ویزای توریستی

ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

در صورت مسافرت به مجارستان برای یک دوره زمانی کمتر از 90 روز، شما می توانید ویزای توریستی مجارستان را از سفارت درخواست نمایید. اما چرا ویزای شنگن مجارستان؟ این بدان خاطر است که مجارستان از سال 2007 به عضویت رسمی اتحادیه اروپایی و ناحیه شنگن درآمده است. پس بنابراین در اتخاذ سیاست های ویزایی از سیاست های کلی شنگن تبعیت می کند. اما از مزایای این نوع ویزای مجارستان این است که شما با این ویزا می توانید به کلیه 26 کشور عضو ناحیه شنگن اروپا برای حداکثر دوره زمانی 90 روز آزادانه مسافرت کنید.

مجارستان (Hungary) کشوری به پایتختی بوداپست (Budapest) در مرکز قاره اروپا قرار دارد. این کشور از معدود کشورهای اروپایی بدون دسترسی به آب های آزاد می باشد. از کشورهای همسایه مجارستان می توان به اسلواکی، اتریش، رومانی، صربستان، اسلوونی و کرواسی اشاره کرد. جمعیت این کشور اروپایی طبق آخرین سرشماری سال 2023 حدود 9892816 نفر می باشد. دین اکثر مردم مسیحیت و زبان رسمی آنها مجاری است. این مقاله به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاع رسانی به روز و جامع درباب شرایط ویزای توریستی کشور مجارستان نگارش شده است.

جاذبه های توریستی مجارستان

اصولا خیلی از افراد مجارستان را به دلیل جذابیت های توریستی آن می شناسند و این حرف درستی است. مجارستان علاوه بر داشتن بوداپست (Budapest) زیبا معروف به شهر چراغ ها، دارای روستاها و نواحی ییلاقی بکر و خوش منظره ای دارد که از هر لحاظ دست کمی از پراگ و حتی پاریس ندارد. علاوه بر این، مجارستان دارای شهرهای کوچک و بزرگ متعددی است که هر کدام نشانگر تاثیرات از فرهنگ های مختلف شامل مهاجمان ترک و طراحان رنسانس ایتالیا می باشد.

زمانی که شما برای دیدن جاذبه های شهر بوداپست می روید، بی درنگ Buda Castle یا قلعه بودا را در شهر مشاهده می کنید. با قدم زدن در شهر ناگهان متوجه این نکته می شوید. چرا شهر بوداپست مجارستان را پاریس شرق اروپا می دانند. از جاذبه های دیگر مجارستان، می توان به رودخانه زیبای دانوب (Danube) اشاره کرد که مجارستان را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند. یکی از بهترین مناظر غروب رودخانه و هم بودا و هم پست را می توان از روی پل آزادی مشاهده کرد. از دیگر جاذبه های مجارستان باید به شهرهای تاریخی فواره (Historic Spa Towns)، تفرجگاه ییلاقی Tihany، آبگرم معدنی Lillafured در کوه های بوک اشاره نمود.

شرایط ویزای توریستی مجارستان

شرایط ویزای توریستی مجارستان

اگر فردی مایل به مسافرت به مجارستان برای مقاصد گذران تعطیلات یا بازدید از این کشور باشد، او نیازمند درخواست ویزای توریستی کشور مجارستان می باشد. اما برای اخذ این نوع ویزا شرایطی لازم است. اولا باید بدانید که برای هر گونه مسافرتی به کشور مجارستان، شما باید ویزای شنگن مجارستان را از سفارت این کشور درخواست دهید. برای این کار نیز شرط اساسی داشتن دعوت نامه از کشور مذکور می باشد.

با این توضیح، شرایط اخذ ویزای توریستی مجارستان یا همان ویزای شنگن مجارستان از این قرار می باشد:

ویزای شنگن مجارستان
نوع ویزاSingle entry یا Multiple entry
هزینه اخذ ویزا$160 (دلار آمریکا) معادل HUF48800.00 (فورینت)
مدت زمان رسیدگی14 الی 21 روز
مدت اعتبارماکسیمم تا 90 روز
امکان تمدیدوجود دارد

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی مجارستان

بسته به هدف مسافرتتان به مجارستان، انواع مختلف ویزای مجارستان همانند ویزای توریستی، کاری، تحصیلی یا سرمایه گذاری مجارستان وجود دارد. در تمامی این موارد، شما می بایست ویزای شنگن مجارستان متفاوتی را درخواست نمایید. در حقیقت، اخذ ویزای شنگن مجارستان از سال 2007 مرسوم گردید زمانی که مجارستان به عضویت اتحادیه اروپایی و ناحیه شنگن درآمد.

اما برای اخذ ویزای توریستی مجارستان اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • دانلود و تکمیل فرم درخواست
  • 2 عکس پاسپورتی اخیر
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه و دارای 2 صفحه خالی
  • کپی رزرو بلیط برگشت و رزرو هتل برای کل مدت اقامت در مجارستان
  • تاییدیه بیمه ویزای مسافرتی با حداقل پوشش 30000€ (یورویی) در مجارستان و کل ناحیه شنگن
  • دعوت نامه (Invitation letter) همراه با ذکر آدرس و شماره تلفن از عضو خانواده یا اسپانسر
  • نامه همراه (Cover Latter) بیان کننده اهداف دیدار از مجارستان
  • مدرک وضعیت مدنی (سند ازدواج، شناسنامه و گواهی فوت همسر)
  • ابزارهای معیشتی (اثبات تمکن کافی برای دوره اقامت در مجارستان با ارائه صورت حساب بانکی 6 ماهه اخیر)

جهت کسب اطلاعات کافی درباره شرایط ویزاهای اقامتی کشور مجارستان، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. ویزاهای اقامتی ویزاهایی هستند که اصطلاحا نوع D می باشند مثل ویزای کاری و ویزای تحصیلی مجارستان. البته در حال حاضر از آن جایی که اخذ ویزای کاری مجارستان مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای مجاری است، بهترین روش مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می باشد.

سوالات مهم در باب ویزای توریستی مجارستان

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای توریستی مجارستان پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • معمولا باید چند روز قبل از سفر برای درخواست ویزای توریستی مجارستان اقدام کنیم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی باید حداقل 2 ماه قبل از سفر به مجارستان برای درخواست ویزای توریستی این کشور اقدام کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی مجارستان چقدر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی حین درخواست ویزای توریستی مجارستان، باید هزینه درخواست آن را به مبلغ 310HUF (فورینت مجارستان) را در کنسولگری این کشور پرداخت کنند.
2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *