ویزای کاری

ویزای نخبگان اسپانیا

ویزای نخبگان اسپانیا

ویزای نخبگان اسپانیا با ویزای نخبگان کشورهایی مثل آمریکا تفاوت هایی دارد که مهم ترین آن این است که نام آن دقیقا واژه نخبگان نیست. نام این ویزا، ویزای با صلاحیت بالا یا ویزای حرفه ای با مهارت بالای کشور اسپانیا می باشد که یک مجوز کاری است. به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به طور قانونی در اسپانیا زندگی و کار کنند، تا زمانی که پیشنهاد کاری در یک شرکت اسپانیایی تحت یک موقعیت واجد شرایط یا فنی پیدا کنند یا به عنوان مدیری که مردم را هدایت می کند شغلی پیدا کنند. بنابراین، در این مورد، قانون واحدی وجود ندارد که در همه موارد اعمال شود، بسته به نحوه برآورده شدن شرایط (که در زیر بررسی خواهیم کرد)، نمایه حرفه ای شما ممکن است در برنامه این اقامت کاری مناسب باشد.

پس کدام یک از رزومه های کاری واجد شرایط درخواست برای این مجوز کار به عنوان یک متخصص بسیار ماهر هستند؟

  • مدیران ارشد که گروه نسبتاً زیادی از افراد را در داخل یک شرکت مدیریت می کنند.
  • افرادی که در موقعیت های شغلی واقعا فنی و تخصصی (که نیاز به دانش و آموزش قبلی دارند) کار می کنند.
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات عالی خود را در یک مدرسه یا دانشگاه معتبر تجاری اروپایی به پایان رسانده اند.

ما در مورد مجوز اقامت 2 ساله اسپانیا صحبت می کنیم که می تواند به طور متوالی تمدید شود تا در نهایت به اقامت دائم یا طولانی مدت دست یابد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالاتی پاسخ داده اند:

  • قوانین مرتبط با ویزای نخبگان اسپانیا در سال 2022 به چه صورت است؟
  • چگونه می توان ویزای نخبگان اسپانیا را به عنوان فردی متخصص و کاربلد اخذ کرد؟

درباره ویزای نخبگان اسپانیا

ویزای نخبگان اسپانیا که بیشتر تحت عنوان ویزای افراد بسیار باصلاحیت به منظور کار در اسپانیا شناخته می شود، خیلی معروف نیست. این مجوز به عنوان بسیار واجد شرایط توسط قانون 14/2013 تنظیم شده است، که برای حمایت از کارآفرینان و داخلی سازی آنها در اسپانیا، به ویژه در ماده شماره 71 قانون رونق کسب و کار این کشور ایجاد شده است. بنابراین، ویژگی اصلی این مجوز این است که توسط قانون مهاجرت به اسپانیا تنظیم نمی شود، بنابراین همه برنامه ها بر عهده UGE (واحد شرکت بزرگ و بخش استراتژیک در اسپانیا) هستند. همچنین شایان ذکر است که این ویزای اسپانیا برای فریلنسرها، کارآفرینان یا “autonomos” نیست و آن ها ویزای متفاوت را اخذ می نمایند.

مزایای اخذ ویزای نخبگان اسپانیا

علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی در اسپانیا زندگی و کار کنید، ویزای کار با شرایط بالا مزایای دیگری نیز دارد:

  • شما می توانید آزادانه در منطقه شنگن حرکت کنید.
  • خانواده خود را از طریق یک درخواست مشترک با خود به اسپانیا بیاورید.
  • سالهای تحت این اقامت برای ملیت اسپانیایی به حساب می آیند.
  • شما می توانید در هر منطقه ای از اسپانیا کار کنید.
  • پس از ورود به این کشور به عنوان توریست می توانید این ویزا را مستقیماً از اسپانیا دریافت کنید.
  • این کارت در 25 کشور از 27 کشور اتحادیه اروپا معتبر است (در دانمارک و ایرلند معتبر نیست)

مزایای اخذ ویزای نخبگان اسپانیا

تفاوت ویزای نخبگان اسپانیا با بلوکارت

بسیاری از خارجی ها تمایل دارند این دو را با هم اشتباه بگیرند، اما حقیقت این است که آنها دو کارت متفاوت هستند:

  • این مجوز کارت آبی اتحادیه اروپا خواهد بود که با همان شرایط به شما اجازه می دهد در هر کشور اتحادیه اروپا کار کنید.
  • در حالی که درست است که هر دو مجوز کار برای افراد حرفه ای با پروفایل های واجد شرایط است، اما ویزا به عنوان یک کارگر بسیار ماهر فقط به شما اجازه کار در اسپانیا را می دهد اما این تنها تفاوت نیست.
  • هر دو اقامتگاه از نظر الزامات درخواست متفاوت هستند (اگرچه بقیه معمول هستند)، عمدتاً در مورد حقوق مورد نیاز.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا مستلزم حقوقی بین 1 تا 1.5 برابر متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه کشور اتحادیه اروپا است که می خواهید در آن کار کنید، در حالی که افراد دارای شرایط عالی به حقوق بیش از 50000€ (یورو) در سال نیاز دارند.
  • مدرک دانشگاهی یا بالاتر یک الزام مشترک برای هر دو مجوز است.

الزامات اخذ ویزای افراد بسیار باصلاحیت اسپانیا

ویزای افراد بسیار باصلاحیت اسپانیا یا همان ویزای نخبگان به الزامات مختلفی بستگی دارد و تنها داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر برای اخذ این ویزا کافی نیست. اول از همه، و همانطور که قبلا ذکر کردیم، باید به پروفایل خود در سطح علمی نگاهی بیندازید؛ یکی از دلایل اصلی که اداره مهاجرت درخواست های این نوع ویزا را رد می کند این است که متقاضی در یک دانشگاه معتبر یا مدرسه بازرگانی تحصیل نکرده است. از جمله بهترین دانشگاه هایی که برای اخذ این ویزا می توان از آن ها فارغ التحصیل شد عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای اخذ ویزای نخبگان

بنابراین، اگر مایل به دریافت ویزای با شرایط عالی هستید، به طور کامل توصیه می شود که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را در هر دانشگاهی که توسط UGE یا در یک مدرسه تجاری محبوب پذیرفته شده است، گذرانده باشید و علاوه بر این، ضروری است که وظایفی که قرار است در شرکت توسعه دهید، ارتباط نزدیکی با آن مطالعات داشته باشند. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان اسپانیا می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *