ویزای توریستی

ویزای توریستی گرجستان

ویزای توریستی گرجستان

اخیرا سفر به گرجستان به یکی از اهداف متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. یکی از دلایل این امر عدم نیاز به اخذ ویزای توریستی گرجستان می باشد. با توجه به تصمیم های اخیر جهت دریافت ویزای توریستی گرجستان نگرانی هایی در داخل کشور گرجستان در رابطه با صنعت توریسم این کشور به وجود آمد.

بعد از گذشت چند سال از تعلیق سفر بدون ویزا و کش و قوس های فراوان دولت گرجستان اعلام کرد متقاضیان ایرانی می توانند بار دیگر بدون دریافت ویزای توریستی گرجستان به مدت 45 روز در این کشور اقامت داشته باشند. با توجه به این موضوع و افزایش دوباره درخواست ها برای سفر به این کشور کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تصمیم دارند اطلاعاتی در رابطه با شرایط اخذ ویزای توریستی گرجستان در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر شما هم قصد دارید به کشور گرجستان سفر کنید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اطلاعات مختصری در رابطه با کشور گرجستان

این کشور یکی از کشورهای اوراسیایی بوده و در منطقه قفقاز قرار گرفته است. کشور گرجستان با مساحتی بالغ بر 69900 کیلومتر مربع در سر حد آسیا غربی و اروپا شرقی جای گرفته است، این کشور دارای مرزهای زمینی مشترکی با کشور های آذربایجان، روسیه، ترکیه، ارمنستان و همچنین از سمت غرب دارای مرز مشترک آبی با دریای سیاه می باشد. شهر تفلیس از مهمترین شهرهای گرجستان بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. این کشور دارای 3.73 میلین نفر جمعیت می باشد شهروندان این کشور به زبان گرجی به مکالمه می پردازند و پیرو کلیسای ارتدوکس گرجی می باشند. واحد پول در کشور گرجستان لاری (GEL) است. برای نرخ تبدیل لاری به تومان باید نرخ تبدیل ان را بصورت انلاین از وبسایت ها چک نمایید. در این لحظه حدودا هر لاری گرجستان حدود هشت هزار و نهصد تومان می باشد.

در رابطه با آب و هوای گرجستان می توان گفت، این کشور به لحاظ اقلیمی منحصر به فرد می باشد. یعنی هر 4 فصل در این کشور دیده می شود. در واقع می توان گفت آب و هوای این کشور از تابع موقعیت جغرافیایی این سرزمین می باشد. آب و هوای این کشور در تابستان مرطوب و کمی گرم و در زمستان کمی سرد می باشد. بهترین زمان برای سفر و گردش در این کشور فصل بهار و فصل پاییز می باشد، در طول فصل بهار هوا مطبوع می باشد ولی باید به این نکته اشاره کرد که معمولا در ماه اردیبهشت باران های مکرری در این کشور می بارد. در فصل پاییز نیز هوایی مطبوع و نه خیلی سرد را تجربه می کنید اما در این فصل نیز ممکن است بارش پیاپی وجود داشته باشد.

جاذبه های گردشگری در ویزای توریستی گرجستان

در کشور گرجستان به خصوص در شهر تفلیس (پایتخت این کشور) جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که نظر هر فرد را به خود جلب می کند. کشور گرجستان از دو طرف با آب های دریای خزر و آب های دریای سیاه احاطه شده است و دو سوم این کشور منطقه کوهستانی می باشد. به دلیل دوران تاریخی غنی و وسیع کشور گرجستان دارای مکان ها و آثار تاریخی زیبا و شگفت انگیز می باشد. در ادامه سعی داریم به معرفی بعضی از جاذبه های گردشگری در کشور گرجستان اشاره کنیم.

  • قلعه ناریکالا
  • بلوار باتومی
  • پارک دلفین ها
  • میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس
  • برج الفبا
  • کلیسای جامع مادر مقدس باتومی
  • تندیس کارتلیس
  • دریاچه لیسی
  • کلیسا صخره ای
  • پل صلح
  • شهر سیقناقی
  • ساحل سحر آمیزی باتومی
  • حمام های سولفور
  • پیست اسکی گودائوری
  • شهر سنگی اوپلیستیخه
  • کلیسا ترینیتی گرگتی

جاذبه های گردشگری در ویزای توریستی گرجستان

اخذ ویزای توریستی گرجستان

همانطور که گفته شد متقاضیان ایرانی برای سفر و گردش به کشور گرجستان نیازی به ویزای توریستی ندارند. مسافرین تورهای گرجستان باید برای ورود به این کشور پاسپورت خود را در فرودگاه ارائه نمایند. در فرودگاه با درج مهر در پاسپورت متقاضی مجوز ورود فرد به این کشور صادر خواهد شد. علاوه بر ویزای حضوری ویزای الکترونیکی نیز برای متقاضیان صادر می شود. متقاضیانی که قصد دریافت ویزای الکترونیک دارند باید به وب سایت صدور ویزای الکترونیکی وزارت خارجه گرجستان مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نمایند. پس از تکمیل فرم مربوطه و پرداخت هزینه های لازم از طریق مستر کارت یا ویزا کارت متقاضیان می توانند پرینت ویزا صادر شده را دریافت کرده و سفر خود را آغاز کنند.

وب سایت وزارت خارجه کشور گرجستان جهت اخذ ویزا الکترونیکی: www.evisa.gov.ge، برای صدور ویزا الکترونیک لازم است فرد اسکن رنگی از پاسپورت و اسکن رنگی از عکس پاسپورتی ارائه نماید. هزینه صدور ویزا گرجستان برای هر فرد $20.5 (دلار آمریکا) می باشد، که از این رقم 20$ (دلار آمریکا) برای هزینه های ویزا و 0.5$ (دلار آمریکا) برای 2% هزینه خدمات بانکی گرجستان می باشد.

نکاتی در رابطه با ویزای توریستی گرجستان

در این بخش سعی داریم به برخی از نکات در رابطه با ویزای توریستی گرجستان اشاره کنیم که بهتر است متقاضیان پیش از سفر از آن ها آگاهی داشته باشند.

  • تاریخ پایان اعتبار گذرنامه باید 3 ماه پس از اعتبار ویزا باشد.
  • اعتبار ویزا 120 روزه می باشد و شخص متقاضی تنها می تواند به مدت 45 روز در این کشور اقامت داشته باشد.
  • ویزا گرجستان Multiple Entry می باشد به این معنی که در طول مدت اعتبار ویزا فرد می تواند چند بار به این کشور سفر کند ولی مجموع روزهای اقامت شما در این کشور نباید بیشتر از 1 ماه باشد، اگر تعداد روزهای سفر شما بیشتر از 30 روز باشد فرد مشمول جریمه نقدی می شود و یا ممکن است از ورود به این کشور برای چند سال محروم شود.
  • متقاضیان باید مدرکی از گواهی تمکن مالی ارائه نمایند تا مشخص شود توانایی پرداخت هزینه ها در طول مدت اقامت در این کشور را دارند؛ همچنین لازم است مدارک بیمه مسافرتی، بلیط بازگشت به کشور مبدا و رزرو هتل ارائه شود.
  • طول مدت بررسی درخواست شما توسط سفارتخانه کشور گرجستان 5 روز کاری می باشد.
  • اگر قصد سفر با اعضاء خانواده خود را دارید هر یک از افراد باید به صورت جداگانه اقدامات لازم را برای دریافت مجوز انجام دهند.

اخذ ویزای گرجستان

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص ویزای توریستی گرجستان کسب کردید، اگر قصد مهاجرت و اقامت در کشور گرجستان را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم با دریافت ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و تمامی جوانب را بررسی نمایید. شما می توانید با مطالعه مقاله زندگی در گرجستان چطور است؟ و مقاله مهاجرت به گرجستان اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به این کشور به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت بلند مدت در کشورهای مختلف جهان می توانید با کارشناسان و وکلاء حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *