ویزای کاری

ویزای نخبگان برزیل

ویزای نخبگان برزیل

ویزای نخبگان برزیل مستلزم این است که فرد از پیش شغلی در برزیل داشته باشد؛ این در حالی است که در برخی کشورها چنین الزامی وجود ندارد. برزیل به عنوان بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، شهرهای بزرگ و جوامع فعالی دارد که همگی پر از مهاجرین هستند. به لطف فرهنگ پر جنب و جوش، سواحل زیبا، و نقشه های محیطی خیره کننده، بسیاری از کارمندان ممکن است بخواهند به برزیل نقل مکان کنند تا در مکان جدید کار کنند. با این حال، قبل از شروع کار، باید دانست که چگونه برای همه کارمندان خارجی ویزای کار در برزیل دریافت می شود؛ آنها باید 2 سال تجربه حرفه ای مرتبط در زمینه ای که آنها را استخدام می کنند و حداقل 9 سال تحصیلات یا مدرک دانشگاهی مرتبط و یک سال تجربه حرفه ای داشته باشند.

اتباع آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، بولیوی، پرو، کلمبیا و اکوادور در صورت داشتن پاسپورت معتبر، شناسنامه و گواهی منفی سوابق کیفری می توانند برای اقامت موقت تا 2 سال در برزیل درخواست مجوز ویزای کار نخبگان کنند. گرفتن ویزای برزیل واقعا سخت نیست. ولی ممکن است مجبور شوید به سفارت بروید و برای یکی از آنها درخواست دهید و همچنین ممکن است فرآیند خسته کننده ای را طی کنید، اما اگر خوش شانس باشید، می توانید از آن اجتناب کنید. پس از دریافت مدارک لازم برای ادامه، تقریباً 2 ماه طول می کشد؛ مدت اعتبار ویزای کار برزیل چقدر است؟ ممکن است تا 2 سال باشد، اما امکان درخواست تمدید برای 2 سال یا حتی تغییر ویزای دائم وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • قوانین مرتبط با اخذ ویزای نخبگان برزیل چگونه است؟
  • واجدین شرایط ویزای نخبگان برزیل چه شرایطی دارند؟

درباره ویزای نخبگان برزیل

مهاجرت به برزیل راه های مختلفی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • اخذ ویزای نخبگان یا همان ویزای کاری برزیل
  • تولد فرزند در برزیل
  • تحصیل در برزیل

در این مقاله به ویزای نخبگان برزیل که در واقع همان ویزای کاری این کشور است پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است برخلاف کشورهایی مثل آمریکا که ویزای نخبگان مجزا و متمایز دارند (O1 و EB1)، برزیل اینگونه نیست. در واقع برزیل نیز مثل غالب کشورها، تفاوتی بین ویزای نخبگان و ویزاهای کاری قائل نمی شود. تمامی کارمندان شاغل در برزیل نیاز به اجازه اقامت و ویزای کار دارند. برزیل انواع مختلفی از ویزای کار دارد، از جمله:

  • ویزای کار دائم (Visto Permanente): کارگران خارجی که حق اقامت دائم در برزیل را دارند معمولاً به دنبال این ویزا هستند؛ این برای محققان حرفه ای، دانشمندان، سرمایه گذاران با بیش از 50000$ (دلار آمریکا) سرمایه گذاری برای هر فرد یا 200000$ (دلار آمریکا) سرمایه گذاری برای هر شرکت و مدیران اعمال می شود. پس از دو سال، برخی از دارندگان ویزای VITEM V در این دسته می توانند برای ویزای کار دائمی اقدام کنند.
  • ویزای VITEM V: این ویزای موقت رایج ترین ویزای کاری است و معمولاً برای اتباع خارجی که برای کمک فنی، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای برای یک قرارداد کاری یا قراردادهای دیگر وارد برزیل می شوند صادر می شود و کارمندان این دسته باید تاییدیه وزارت کار و اشتغال را دریافت کنند.
  • ویزای VITEM II (سفر تجاری): اتباع خارجی که برای تجارت به برزیل سفر می کنند معمولاً برای ویزای VITEM II اقدام می کنند. با این حال، آنها نمی توانند هیچ پولی از شرکت های برزیل بپذیرند؛ این ویزا تا 10 سال اعتبار دارد و اجازه اقامت تا 90 روز در سال را می دهد.

درباره ویزای نخبگان برزیل

الزامات اخذ ویزای نخبگان برزیل

هر مجوز کار برزیل شرایط خاص خود را دارد، از جمله ویزای VITEM V. از آنجایی که این ویزا رایج ترین است، اکثر کارمندان باید شرایط آن را برآورده کنند. آنها باید 2 سال تجربه حرفه ای مرتبط در زمینه ای که آنها را استخدام می کنند و حداقل 9 سال تحصیل یا موارد ذیل را ارائه دهند:

  • مدرک دانشگاهی مرتبط و یک سال سابقه حرفه ای
  • بدون تجربه حرفه ای با مدرک تحصیلات تکمیلی مرتبط

سطح درآمد در برزیل نیز به شرح ذیل است:

درآمد ماهانه در برزیل

تمدید ویزا جهت تحصیل در برزیل

کارمندان تا زمانی که ویزای اقامت موقت یا دائم نداشته باشند نمی توانند برای ویزای کار اقدام کنند؛ آنها همچنین باید یک شغل آماده داشته باشند زیرا یک کارفرمای بالقوه باید روند درخواست را شروع کند. اگر فرد در طول مدت اقامت خود در برزیل شغل خود را تغییر دهد، باید برای یک مجوز جدید اقدام کند. به طور معمول، برزیل ابتدا ویزای کار موقت و اجازه اقامت می دهد و مجوزهای موقت معمولاً تا 2 سال طول می کشد و می توان آن را 1 بار مجدداً صادر کرد.

پس از این 4 سال، یک کارفرما می تواند برای تغییر مجوزهای موقت به گزینه های دائمی که به کارمندان اجازه می دهد در برزیل زندگی و کار کنند، درخواست دهد. هم کارفرمایان و هم کارمندان باید فرآیند درخواست ویزای کاری برزیل را انجام دهند. کارفرمایان باید تمام مدارک کارمندان بالقوه ترجمه شده به پرتغالی را به اداره هماهنگی عمومی اداره مهاجرت ارسال کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان برزیل توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *