ویزای کاری

ویزای نخبگان اسکاتلند

ویزای نخبگان اسکاتلند

ویزای نخبگان اسکاتلند شرایط ویژه ای دارد و متفاوت تر از ویزاهای کشورهایی مثل اسلواکی، اسپانیا و غیره می باشد. همان طورکه می دانید اسکاتلند، در کنار انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، بریتانیا را تشکیل می دهند که اگرچه کشورهایی مستقل هستند اما در عمل قوانین بسیار مشابهی دارند. از جمله قوانینی که در اسکاتلند نیز مشابه انگلیس و سایر کشورهای بریتانیایی وجود دارد می توان به ویزای نخبگان اشاره نمود که در سال 2024 امکان اخذ آن وجود دارد؛ به عبارت دقیق تر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، ویزای جدیدی را برای متخصصان ماهر اعلام کرده است. ویزای استعدادهای درخشان جهانی جایگزین ویزای استعداد استثنایی ردیف 1 موجود می شود؛ دولت قصد دارد با این طرح جدید ویزا، سیستم مهاجرتی را ساده کند. البته همانطور که از اسمش پیداست اخذ آن ساده نیست.

معیارهای اساسی واجد شرایط بودن ویزای نخبگان اسکاتلند عبارتند از:

  • تحصیلات و تجربه کاری (5 سال +) در جریان علوم، ریاضیات، مهندسی و هنر
  • تایید نامه از نهادهای بررسی تعیین شده بریتانیا. به عنوان مثال، فن‌آوران دیجیتال باید یک تأییدیه از «ملت فناوری» دریافت کنند.
  • 3 توصیه نامه از سالمندان متقاضی (ترجیحا روی سربرگ شرکت)
  • نامه های مرجع از کارفرمایان حاضر و ارشد متقاضی

اخذ این ویزا نیازمند داشتن نمره آیلتس نیست و همین مسئله است که بر طرفداران آن افزوده است. لازم به ذکر است که به منظور اخذ ویزای نخبگان اسکاتلند (بریتانیا) فرد باید پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این حوزه داشته باشد ولی این قرارداد کاری مستلزم رعایت حداقل خاصی برای حقوق ماهیانه نمی باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص ویزای نخبگان اسکاتلند پاسخ داده می شود:

  • مراحل اخذ ویزای نخبگان اسکاتلند در سال 2024 چگونه میباشد؟
  • پس از چند سال امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم اسکاتلند وجود دارد؟

درباره ویزای نخبگان اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند با ویزای نخبگان یکی از بهترین گزینه های علاقمندان این کشور می باشد یکی از دلایل آن این است که در صورت اخذ ویزای نخبگان بریتانیا فرد می تواند بعد از 3 سال آن را تبدیل به اقامت دائم کند. لازم به ذکر است به منظور اخذ این ویزا در اسکاتلند علاقمندان باید مراحلی را طی نمایند؛ فرآیند دو مرحله دارد:

  1. مرحله اول: مرحله اول فرآیند، شامل تایید، بین 2 هفته تا 4 هفته طول می کشد؛ این مرحله به عنوان “برنامه تایید” نامیده می شود.
  2. مرحله دوم: اگر درخواست ظهرنویسی شما پذیرفته شده باشد، مرحله دوم درخواست آغاز می شود؛ پس از این، می توانید برای ویزا در UK درخواست دهید و جنبه های مهاجرت و زمینه های امتناع در این مرحله بررسی می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد ویزای نخبگان اسکاتلند اقدامی ندارد. اما مشاورین اسکاتلندی خدمات متنوعی را ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا فرآیند اخذ ویزا را به یک تجربه بی نقص تبدیل کنید. برخی از این موارد خواهد بود:

  • روند سریع تر: کانزاس جایی برای اشتباهات ایجاد نمی کند و روند صدور ویزا را سرعت می بخشد.
  • کمک شخصی: یک افسر پرونده منصوب می شود که مستقیماً مسئول شما است؛ او تمام ارتباطات بین شما و شرکت را مدیریت می کند.
  • ارزیابی رایگان نمایه: کارمندان ما مونتاژ نمایه شما را انجام می دهند و بدون اینکه هزینه اضافی برای شما تحمیل شود، آن را به طور کامل ارزیابی می کنند.
  • تخصص حقوقی: شرکت های اسکاتلندی برخی از باهوش‌ترین را دارند تا با هر مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید به شما کمک کنند.

مزایا دریافت ویزای نخبگان اسکاتلند

ویزای نخبگان اسکاتلند برای استعداد های بین المللی که قصد ورود به این کشور را دارند مزایا بی شماری ارائه می دهد. برخی از مزایا به شرح زیر می باشند:

مزایا دریافت ویزای نخبگان اسکاتلندتوضیحات
ویزای چند بار ورودویزای نخبگان اسکاتلند یک ویزای چند بار ورود 5 ساله با امکان تمدید آن تا 20 سال می باشد.
خدمات فرودگاهیدارندگان ویزای نخبگان اسکاتلند پس از ورود به این کشور به سالن ها، دربان ها و خدمات فرودگاهی این کشور دسترسی کامل خواهند داشت.
بهره مندی از اوقات فراغتدارندگان ویزای نخبگان اسکاتلند از گشت و گذارهای کوتاه و طولانی مدت و فعالیت های تفریحی در این کشور لذت خواهند برد.
افتتاح حساب بانکیدارندگان این نوع از ویزا می توانند برای دریافت کارت اعتباری از طریق بانک های اسکاتلند درخواست دهند.

نکاتی در خصوص ویزای نخبگان اسکاتلند

از مهم ترین نکاتی که در خصوص ویزای نخبگان به منظور ورود و کار در اسکاتلند وجود دارد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • به گفته رئیس آکادمی علوم پزشکی، افراد پس از 3 سال اقامت در انگلستان می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند؛ از این رو، ویزای استعدادهای جهانی روند مهاجرت را آسان تر می کند.
  • حتی بدون پیشنهاد شغلی می توانید به انگلستان مهاجرت کنید.
  • هیچ سقفی برای تعداد افرادی که می توانند تحت این ویزا در سال باشند وجود ندارد.
  • اگر افراد تحت تکفل شما شرایط خاصی را دارند، می توانید آنها را با خود به انگلستان ببرید.
  • شما می توانید سازمان ها، مشاغل و مکان ها را بدون فکر دوم تغییر دهید.
  • برای دریافت این ویزا هیچ شرط حداقل حقوقی وجود ندارد.
  • می توانید با شرکت ها همکاری کنید و روی پروژه های آنها کار کنید.

نکاتی در خصوص ویزای نخبگان اسکاتلند

توضیحاتی درباره Talent visa اسکاتلند

ویزای GTI از دیگر ویزاهای کار ماهر منحصر به فرد است زیرا امتیاز تست نشده است. هیچ الزامات زبان انگلیسی یا الزامات ارزیابی مهارت وجود ندارد. علاوه بر این، ویزای استعدادهای جهانی نسبت به سایر ویزاها اولویت دارد، بنابراین زمان پردازش آنها نیز بسیار کوتاه است. برای درخواست این ویزا باید بین 18 تا 55 سال سن داشته باشید. اگر زیر 18 سال سن دارید یا در هنگام درخواست 55 سال یا بیشتر سن دارید، باید برای جامعه اسکاتلند سود استثنایی داشته باشید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان اسکاتلند اطلاعاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد. لازم به ذکر است کار در اسکاتلند در ایده آل ترین حالت بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در این کشور است؛ چرا که اخذ ویزای نخبگان به مراتب دشوارتر می باشد.

سوالات تاثیرگذار در خصوص ویزای نخبگان اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از تاثیرگذار ترین سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای نخبگان اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • روند دریافت ویزای نخبگان اسکاتلند چگونه است؟ روند درخواست ویزای نخبگان اسکاتلند به نسبت سایر ویزا های این کشور بسیار پیچیده تر می باشد، و سختگیری های خاصی برای درخواست این نوع از ویزا وجود دارد.
  • هزینه درخواست ویزای نخبگان اسکاتلند چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای نخبگان اسکاتلند بسیار پایین تر از سایر ویزاهای اسکاتلند می باشد، و فقط هزینه اداری 85£ (پوند) از متقاضیان دریافت می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *