ویزای توریستی

ویزای توریستی هنگ کنگ

ویزای توریستی هنگ کنگ

کسب ویزای توریستی هنگ کنگ برای متقاضیان و اتباع برخی کشورها، برای ورود به این شهر پیشرفته الزامی نمی باشد؛ ولی از سوی ایرانی ها باید اخذ گردد. افرادی که قصد دارند به هنگ کنگ سفر کنند حتما باید از شرایط کسب ویزای توریستی هنگ کنگ اطلاعات کافی داشته باشند. در این مقاله می توانید با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کسب ویزای توریستی هنگ کنگ، شرایط زندگی در هنگ کنگ و سایر موارد مرتبط اطلاعات کافی کسب کنید.

درباره کشور هنگ کنگ

هنگ کنگ یک منطقه ویژه اداری واقع در جمهوری خلق چین است. این شهر در سواحل جنوب شرقی چین، رو به دریای جنوب چین واقع شده است. با مساحت 1110 کیلومتر مربع، شهر هنگ کنگ از جزایر هنگ کنگ، کولون، سرزمین های جدید و گروهی از 260 جزیره دور افتاده تشکیل شده است. شهر هنگ کنگ تحت تسلط معماری مدرن است و تعداد زیادی آسمان خراش (بیش از 3000 ساختمان با بیش از 90 متر ارتفاع) در دو طرف بندر ویکتوریا وجود دارد. هنگ کنگ رتبه اول را در زمینه تعداد آسمان خراش ها در جهان را به خود اختصاص داده است.

هنگ کنگ رسما با عنوان منطقه اداری ویژه هنگ کنگ شناخته می شود. این حوزه، یکی از پررونق ترین اقتصادهای جهان را دارد و قطب تجارت و سرمایه گذاری بین المللی است. مانند بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، جمعیت هنگ کنگ در اواخر قرن بیستم افزایش یافته است. از دهه 1950 به طور متوسط ​​نرخ رشد سالانه بین %2 تا 4% در نوسان می باشد. این تغییرات ناشی از میزان پراکندگی مهاجران از چین است. مهاجرت عامل اصلی افزایش هنگ کنگ جمعیت بوده است. اما با تغییر در سیاست مهاجرت در 1980 و 1982 این روند کند شد. مهاجرت از اواخر دهه 1980 افزایش یافت. میزان زاد و ولد در این شهر پیشرفته از اواخر دهه 50 به طور پیوسته کاهش یافته است. نرخ رشد طبیعی در دهه 1980 به زیر 1% کاهش یافته است.

کسب ویزای توریستی هنگ کنگ

شرایط ویزای توریستی هنگ کنگ کاملاً واضح و قابل درک است. اکثر ملیت ها از دریافت ویزا معاف هستند و کسانی که برای ورود به خاک هنگ کنگ به ویزا احتیاج دارند می توانند در یکی از نزدیک ترین سفارت ها یا کنسولگری های چین درخواست خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است که اتباع هندی و تایوانی قبل از ورود به هنگ کنگ باید ثبت نام را انجام دهند.

شرایط اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ

اتباع حدود 170 کشور می توانند بدون کسب ویزای توریستی هنگ کنگ از این کشور دیدن کنند و بسته به ملیت خود می توانند برای دوره های مختلف از 7 روز تا 180 روز در هنگ کنگ اقامت داشته باشند. اتباع کشورهای ایالات متحده، اروپا، استرالیا، کانادا و نیوزلند می توانند اقامت 90 روزه در هنگ کنگ داشته باشند. همچنین اتباع انگلستان نیز می توانند بدون کسب ویزا به مدت 180 روز در این منطقه خود مختار اقامت داشته باشند. اتباع کشورهایی مانند ایران، آلبانی، ارمنستان، کامبوج و سایر کشورها برای ورود به هنگ کنگ نیاز به ویزا دارند. به طور کلی، کلیه بازدید کنندگان و افرادی که وارد خاک هنگ کنگ می شوند، حتما دارای گذرنامه ای باشند که با توجه به مدت زمان اقامت خود در هنگ کنگ حداقل برای مدت 1 الی 6 ماه (بسته به ملیت) اعتبار داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ

مراحل درخواست ویزای توریستی هنگ کنگ

مسافران می توانند از نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری چین درخواست ویزای هنگ کنگ کنند. به عنوان یک گزینه دیگر، شما همچنین می توانید درخواست ویزا خود را مستقیماً از طریق پست یا از طریق یک حامی محلی به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارسال کنید. برای کاهش مدت زمان پردازش ویزای توریستی هنگ کنگ، فرم های درخواست و اسناد و مدارک مورد نیاز را می توانید در مرحله اول از طریق نمابر ارسال کنید. با این حال، نسخه اصلی فرم درخواست به درستی تکمیل شده و عکس های مورد نیاز باید بلافاصله از طریق نامه هوایی به اداره مهاجرت هنگ کنگ ارسال شود.

اجازه ویزا یا اجازه ورود فقط با دریافت فرم اصلی ویزای که صحیح تکمیل شده صادر می شود. به طور معمول 4 هفته طول می کشد تا درخواست ویزا پس از دریافت کلیه مدارک مورد نیاز پردازش شود. همچنین هزینه صدور ویزای هنگ کنگ به صورت زیر می باشد:

موردهزینه به دلار
1ویزای معمولی$25
2ویزای ترانزیت$13
3تغییر شرایط اقامت یا تمدید مدت اقامت$25
4تصویب یک سند مسافرتی که هزینه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده باشد$26
5هزینه خدمات برای تهیه، در صورت درخواست، یک نسخه از هر مدرک یا برای تهیه یا ارسال یا هر دو، درخواست یا توصیه به هر مقام یک کشور خارجی یا کشور مشترک المنافع، برای ثبت کنسولگری یا تابعیت یا برای صدور یا تمدید گذرنامه یا سند مسافرتی یا سند هویتی یا برای اعطای ویزا یا اجازه ورود$28

الزامات کسب ویزای توریستی هنگ کنگ 2022

درخواست ویزا برای ورود به هنگ کنگ در سال 2022 با اهداف توریستی یا ترانزیت ممکن است با وجود شرایط زیر امکان پذیر باشد:

  • اهداف متقاضی کاملا مشخص باشد.
  • متقاضی بودجه کافی برای مدت زمان اقامت خود بدون کار در هنگ کنگ را داشته باشد.
  • متقاضی بلیط ورود را به مقصد خود را در اختیار دارد مگر اینکه مقصد سرزمین اصلی چین یا ماکائو باشد.

همچنین مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای هنگ کنگ به صورت زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر که هنگام ورود به چین حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا کامل: فرم درخواست ویزا را می توان از وب سایت سفارت چین دریافت کرد.
  • عکس گذرنامه: عکس جدید از نوع گذرنامه (فقط سر و شانه ها، نمای جلویی، با زمینه سفید)
  • پرونده رزرو بلیط هواپیما
  • اثبات رزرو هتل یا نامه دعوت نامه

شما عزیزان اگر به فکر مطلع شدن از شرایط کسب تابعیت و اقامت چین هستید و قصد دارید از هزینه ها، شرایط، قوانین و مقررات و همچنین مشکلات زندگی در چین آگاه شوید، می توانید مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *