ویزای توریستی

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان

عمان کشوری ثروتمند محسوب می گردد اما در تلاش است تا از طریق رونق دادن به صنعت توریسم نیز بر قدرت اقتصادی خود بیافزاید. ویزای توریستی عمان ویزایی است که امروزه طرفداران بسیاری در کشورهای بیگانه و خارجی دارد و مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است. در واقع سیاست های عمان به گونه ای است که بخشی از تمرکز خود را بر روی صنعت توریسم قرار داده است. در این مقاله که از سوی موسسه مهاجرتی برگزیده به نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. از جمله آنها مدارک مورد نیاز، مدت زمان اعتبار ویز و نحوه تمدید آن، دلایلی که موجب ریجکت شدن درخوست ویزا می گردد و انواع ویزاهای توریستی عمان می باشد.

عمان در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است و جمعیت آن تقریبا به 5.000.000 نفر می رسد. کشورهای یمن، عربستان و امارات متحده عربی در همسایگی عمان بوده و هم مرز هستند. فروش نفت از قطب های اصلی اقتصاد عمان محسوب می گردد. به همین دلیل رتبه هفتم جهانی در زمینه تولید نفت خام به عمان اختصاص دارد. در وهله دوم و پس از فروش نفت در عمان، ماهی گیری و کشاورزی در صنعت اقتصاد این کشور نقش عمده ای دارند. اما علاوه بر این ها، در سال های اخیر دولت عمان این امکان را فراهم نموده که اتباع خارجی از جمله ایرانی ها به راحتی بتوانند به عنوان توریست برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع دولت عمان همواره در تلاش است تا زمینه های اقتصادی خود را هر روزه افزایش دهد.

در نمودار ذیل مزایا و معایب اخذ ویزای توریستی عمان بیان شده است:

مزایا و معایب اخذ ویزای توریستی عمان

انواع ویزای کشور عمان

کشور عمان ویزاهای متقاضیان را در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت صادر می نماید که به نوع ویزای درخواستی متقاضی بستگی خواهد داشت. برای مثال ویزاهایی که با اهداف ملاقات با آشنایان و خانواده، تجارت و کسب کار به شکل کوتاه مدت، ویزای چند ورودی جهت چندین بار ورود در بازه زمانی کوتاه صادر می گردد به عنوان ویزای کوتاه مدت شناخته می شوند. ویزای توریستی عمان نیز جزو ویزاهای کوتاه مدت به شمار می رود که برای مدت زمان مشخصی برای متقاضی صادر می گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی عمان

در ابتدای مقاله عنوان شد که افراد خارجی به منظور تفریح و گردشگری در کشور عمان به ویزای توریستی عمان نیاز دارند. در این راستا می توانند از ویزای الکترونیکی (evisa) استفاده نموده و یا در هنگام ورود به فرودگاه، ویزای خود را دریافت کرده و به سیر و سیاحت در عمان بپردازند. اما برای اخذ ویزای توریستی عمان شرایط و مدارکی مورد نیاز است که چنانچه به صورت کامل و بدون ایراد تسلیم گردند، ویزای توریستی صادر می شود. شرح این مدارک به صورت زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت متقاضی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد به همراه کپی آن
  • تهیه 2 قطعه عکس رنگی در سایز 4*6 که به صورت دیجیتال گرفته شده است
  • ارائه نامه یا گواهی تمکن و استطاعت مالی در پرداخت نمودن هزینه های مربوط به اقامت کوتاه مدت در عمان
  • ارائه بلیت رفت و برگشت متقاضی
  • در اختیار نهادن مدارکی که محل سکونت و اقامت عمان را برای شخص مهاجر مشخص نماید

نکات مهم ویزای توریستی عمان

در خصوص نکات مهمی که در اخذ ویزای توریستی عمان وجود دارد، لازم به ذکر است ویزای الکترونیکی عمان در صورتی برای متقاضی صادر می گردد که درخواست وی خارج از خاک عمان ارائه شده باشد. نکته مهم دیگر این که متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای توریستی شده اند، امکان استفاده از ویزای خود را حداکثر به مدت 3 ماه پس از تاریخ صدور آن خواهند داشت. مهمترین نکته و اصلی ترین موضوعی که در رابطه با ویزای توریستی می بایست ذکر گردد، این است که صرفا اخذ ویزای توریستی این کشور، تضمین ورود به خاک عمان نخواهد بود. بلکه پلیس رویال کشور عمان نیز بایستی ویزای متقاضیان را مورد تایید قرار دهند.

نکات مهم ویزای توریستی عمان

مدت درخواست ویزای توریستی عمان

اگر بخواهیم در مورد مدت زمان اعتبار ویزای توریستی عمان صحبت کنیم، بایستی بدانید ویزای این کشور در دو نوع صادر می گردد که تفاوت آنها در مدت زمان اعتبار ویزا می باشد. اکنون دو نوع ویزای گردشگری 10 روزه و 30 روزه برای گردشگران خارجی وجود دارد که با توجه به مقاصد گردشگری خود می توانند یکی از این ویزا را انتخاب نمایند. شرایط ویزا بدین صورت است که هنگامی که مدت اعتبار ویزا پس از گذشت 3 ماه منقضی گردد، به خودی خود باطل گردیده و دیگر اعتباری ندارد.

ویزای توریستی عمان از نوع ویزاهای تک ورودی است. بدین معنا که گردشگر خارجی با در دست داشتن این ویزا تنها یک بار حق ورود به خاک عمان را دارد. چنانچه به هر دلیلی (منقضی شدن ویزا یا پیش از اعتبار ویزا) از خاک عمان خارج شود، برای ورود مجدد بایستی درخواست ویزا نماید. ضمنا این نکته را در نظر داشته باشید که ویزای توریستی قابل تمدید تنها برای یک بار می باشد. در واقع چنانچه مهلت اعتبار ویزا منتقضی گردد، شخص گردشگر تنها برای یک بار مجاز به تمدید آن خواهد بود.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی عمان

در برخی مواقع درخواست ویزای توریستی برای گردشگران مردود اعلام می گردد. در این خصوص دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از آنها در زیر بیان گردیده اند:

  • افسر ویزا در مورد این موضوع متقاعد نگردیده که فرد خارجی پس از پایان مهلت ویزا، به کشور خود باز می گردد.
  • میزان پشتوانه و تمکن مالی که در خصوص اخذ ویزای توریستی عمان مورد نیاز است، ارائه نشود.
  • پاسپورت (گذرنامه) متقاضی هیچ اعتباری نداشته باشد.
  • ممکن است به دلایل مختلفی از یک کشور دیگر ریجکت گردیده باشد. این موضوع تاثیر بسزایی در اخذ ویزای او خواهد داشت.
  • چنانچه مدارک مورد نیاز به صورت کامل ارائه نشده و یا مدارکی که تحویل گردیده، جعلی بوده باشد.
  • در صورتی که هدف و انگیزه فرد توریست از سفر به عمان مشخص و ثابت نشده باشد و این مساله افسر ویزا را به شک بیاندازد.
  • چنانچه فرد متقاضی در سوابق امنیتی خود دارای سوء پیشینه باشد.
  • در صورتی که فرد متقاضی در کشور دیگر درخواست پناهندگی داده باشد.
  • در برخی موارد دیده شده است که عدم دارا بودن سابقه سفر در اخذ ویزای توریستی عمان تاثیرگذار است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسانی را در اختیار دارد که از دانش به روز و کامل برخوردار هستند. در صورتی که ویزای شما با ریجکتی مواجه شده باشد، می توانید از کمک و راهنمایی های مشاوران این موسسه نهایت بهره را ببرید. هر زمان که نیاز به مشاوره داشته باشید، وکلای این موسسه همواره آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره ای می باشند. دسترسی به اطلاعات کافی در خصوص سفر و مهاجرت به عمان در صورتی امکان پذیر است که از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با ما ارتباط بگیرید. گفتنی است روش های مهاجرتی دیگری مانند کار در عمان وجود دارد که منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *