ویزای مسافرتی چک

ویزای توریستی چک

ویزای توریستی چک

برای دریافت ویزای توریستی چک اتباع ایرانی باید بدانند که بی گدار به آب نزنند و قبل از اقدام و درخواست ویزا با وکلای مهاجرتی مشورت نمایند. امروزه به دلیل افزایش ارتباطات و فراهم شدن شرایط سفر و آشنایی با دیگر نقاط جهان، علاقه مندان به سفرهای توریستی بیش از گذشته شده است. ویزای توریستی چک یکی از انواع ویزاهای توریستی است که شما متقاضیان مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بوده اید. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت پاسخ به سوالات شما در این زمینه گردآوری کرده است. ویزای توریستی، ویزایی است که به شخص این امکان را می دهد که در مدت زمان مشخصی که در استیکر ویزای او قید شده، در کشور مورد نظر به عنوان گردشگر اقامت داشته باشد.

شرایط ویزای توریستی چک 2022

جمهوری چک تقریبا به طور کامل توسط کوه ها (به جز به جنوب، به سمت اتریش و اسلواکی) احاطه شده است. بیشتر مردم چک حداقل دارای تحصیلات متوسطه هستند و بر طبق سرشماری سال 2001، 59% چک ها آگنوستیک، آتیست یا غیر مؤمن هستند، 26.8% روم کاتولیک و 2.5% پروتستان هستند. جمهوری چک دومین کشور ثروتمند اروپای شرقی است و تولید ناخالص داخلی سرانه (PPP) مردم چک مشابه مردم پرتغال یا یونان است. تولید ناخالص داخلی پراگ در سال (PPP) دو برابر میانگین ملی چک و بالاتر از میانگین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز لوکزامبورگ است.

متقاضیان ایرانی که مایل به ورود به کشور چک در 2022 هستند میبایست مجوز ورود به این کشور را دریافت نمایند. اگر متقاضی صرفا برای گردشگری و تفریح قصد ورود به کشور چک را دارد میبایست برای ویزای توریستی این کشور اقدام نماید. در ادامه مدراک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای درخواست ویزای توریستی آورده شده است.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی چک

مدارک لازم جهت ویزای توریستی چک عبارت است از:

  • گذرنامه اصلی معتبر برای حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به چک. شامل حداقل دو صفحه خالی باشد گذرنامه حتما در 10 سال اخير صادر شده باشد.
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • Covering Letter که توسط متقاضی تأیید شده و هدف سفر به جمهوری چک و کل برنامه سفر (سفرنامه) را نشان می دهد
  • بیمه مسافرت پزشکی
  • بلیط هوایی
  • ووچر رزرو هتل، یا اجاره نامه اقامتگاهی که شخص می خواهد در طول مدت زمانی که در کشور چک می ماند اقامت داشته باشد.
  • نامه تمکن مالی برای 6 ماه گذشته با مهر و تایید بانک در هر صفحه که معادل ده هزار یورو اعتبار بانکی را ثابت نماید.
  • نامه سابقه کار و اشتغال به کار در کشور مبدا متقاضی که ثابت کند ایشان پس از سفر به چک به کشور خود بازگشته و برای مدت زمان محدودی مرخصی گرفته است.
  • فیش حقوقی 6 ماه گذشته
  • سند ثبت شرکت، فروشگاه و غیره
  • اگر متقاضی دانشجو می باشد، ترجمه کارت دانشجویی و یا نامه اشتغال به تحصیل ارائه دهد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک توسط کنسولگری

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی چک

مدت زمان بررسی درخواست ویزای توریستی چک

در حال حاضر متقاضیان ویزای توریستی چک برای بررسی مدارک شان توسط سفارت، بازه زمانی بین 1 الی 4 ماه را می بایست در نظر بگیرند. ممکن است به دلیل نقص در مدارک شخص درخواست دهنده مدت زمان این پروسه طولانی تر شود که در این صورت از متقاضی خواسته می شود تا نقصی مدارک خود را برطرف نماید و سپس مجددا پرونده ایشان توسط آفیسر سفارت چک بررسی می گردد. بنابراین ممکن است این پروسه طولانی تر از زمان در نظر گرفته شده انجام گیرد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی این کشور می تواند بین 3 هفته تا 6 ماه متفاوت باشد. گاها در صورتی که متقاضی برای دفعات دوم به بعد درخواست ویزای توریستی چک نماید. مدت زمان حضورش در چک را تا یک سال اعلام نماید نیز شانس این را دارد که ویزای توریستی طولانی مدت اینکشور را کسب نماید. به طور کلی تبدیل ویزای توریستی به سایر انواع ویزاهای مهاجرتی سخت و گاها غیرممکن است. این ویزا تنها به شخص این فرصت را می دهد که مقصد توریستی و یا سیاحتی وارد کشور شده و پس از مدت زمان مقرر این کشور را ترک نماید.

دلایل ریجکتی ویزای جمهوری چک

زمانی که متقاضی درخواست ویزای توریستی می نماید ممکن است به دلایلی همانند ویزای توریستی کانادا با درخواست ایشان موافقت نشود. به عنوان مثال در اغلب موارد در صورتی که فرد سابقه سفر خوبی به کشورهای حوزه شنگن نداشته باشد و یا نتواند دلایل قانع کننده ای برای سفر به کشور چک ارائه دهد ممکن است با درخواست ایشان جهت اخذ ویزای توریستی مخالفت شده و ریجکت شود.

در سایر مواقع ممکن است افسر سفارت به دلیل نقص در مدارک ارائه شده متقاضی درخواست او را رد نماید و یا مطمئن شود مدارک ارائه شده جعلی بوده اند، مانع از ورود متقاضی به کشور مورد نظر خواهد شد. داشتن ریجکتی از سفارت کشور درخواست دهنده نیز گاها می تواند منجر به رد شدن درخواست شخص شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه ویزای توریستی چک کرده باشید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر انواع ویزاها و طرق مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند و حتی کشورهای آسیایی هستید می توانید از مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *