مهاجرت

ویزای خانوادگی برزیل

ویزای خانوادگی برزیل

ویزای خانوادگی برزیل یا Family Reunion Visa روش مهاجرتی برای متقاضیانی است که در برزیل دارای پیوند خانوادگیند و مایل به اقامت در این کشور هستند. پس این ویزا به صورت موقتی یا دائم به متقاضیانی اعطاء می شود که بستگان قانونی شهروندان برزیلی محسوب می شوند. قانون کشور برزیل بستگان قانونی افراد را همسر، فرزند، فرزند خوانده و والدین معرفی می کند. بنابراین، این افراد صلاحیت لازم برای اخذ ویزای خانوادگی برزیل را با اسپانسری اتباع برزیلی یا افراد مقیم دائم برزیل دارند.

  • انواع ویزاهای برزیل و شرایط اخذ ویزای خانواده برزیل چیست؟
  • برای اخذ ویزای خانوادگی در بریل چه مدارکی لازم است؟
  • هزینه اخذ ویزای خانوادگی کشور برزیل چقدر می باشد؟

مهاجرت به برزیل مزایا و امتیازات خاص خود شامل آزادی مسافرت و آزادی کسب و کار و نیز امکان آوردن اعضای خانواده و بهره مندی از خدمات عمومی و … را دارد. اما نباید از معایب این نوع مهاجرت نیز غافل شد. از معایب مهاجرت به برزیل می توان به سطح درآمدی پایین، مشکلات و محدودیت های کاریابی، موانع زبانی، سطح امنیت پایین و … اشاره نمود. در هر صورت اگر شما نیز مشتاق مهاجرت به برزیل بوده و به دنبال روشی آسان و سریع جهت اخذ اقامت این کشور هستید، پیشنهاد می شود از مشاوره های حرفه ای کارشناسان و وکلای زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

مهاجرت به برزیل 2020

برزیل جزء کشورهای قدرتمند و پر نفوذ بین المللی محسوب می شود. در طی سال های اخیر، رشد اقتصادی این کشور به حدی سریع و شتابان ادامه یافته است که اقتصاد برزیل به عنوان اقتصاد برتر آمریکای جنوبی معروف است. فرصت های کاری و سرمایه گذاری فراوانی در بخش های مختلف اقتصادی برزیل از جمله بخش خدمات، صنایع، کشاورزی و گردشگری وجود دارد. همین امر سبب تبدیل شدن برزیل به عنوان مقصد مهاجرتی برتر در جهان شده است. از همین رو افراد برای مهاجرت به برزیل به انواع ویزای مهاجرتی این کشور دسترسی دارند. نوع ویزا به ماهیت و هدف سفر شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که کلیه ویزاهای کشور برزیل از نوع چند ورود یا Multiple entries می باشند. اکثر این ویزاها موقتی بوده و فقط چند مورد دائمی هستند. بر این اساس، انواع ویزاهای برزیل در سال 2020 عبارتند از:

  • ویزای توریستی یا ویزیت ویزا (VIVIS)
  • ویزای دانشجویی (Vitem IV)
  • ویزای کار در کشور برزیل (Vitem V)
  • ویزای ماموریت (Vitem VII)
  • ویزای کار داوطلبانه (Vitem VIII)
  • ویزای خانوادگی برزیل (Vitem XI)
  • ویزای فرهنگی (دانشجویان انتقالی)

شرایط ویزای خانوادگی برزیل چیست؟

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از راهکارهای مهاجرت بستگان یا فامیل شهروندان برزیلی به این کشور از طریق درخواست ویزای خانوادگی برزیل می باشد. اما بر طبق قوانین اعلامی از سوی شورای ملی مهاجرت برزیل، بستگان قانونی واجد شرایط برای اخذ ویزای خانوادگی برزیل شامل همسر خارجی، فرزند زیر 18 سال که قادر به نگهداری از خود نمی باشد، والدین کهنسال که نیازمند مراقبت هستند و نیز فرزند خوانده قانونی می باشد.

نام ویزاFamily Reunion
نوع ویزاویزای اقامت دائم
صلاحیتهمسر شهروند یا مقیم دائم برزیل
بستگان درجه یک شهروند یا مقیم دائم برزیل
هزینه های کنسولیR$2000 (رئال) بابت هر تایید
R$2000 (رئال) بابت هر ویزا
R$14000 (رئال) بابت هزینه رسیدگی
مدت زمان رسیدگیحداقل 3 ماه
متولی رسیدگی و صدورسفارت برزیل

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرط اصلی برای واگذاری ویزای خانوادگی برزیل اثبات داشتن رابطه خانوادگی با شهروند یا مقیم برزیل می باشد. بنابراین جهت انجام این امر، ارائه مدارک شناسائی همانند گواهی ازدواج، کارت شناسائی، پاسپورت و شناسنامه جزء ضروریات اصلی محسوب می شود که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

نکات مهم ویزای خانوادگی برزیل

نکات مهم ویزای خانوادگی برزیل

ویزاهای خانوادگی برزیل معمولا برای مدت حداکثر 1 سال از زمان صدور معتبر هستند. اما یکی از مزایای مهم اینگونه ویزاها در واقع همان امکان تمدید آنها می باشد. بدین سان متقاضیان می توانند با احراز شرایط اولیه و کسب مجدد صلاحیت ویزای خود را تمدید نمایند. اما فقط داشتن ویزای خانوادگی کشور برزیل برای اقامت و زندگی در این کشور کافی نیست و افراد نیازمند مجوز اقامتی نیز هستند. در واقع مجوز اقامتی (فقط موقع اقامت در برزیل) توسط اداره پلیس فدرال (DPMAF) بر طبق هدف اقامتی افراد صادر می شود.

افراد در عرض 980 روز از زمان ورود آنان به کشور برزیل حتما باید به خاطر داشته باشند که با مراجعه به نزدیکترین اداره پلیس محلی خود را ثبت نام کرده و کپی فرم درخواست ویزا را به ضمیمه مدارک هویتی ارائه شده به سفارت و نیز سایر مدارک به اداره مذکور تحویل دهند تا مجوز اقامتی آنها صادر شود. اما یکی از امتیازات ایده آل این ویزا مخصوصا برای همسران اتباع برزیلی این است که افراد دارای ویزای خانوادگی برزیل تنها پس از 2 سال زندگی در برزیل می توانند برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای خانوادگی برزیل

در حال حاضر شرایط مهاجرت به برزیل از طریق کار کمی دشوار بوده و پیچیدگی های اداری خاص خود را دارد. بنابراین اخذ اقامت دائم برزیل از طریق ویزای خانوادگی برزیل آسانترین روش ممکن برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود. ازدواج با اتباع برزیلی یا افراد مقیم برزیل یکی از روش های سریع و آسان برای اخذ ویزای خانوادگی برزیل محسوب می شود. برای این منظور، اتباع برزیلی و شهروندان خارجی هر کدامیک باید مدارکی را جهت ارزیابی صلاحیت تحویل سفارت دهند:

مدارک لازم از طرف اتباع یا مقیم های برزیلمدارک لازم از طرف شهروند خارجی
کپی کارت شناسائی برزیل یا کارت اقامت دائم برزیلفرم درخواست ویزای خانوادگی برزیل
دعوت نامه دارای تازیخ کمتر از 6 ماهپاسپورت معتبر با اعتبار مینیمم 6 ماه از تاریخ ورود به برزیل
دو قطعه عکس جدید پاسپورتی با پس زمینه سفید و ابعاد 3 در 4
گواهی عدم سوء پیسینه
گواهی تمکن مالی کافی
مدرک اقامتی برای 12 ماه گذشته
کپی شناسنامه و سند ازدواج معتبر
گواهی واکسن تب زرد تجویز شده در 90 روز قبل از ورود به کشور برزیل

متقاضیان بایستی به این نکته توجه نمایند که انجام عملیات ثبت نام در محل پلیس فدرال برزیل در عرض 30 روز پس از ورود به برزیل امری لازم و ضروری است. در غیر اینصورت فرد خاطی با جریمه مالیاتی مواجه خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری موفق و تخصص بالا در قوانین و مقررات مهاجرت بین المللی آماده ارائه کمک و راهنمائی هموطنان گرامی در امر مهاجرت خارجی می باشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *