ویزای توریستی

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

برای ورود به کشور یونان اتباع خارج از اتحادیه اروپا نیازمند اخذ ویزا می باشند و ویزای توریستی یونان به شما مجوز ورود به این کشور را می دهد. برای اخذ این ویزا باید شرایط لازم را احراز نمائید و مدارک مورد نیاز را ارئه دهید. کشور یونان از سال 2000 به عضویت اتحادیه اروپا پیوسته است. همچنین دولت آن تصمیم گرفت که عضویت شنگن را بپذیرد. به همین دلیل اتباع کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون اخذ ویزا به این کشور مهاجرت نمایند و در رفت و آمد باشند. در مدت زمان سه ماه می توانند در این کشور حضور داشته باشند. درحالیکه اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشند.

بسته به اهداف فرد نوع ویزای مورد نیاز وی ممکن است متفاوت باشد. از لحاظ مدت زمان، می توان ویزای یونان را به دو دسته تقسیم بندی نمود. ویزای کوتاه مدت (C)، یا ویزای توریستی که در مدت زمان 90 روز صادر می شود و این ویزا قابل تمدید می باشد. نوع دیگر آن ویزای بلند مدت (D) می باشد که از راه های مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای کاری و غیره به دست می آید. برای اخذ ویزای توریستی یونان باید شرایط لازم را احراز نمائید. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

دلایل انتخاب یونان به عنوان مقصد توریستی

یونان، جنوبی ترین کشور شبه جزیره بالکان است با جمعیتی در حدود 11 میلیون. جغرافیا این کشور تأثیر زیادی بر توسعه این کشور داشته است. شاید رشته کوه ها از نظر تاریخی ارتباطات داخلی را محدود می کردند. اما دسترسی به دریا افق های وسیع تری را بر روی این کشور گشوده است که یکی از آنها بهره مندی از آب و هوای معتدل و سواحل خیره کننده است.

یونان بیش از 2000 جزیره دارد که حدود 170 جزیره مسکونی هستند. برخی از شرقی ترین جزایر دریای اژه در چند مایلی سواحل ترکیه قرار دارند. پایتخت این کشور آتن است که در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت گسترش یافت. آتیکی (یونانی باستان Attica)، منطقه اطراف پایتخت، اکنون حدود یک سوم کل جمعیت کشور را در خود جای داده است. طی سفر به این کشور توصیه میکنیم از جاذبه های دیدنی این کشور حتما بازدید نمایید:

  • پایتخت باستانی یونان شهر تاریخی آتن
  • چانیا، شهری باستانی با معماری غیرعادی
  • سانتورینی، سرزمینی با خانه‌های رنگارنگ
  • هرسنیسوس، بندرگاه باستانی در یونان
  • ریتیمنو، شهر قدیمی ونیزی
  • میکونوس، شهر آسیاب‌های بادی
  • تسلیوی، با سواحل طلایی
  • آپوكوروناس، با سواحل کم عمق
  • کریت، بزرگترین جزیره یونان
  • نافلیو، اولین پایتخت یونان
  • کورفو، بهشت یونان
  • سیفنوس، شهر دایره‌ای یونان
  • جزیره آتش فشانی تریژا

فرایند اخذ ویزای توریستی یونان

فرایند اخذ ویزای توریستی یونان 2022

برای درخواست ویزای توریستی باید شرایط و ضوابط اخذ آن را بررسی نمائید. در 2022 مراحل دریافت این ویزا شامل موارد زیر می باشد: در مرحله اول باید فرم درخواست ویزای توریستی را باید از سایت رسمی اداره مهاجرت دانلود نمائید و آن را با صداقت کامل تکمیل نمائید. این فرم را می توان به صورت الکترونیکی تکمیل نمائید و کپی آن را نزد خود نگه دارید. عکس خود را که با عکس گذرنامه شما یکی باشد باید به فرم خود اتصال نمائید و برای اداره مهاجرت ارسال نمائید.

گذرنامه خود را باید ارائه دهد و این گذرنامه باید برای تایخ پایان 3 ماه بعد از بازگشت از یونان اعتبار داشته باشد. گذرنامه شما باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد. بیمه درمانی یا بیمه مسافرتی نیز باید داشته باشید. این بیمه باید حداقل تا مبلغ 30000€ (یورو) را پوشش دهد. یکی دیگر از مستندات مورد نیاز ارائه یک نامه حاوی اهداف متقاضی از سفر به این کشور و برنامه ای که در نظر دارد. اثبات وضعیت مدنی (از جمله گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی مرگ همسر و غیره) مشخص نمودن تاریخ ورود به این کشور و همچنین تاریخ خروج از کشور یونان، رزرو هتل، تعیین محل اقامت برای طول مدت اقامت خود در کشور یونان و اثبات وضعیت مالی کافی برای مدت اقامت خود در کشور یونان.

لیست مدارک ویزای توریستی یونان

ممکن است از شما تحت شرایط خاصی علاوه بر مدارک و مستندات لازم که ذکر گردید، مدارک بیشتری درخواست شود. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد.

  • نامه دعوت نامه از خانواده یا دوستان خود در کشور یونان به همراه آدرس و شماره تلفن محل سکونتشان
  • گواهی بانکی طی تاریخ 6 ماه اخیر که نشان دهنده وضعیت مالی شما باشد
  • نسخه گذرنامه های قبلی شما

بیمه نامه ویزای شنگن

مسافران باید در هنگام سفر به کشورهای اروپایی باید به طور مالی تحت پوشش قرار گیرند. در مورد این موضوع، مفهوم خط مشی بیمه مسافرتی ثابت شده است که برای کمک به مسافران ارائه پشتیبانی مالی ضروری است.بیمه درمانی برای اخذ ویزای شنگن باید معیارهای زیر را داشته باشد: حداقل پوشش 30000€ (یورو). این بیمه باید تمام کشورهای عضو شنگن را پوشش دهد. هر گونه هزینه ای که ممکن است در ارتباط با بازگشت به کشور به علت پزشکی، توجه فوری بهداشت و یا درمان اضطراری دربیمارستان یا مرگ رخ دهد را شامل شود.

چرا ویزای توریستی یونان؟

در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان دریافت ویزای توریستی اکثر کشورهای جهان به حداقل رسیده است چرا که هیچ گونه توجیهی در آن وجود ندارد. با این وجود و در شرایط عادی، یونان را می توان دروازه ورود به قاره اروپا تلقی کرد. زمانی که شما ویزای توریستی کشور یونان را دریافت می کنید، می توانید به عنوان یک شهروند خارجی، مجوز اقامت 90 روزه در همه کشورهای حوزه شنگن را بدست آورید. این اقامت فاقد اجازه کار و تحصیل است.

از طرفی دیگر، یونان یکی از کشورهای اروپایی با تمدن باستانی است. آثار تاریخی فروانی در این کشور یافت می شود. از سوی دیگر طبیعت یونان نیز خاص است و شما می توانید در این کشور سفری خاطره انگیز و بی نظیر را داشته باشید. با همه این تفاسیر به دلیل تاریخی بودن یونان، امکان سفر توریستی به این کشور بسیار بالاست. به همین دلیل یونان در ارائه ویزای توریستی خود سخت گیری چندانی به نسبت سایر کشورها ندارد. در صورتی که پرونده شما کامل باشد، شما می توانید با آسودگی خاطر ویزای توریستی یونان را بدست آورید.

آثار دیدنی کشور یونان

کمتر کسی را می توان در جهان یافت که با تمدن یونان آشنایی نداشته باشد و اسطوره های باستانی این کشور را نشناسد. 18 اثر تاریخی در این کشور به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است و 14 اثر و محیط طبیعی نیز در فهرست رزرو قرار دارند. در حقیقت می توان گفت که این مکان ها نیز به زودی می توانند جایگاه اصلی را بدست آورند.

معرفی آثار ثبت جهانی یونسکو در یونان

مهاجرت به یونان

راه های زیادی برای اخذ ویزا و مهاجرت به یونان وجود دارد. ما در این مقاله ویزای تویستی کشور یونان را خدمت شما متقاضیانی که قصد اخذ ویزای توریستی این کشور را دارید، اطلاعاتی را قرار دادیم. با اخذ ویزای توریستی شما فقط این امکان را دارید که در طی مدت زمان مشخص شده در این کشور حضور داشته باشید. نکته حائز اهمیت این است که این ویزا قابلیت تبدیل به ویزای بلند مدت، از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری را ندارد. برای اخذ ویزای بلند مدت از هر طریقی باید این نوع ویزا را از کشور خود درخواست نمائید. برای اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای بلند مدت و مهاجرت به کشور یونان لطفا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی کشورهای حوزه شنگن به خصوص یونان، متقاضیان زیادی دارد و در این رابطه ابهاماتی نیز مطرح می شود که در زیر برخی از آن ها را پاسخ خواهیم داد.

  • اعتبار ویزای توریستی یونان برای چه مدت است؟ 90 روز
  • مهم ترین محدودیت های ویزای توریستی یونان چیست؟ مانند همه ویزاهای توریستی، امکان کار و تحصیل به کمک این ویزای وجود ندارد.
  • مهم ترین مزیت ویزای توریستی یونان چیست؟ امکان سفر به همه کشورهای حوزه شنگن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی بدون نیاز به دریافت ویزا.
  • آیا می توان ویزای توریستی یونان را به ویزای کاری تبدیل کرد؟ متقاضیان کار در صورت یافتن شغل در این کشور می توانند پس از دریافت پیشنهاد کاری خود به کشور مبدا بازگردند و با دریافت وقت مجدد در سفارت، اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهند.
4.7/5 - (31 امتیاز)

32 دیدگاه برای “ویزای توریستی یونان

  1. مهراد گفت:

    امکان این هست بدون انگشت نگاری بشه از این کشور ویزا گرفت ؟ الان میگن دیگه این اتفاق نمی افته !

    1. داوری گفت:

      سلام
      به دنبال چه موضوعی هستید؟

  2. طلایی پور گفت:

    ,ویزای توریستی یونان چند وقته است؟

    1. داوری گفت:

      ویزای توریستی رو باید از آژانس های مسافرتی پیگیر شید

  3. طلایی پور گفت:

    سلام
    چطور میشه به راحتی و با هزینه کم ویزای توریستی یونان رو دریافت کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  4. Arezoo گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون.
    میشه در زمانی که ویزای توریستی اخذ کردیم در این کشور با پیدا کردن کار ویزای خودمان تغییر دهیم؟
    با تشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  5. Erfan گفت:

    آیا پس از دریافت ویزای توریستی در یونان میتوان در آن کشور مشغول کار شد و پروسه اقامت انجام شود؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه این امکان وجود نداره

  6. تبسم گفت:

    آیا یونان جز شنگن هست؟ و اینکه پروسه چقدر زمان میبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله عضو شنگن هستن

  7. مشایخی گفت:

    غیر از ویزای توریستی یونان، شرایط دیگر ویزای کشور یونان مثلا ویزای تحصیلی یونان به چه شکلی است؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  8. پدرِ پسرشجاع گفت:

    ویزا دادن یونان خیلی نامنظمه

  9. امید گفت:

    سلام
    پروسه زمانی اخذ ویزای کاری یونان چقدر به طول می انجامد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  10. امیر گفت:

    با سلام
    مقاله خوب و سودمندی بود.
    با تشکر

  11. سحر گفت:

    سلام

    ممنون بابت مطالب به روزتون

  12. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی خوب بود این مقاله بدون دعوت نامه هم میتونیم ویزای توریستی یونان رو بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      از طریق آژانس های مسافرتی

  13. gharari گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتان.

  14. قراری گفت:

    سلام. آیا در شرایطی که یونان دچار رکود اقتصادی شدید و دارای وام های بین المللی زیاد هست، مهاجرت و اقامت برای کار در این کشور توجیه اقتصادی دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این کشور هنوز یکی از کشورهای شنگنه و بسیار زیباست

  15. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد ویزای توریستی یونان تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد ویزای توریستی کشور ترکیه هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا مقاله ما رو در این زمینه مطالعه فرمایید

  16. leilakk گفت:

    سلام و وقت بخیر. مقاله جامع و کاملی بود. خیلی بهم کمک کرد. ممنون از شما.

  17. نظریان گفت:

    سلام اخذ ویزای یونان جهت تحصیل چقدر طول میکشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی داره پذیرش شما برای چه تاریخی باشه

  18. کمال الدین اسدآبادی گفت:

    یونان کشور زیبایی فقط برای توریستی خوبه ولی برای زندگی خوب نیست

  19. h!va گفت:

    با سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    ایا برای ویزای توریستی یونان نیاز به دعوتنامه هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *