ویزای توریستی

ویزای توریستی کلمبیا

ویزای توریستی کلمبیا

چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی یعنی کشور کلمبیا بیش از یک میلیون کیلومتر مربع مساحت کشوری دارد؛ با شرایط آب و هوایی و مناظر جذاب و دشت های گرم و مرطوب رود آمازون منطقه بسیار خوبی برای گردشگران جهانگرد محسوب می شود. برای تمام متقاضیان بازدید از کشور کلمبیا، اخذ ویزای توریستی کلمبیا در مرحله اول بسیار اهمیت دارد و گردشگران باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. جمهوری کلمبیا با کشورهای برزیل و اکوادور مرز مشترک دارد که یک مزیت بزرگ محسوب می شود. زیرا گردشگران می توانند از کشور برزیل نیز در سفر به کلمبیا دیدن کنند. این کشور که از شمال با دریای کارائیب و اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام مرز مشترک دارد دارای سواحل آزاد و زیبا برای گردشگران علاقه مند می باشد. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی متقاضیان سفر گردشگری به کلمبیا نگارش شده است.

الزامات دریافت ویزای توریستی کلمبیا 2022

یکی از نکات مثبت در فرآیند اخذ ویزای توریستی کلمبیا عدم نیاز به انجام مصاحبه حضوری با شخص مسافر در سفارت این کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است کشور کلمبیا در ایران سفارت ندارد و متقاضیان سفر توریستی به این کشور باید مدارک خود را به سفارت کلمبیا در کشورهای همسایه ارائه کنند. در سفر به کشور کلمبیا با توجه به تعدد جاذبه های گردشگری و مناطق توریستی جذاب قطعاً این کشور باعث لذت و خاطره سازی برای شما عزیزان می شود.

برای ویزای توریستی کلمبیا نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری در سفارت این کشور وجود ندارد. ارائه ضمانت نامه بانکی و گواهی شغلی بابت اثبات قصد بازگشت به ایران و البته تاییدیه دادگستری نیاز نخواهید داشت. واضح است که برای انجام فرآیند اخذ ویزای توریستی کلمبیا و ثبت درخواست در سفارت این کشور باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • ارائه کپی رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه کپی رزرو هتل و اقامتگاه
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • توضیح دلیل سفر و آدرس و تلفن اقامتگاه

الزامات دریافت ویزای توریستی کلمبیا

انواع ویزای توریستی کلمبیا

کلمبیا علاوه بر صدور ویزای توریستی برای علاقه مندان سفر تفریحی به این کشور امکان صدور یک ویزای دیگر با توجه به شرایط تاجران فراهم آورده است. ویزای توریستی بیزینسی کشور کلمبیا برای افرادی صادر می شود که قصد انجام یک فعالیت تجاری کوتاه مدت یا عقد قرارداد بزرگ تجاری در این کشور دارند. مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی بیزینسی کلمبیا به شرح لیست زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل شش ماهه
  • ارائه نامه از شرکت کلمبیایی که طرف قرارداد می باشد.
  • ارائه نامه از شرکت ایرانی که فعالیت نماینده را مشخص می کند.

البته برای انجام فعالیت تجاری بلند مدت یا کار در کلمبیا از نوع شرکت های دولتی و یا شرکت های خصوصی باید نسبت به دریافت ویزای کار اقدام کنید. ویزای توریستی کشور کلمبیا در حالت معمول 90 روز اعتبار دارد و اگر شرایط مشخص ایجاد شود امکان تمدید آن برای 90 روز دیگر فراهم است. فرآیند دریافت ویزای توریستی کلمبیا هزینه زیادی ندارد و صرفاً پرداخت مبالغ مشخص شده ناچیز در سفارت این کشور می باشد.

راهنمای جاذبه های توریستی کشور کلمبیا

کلمبیا که دارای مناطق ساحلی و مناطق کوهستانی تا روستاهای اطراف رودخانه آمازون می باشد دارای مکان های جذاب و متنوع گردشگری است. از جمله جاذبه های توریستی این کشور می توان به جنگل های نابالغ “سیوداد پریدیدا” و شهر گمشده ای به نام Teyune اشاره کرد که توریست های زیادی سالانه جذب این کشور می کند. سازه ساختمان های بسیار قدیمی با تراس های سنگی و جمعیت کم و پوشش جنگلی متراکم در مسیرهای طولانی پیاده روی از جاذبه های توریستی این مناطق است.

رودخانه پنج رنگ Caño Cristales Rainbow به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی توریستی در کشور کلمبیا شناخته می شود. این بخش از سال 1989 میلادی متاسفانه به علت مشکلات زیست محیطی تاکنون قابل بازدید نمی باشد. پارک ملی در ارتفاع Los Nevados که در اطراف قله های جذاب و آتشفشانی قرار گرفته است نیز در زمستان که با برف پوشیده می شود به عنوان جاذبه اصلی این پارک به حساب می آید.

دومین کارناوال بزرگ جهان در شهرهای اصلی کشور کلمبیا برگزار می شود که Carnaval de Barranquilla نام دارد. در طول برگزاری مراسم این کارناوال بزرگ شهرهای کلمبیا با موسیقی و رنگ و نمایش های خیابانی و جشن و پخش نوشیدنی شلوغ می شود. از دیگر مناطق جذاب بنای Santuario de Las Lajas می باشد که از جذاب ترین ساختمان های دینی در کلمبیا و جهان محسوب می شود. نمی شود از جاذبه های گردشگری کلمبیا حرف بزنیم و به شهر Cartagena که اولین شهرک اسپانیایی کلمبیا است اشاره نشود؛ این شهر از نشانه های هنری و محله های قدیمی فراوان سرشار است و بازدید از آن به تمام گردشگران کلمبیا توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کلمبیا با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *