ویزای مسافرتی رومانی

ویزای توریستی رومانی

ویزای توریستی رومانی

یکی از راه های مهاجرت به رومانی یعنی اخذ ویزای توریستی رومانی از جمله موضوعات مورد علاقه گردشگران خارجی متقاضیان مهاجرت به رومانی می باشد. امید است که خوانندگان با مطالعه این نگارش به پاسخ سوالاتشان درباره ویزای توریستی رومانی برسند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسان و وکلای حرفه ای در زمینه های مهاجرتی و اقامتی همواره آماده پاسخگویی به سوالاتتان می باشند.

رومانی (Romania) درشمال شبه جزیره بالکان در سواحل غربی دریای سیاه قرار دارد. این کشور از زیبایی و تنوع طبیعی و یک میراث فرهنگی غنی بهره مند است. بخارست پایتخت سیاسی رومانی است. این کشور در قرن نوزدهم میلادی تا مدت ها در تصرف عثمانی ها بود. که بعدها توانست استقلال خود را کسب کند. در زمینه توریسم، رومانی پتانسیل های خارق العاده ای در جذب گردشگران دارد. رومانی دامنه وسیعی از تولیدات و خدمات توریستی را ارایه می دهد. انتظار می رود که صنعت توریسم رومانی تا 4.3% در 5 سال آینده رشد کنند. در بحبوحه بحران ها و رکودهای اقتصادی و مالی اروپا در دهه های، رومانی با توجه به پتانسیل های خود در بخش گردشگری، توانست به بازار توریست جذاب دنیا و اروپا تبدیل شود. از جاذبه های معروف توریستی رومانی می توان به قلعه ها و کلیساهای قدیمی، کاخ های مجلل، پارک های ملی، شهرهای قدیمی، نواحی تجاری اشاره کرد.

اخذ ویزای توریستی رومانی 2022

کلیه ملل برای ورود به رومانی به ویزا نیاز دارند. یکی از این ویزاها معروف به ویزای توریستی رومانی است این نوع ویزا از نوع ویزای اقامت کوتاه و برمبنای دعوت نامه (از طرف فرد یا شرکت) می باشد. ویزای توریستی رومانی برای شهروندان بین المللی معمولا برای تک ورود برای یک دوره زمانی 3 ماهه از تاریخ صدور صادر می شود. در سال 2022 ویزای توریستی رومانی را می توان به 2 دسته تقسیم بندی کرد:

  • ویزای گردشگری یا Tourism Visa
  • ویزای بازدید یا Visit Visa

آیا ویزای توریستی رومانی ویزای شنگن است؟

خیر، رومانی در محدوده شنگن نیست. بر اساس تفاهم نامه ای که در میان کشورهای عضو معاهده شنگن انجام شده است یک شهروند ایرانی می تواند با اخذ ویزای توریستی از یکی از کشورهای شنگن به راحتی در سایر کشورهای این حوزه تا زمان اعتبار ویزا و مدت اقامت رفت و آمد داشته باشد. البته کشور رومانی از جمله کشورهایی است که در اتحادیه اروپا واقع شده است و عضو معاهده شنگن نیست. این کشور از جمله کشورهایی است که به مراتب شرایط اخذ ویزای آسان تری به نسبت کشورهای شنگن داراست و اگر شما مدارک و شرایط لازم را دارا باشید می توانید برای اخذ این ویزا اقدام نمایید. البته اگر هدف شما مهاجرت بلند مدت به این کشور است می بایست برای انواع اقامت های بلند مدت این کشور درخواست نمایید. ویزای تحصیلی رومانی بیشترین تقاضا را در میان انواع ویزاهای این کشور از سوی ایرانیان دارد.

انواع ویزای توریستی رومانی

در رومانی ویزاهای مختلفی برای ورود به عنوان توریست ارائه می شود که عبارتند از:

  • ویزای توریستی رومانی (C/TU) که ​​برای خارجی هایی صادر می شود که می خواهند برای مقاصد گردشگری به رومانی سفر کنند.
  • ویزای تجاری رومانی (C/A)، که برای خارجی هایی صادر می شود که برای انجام تجارت کوتاه مدت وارد رومانی می شوند.
  • ویزای ماموریت رسمی رومانی (C/M)، که برای اتباع خارجی و اعضای خانواده آنها که به دلایل سیاسی، اداری یا دولتی سفر می کنند.
  • ویزای بازدید خصوصی رومانی (C/VV)، که برای خارجیانی صادر می‌شود که می‌خواهند برای ملاقات با یکی از اعضای خانواده یا دوستان رومانیایی خود به رومانی سفر کنند، یا افراد غیر شهروندی که دارای اقامت قانونی در رومانی هستند.
  • ویزای ورزشی رومانی (C/SP) که برای ورزشکاران خارجی که برای شرکت در یک رویداد ورزشی به رومانی سفر می کنند صادر می شود.
  • ویزای توریستی رومانی برای حمل و نقل (C/TR) که برای اتباع خارجی صادر می شود که باید برای حمل بار یا مسافر به رومانی سفر کنند.

ویزای توریستی رومانی هر فعالیت دیگری که قوانین رومانی (C/ZA) را نقض نمی کند. این نوع ویزای توریستی رومانی برای اتباع خارجی که برای هرگونه فعالیت فرهنگی، علمی و بشردوستانه و یا برای درمان کوتاه مدت پزشکی از جمله دلایل دیگر به رومانی سفر می کنند، به شرط قانونی بودن آنها صادر می شود.

انواع ویزای توریستی رومانی

ویزای گردشگری (C/TU) رومانی

ویزای اقامت کوتاه برای اهداف گردشگری (با نام C/TU) این نوع ویزا برای شهروندان ملل کشور ثالث صادر می شود. که خواستار سفر به رومانی جهت گردشگری می باشند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست بدین صورت است.

  • کپی کارت شناسایی
  • نامه گواهی اشتغال
  • رزرو بلیط دوسره به رومانی
  • مدرک خانه به عنوان ضامن
  • فرم درخواست ویزای کاملا پرشده
  • 2 عکس 3 در 4 رنگی با پس زمینه سفید
  • پاسپورت معتبر حداقل 3 ماه بیشتر از دوره اقامت مورد نظر
  • مدرک ابزارهای مالی در مقدار 50 € یورو در روز برای کل مدت، اما نه کمتر از 500€ (یورو) یا معادل در ارز قابل تبدیل
  • بیمه پزشکی معتبر در رومانی، که پوشش دهنده یک روز بیشتر فراتر از دوره اقامت مورد انتظار بوده و ارزش آن کمتر از 50000€ (یورو) نباشد (اصل و کپی)

ویزای بازدید (C/VV) رومانی

ویزای کوتاه مدت برای اهداف بازدید ( با نام C/VV) این نوع ویزای کوتاه مدت برای شهروندان ملل کشور ثالث صادر می شود که علاقه مند به سفر به رومانی جهت دیدارهای خصوصی، بنا به دعوت از طرف شهروندان رومانی و یا شهروندان کشور ثالث که دارای مجوز اقامت رومانیایی معتبر هستند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست:

  • نامه گواهی اشتغال
  • کپی کارت شناسایی
  • 2 عکس 3 در 4 رنگی
  • رزرو بلیط دو سره به رومانی
  • فرم درخواست ویزای کاملا پرشده
  • مدرک اطمینان از وجود خانه میزبان
  • پاسپورت معتبر حداقل 3 ماه بیشتر از دوره اقامت مورد نظر
  • بیمه پزشکی معتبر در رومانی، که پوشش دهنده یک روز بیشتر فراتر از دوره اقامت مورد انتظار بوده و ارزش آن کمتر از 50000€ (یورو) نباشد (اصل و کپی)
  • یک دعوت نامه موثق و معتبر از میزبان، که بیانگر آن باشد که آنها مخارج برگشتن به میهن را پوشش می دهند و شهروند با ملیت کشور ثالث دعوت شده رومانی را تا زمان انقضای حق اقامت اعطایی توسط ویزا ترک نمی کند
  • مدرک ابزارهای مالی در مقدار 50€ (یورو) در روز برای کل مدت، اما نه کمتر 500€ (یورو) یا معادل در ارز قابل تبدیل

تفاوت ویزای توریستی و بازدید رومانی

در حقیقت، تفاوت اصلی این 2 ویزا در مقاصد درخواست ویزا و نیز شیوه دعوت از افراد با تابعیت های کشور ثالث می باشد والا از نظر مدارک و شرایط درخواست ویزا و مدت زمان اعتبار ویزا هر دو ویزا مشابه هم هستند. شیوه دعوت در ویزای توریستی می تواند به تبعیت از شرکت های توریستی رومانیایی باشد و به صورت انفرادی، برای هر فرد خارجی دعوتنامه صادر گردد. اما در ویزای بازدید، شیوه دعوت می تواند به تبعیت از سبک شهروندان رومانیایی، یا توسط خارجی ها، دارندگان مجوز اقامت رومانی معتبر باشد.

زمان لازم جهت صدور ویزای توریستی رومانی

معمولا ویزا از هرکجا که درخواست شود فرقی نمی کند، معمولا از 2 روز تا 15 روز طول می کشد. تا در سفارت/ یا کنسولگری رومانی رسیدگی شود. البته آن هم به شلوغی یا خلوتی کنسولگری بستگی دارد. ویزای توریستی از نوع اقامت کوتاه (شناسایی شده از طریق حرف C می باشد) است و امکان ورود و اقامت کوتاه خارجی ها را در قلمروی سرزمینی رومانی به مدت 90 روز در قالب یک فاصله حدکثر 6 ماه از تاریخ ورود فراهم می کند. (در مورد ویزای ورود، متعدد، دوره اقامت از شروع تاریخ اولین ورود مدنظر قرار می گیرد). ویزای توریستی رومانی یکی از راه های آسان مهاجرت به رومانی است. این نوع ویزا از نوع اقامت کوتاه و برای مدت زمان محدودی اعتبار دارد. برای دسترسی به اطلاعات تکمیلی در مورد ویزای توریستی رومانی، با مشاورین مجرب و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (7 امتیاز)

8 دیدگاه برای “ویزای توریستی رومانی

  1. مهراد گفت:

    با توجه به اینکه این کشور توو شنگن نیست میشه با ورود به این کشور شانس دریافت ویزای شنگن رو بالا برد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سابقه سفر می تونه این شانس رو برای شما ایجاد کنه

  2. leilakk گفت:

    جالب بود…

  3. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.
    مرسی

  4. قراری گفت:

    سلام اصولا تبدیل ویزای توریستی به اقامتی امکانپذیره مخصوصا توی رومانی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به کوتاه بودن زمان اقامت از طریق ویزای توریستی، شما حتما باید برای تبدیل ویزا از این کشور خارج بشید

  5. kooshan گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من خاله ای ساکن رومانی دارم ،ایا برای ویزای توریستی رومانی نیاز به فرستادن دعوت نامه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله می تونه به شما کمک کنه که زودتر به خواسته خودتون برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *