ویزای کاری

ویزای نخبگان ایسلند

ویزای نخبگان ایسلند

ویزای نخبگان ایسلند با ایرلند شمالی، ولز، آمریکا، استرالیا و غیره کاملا متفاوت می باشد و تقریبا مشابه این ویزا در ایرلند جنوبی و اسپانیا است. جالب توجه است که خود ایسلندی ها برای اخذ ویزای نخبگان انگلستان اقدام می نمایند:

  • در واقع اگر شما یا خانواده اهل اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید؛ یا
  • اگر شما یا یکی از اعضای نزدیک خانواده زندگی در بریتانیا را قبل از 1 ژانویه 2021 آغاز کرده اید،

ممکن است بتوانید برای طرح تسویه حساب رایگان اتحادیه اروپا درخواست دهید؛ در غیر این صورت برای کار در انگلستان به ویزا نیاز دارید. همچنین در سال 2022 برای اخذ ویزای نخبگان انگلستان، شهروندان ایرلندی نیازی به درخواست ویزا یا طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا ندارند. اما ایسلند نیز ویزایی مشابه دارد، با این تفاوت که مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در خاک این کشور است. دوستان و خانواده شما احتمالاً از شما خواهند پرسید که چرا به دنبال فرصت های شغلی در ایسلند هستید؛ پاسخ احتمالاً به این دلیل است که شما در یک بازدید عاشق این کشور شده اید یا رویای دیرینه زندگی در این جزیره نوردیک را داشته اید که به دلیل مناظر طبیعی چشمگیر، نورهای شمالی و فرهنگ منحصر به فردش شناخته شده است.

دلایل زیادی برای تمایل به کار در مدت اقامت طولانی مدت در ایسلند وجود دارد؛ معمولاً، این امر برای گذران زندگی است که می تواند زندگی در ایسلند را تامین کند، که به معنای پرداخت هزینه های اقامت، غذا و سایر نیازهای اولیه است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان ایسلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهم ترین نکات در خصوص ویزای نخبگان ایسلند در سال 2022 کدام اند؟
  • قوانین سال جاری برای ویزای نخبگان ایسلند چیست؟

درباره مهاجرت به ایسلند

ابتدائا لازم به ذکر است که شرایط مهاجرت به ایسلند کم تر مورد توجه قرار می گیرد و این دلایل مختلفی دارد. از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ایسلند در کنار سوئیس، نروژ و موناکو جزو گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی است.
  • ایسلند طبیعتی آتشفشانی دارد که اگرچه برای سفر کوتاه مدت توریستی گزینه خوبی است اما زندگی بلند مدت در این کشور سرد و خشک برای آسیایی ها معمولا دلپذیر نیست.
  • تحصیل در ایسلند با هزینه های نسبتا کم امکان پذیر است اما تمدید اقامت بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در این کشور ساده نیست.

با این حال این موضوع، علی الخصوص مهاجرت به ایسلند با ویزای نخبگان، طرفدارانی هم دارد. از جمله مزایای اخذ ویزای نخبگان ایسلند در سال 2022 می توان به این موارد اشاره نمود: یکی دیگر از دلایل کار در ایسلند درک بهتر زندگی روزمره مردم محلی این جزیره است؛ کار کردن راهی موثر برای ملاقات با مردم، یادگیری فرهنگ و کسب مهارت های جدید است، این همچنین یک راه عالی برای کشف یک کشور جدید است. شما می توانید در فصل خارج از فصل ایسلند از آن لذت ببرید و اولین نفری باشید که (از فاصله ای مطمئن) یکی از فوران های آتشفشانی آن را مشاهده می کنید؛ اما همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، کاریابی در ایسلند، مهم ترین شرط اخذ ویزای نخبگان این کشور می باشد.

کاریابی برای ویزای نخبگان ایسلند

کاریابی برای ویزای نخبگان ایسلند

برخی ممکن است تعجب کنند که جزیره ای در وسط اقیانوس اطلس شمالی از نظر فرصت های کاری چه چیزی دارد. اما ایسلند یک کشور اروپایی مدرن است، بنابراین احتمالاً بسیاری از فرصت‌های شغلی مشابهی را در خانه خواهید دید؛ کار ایسلند برای خارجی ها گسترده است، مانند مشاغل در صنعت گردشگری، آموزش زبان انگلیسی در ایسلند، کار ساخت و ساز، مشاغل پرستاری در ایسلند و گزینه های بی شمار دیگر. عاقلانه است که هنگام جستجوی فرصت های شغلی در ایسلند ذهن خود را باز نگه دارید و سایت های مختلف را جستجو کنید.

برخی از موقعیت ها برای خارجی ها آسان تر است، در حالی که برخی دیگر به سمت افراد محلی یا مهاجرانی است که چندین سال را صرف یادگیری زبان و فرهنگ کرده اند. یافتن شغلی برای پرداخت صورت حساب ها و انتظار برای یک فرصت ایده آل می تواند به شما کمک کند تا زودتر و کارآمدتر حرکت کنید؛ در ریکیاویک مشاغل بیشتری وجود دارد، اما صنایعی هستند که می توانند شما را به گوشه های پنهان ایسلند ببرد. نرخ بیکاری در این شهر به شرح ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در ایسلند

کار در ایسلند به زبان انگلیسی

کار در ایسلند به زبان انگلیسی به راحتی یافت نمی شود اما خوشبختانه همان طور که ملاحظه شد نرخ بیکاری ایسلند پایین می باشد. بسیاری از صنایع به دنبال انگلیسی زبانان مانند گردشگری، مشاوره، تدریس، تفسیر، مدیریت کیفیت و غیره هستند؛ صنعت گردشگری و مهمان نوازی به ویژه به انگلیسی زبانان مسلط علاقه مند هستند. بزرگترین بازارهای گردشگری ایسلند از اروپای مرکزی و جنوبی، آمریکای شمالی و بریتانیا هستند؛ گردشگران این کشورها معمولاً انگلیسی صحبت می کنند و تعداد بسیار کمی از ایسلندی ها را می شناسند و این باعث می شود مشاغل هتل ها در ایسلند و سایر مشاغل در صنعت گردشگری به شدت به زبان انگلیسی متکی باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان ایسلند و چگونگی بازار کار این کشور توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *