ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی هنگ کنگ

ویزای تحصیلی هنگ کنگ

هنگ کنگ در تلاش است تا به یک مرکز آموزشی بین المللی تبدیل شود و با اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ دانشجویان می توانند وارد این مرکز شوند. بنابراین، موسسات آموزش عالی هنگ کنگ اقداماتی را برای استقبال از دانشجویان بین المللی انجام داده اند. اخیراً سهمیه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی را به 20% از ثبت نام ها افزایش داده است. در هنگ کنگ، سیستم آموزشی عمدتاً از سیستم انگلستان الگوبرداری شده است، اگرچه برنامه های کارشناسی دانشگاه های هنگ کنگ بیشتر ترکیبی از سیستم های انگلستان و ایالات متحده هستند. در واقع در سال 2012، برنامه‌ های کارشناسی در دانشگاه ‌های دولتی هنگ کنگ از یک سیستم تمرکز تخصصی سه ساله، مشابه سیستم بریتانیا، به یک مدل چهار ساله و دانشجو محور مشابه با ایالات متحده منتقل شد و این موضوع موجب جذب تعداد زیادی از دانشجویان و متقاضیان اروپایی و آمریکایی شد.

علاوه بر اینکه یکی از بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان است، در هنگ کنگ دانشجویان می توانند موسسات تحصیلات تکمیلی با کیفیت را پیدا کنند و می توانند مسیرهای مختلفی را برای پیگیری اهداف پس از متوسطه خود انتخاب کنند. تحصیل در هنگ کنگ به دانشجویان امکان می دهد در فرهنگ چینی (به ویژه کانتونی) غوطه ور شوند و در عین حال می توانند تجربیات خود را با بسیاری از دانشجویان خارجی دیگر به اشتراک بگذارند، با زبان انگلیسی که اکثر مردم صحبت می کنند. قبل از مهاجرت برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ، دانشجویان بین المللی حتما باید از شرایط ورود به خاک هنگ کنگ به عنوان دانشجو مطلع شوند و آگاهی کامل از ویزای تحصیلی هنگ کنگ داشته باشند. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ویزای تحصیلی هنگ کنگ، شرایط تحصیل در آن را نیز بیشتر بررسی خواهند کرد.

شرایط ادامه تحصیل در هنگ کنگ

هنگ کنگ جایی است که شرق به غرب می رسد. مردم از نقاط مختلف جهان برای تحصیل، تجارت، لذت بردن و قرار گرفتن در معرض ترکیبی از فرهنگ های چینی و غربی به هنگ کنگ می آیند. هنگ کنگ یک محیط یادگیری جذاب برای آماده سازی دانشجویان برای رویارویی با چالش ها در دنیای جهانی شده فراهم می کند. محیط انگلیسی و موسسات عالی انگلیسی زبان دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در اینجا تسهیل می کند. ماهیت بین المللی زندگی دانشگاهی، دانشجویانی را با شایستگی بین فرهنگی پرورش می دهد تا شهروندان آینده جهان باشند. زبان چینی و محیط فرهنگی غنی، دانشجویانی را که علاقه مند به توسعه حرفه خود در آسیا، به ویژه در کشورهای بزرگ هستند، آماده می کند. هنگ کنگ در آرزوی تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی منطقه ای برای پرورش استعدادهای منطقه است.


در نمودار زیر به تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف در هنگ کنگ اشاره شده است:

تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف در هنگ کنگ

دانشگاه های هنگ کنگ از دانشجویان خارجی برای تحصیل، انجام تحقیقات دانشگاهی و شرکت در فعالیت های تبادل آموزشی در هنگ کنگ استقبال می کنند. جدا از هزینه های اقامت، هنگ کنگ در واقع حمل و نقل، مخابرات و مراقبت های بهداشتی عمومی ارزان تری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپا یا آمریکایی دارد. همچنین، دانشجویان می توانند برای بسیاری از موارد ضروری یا حتی رویدادهای هنری و فرهنگی از تخفیف دانشجویی بهره مند شوند. همچنین با اقامت در خوابگاه های دانشجویی، تحصیل در هنگ کنگ نباید گران باشد.

در جدول زیر به برخی از بهترین دانشگاه های هنگ کنگ اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در هنگ کنگرتبه در چینرتبه در آسیا
University of Hong Kong1512
Chinese University of Hong Kong2614
Hong Kong Polytechnic University31431
City University of Hong Kong41737

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ و دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ می تواند دلایل بی شماری داشته باشد. هنگ کنگ دارای ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی است و ترکیبی از فرصت های شغلی بسیار زیاد، محیط پر جنب و جوش و سازماندهی مجدد بین المللی به دانشجو کمک می کند تا زندگی تحصیلی خود را غنی کند. هنگ کنگ بستری را برای دانشجویان خارج از کشور فراهم می کند که می خواهند در زمینه تحقیق دنبال کنند و مشتاق شرکت در فعالیت های تبادل هستند. از این رو، هر ساله به تعداد دانشجویانی که در هنگ کنگ مشغول به تحصیل می شوند، اضافه می شود.

برای ورود به هنگ کنگ تحت با ویزای تحصیلی هنگ کنگ، دانشجویان باید الزامات واجد شرایط بودن را داشته باشند.

اگر فردی مایل به تحصیل در هنگ کنگ باشد، برای درخواست باید تک تک شرایط زیر را داشته باشد:

  • اگر دانش آموزی برای تحصیلات متوسطه هنگ کنگ را در نظر دارد باید کمتر از 20 سال سن داشته باشد.
  • سن دانش آموز برای تحصیلات ابتدایی باید بین 5 سال و 8 ماه تا 11 سال باشد.
  • متقاضی باید بتواند هزینه های دوره تحصیل، خوابگاه، هزینه های زندگی روزمره را بدون استفاده بودجه عمومی تامین کند.
  • متقاضی باید نامه پذیرش از دانشگاه مبنی بر ثبت نام او برای دوره تحصیلی در هنگ کنگ داشته باشد.
  • ورود به مدارس دولتی غیر از مدارس بنیاد انگلیسی و مدارس طرح یارانه مستقیم محدود است. بنابراین، متقاضی باید در یک مدرسه خصوصی تحت آیین نامه آموزش و پرورش یا آیین نامه کالج های پست متوسطه ثبت نام کند.
  • متقاضی در برنامه تمام وقت پس از متوسطه مورد تایید محلی پذیرش می شود که شامل دوره تحصیلی کوتاه مدت یا دوره پاره وقت است.

"شرایط

مراحل درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ در کشور محل اقامت خود هستند، باید مراحل درخواست این نوع از ویزا را به درستی طی کنند. در غیر این صورت با چالش های گسترده ای در روند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ، دریافت نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور می باشد. متقاضیان در قدم اول باید یک دانشگاه معتبر هنگ کنگی را که دانشجویان بین المللی را می پذیرد را انتخاب کنند.

برای آشنایی بیشتر با مراحل درخواست روادید دانشجویی این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگتوضیحات
فرم درخواستبعد از ارائه نامه پذیرش و قبولی در دانشگاه های هنگ کنگ، باید فرم درخواست را به صورت آنلاین از وب سایت اداره مهاجرت هنگ کنگ دانلود کنید.
ارائه مدارک ضروریجمع آوری مدارک مورد نیاز یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ می باشد. زیرا در صورت ناقص بودن مدارک فرآیند درخواست ویزای دانشجویان متوقف خواهد شد.
ارائه درخواستدانشجویان بین المللی باید در مرکز خدمات درخواست ویزای هنگ کنگ، در کنسولگری این کشور درخواست خود را ثبت کنند.
پرداخت هزینه درخواستهزینه درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ به ملیت متقاضیان بستگی دارد، اما هزینه عمومی درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ 435HKD (دلار هنگ کنگ) می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ

اخذ ویزای تحصیلی هنگ کتگ نیازمند جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز می باشد و تمامی متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ شامل موارد زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی
  • بیمه پزشکی معتبر
  • مدارک اثبات رزرو بلیط پرواز به هنگ کنگ
  • مدارک اثبات نداشتن سابقه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ
  • دو عکس جدید از متقاضی ثبت شده در فرم درخواست
  • متقاضی باید یک فرم درخواست کامل درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ را امضا و مدارک مورد نیاز را ارسال کند.
  • برای متقاضیان زیر 18 سال، مدرک اثبات محل اقامت در هنگ کنگ مورد نیاز است.
  • اسپانسر که حامی دانشجو است باید فرم مربوطه را به طور کامل با امضای روی آن پر کند.
  • مدرک معتبر هر یک از آزمون های انگلیسی مانند آیلتس، تافل به عنوان مدرکی برای تسلط به زبان انگلیسی

متوسط ​​زمان پردازش ویزای دانشجویی برای ویزای تحصیلی 6 هفته است. روند بررسی روادید دانشجویی این کشور توسط اداره مهاجرت هنگ کنگ آغاز نمی شود مگر اینکه دانشجویان تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارسال کرده باشند و تایید درخواست ویزا توسط اداره مهاجرت انجام می شود و انتخابی است.

مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی هنگ کنگ

یکی از بزرگترین چالش ها در روند درخواست ویزای دانشجویی هنگ کنگ، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. به طور کلی، مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی هنگ کنگ بسته به سفارت و نوع ویزایی که درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. اما معمولا مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی هنگ کنگ بین 7 تا 9 هفته کاری طول می کشد. به همین جهت توصیه می شود که، اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی هنگ کنگ هستند حداقل 2 ماه قبل از تاریخ اعزام خود به این کشور برای درخواست ویزای خود اقدام نمایند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در روند درخواست ویزای دانشجویی خود مواجه خواهند شد.

هزینه درخواست روادید دانشجویی هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین مباحثی که اغلب متقاضیان دریافت روادید دانشجویی این کشور نادیده می گیرند، شرایط پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا در صورت رعایت نکردن شرایط پرداخت هزینه درخواست روادید دانشجویی این کشور، با مشکلات گسترده ای در طول درخواست ویزا مواجه خواهند شد. بنابراین تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت روادید دانشجویی هستند، حین درخواست ویزا باید هزینه مورد نظر را به طور کامل پرداخت کنند. البته لازم به ذکراست که، هزینه درخواست روادید دانشجویی بسته به کنسولگری که از آن درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور 390HKD (دلار هنگ کنگ) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست روادید تحصیلی را در کشورهای مختلف جهان با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه درخواست روادید تحصیلی را در کشورهای مختلف جهانکار دانشجویی هنگ کنگ با روادید تحصیلی

مهمترین دلیلی که دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای دریافت روادید دانشجویی اقدام می کنند، امکان کار با روادید دانشجویی ویزای می باشد. زیرا تمامی دارندگان می توانند حین تحصیل در این کشور 18 ساعت در طول هفته مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، کار پاره وقت دانشجویان نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در هنگ کنگ  وارد کند. در غیر این صورت اجازه کار حین تحصیل در هنگ کنگ را با روادید دانشجویی این کشور نخواهید داشت. برخی از الزامات کلیدی که دانشجویان برای کار با روادید دانشجویی باید رعایت کنند عبارت اند از:

الزامات کلیدی که دانشجویان برای کار با روادید دانشجویی در هنگ کنگمتخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری هموطنان عزیز در تمامی مراحل اخذ ویزا جهت مهاجرت به هنگ کنگ و همچنین ویزای سایر کشورهای دنیا می باشند.

سوالات تخصصی روادید دانشجویی هنگ کنگ

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مراحل درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ به چه صورت است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ در کشور محل اقامت خود هستند، باید مراحل درخواست این نوع از ویزا را به درستی طی کنند. در غیر این صورت با چالش های گسترده ای در روند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ، دریافت نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور می باشد. متقاضیان در قدم اول باید یک دانشگاه معتبر هنگ کنگی را که دانشجویان بین المللی را می پذیرد را انتخاب کنند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ شامل چه مواردی است؟ پاسپورت معتبر، نامه پذیرش از موسسه آموزشی، بیمه پزشکی معتبر، مدارک اثبات رزرو بلیط پرواز به هنگ کنگ، مدارک اثبات نداشتن سابقه کیفری، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ، دو عکس جدید از متقاضی ثبت شده در فرم درخواست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *