ویزای کاری

ویزای نخبگان انگلستان

ویزای نخبگان انگلستان

ویزای نخبگان انگلستان را به راحتی نمیتوان اخذ کرد چرا که ظرفیت آن محدود است و متقاضیان بالایی از کشورهای مختلف از جمله چین، هند و ژاپن دارد. ویزای استعدادهای جهانی یک دسته مهاجرتی به بریتانیا برای افراد مستعد و آینده دار در بخش های خاص است که مایل به کار در بریتانیا هستند، میباشد و در فوریه 2020 جایگزین ویزای Tier 1 (استعداد استثنایی) شد. برای اینکه متقاضیان برای ورود تحت ویزای استعدادهای جهانی در نظر گرفته شوند، معمولاً باید از یکی از شش نهاد تأییدکننده که توسط وزارت کشور بریتانیا درگیر هستند، تأییدیه بگیرند. اگر برای تاییدیه در زمینه های علوم، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی یا علوم انسانی یا سایر نقشهای دانشگاهی و تحقیقاتی درخواست میدهید، وزارت کشور درخواست شما را به آکادمی بریتانیا، آکادمی سلطنتی مهندسی، انجمن سلطنتی ارجاع میدهد یا تحقیق و نوآوری انگلستان (UKRI) که بر اساس شواهدی که ارائه میکنید، تصمیم تأیید میگیرد.

اگر برای تأیید در زمینه‌های غیر آکادمیک هنر و فرهنگ و فناوری دیجیتال درخواست میکنید، درخواست شما به شورای هنر انگلستان یا ملت فناوری ارجاع داده م‌شود که از معیارهای تأیید جداگانه پیروی میکنند؛ در صورت تایید، تصمیم نهایی مهاجرت با وزارت کشور است. دارندگان جوایز معتبر خاص می توانند بدون گذراندن مرحله تایید اولیه برای ویزا اقدام کنند؛ لیست افراد واجد شرایط و اطلاعات بیشتر در GOV.UK موجود است. زمان پردازش ویزای استعدادهای جهانی چقدر است؟ رسیدگی به درخواست تأییدیه معمولاً تا 28 روز طول می کشد، اگر از خارج از بریتانیا درخواست می کنید، درخواست ویزا می تواند تا 3 هفته و اگر از داخل بریتانیا درخواست می دهید تا 5 یا 8 هفته طول بکشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه اخذ ویزای نخبگان انگلستان چقدر است؟
  • شرایط ویزای نخبگان انگلستان در 2022 به چه صورت میباشد؟

افراد واجد شرایط ویزای نخبگان انگلستان

چند راه برای دانشگاهیان و محققان واجد شرایط برای دریافت تاییدیه ویزای استعدادهای جهانی وجود دارد:

  • انتصابات آکادمیک و تحقیقاتی؛ تأیید سریع برای افرادی که موقعیت واجد شرایط را در یک مؤسسه آموزش عالی یا مؤسسه تحقیقاتی تأیید شده در بریتانیا با مسئولیت رهبری و توسعه علمی، پژوهشی یا نوآوری، یا برای هدایت یا رهبری یک تحقیق فردی یا تیمی پذیرفته اند، این مسیر توسط آکادمی بریتانیا، آکادمی سلطنتی مهندسی و انجمن سلطنتی اداره می شود.
  • کمک هزینه تحصیلی انفرادی؛ تأیید سریع برای افرادی که در فهرست مورد تایید آکادمی بریتانیا، آکادمی سلطنتی مهندسی و انجمن سلطنتی بورسیه تحصیلی انفرادی دریافت کرده اند، این کمک هزینه تحصیلی باید در حال برگزار شود.
  • سرمایه‌گذاران تأیید شده؛ تأیید سریع برای محققان و متخصصانی که نام یا عنوان شغلی آنها در یک درخواست کمک مالی موفق از سوی تأمین‌کننده تأمین مالی تأیید شده توسط UKRI مشخص شده است، برای اینکه محققین واجد شرایط باشند، باید میزبان یا استخدام یک موسسه واجد شرایط مورد تایید UKRI باشند.

افراد واجد شرایط ویزای نخبگان انگلستان

مزایای ویزای نخبگان انگلستان

با ویزای استعدادهای جهانی یا همان ویزای نخبگان انگلستان می توانید علاوه بر مهاجرت به انگلستان، شامل مزایای ذیل شوید:

  • مدت زمان ویزای خود را تا 5 سال انتخاب کنید.
  • کارمند، خوداشتغال و مدیر یک شرکت باشید.
  • بدون اطلاع به وزارت کشور، کار خود را تغییر دهید یا از انجام آن دست بکشید.
  • شریک زندگی و فرزندان خود را در صورت واجد شرایط بودن به عنوان «وابستگان» با خود بیاورید.
  • سفر به خارج از کشور و بازگشت به انگلستان
  • هیچ الزامی برای صلاحیت زبان یا حداقل حقوق وجود ندارد.

اگر می خواهید مدت بیشتری برای کار در انگلستان بمانید، می توانید:

  • اگر شرایط تمدید اقامت خود را دارید هر چند بار که دوست دارید ویزای خود را تمدید کنید.
  • اگر به مدت 3 سال در بریتانیا زندگی کرده اید و سایر شرایط واجد شرایط بودن را دارید، برای اقامت دائم در بریتانیا درخواست دهید.

اما نمی توانید:

  • برای اکثر مزایا “صندوق عمومی” یا بازنشستگی دولتی درخواست دهید.
  • به عنوان یک ورزشکار کار کنید.
  • اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، لیست کاملی از کارهایی که می توانید و نمی توانید با ویزای استعدادهای جهانی انجام دهید دریافت خواهید کرد.

شما باید برای تأیید درخواست کنید تا ثابت کنید یک مدیر یا مدیر بالقوه در زمینه خود هستید؛ وزارت کشور درخواست شما را می فرستد تا توسط یک سازمان بریتانیایی (“هیئت تایید کننده”) با تخصص در زمینه شما بررسی شود. نحوه درخواست شما بستگی به این موارد دارد:

  • یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط به عنوان یک دانشگاه یا محقق داشته باشید.
  • مشارکت فردی داشته باشید.
  • دارای کمک هزینه تحقیقاتی است که توسط تحقیقات و نوآوری انگلستان (UKRI) تایید شده است.
  • درخواست شما مورد بررسی همتایان قرار می گیرد.

درباره ویزای نخبگان انگلستان

ویزای استعداد استثنایی Tier 1 برای افراد با استعداد استثنایی در زمینه های علوم، مهندسی و مد در میان بسیاری از زمینه های دیگر است. این ویزا به این افراد اجازه می دهد تا حداکثر 5 سال و 4 ماه در انگلستان زندگی و کار کنند. بعد از این مدت می توانند برای تسویه حساب اقدام کنند. معمولاً فقط در صورتی می توانید برای ویزای استعدادهای جهانی درخواست دهید که با موفقیت برای تأیید تأییدیه ای برای اثبات اینکه یک رهبر یا رهبر بالقوه هستید، درخواست داده باشید. اگر جایزه واجد شرایطی را کسب کرده اید، می توانید بدون تاییدیه برای ویزا درخواست دهید. دریابید که کدام جوایز واجد شرایط هستند. مدت زمانی که فرد باید منتظر بماند تا فرآیند مهاجرت به انگلستان از طریق اخذ ویزای نخبگان آغاز شود به شرح نمودار ذیل می باشد:

مدت زمان اخذ ویزای نخبگان انگلستان

شما می توانید همزمان با درخواست تایید یا پس از تایید تایید برای ویزای استعدادهای جهانی اقدام کنید؛ اگر اجازه اقامت شما در بریتانیا به پایان می رسد، درخواست ویزا تا زمانی که تصمیمی به شما داده شود تمدید خواهد شد. اگر همزمان برای هر دو درخواست بدهید و تایید شما رد شود، درخواست ویزای شما رد خواهد شد، اما هزینه درخواست ویزا منهای 25£ (پوند) را پس خواهید گرفت؛ اولین زمانی که می توانید برای ویزا درخواست دهید 3 ماه قبل از سفر است. در این مقاله راجع به ویزای نخبگان انگلستان اطلاعاتی تهیه شده که امید است مفید بوده باشد. علاقمندان تحصیل در انگلستان، کانادا، مجارستان، ترکیه، ایتالیا و غیره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “ویزای نخبگان انگلستان

  1. سهیلا گفت:

    سلام و عرض ادب
    همسر من دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی بهداشت محیط هستند و بیش از ۵ سال سابقه کار در یکی از دانشگاه علوم پزشکی دولتی به عنوان عضو هیئت علمی دارند، ایشون محقق هستند و بیش از ۵۰ مقاله ISI دارند و با متخصصین نامی در سراسر جهان در زمینه رشته خودشون همکاری داشتند و مقاله چاپ کردند، همچنین در تالیف یک کتاب بین المللی از انتشارات بسیار معتبر شرکت داشتند، دارای جایزه های ملی بعنوان محقق برتر هستند از جمله محقق جوان برتر در جشنواره رازی ایران، همچنین محقق برتر استان هم شدند و برخی از مقالات ایشون بالای ۴۰۰ سایتیشن داره. همچنین ایشون جزو یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا شناخته شدند.
    میخواستم ببینم شانس ما برای دریافت این ویزا چقدره؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همسرتون باید از یکی از دانشگاه های انگلستان جایگاه تحقیقات و توسعه دریافت کنند تا بتونید از این طریق ویزا بگیرید ولی در نظر داشته باشید که این ویزا، یکی از دشوارترین ویزاهای انگلستان برای دریافت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *