ویزای کاری

ویزای نخبگان ایتالیا

ویزای نخبگان ایتالیا

ویزای نخبگان ایتالیا اصطلاحی برای ویزای کاری این کشور است؛ چون اخذ آن با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار این کشور بسیار دشوار می باشد. این در حالی است که در کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان، ویزای نخبگان کاملا متفاوت از ویزای کاری می باشد؛ ولی همان طور که اشاره شد در ایتالیا اصطلاح ویزای کاری توسط مقامات و مردم این کشور برای همان ویزای کاری به کار می رود. ایتالیا انواع ویزای کار را ارائه می دهد؛ اینها شامل ویزا برا موارد ذیل می شود که مورد سوم آن همان ویزای نخبگان می باشد):

  • استخدام حقوق بگیر
  • کار فصلی (مربوط به کشاورزی یا گردشگری)
  • کار فصلی طولانی مدت (به شما امکان می دهد 2 سال بمانید و در فعالیت های کاری تخصصی کار کنید)
  • فعالیتهای ورزشی
  • کار هنری
  • تعطیلات کار
  • تحقیق علمی

مقامات ایتالیایی از شما می خواهند که ثابت کنید در طول اقامت خود در ایتالیا دارای امکانات مالی لازم برای حمایت از خود هستید و بسته به مدت اقامت خود باید ثابت کنید که حداقل 10000€ (یورو) برای پوشش هزینه زندگی در ایتالیا دارید. البته تمکن مالی لازم برای مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع دیگر ویزاها متفاوت می باشد. اگر می خواهید به ایتالیا بازنشسته شوید و اقامت دریافت کنید، با درخواست ویزای اقامت انتخابی شانس موفقیت را خواهید داشت. شرط اصلی دریافت چنین ویزا، داشتن حداقل درآمد سالانه 31000€ (یورو) است. البته مهاجرت به ایتالیا کمی دشوار است؛ اگر بتوانید در حالی که در ایتالیا زندگی می کنید از راه دور برای یک شرکت آمریکایی یا بین المللی دیگر کار کنید، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل در خصوص ایتالیا پاسخ می دهند:

  • قوانین و شرایط اخذ ویزای نخبگان ایتالیا چگونه است؟
  • بهترین راه مهاجرت به ایتالیا، جدا از روش اخذ ویزای نخبگان، در 2022 چیست؟

درباره ویزای نخبگان ایتالیا

ویزای نخبگان ایتالیا یا همان ویزای کاری این کشور که برای مدت 2 سال صادر شده و سپس قابلیت تمدید هم دارد، می باشد. قبل از درخواست برای هر دسته از ویزای کاری، باید اطمینان حاصل کنید که مجاز به درخواست ویزای کاری هستید. این به این دلیل است که دولت ایتالیا درخواست های مجوز کار را تنها برای چند ماه هر 2 یا 3 سال بر اساس تقاضای بازار کار محلی و وضعیت مهاجرت می پذیرد؛ جدا از این، یک سهمیه برای چند مجوز کار وجود دارد که به آن Decreto Flussi می گویند. اگر می خواهید شغلی در خارج از کشور در ایتالیا داشته باشید، برای اخذ ویزای نخبگان این کشور، ابتدا باید در ایتالیا کار پیدا کنید و قبل از درخواست ویزای کار باید شرایط خاصی را داشته باشید. مجوز کار و زندگی در ایتالیا شامل یک فرآیند 3 قسمتی است:

  1. ابتدا باید یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که آماده استخدام شما باشد و برای اجازه کار شما درخواست دهد.
  2. هنگامی که کارفرما مجوز کار شما را دریافت کرد و پس از دریافت آن، می توانید برای ویزای کار در سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود درخواست دهید.
  3. در مرحله آخر می توانید با مجوز کار وارد ایتالیا شوید و اجازه اقامت برای اقامت و کار در ایتالیا به صورت قانونی دریافت کنید.

برای اخذ ویزای نخبگان ایتالیا مطابق قوانین سال 2022، کارفرمای شما باید برای مجوز کار درخواست دهد. با این حال، شما باید مدارک خاصی را برای درخواست به کارفرمای خود ارائه دهید. این شامل موارد ذیل می شود:

  • کپی پاسپورت شما
  • مدرک اقامت شما در ایتالیا
  • مدرکی مبنی بر اینکه سرمایه کافی برای بازگشت به کشور خود دارید.
  • تمام اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی شما در ایتالیا

درباره ویزای نخبگان ایتالیا

چگونگی اخذ ویزای نخبگان ایتالیا

جدا از این، باید یک قرارداد اقامت امضا شده با کارفرمای خود ارائه دهید. این تضمینی است از طرف کارفرمای شما مبنی بر داشتن اقامتگاه مناسب در ایتالیا و تعهدی از طرف کارفرما مبنی بر پرداخت هزینه های سفر در صورت اخراج شما از این کشور. شما می توانید برای ویزای کار در هر یک از مراکز درخواست ویزا یا سفارت ایتالیا در کشور خود درخواست دهید. مدارکی که باید همراه با درخواست خود ارائه دهید عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا به زبان ایتالیایی که برای پر کردن آن ممکن است به کمک نیاز داشته باشید.
  • عکس جدید در اندازه پاسپورت
  • پاسپورت معتبری که تاریخ انقضای آن باید حداقل 3 ماه دیرتر از گذرنامه ویزا باشد.
  • مجوز کار از اداره مهاجرت ایتالیا
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای نخبگان ایتالیا با توجه به کشور مبدا متفاوت می باشد اما معمولا حداقل و حداکثر آن به شرح نمودار ذیل می باشد:

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای نخبگان ایتالیا

بهترین راه مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا در سال 2022 از راه های مختلفی امکان پذیر است که از آن جمله می توان به سرمایه گذاری و اخذ ویزای طلایی ایتالیا یا همان گلدن ویزا اشاره نمود. ویزای طلایی از نظر فنی ویزای سرمایه گذاری است. این یک ویزای 2 ساله است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری های بزرگ در ایتالیا را انتخاب می کنند داده می شود؛ انجام این کار به آنها این حق را میدهد که به عنوان ساکنین طولانی مدت و در نهایت، در صورت تمایل، به عنوان شهروند در ایتالیا بمانند. برنامه دیگر مهاجرت به ایتالیا گاهی اوقات مالیات ثابت یا رژیم مالیاتی جایگزین نامیده میشود. این بسته شامل مبلغ 100000€ (یورو) برای کلیه درآمدهای خارجی برای افرادی است که پس از حداقل 9 سال اقامت در خارج از ایتالیا، مقیم ایتالیا می شوند و این مالیات ثابت به صورت سالانه برای حداکثر 15 سال است.

آخرین برنامه معرفی شده یعنی همین مورد که مربوط به مالیات دریافتی از افراد است نیز نسبتاً جدید است. این به شکل برنامه ویزای بازنشستگی برای بازنشستگان بین المللی ارائه می شود و نوعی اقامتگاه انتخابی است که طبق قانون، ساکن در آن از کار کردن منع شده است. یعنی کسانی که مهاجرت به این کشور را به طریق مزبور انتخاب کنند باید کاملاً با درآمد غیرفعال زندگی کنند؛ پس اجازه کار در ایتالیا را ندارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان ایتالیا توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *