ویزای توریستی

ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال

کشور پرتغال به پایتختی لیسبون از کشورهای توسعه یافته اروپایی است که ویزای توریستی پرتغال از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. لیسبون جزء یکی از شهرهای مهم اروپا محسوب می باشد که علاوه بر جذب بالای توریست از ذخایر ثروت پرتغال نیز بهرمند می باشد در این میان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بنا را بر این گذاشته است که اطلاعاتی در باب این مدل ویزای کشور پرتغال در اختیار شما قرار دهد. اما قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث ویزای توریستی شویم در ابتدا به بررسی انواع ویزا می پردازیم.

  • برای گردشگری پرتغال چگونه کشوری است؟
  • معروفترین جاذبه های توریستی پرتغال کدامند؟
  • هزینه سفر توریستی به پرتغال 2023 چقدر است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزای گردشگری پرتغال چیست؟
  • آیا با داشتن این ویزای پرتغال می توان به همه کشورهای شینگن سفر کرد؟
  • فرآیند درخواست این ویزای پرتغال چیست؟
  • هزینه درخواست ویزای توریستی کشور پرتغال چقدر است؟
  • بهترین زمان برای درخواست ویزای توریستی پرتغال کی است؟

درباره پرتغال و جاذبه های توریستی آن

کشور پرتغال Portuguese Republic کشوری فراقاره ای و عضو اتحادیه اروپا (EU) می باشد. کشوری جزیره ای که در جنوب غرب قاره اروپا واقع شده است. به طوری که از هر طرفی با آب های آزاد احاطه شده و به لحاظ خاکی نیز فقط با کشور اسپانیا هم مرز است. زمانی پرتغال به خاطر امپراطوری دریایی قدرتمندش معروف بود و به همین دلیل اکنون ما در این کشور شاهد انواع قلعه ها و دژهای نظامی باشکوه مثل قلعه سنت جورج هستیم که به عنوان جاذبه شماره یک این کشور محسوب می شود.

علاوه بر این پرتغال به خاطر غذاهای لذیذ (مثل ساردین سرخ شده و ماهی دودی)، نوشیدنی های خوش طعم، سواحل جذاب و شگفت انگیز و نیز آب و هوای مدیترانه ای اش معروف و زبانزد گردشگران خارجی است. از معروفترین جاذبه های توریستی پرتغال می توان به کابو گیرائو، قلعه سائو جورج، اقیانوس نمای لیسبون، کاخ پنا، برج بلم، قلعه اوبیدوس، دانشگاه کویمبرا، صومعه آلکوباکا، کاپلا دوس اوسوس و … اشاره نمود. در ضمن بهترین منطقه توریستی و تفرجگاهی این کشور نیز آلگارو Algarve می باشد که مملو از جاذبه های توریستی و تفریحی مخصوصا برای دوستداران ورزش های ساحلی است.

هزینه سفر توریستی به پرتغال

یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در سفر به کشور پرتغال اطلاع از هزینه سفر به این کشور اروپایی است. در مجموع کشور پرتغال را می توان یک مقصد توریستی نسبتا ارزانی درنظر گرفت. چرا که متوسط هزینه روزانه یک گردشگر در پرتغال حدود €109 (یورو) است. این در حالی است که در 2 کشور لاتین زبان و هم رده پرتغال یعنی کشورهای اسپانیا و ایتالیا هزینه گردشگران بالاتر از این رقم است:

مقایسه هزینه روزانه سفر در کشورهای مختلف

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، هزینه سفر به پرتغال به مراتب پایین تر از دو کشور اروپایی دیگر است. هزینه ای که متوسط هفتگی آن در پرتغال برای یک گردشگر حدود €763 (یورو) و متوسط ماهیانه آن به حدود €3272 (یورو) می رسد.

جزییات برخی از آیتم های آن به صورت زیر است:

آیتم هاهزینه به یورو
اجاره روزانه هتل47€
هزینه روزانه حمل و نقل درون شهری21€
هزینه روزانه حمل و نقل بین شهری72€
هزینه روزانه غذا32€
هزینه روزانه سرگرامی مثل بلیط شو، بلیط ورودی و سایر17€
نوشیدنی ها14.26€

انواع ویزا در کشور پرتغال

ویزای توریستی Tourist visa یکی از انواع ویزاهای شینگن پرتغال محسوب می شود. این ویزا یک ویزای کوتاه مدت محسوب شده که برای ماکسیمم 3 ماه معتبر بوده و برای اتباع خارجی صادر می شود که قصدشان از سفر به پرتغال صرفا گردشگری و سیر و سفر است.

روادید نوع Aنوعی از ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که به متقاضی این اجازه را می دهد. در یکی از فرودگاه های محدوده شنگن پرواز خود را جهت سفر به کشور دیگر عضو اتحادیه شنگن تغییر دهد.
روادید نوع Bاین نوع ویزا همانند ویزا نوع A می باشد با این تفاوت که متقاضی می تواند به مدت حداکثر 6 روز از کشوری در ناحیه شنگن عبور کند.
روادید نوع Cاین نوع ویزا ملقب به ویزا تایپ C یا توریستی می باشد که ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم، این نوع روادید کوتاه مدت می باشد که برای مدتی صادر می گردد که متقاضی حق دارد در کشورهای عضو اتحادیه شنگن اقامت داشته باشد.

انواع ویزا در کشور پرتغال

همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، دارندگان ویزای گردشگری پرتغال قانونا مجاز هستند تا به کلیه 26 کشور شینگن سفر کنند. این از مزایای مهم و قابل ذکر ویزای گردشگری کشور پرتغال می باشد:

مزیت اخذ پاسپورت کشور پرتغال

ویزای یک بار ورود (Single – entry) پرتغال

همان طور که از اسم این نوع ویزا مشخص می باشد این نوع روادید یک بار ورود می باشد که به محض ترک کردن کشور مقصد اعتبار این ویزا از بین می رود و منقضی می شود:

  • روادید دو بار ورود: این نوع ویزا نیز نوعی دیگر از ویزا ورود به محدوده شنگن می باشد که متقاضیان در این ویزا می توانند به مدت دوبار به اتحادیه شنگن با مدت زمان مشخص شده ورود داشته باشند.
  • ویزای چند بار ورود (Multiple – entry): محدودیتی که در این نوع ویزا برا متقاضیان می باشد بدین صورت می باشد که مدت اعتبار این ویزا به مقدار 90 روز در 6 سال می باشد که این مدت زمان به محض ورود به شنگن رقم می خورد.
  • ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (VLT): این نوع ویزا به متقاضیان اجازه می دهد که صرفا در کشور ناحیه شنگن و یا چند کشور دیگر شنگن که روادید از آن اخذ شده است، افراد سفر کنند که بیش تر در شرایط خاص صادر می گردد اگر بخواهیم به مثالی در این نوع روادید اشاره نمائیم می توانیم به ویزاهای بشردوستانه اشاره نمائیم.

اخذ ویزای توریستی پرتغال

روادید نوع D پرتغال

در این نوع ویزا یک فرق کلی با سایر ویزاها وجود دارد و بدین صورت می باشد که این نوع روادید اقامتی می باشد و برای متقاضیانی که قصد اقامت های بلند مدت به مقدار بیش از 6 ماه را دارند صادر میگردد که می توان به ویزاهای دانشجویی و تجار در خصوص اقامت های 1 ساله اشاره نمود. این نوع روادید بیشتر در خصوص اخذ اقامت دائم و تابعیت برای متقاضیان صادر می گردد. با در دست داشتن این ویزا افراد می توانند به سایر کشرهای عضو اتحادیه شنگن بدون محدویت سفر کنند. برای دریافت ویزا D متقاضیان می بایست از شرایط ذیل برخوردار باشند که به بررسی اجمالی می پردازیم:

  • موقعیت های تحصیلی که در خصوص تحصیلات برای دانشجویان و یا دانش آموزان پذیرش تحصیلی اخذ می گردد.
  • ویزاهایی که در خصوص کار متخصصین و یا کارگران ماهر در خصوص کاریابی و به اشتراک گذاشتن فعالیت در کشور مقصد روادید صادر می گردد.
  • روادیدهایی که در خصوص سرمایه گذاری در خصوص جذب سرمایه گذار صادر می گردد.

اخذ ویزای توریستی پرتغال 2022

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای توریستی پرتغال را دارند می بایست بدانند. که در این کشور از سال 1995 ویزای توریستی صادر می گردد. که افرادی که خواهان این کشور در خصوص ویزای توریستی می باشند می توانند با اخذ ویزای توریستی شنگن این اتفاق را برای خود رقم زنند. طبق آمار ارائه شده که در سال 2022 اخذ شده است کشور پرتغال از جمله کشورهایی می باشد که بیشترین میزان درخواست را در خصوص جذب توریست و اقامت نوع C به خود اختصاص داده است که با کمترین میزان ردی مواجه شده است که این مقدار برابر با 14.93% می باشد.

هر شخصی از جمله متقاضیان بالای 18 سال می بایست در خواست ویزای خود را به ثبت برسانند. و نکته آخر اینکه متقاضیان برای ارائه درخواست ویزای گردشگری پرتغال 2023 می توانند به 3 مرجع زیر مراجعه کنند. پس در صورت نبود سفارتخانه پرتغال در کشوری، متقاضیان در آن کشور می توانند به مرکز درخواست ویزا (VAC) و یا در صورت نبود VAC نیز به سفارتخانه دیگر کشورهای شنگن مراجعه کرده و ویزای پرتغال درخواست دهند:

شرایط اخذ ویزای توریستی پرتغال

فرآیند درخواست ویزای توریستی پرتغال

درخواست ویزای توریستی پرتغال دارای یک پروسه خیلی ساده و آسانی است که متقاضی بایستی شخصا مراحل این پروسه را طی بکند. در ضمن برای تمامی مراحل مخصوصا انجام مصاحبه یا Interview با آفیسر سفارت پرتغال مهیا باشد. در مجموع 0 تا 100 فرآیند درخواست این ویزای پرتغال از قرار ذیل است:

مراحل پروسه درخواست ویزای توریستی پرتغال 2023
تعیین وقت مصاحبه با سفارت پرتغالمرحله 1
تکمیل فرم درخواست ویزای پرتغالمرحله 2
تحویل مدارک مورد نیازمرحله 3
پرداخت هزینه ویزای توریستی پرتغالمرحله 4
حضور در مصاحبه با سفارت پرتغالمرحله 5
انتظار برای دریافت پاسخ از سفارت پرتغالمرحله 6

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال

مدارک لازم برای ویزای مسافرتی پرتغال که باید از سوی متقاضیان تکمیل گردد عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت (امضاء توسط دارنده گذرنامه که می بایست به تعداد 2 صفحه خالی داشته باشد و 90 روز از تاریخ آخرین سفر شنگن اعتبار داشته باشد – حداقل 3 ماه اعتبار از پس از خروج از منطقه شنگن)
  • عکس
  • اثبات شغل
  • اشخاصی که خود صاحب کسب و کار می باشند
  • مجوز شرکت، گواهی ثبت نام پس از ثبت نام کسب و کار
  • بیانیه اخیر مالیاتی برای کسب و کار ارسال می شود
  • بیکار یا بازنشسته: با ارائه نامه بازنشستگی و ارائه دریافت مزایا انجام پذیر می باشد
  • اثبات بودجه مالی:ارائه نامه تمکن مالی از حساب متقاضی و پرینت حساب 3 ماه
  • ارائه بلیط سفر
  • اثبات محل اقامت
  • بیمه مسافرتی

همان طور که تا به این قسمت از مقاله مطالعه فرمودید این مقاله در باب اخذ ویزای توریستی پرتغال برای مهاجرت به پرتغال نگارش شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نه تنها می تواند در بخش مشاوره شما را راهنمایی نماید بلکه این امر را برای شما ممکن ساخته است که متقاضیان بتوانند پس از انجام مشاوره در زمینه تمامی طرق قانونی، با متقاضیان انعقاد قرارداد نماید.

سوالات در خصوص ویزای توریستی پرتغال

از جمله این سوالات که برای متقاضیان سفر به پرتغال نیز مهم و حیاتی است میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آیا کشور پرتغال عضو ناحیه شینگن اروپاست؟ بله، پرتغال نیز جزء این کشورهاست. و دارندگان ویزای توریستی پرتغال می توانند علاوه بر این کشور به 25 کشور دیگر ناحیه شینگن نیز سفر کنند.
  • ویزای توریستی کشور پرتغال تا کی اعتبار دارد؟ این نوع ویزا که با عنوان ویزای شینگن یا تایپ C پرتغال نیز معروف است معمولا در بازه زمانی 180 روزه تا 90 روز اعتبار اقامتی دارد.
  • هزینه درخواست ویزای گردشگری پرتغال پقدر است؟ هزینه درخواست این ویزای پرتغال برای بزرگسالان و کودکن بالای 12 سال حدود EUR 80 (یورو) و برای کودکان سنین 6 تا 12 ساله نیز در حدود EUR 40 (یورو) می باشد.
  • رسیدگی به درخواست ویزای شینگن پرتغال چقدر طول می کشد؟ بسته به عوامل مختلفی از 15 روز تا گاها یک ماه و حتی بیشتر نیز طول می کشد.
  • بهترین زمان برای درخواست این ویزای پرتغال کی است؟ معمولا تا 2 ماه قبل از شروع سفر بهترین زمان ارائه درخواست ویزا می باشد.
  • آیا امکان تمدید ویزای توریستی کشور پرتغال فراهم است؟ به لحاظ فنی امکان تمدید این ویزا وجود دارد منتها فقط در صورت وجود شرایط اضطراری این امکان فراهم است.
  • آیا با ویزای توریستی کشور پرتغال می توان در این کشور کار کرد؟ خیر، برای کار در این کشور اروپایی متقاضیان بایستی به دنبال یافتن جاب آفر و سپس درخواست ویزای کار باشند.
5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *