نیز قادر خواهد بود مدارک لازم را به سفارت ارائه نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی برزیل

در مقاله ویزای توریستی برزیل، به مدارک مورد نیاز و نحوه درخواست ویزای برزیل و موارد مرتبط با این موضوع پرداخته خواهد شد. برای اخذ ویزای توریستی برزیل، مدارک و اسناد زیر می­ بایست اسکن و توسط پرسش نامه در وب سایت بارگذاری و ثبت گردد.

  • شناسنامه
  • ارائه گذرنامه ­های قبلی
  • یک قطعه عکس رنگی جدید
  • اصل گذرنامه امضا شده با حداقل 6 ماه اعتبار
  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت از این کشور
  • رزرو هتل یا دعوت نامه دارای آدرس، تلفن تماس و امضا تائید شده محضری میزبان در این کشور
  • مدارک و گواهی تمکن مالی (از قبیل صورت حساب بانکی متقاضی، سند مالکیت و سایر مدارک مالی
  • گواهی فعالیت در ایران (اشتغال به کار به همراه لیست بیمه از محل کار، اشتغال به تحصیل و یا پروانه کسب)
  • اشخاص زیر 18 سال که بدون والدین و یا با یکی از آنها سفر می­ نمایند، می­ بایست مجوز محضری از پدر یا مادر را ارائه نمایند

نکته قابل‌ توجه این است که فرایند دریافت ویزای توریستی توسط آژانس‌ های مسافرتی بسیار راحت‌ تر صورت می‌ گیرد تا اینکه اشخاص به‌صورت فردی برای دریافت ویزا اقدام کنند. دلیل این مسئله نیز در محدودیت‌ های اقامتی و عبور و مرور است که در سفرهای توریستی خارجی توسط آژانس‌ ها بر مسافرین اعمال می‌ شود. در واقع سفارت کشور مقصد به اعتبار آژانس‌ های مسافرتی معتبر و مطرح است که ویزای توریستی برای متقاضیان سفر به این کشور صادر می‌ کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی برزیل

ویزای هنرمندان در برزیل

این نوع ویزا در برگیرنده افرادی مانند هنرمندان و ورزشکاران می باشد که برای مدت زمانی به میزان 90 روز دارای اعتبار باشد و حتی تا مدت زمانی به میزان 90 روز دیگر قابل تمدید را دارد. ویزا مختص سفرهای رسانه ای در برگیرنده افرادی مانند کلیه فعالان حاضر در قسمت های رسانه ای یا ارتباطی مانند رادیو، تلوزیون و یا سایر وسائل ارتباط جمعی است و تا مدت زمانی به میزان 4 سال قابل تمدید را دارد.

ویزای تجاری و بازرگانی و تحقیقانی در برزیل

این نوع ویزا که در بر گیرنده افرادی مانند کلیه سرمایه گذاران و همچنین بازرگانان می باشد با این شرط که هدف اصلی این اشخاص سرمایه گزاری نمودن در میان خاک این کشور است و تا مدت زمانی به میزان 5 سال قابلیت تمدید شدن را دارا می باشد. با این توضیح که مدت زمان لازم آن به نوع ملیت شخص سرمایه گذار و هم چنین کشور مبدأ این شخص دارای ارتباط می باشد. ویزای سفرهای تحقیقاتی و فرهنگی که دربرگیرنده افرادی مانند کلیه پژوهشگران و همچنین محققین می باشد. بر اساس این نوع ویزا قادر هستند که از کلیه ویزای سفرهای تحقیقاتی در راستای انجام دادن کلیه کارهای تحقیقاتی خود استفاده نمایند. با این توضیح که بیشترین مدت زمان لازم برای این نوع ویزا به میزان 2 سال می باشد که برای مدت زمان 2 سال نیز قابل تمدید را دارد.

سفارت و کنسولگری برزیل

ویزای توریستی برزیل صرفا در سفارت و کنسولگری این کشور صادر می گردد. شخاص متقاضی می بایست با مراجعه به سفارت این کشور نسب به اخذ ویزا اقدام نمایند. هزینه خدمات سفارت کشور برزیل در شهر تهران به دلار آمریکا اخذ می­ گردد و هزینه خدمات به صورت کاملا نقدی دریافت می ­شود. روند و مراحل اخذ ویزا در سفارت کشور برزیل حدود 1 الی 2 هفته طول خواهد کشید. ممکن است حتی این مدت نیز بیشتر به طول انجامد. سفارت برزیل در تهران در منطقه زعفرانیه تهران قرار دارد.

جاذبه ­های گردشگری در ویزای توریستی برزیل

همان طور که می دانید ویزای توریستی برزیل به منظور بازدید و گردشگری از این کشور صادر می گردد و واجدین شرایط نیز می بایست بدانند که هیچ گونه اجازه تحصیل در برزیل و یا حتی کار و تجارت به افراد داده نمی شود. در ادامه مقاله به اسامی برخی از مراکز توریستی این کشور یا به عبارتی دیگر سرزمین قهوه نیز اشاره خواهیم کرد.

جاذبه گردشگریتوضیحات
کلیسای جامع برزیلیاین ساختمان زیبا و خاص توسط معماری خوش ذوق در سال 1970 طراحی و تأسیس شد.
مجسمه مسیح منجیاین مجسمه بزرگ در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد و نماد اصلی کشور برزیل محسوب می ­شود. این مجسمه در فاصله 700 متری از سطح زمین قرار دارد و در پارک ملی برزیل قرار دارد.
کوهستان کله قنداین کوهستان در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد و صخره­ای به ارتفاع 396 متر می ­باشد.
سواحل کوپاکابانااین ساحل یکی از زیباترین سواحل کشور برزیل و دنیا محسوب می شود.
جنگل­ های آمازوناین جنگل­ها شاهکار طبیعت محسوب می شوند که علاوه بر کشور برزیل در کشور پرو هم قرار دارد. مساحت جنگل­های آمازون حدود 5.500.000 KL می­ باشد و 20% اکسیژن کره زمین را می­ توانند، تأمین نمایند.

متقاضیان خواستار ویزای توریستی برزیل نیز می توانند با بررسی شرایط خود توسط سفارت و کنسولگری این کشور نسبت به اخذ ویزا توریستی اقدام نمایند. مهاجرت به برزیل از طریق مختلفی از قبیل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… برخوردار می باشد. افراد متقاضی نیز می توانند با موسسه سفیران سروش سعادت در خصوص آگاهی از شرایط مهاجرت از این کشور نیز مطلع شوند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *