ویزای کاری

ویزای نخبگان اسلواکی

ویزای نخبگان اسلواکی

ویزای نخبگان اسلواکی مشابه ویزایی در اسپانیا و اتریش می باشد؛ اما با ویزای نخبگان آمریکا از نظر شرایط و قوانین کاملا متفاوت است. ویزای نخبگان اسلواکی که عموما از آن به عنوان ویزای کاری یاد می شود، از آن جاییکه اخذ آن دشوار است و عملا درصد کمی از افراد موفق به آن میشوند، اصطلاحا ویزای نخبگان نیز خوانده میشود. بسته به هدف شما از سفر به اسلواکی، انواع مختلفی از ویزاها برای این مناسبت اعمال می شود. چه قصد سفر، تحصیل یا کار و اقامت دائم در اسلواکی را داشته باشید، بر این اساس باید برای ویزای دیگری درخواست دهید؛ شما می توانید برای ویزای شنگن اسلواکی از سال 2007 درخواست دهید، زمانی که اسلواکی به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به عضویت منطقه شنگن درآمد.

آیا شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که مایل به کار به عنوان یک کارمند بسیار ماهر در اسلواکی هستید؟ در زیر می توانید اطلاعاتی را در مورد شرایطی که باید انجام دهید و روش هایی که باید دنبال کنید و همچنین حقوقی که می توانید در طول اقامت خود از آنها برخوردار شوید، بیابید؛ طبق قانون اسلواکی، یک کارگر با صلاحیت بالا (به غیر از کارت آبی) به عنوان یک دسته جداگانه طبقه بندی نمی شود و نوع اقامت جداگانه ای ندارد.

بسته به شرایط، می توانید برای کارت آبی یا اقامت موقت به منظور اشتغال درخواست دهید. کارت آبی حداکثر تا 4 سال صادر می شود و به شما اجازه ورود، اقامت و کار در اسلواکی و خروج و ورود مجدد به اسلواکی را در مدتی که برای آن صادر شده است، می دهد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • شرایط اخذ ویزای نخبگان اسلواکی چگونه است؟
  • چگونه می توان ویزای نخبگان اسلواکی را به دست آورد؟

شرایط اخذ ویزای نخبگان اسلواکی

برای احراز شرایط برای مشخص شدن به عنوان یک کارگر با صلاحیت بالا، باید دارای مدرک دیپلم دانشگاه یا کالج (مثلا لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا)، قرارداد کاری شما باید حداقل برای 1 سال منعقد شود و حداقل حقوق ماهانه را پیش بینی کنید. حداقل 1.5 برابر متوسط ​​دستمزد ماهانه در اقتصاد ملی اسلواکی در شاخه مربوطه (داده ها در وب سایت اداره آمار جمهوری اسلواکی موجود است)؛ تعداد شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می توانند در اسلواکی کار و اقامت داشته باشند با یک سهمیه محدود نمی شود. با این حال، اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده بررسی خواهد کرد که آیا امکان پرکردن پست خالی مربوط به استخدام با شرایط عالی توسط داوطلب ثبت نام شده در ثبت نام افراد جویای کار بیکار وجود دارد یا خیر.

برای کار به عنوان یک کارگر “با صلاحیت بالا” در اسلواکی، به طور کلی باید نوع خاصی از اقامت موقت را به منظور اشتغال دریافت کنید که اصطلاحاً به آن کارت آبی می گویند. کارت آبی ممکن است بر اساس تأییدیه ای مبنی بر امکان پر کردن جای خالی مربوط به شغل با شرایط عالی صادر شده توسط اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده بنا به درخواست اداره پلیس خارجی اعطا شود. تاییدیه امکان پرکردن پست خالی مربوط به استخدام با شرایط عالی ظرف مدت 5 روز کاری پس از تحویل درخواست پلیس خارجی به اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده صادر می شود. هر گونه معافیت از شرایط فوق توسط قانون مقرر شده است؛ اگر مشمول شرایط ویزا هستید، ممکن است برای ورود به اسلواکی نیاز به دریافت ویزای ورود نیز داشته باشید (مثل ایرانی ها).

شرایط اخذ ویزای نخبگان اسلواکی

شرایط اخذ ویزای نخبگان اسلواکی

در اسپانیا تفاوت عمده ای بین ویزای نخبگان و بلوکارت وجود دارد؛ اما در اسلواکی اینطور نیست؛ در اسلواکی اصطلاحا به بلوکارت ویزای نخبگان هم می گویند. حداقل 15 روز کاری قبل از درخواست برای کارت آبی، کارفرمای آینده شما باید بسته به محل کار آینده شما، موقعیت خالی را به اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده گزارش دهد. اداره کار ارزیابی خواهد کرد که آیا این موقعیت توسط یک نامزد ثبت شده در ثبت نام افراد جویای کار بیکار قابل پر شدن است یا خیر. اگر موقعیت خالی ظرف 15 روز کاری پس از گزارش شغل توسط نامزدی که در ثبت نام جویندگان کار ثبت شده است پر نشود، کارفرمای شما ممکن است به شما قول استخدام کتبی بدهد یا قرارداد کار منعقد کند. هزینه بلوکارت اسلواکی عبارت است از:

هزینه بلوکارت اسلواکی

نکاتی در خصوص بلوکارت اسلواکی

بهترین راه مهاجرت به اسلواکی اخذ ویزای نخبگان یا همان بلوکارت این کشور می باشد که اجازه کار در اتحادیه اروپا را نیز به فرد می دهد. به طور کلی توصیه می شود درخواست بلو کارت را در سفارت اسلواکی در کشور شهروندی یا کشور محل اقامت خود ثبت کنید؛ همچنین اگر به صورت قانونی در این کشور اقامت دارید یا اگر قبلاً دارای کارت آبی صادر شده توسط یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید مستقیماً در اسلواکی به اداره پلیس خارجی مربوطه برای دریافت کارت آبی اقدام کنید. درخواست باید شخصا ارسال شود.

پس از ارسال درخواست خود برای کارت آبی، اداره پلیس خارجی مربوطه در اسلواکی از اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده درخواست تأییدیه ای در مورد امکان پر کردن یک جای خالی مربوط به استخدام با شرایط عالی توسط یک خارجی می کند. اگر همه شرایط قانونی را داشته باشید و اداره مرکزی کار در اسلواکی، تأیید کند که می توانید در این شغل استخدام شوید، می توانید کارت آبی دریافت کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان اسلواکی اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *