ویزای توریستی

ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

یکی از زیباترین کشورهای اروپای غربی که به علت برخورداری از جاذبه‌های بسیار هنری طبیعی و تاریخی بسیاری از افراد را سالانه جذب خود می کند. ویزای توریستی فرانسه به جهت اینکه این کشور یکی از چهار کشور دارنده میراث جهانی یونسکو در دنیا محسوب می شود، طرفداران زیادی دارد. به طور میانگین سالانه بیش از 80 میلیون توریست برای گردشگری به کشور فرانسه سفر می کند. فرانسه در سال 1997 میلادی عضو پیمان شنگن شد. اما یک استثنا وجود دارد موناکو با وجود این که در خاک فرانسه است عضو ویزای شنگن نمی باشد.

اگر شما نیز قصد سفر توریستی به این کشور را دارید لازم است تا شرایط و ضوابط اخذ این نوع ویزا را بدانید. این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و جهت راهنمایی شما علاقه مندان نگارش شده است. در پایان همین مقاله، هموطنان محترم به پاسخ سوالات زیر دست خواهند یافت:

  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای گردشگری فرانسه چیست؟
  • هزینه اخذ ویزای گردشگری فرانسه چقدر است و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا چگونه است؟
  • مدت اعتبار ویزای گردشگری کشور فرانسه جند ماه می باشد؟
  • آیا با ویزای توریستی فرانسه می توان به دیگر کشورهای شنگن مسافرت کرد؟

شرایط ویزای مسافرتی فرانسه در 2023

فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی چندین نوع ویزا برای ارائه به متقاضیان خود دارد. از انواع ویزاها می توان به ویزای توریستی فرانسه، ویزای پزشکی فرانسه، ویزای سرمایه گذاری فرانسه، ویزای تحصیلی فرانسه، ویزای ازدواج فرانسه و ویزای ویژه نخبگان فرانسه اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط و ضوابط اخذ ویزای توریستی فرانسه بپردازیم.

برای اخذ ویزای توریستی فرانسه شما باید مدارک متعدد و اسناد معتبری که از شما درخواست می شود را فراهم آورید و به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی این کشور شما باید کنسولگری فرانسه را قانع کنید که بعد از ورود به آن کشور حتما به کشور خود باز می گردید و قصد مهاجرت به فرانسه را ندارید. در مرحله اول فرم درخواست روادید را در کنسولگری فرانسه پر می‌کنید و اگر شما دارید با اعضای خانواده سفر می کنید حتما باید برای هر کدام از آن ها باید فرم جداگانه ای پر کنید. شرایط کلی اخذ ویزای گردشگری کشور فرانسه در سال 2023 عبارت است از:

عنوان ویزاVisiteur visa
نوع ویزاویزای اقامت کوتاه مدت
مدت اعتبار ویزا90 روز
مراحل اخذ ویزا
تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن توریستی فرانسه
جمع آوری مدارک لازم
رزرو وقت سفارت
پرداخت هزینه ها
حضور در سفارت و انجام مصاحبه
هزینه ویزا€60 (یورو)
امکان مسافرت به سایر کشورهای عضو ناحیه شنگنوجود دارد
امکان تمدید ویزاوجود دارد

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه می تواند به نسبت شرایط، موقعیت و درخواست شما متفاوت باشد. اما به صورت کلی بعضی از مدارک هستند که همواره شما نیاز دارید. در لیست زیر به شرح این مدارک می پردازیم:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا (لازم به ذکر است که این فرم حتماً باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی پر شده باشد)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل و کپی گذرنامه شما و افراد همراهتان (گذرنامه شما باید حداقل 3 ماه اعتبار و دو صفحه مهر سفید نخورده داشته باشد)
  • در صورتی که قبلاً از ویزای شنگن خود برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده کرده اید باید فتوکپی تمام مهرهای ورود و خروج را ارائه دهید
  • اصل و کپی شناسنامه شما و تمام افراد همراهتان
  • ارائه سناد و مدارک مبنی بر تمکن مالی

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی فرانسه

چند نکته مهم وجود دارد که یک به یک به بررسی آن ها می پردازیم:

  • اگر شما کارمند یک شرکت دولتی یا خصوصی هستید باید صورتحساب گردش بانکی 6 ماه گذشته خود را به علاوه رضایتنامه کارفرما مبنی بر خروج از کشور و همچنین گواهی تسویه حساب مالیاتی خود را ارائه دهید.
  • برای مشاغل آزاد کپی جواز کسب به علاوه صورتحساب گردش 6 ماهه بانکی و همچنین گواهی تسویه حساب مالی لازم است.
  • دانشجویان به ارائه اسنادی مبنی بر تقبل هزینه توسط والدین و گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه و گواهی ثبت نام در سال آینده و همچنین ارائه مدارک مبنی بر تامین محل سکونت در فرانسه لازم دارند.
  • برای صاحبان مشاغل و شرکت های خصوصی ارائه روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه شرکت با ترجمه زبان انگلیسی همچنین چند سری کپی از مدارک لازم است.

مزایا و معایب اخذ ویزای توریستی فرانسه در سال 2023 را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

مزایا و معایب اخذ ویزای توریستی فرانسه

شهرهای توریستی فرانسه

بیش از دو دهه است که فرانسه به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان شناخته شده است. تقریبا سالانه 82 میلیون گردشگر از سراسر جهان به فرانسه سفر می کنند. بسیاری از مردم وقتی به فرانسه فکر می کنند اولین مکانی که به ذهنشان می رسد، برج ایفل در فرانسه است، در صورتی که این کشور پر از معماری های کلاسیک و بناهای تاریخی است. اگر اولین بار است که به فرانسه سفر می کنید، شهرهای پاریس و ورسای بهترین مقصد برای شما می باشد. در پاریس استراحتگاه های شیک و ساحلی، قلعه های افسانه ای و کلیساهای باشکوهی وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید.

  • شهر مارسی: مارسی یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا و دومین شهر بزرگ فرانسه است.
  • شهر لیون: لیون در شرق فرانسه واقع شده است.
  • شهر استراسبورگ: استراسبورگ به عنوان مقر پارلمان اروپا و بسیاری از نهادهای مهم اروپایی مانند دادگاه اروپایی حقوق بشر و شورای اروپا عمل می کند.
  • شهر بوردو: شهر بوردو تنها نیم ساعت تا اقیانوس اطلس فاصله دارد.
  • کوت دازور: این منطقه با وجود اینکه در شمالی ترین قسمت سواحل مدیترانه قرار دارد، در تمام طول سال از آب و هوای معتدل و گرم برخوردار است.
  • شهر دوردون: دهکده های زیبا، قلعه های کارت پستالی، دیوارهای لاسکو و غارهای قدیمی تمام چیزی است که شما به عنوان یک توریست از سفر خود انتظار دارید.

بهترین مکان های دیدنی در فرانسه

هزینه های اخذ ویزای توریستی فرانسه

پس از طی مراحل اخذ ویزای توریستی فرانسه، بررسی درخواست صدور ویزای شما در سفارت و کنسولگری این کشور در حدود 2 هفته الی 6 هفته زمان خواهد برد تا نتیجه قبول و یا رد درخواست شما مشخص شود. در صورتی که درخواست شما مورد پذیرش قرار گرفته باشد مراتب از طریق یک نامه به اطلاع شما خواهد رسید. هزینه صدور ویزای توریستی فرانسه بر اساس سن شما متغیر خواهد بود. برای کودکان کمتر از 6 سال هزینه صدور ویزا رایگان است. اما برای کودکان 6 تا 12 سال صدور ویزای توریستی 35€ (یورو) هزینه خواهد داشت. برای بزرگسالان مبلغ صدور ویزا به ازای هر فرد 60€ (یورو) خواهد بود. به علاوه توجه داشته باشید که مبلغ 25€ (یورو) را به ازای هر فرد در سفارت فرانسه بابت بررسی مدارک شما دریافت می شود.

علاوه بر مبالغی که برای اخذ ویزای توریستی فرانسه باید هزینه کنید شما باید با ارائه سند و مدارک تمکن مالی خود را به ازای تعداد روزهایی که قرار است در فرانسه مستقر باشید نشان دهید. این مبلغ در حدود 190€ (یورو) برای هر روز سکونت توریستی در کشور فرانسه می باشد. به طور کلی با توجه به جاذبه های گردشگری فرانسه این کشور زیبا و متمدن یکی از بهترین انتخاب ها جهت سفرهای توریستی خاطره انگیز برای شما و خانواده عزیزتان خواهد بود.

چگونگی تمدید ویزای توریستی فرانسه

هموارع یکی از دغدغه های اصلی توریست ها در فرانسه، پایان اعتبار ویزای آنها می باشد. ابتداء لازم است که با انواع ویزای گردشگری فرانسه آشنا شوید. همچنین امتیازتات هر یک را بدانید. انواع ویزای گردشگری یا ویزای شنگن اقامت کوتاه مدت عبارتند از:

نوع ویزاشرایط
تک ورود یا single entryمدت زمان محدود جهت اقامت در ناحیه شنگن
دوبل ورود یا double entryورود دوباره به ناحیه شنگن تا مدت انقضای ویزا
چند ورود یا multiple entryورود چندین باره به ناحیه شنگن تا 3 ماه

اکنون باید دانست که امکان تمدید ویزای گردشگری برای توریست های خارجی وجود دارد. شرایط زیر نشانگر شرایط و الزامات تمدید ویزای مذکور می باشد:

قانون تمدید ویزای شنگن کوتاه مدتقانون پارلمان و شورای اروپایی (EC)
تمدید ویزاامکان پذیر است
مدت اعتبار ویزا پس از تمدید2 هفته
مهلت تمدید ویزا1 هفته قبل از اتمام اعتبار ویزا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. همکاران ما با سال ها تجربه شما را تا رسیدن به سرزمین رویاهایتان همراهی و راهنمایی خواهند کرد.

سوالات مهم درباره ویزای توریستی فرانسه

در این قسمت از مقاله به سراغ سوالات مهم درباره شرایط کلی ویزای توریستی فرانسه 2023 می پردازیم:

  • آیا کشور فرانسه نیز عضوی از کشورهای منطقه شینگن اروپاست؟ بله، فرانسه نیز عضوی از کشورهای شینگن و نیز از اعضای اصلی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود.
  • آیا با داشتن ویزای گردشگری فرانسه می توان به کلیه کشورهای منطقه شینگن سفر کرد؟ بله، قانونا این امر برای دارندگان ویزای گردشگری فرانسه امکان پذیر است.
  • انواع ویزاهای فرانسه از نظر مدت اقامت کدامند؟ ویزاهای فرانسه به دو نوع ویزای کوتاه مدت (تایپ C) و ویزای بلند مدت (تایپ D) دسته بندی می شود.
  • ویزای توریستی فرانسه چیست؟ این ویزا برای متقاضیانی صادر می شود که با هدف بازدید از جاذبه های توریستی فرانسه، دیدار اعضای خانواده و دوستان، درمان پزشکی، بیزینس، شرکت در همایش ها و … مایل به سفر به فرانسه هستند.
  • ویزای توریستی کشور فرانسه چقدر اعتبار دارد؟ ویزای گردشگری فرانسه از نوع ویزاهای کوتاه مدت یا تایپ C بوده و نهایتا نیز حدود 90 روز اعتبار دارد.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی کشور فرانسه چقدر است؟ هزینه درخواست این ویزای کشور فرانسه برای هر متقاضی در حدود EUR 60 (یورو) می باشد.
4.1/5 - (8 امتیاز)

8 دیدگاه برای “ویزای توریستی فرانسه

  1. مهتاب گفت:

    سلام،بنده سال ۱۳۹۴ ویزای یک ماهه دیدار آلمان گرفتم آیا الان شانسی برای ویزای توریستی فرانسه دارم؟ کارمند دولتی و با ۲۰ سال سابقه هستم.لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این مسئله شانس شما رو افزایش می ده که قبلا در آلمان بودید ولی باز هم قطعی نیست و باید شرایط شما بررسی بشه

  2. ریحانه گفت:

    سلام وقت به خیر
    یه سوالی در خصوص تمدید ویزا دارم، من ویزای یکساله ی تایپ D ویزیتوری دارم، الان فرانسه هستم و می خوام یک سال دیگه تمدیدش کنم، لطفا راهنمایی کنید چه مدارکی نیاز هست؟ آیا مجددا تمکن مالی باید ارائه بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بفرمایید این ویزا به چه دلیل دریافت کنید تا بتونیم پاسخ دقیق تری ارائه کنیم

      1. ریحانه گفت:

        سلام مجدد
        من همسرم در فرانسه در حال تحصیل در مقطع ارشد هستند و من برای دیدار ایشون ویزای ویزیتوری یک ساله گرفتم که جزو مدارکی که برای درخواست ویزا ارائه دادم یک نامه تمکن مالی هم بود، آیا الان برای تمدید این ویزا من مجددا باید نامه ی تمکن مالی ارائه بدم؟
        و اگه اینطور هست آیا می تونم از حسابم در ایران این نامه رو بگیرم (یکی از نزدیکان در ایران می تونن این کار رو انجام بدهند و اسکن نامه رو برای من بفرستند.) یا لزوما باید حساب در فرانسه باشه چون درخواست تمدید رو در فرانسه می دم.
        پیشاپیش ممنونم از شما

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله باید نشون بدید که توان مالی دارید.
          از ایران هم می تونید استعلام بگیرید

  3. محسن گفت:

    سلام
    می خواستم بپرسم با داشتن ویزا مولتی شینگن از فرانسه می توان از سفر دوم به بعد به هر کشور دیگر شینگن وارد شد؟ ورود اول به فرانسه انجام شده. حالا می توان از هر کشوری غیر ار فرانسه وارد شینگ شد؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اول به فرانسه وارد بشید و بعد از اون جا به هر کشوری خواستید برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *