ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی امارات

ویزای دانشجویی امارات

اولین شرط مهاجرت تحصیلی به امارات، اخذ ویزای دانشجویی امارات می باشد که دارای شرایط و ضوابط خاصی است و مورد بررسی قرار میگیرد. این روزها بسیاری از دانشگاه های برتر جهان و موسسات علمی بین المللی در امارات متحده عربی افتتاح شده و فعالیت دارند و همین موضوع باعث گردیده شمار دانشجویان خارجی که به این کشور سفر می کنند، افزایش یابد. هدف از ارائه این مقاله تحقیق و بررسی ویزای تحصیلی کشور امارات متحده عربی است و این که دانشجویان در چه شرایطی مجاز به تحصیل در این کشور هستند. چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به امارات را دارید، جهت بهره مندی از راهنمایی های بیشتر، ابتدا مقاله پیش رو را مطالعه نموده و به منظور دریافت مشاوره های تخصصی با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

تحصیل کارشناسی در کشور امارات در 2021

در راستای مهاجرت به امارات در سال 2021 از طریق تحصیل در مقاطع مختلف، معمولا 3 الی 5 سال طول می کشد تا دانشجویان بین المللی با اخذ ویزای دانشجویی امارات،‌ دوره تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی به پایان برسانند. کلیه دروس و برنامه های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی برای دانشجویان تدریس می گردد. بنابراین مهاجرت تحصیلی به امارات برای دانشجویان بین المللی گزینه بسیار ایده آلی خواهد بود. داشتن گواهینامه پایان تحصیلات دیپلم یا متوسطه به همراه مدرک پیش دانشگاهی از الزامات ورود به دوره لیسانس است. ضمن این که دانشجوی متقاضی می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 را اخذ نموده باشد. رشته هایی مانند حقوق، مهندسی، بازرگانی و IT، جزو رشته های پرطرفدار و پرمخاطب این مقطع می باشند.

تحصیل کارشناسی ارشد با ویزای دانشجویی امارات

تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی پس از این که دوره تحصیلی کارشناسی را پشت سر گذاشته و گواهینامه آن را دریافت می دارند، تمایل دارند تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه داده و وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. این دسته از دانشجویان بایستی تقریبا 1 الی 2 سال از عمر تحصیلی خود را صرف گذراندن دوره کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه خود کنند. مدارکی که جهت سپری نمودن این دوره مورد نیاز است، گواهینامه پایان تحصیلات کارشناسی به علاوه کلیه ریز نمرات به دست آمده و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 خواهد بود. هر سال تحصیلی در امارات متشکل از دو نیم سال است که که شامل ماه های سپتامبر الی دسامبر یا ژانویه و بازه زمانی ژانویه الی فوریه یا ژوئن می گردد.

زبان تحصیل در این مقطع، عربی و انگلیسی می باشد. در صورتی که دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد تمایل نداشته باشند که تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند، دولت امارات به آنها یک فرصت یک ساله می دهد تا شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کرده و با تبدیل ویزای دانشجویی امارات به ویزای کاری امارات، به کار در این کشور مشغول شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد با ویزای دانشجویی امارات

تحصیل دکتری در کشور امارات

داشتن استاد راهنما یا همان سوپروایزر از الزامات گذراندن دوره تحصیلی دکتری (PHD) است. آموزش، تدریس و ارائه برنامه های تحصیلی مقطع دکتری بر پایه تحقیقات و پژوهش ها بوده و در مجموع کلیه برنامه های تحصیلی این مقطع با بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی مطابقت داشته و مشابه می باشد. هنگامی که دانشجو دوره تحصیلی خود را به پایان می رساند، می بایستی از پایان نامه خود که از قبل تهیه و تنظیم نموده است، دفاع نماید. در نهایت چنانچه مورد قبول واقع شود، مدرک PHD در رشته مربوطه به دانشجو اعطا می گردد.

از آنجا که تحصیل در امارات در مقطع دکترا نوعی اشتغال به کار محسوب می گردد، لذا به دانشجویانی که در حال گذراندن این دوره تحقیقاتی و پژوهشی می باشند، حقوق و دستمزد تعلق می گیرد که از سوی دانشگاه پرداخت می شود. به طور معمول مدت 3 الی 4 سال طول می کشد تا دانشجو دوره دکترا را پشت سر بگذارد. تحصیل در این دوره نمی تواند به صورت پاره وقت باشد و کلیه برنامه های تحصیلی به صورت تمام وقت برگزار می شود. داشجویانی که به منظور گذراندن این مقطع اقدام به اخذ ویزای دانشجویی امارات می نمایند، می‌بایست واجد شرایط باشند که یکی از آنها داشتن رزومه تحصیلی و علمی قوی است. از دیگر الزامات این دوره، اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 می‌باشد و در کنار این مدارک، گواهینامه پایان دوره کارشناسی ارشد به علاوه کلیه ریز نمرات اخذ شده الزامی خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی امارات

در راستای گرفتن ویزای دانشجویی امارات جهت تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور، نیاز به تهیه و ارائه یکسری اسناد و مدارک دارید که شرح آنها در زیر آورده شده است. این مدارک می بایست به صورت کامل و بدون نقص جمع آوری گردیده و تسلیم سفارت گردد:

  • ارائه پاسپورت متقاضی که حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه نامه ای که از سوی دانشگاه انتخابی دانشجو در کشور امارات برای وی صادر گردده و متن آن ثابت می نماید که جهت تحصیل در دانشگاه مدنظر مورد پذیرش قرار گرفته است.
  • گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه شده (ارائه مدارک تحصیلی پیشین، به نوع مقطع تحصیلی بستگی دارد)
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • وضعیت مالی دانشجو یا اسپانسر وی بایستی به گونه ای باشد که مخارج تحصیل و زندگی در امارات تامین گردد.
  • چند قطعه عکس به صورت پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم مربوط به درخواست ویزای دانشجویی امارات

اقامت و تابعیت از طریق ویزای دانشجویی امارات

دستیابی به اقامت دائمی یا شهروندی امارات برای افراد خارجی که طرقی مانند اخذ ویزای دانشجویی امارات، کار یا سرمایه گذاری در این کشور به خاک امارات ورود پیدا می کنند، امکان پذیر نمی باشد. در واقع اقامت این دسته از افراد به صورت موقتی بوده و پس از پایان مهلت مقرر می بایست به کشور خود بازگردند. مادامی که حضور فرد خارجی به سود و منفعت امارات باشد، وی می تواند در این کشور اقامت کند. در غیر این صورت می بایست خاک امارات را ترک نماید. از آنجا که اماراتی ها لقب نژاد پرستی دارند و ارتباط خوبی میان امارات و ایران برقرار نیست، لذا ممکن است شرایط حتی برای دانشجویان و شاغلان ایرانی در این کشور سخت باشد.

اعتبار اولیه ویزای دانشجویی امارات به صورت یک ساله بوده و دانشجویان با تمدید سالیانه آن می توانند به گذراندن دوره های تحصیلی مشغول شوند. اما دقت داشته باشید که حداقل یک ماه پیش از انقضای مدت ویزا، اقدام به تمدید ویزا نمایید. تقریبا بین 15 الی 20 روز طول می کشد تا پردازش و بررسی مدارک ارسالی از سوی دانشجو انجام گیرد. چنانچه سوالاتی در رابطه با تحصیل در بهترین کشورهای دنیا دارید، می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در هر زمانی پاسخگوی متقاضیان خواهند بود، ارتباط گرفته و ابهامات خود را رفع و رجوع نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *