ویزای کاری

ویزای نخبگان دانمارک

ویزای نخبگان دانمارک

ویزای نخبگان دانمارک توسط کسانی امکان پذیر است که رشته تحصیلی آن ها همراه با سابقه کاری مرتبط بوده و در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک باشد. دانمارک، یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، مهاجرت کارگران ماهر را از سراسر جهان که مهارت های کمی دارند را تشویق می کند. دانمارک یک سیستم ویزای کار به نام طرح فهرست مثبت برای کمک به رفع کمبود مهارت دارد و برای افرادی که یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای دانمارکی دارند، Pay Limit Sc heme دارد. درخواست ویزای کار در دانمارک در مقایسه با سایر کشورها فرآیندی نسبتا سریع و آسان است؛ با این حال، متقاضیان هنوز باید لیست بلندبالایی از شرایط را داشته باشند و کارفرمایان باید تمام مراحل نحوه دریافت ویزای کار در دانمارک را بدانند. از آنجایی که این کشور الزامات بسیار زیادی تعیین کرده است، اخذ ویزای کار 2022 ممکن است به تاخیر بیفتد.

دانمارک بر اساس محل استقرار کارمندان و آنچه قصد انجام آن در دانمارک دارند، مجوزهای کاری متنوعی دارد؛ شهروندان کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد نیازی به دریافت مجوز کار یا اقامت ندارند، زیرا می توانند به سادگی وارد کشور شوند. اعضای خانواده از این کشورها می توانند به همین راحتی به دانمارک بیایند. شهروندان اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیز برای زندگی، کار یا تحصیل در دانمارک نیازی به ویزا ندارند؛ با این حال، آنها هنوز هم باید قوانین مهاجرت خدمات مهاجرت دانمارک و آژانس دانمارکی برای استخدام و ادغام بین المللی را رعایت کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی در خصوص دانمارک پاسخ داده می شود:

  • قوانین مهم مرتبط با اخذ ویزای نخبگان دانمارک یا همان ویزای کاری کدام اند؟
  • شرایط به دست آوردن ویزای نخبگان دانمارک چگونه می باشد؟

درباره ویزای نخبگان دانمارک

همانطور که مشخص شده مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای نخبگان یا همان ویزای کاری، را نه می توان ساده قلمداد کرد نه دشوار. البته کسانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشند تقریبا مشکل خاصی برای کار در دانمارک نخواهند داشت. اما همه شهروندان دیگر باید برای ویزا اقدام کنند که به آنها اجازه می دهد 90 روز در کشور بمانند؛ هر فردی که بخواهد بیشتر بماند برای انجام این کار به اقامت و اجازه کار نیاز دارد. در 2022 اگرچه ویزاهای کاری بسیار متفاوتی وجود دارد، اما سه مورد از رایج ترین آنها عبارتند از: طرح سریع، طرح محدودیت پرداخت و فهرست مثبت. این گزینه‌ها گسترده‌ترین گزینه‌های سال جاری هستند و همچنین شامل انواع ویزای مربوطه مانند تحقیقات، محدودیت پرداخت و موارد دیگر می‌شوند.

درباره ویزای نخبگان دانمارک

مدارک مورد نیاز برای ویزای نخبگان دانمارک

اتباع اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای کاری دانمارک در 2022 باید مدارک خاصی داشته باشند، از جمله:

  • گذرنامه یا کارت ملی
  • یک عکس دقیق در اندازه پاسپورت
  • یک برنامه تکمیل شده
  • مدارک مبنی بر اقامت به عنوان کارمند

سایر شهروندان باید شرایط خاصی را داشته باشند و مدارکی را برای روند درخواست ارائه کنند. اول، آنها باید مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه ویزا، کپی پاسپورت خود، فرمی برای تکمیل وکالتنامه و قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی رسمی نیاز داشته باشند. برخی از ویزاها همچنین ممکن است به مدرک دیپلم و مدارک تحصیلی و مجوز دانمارکی برای مشاغل تحت نظارت نیاز داشته باشند و کارمندان شما احتمالاً برای ویزای کار دانمارک به صورت آنلاین درخواست خواهند داد. آنها می توانند با ایجاد شناسه سفارش پرونده و انتخاب ویزا که به بهترین وجه با شرایط کاری آنها سازگار است، شروع کنند؛ برخی از انواع ویزا باید به طور کامل توسط کارفرما از طریق وکالتنامه ارائه شود. پس از اینکه شخصی شناسه سفارش پرونده را ایجاد کرد، باید هزینه ویزا را در همان سال، مثلا 2022، پرداخت کند.

فرآیند درخواست ویزای نخبگان دانمارک

مدارک مورد نیاز بالا و همچنین فرم درخواست ویزای کار را ارسال کنید که برای آن دو شکل رایج وجود دارد AR1 آنلاین و AR6 آنلاین. لازم به ذکر است که AR1 یک فرم الکترونیکی است که هم توسط کارمند و هم کارفرما تکمیل می شود و AR6 منحصراً توسط کارفرما که دارای وکالتنامه است پر می شود. ظرف 14 روز پس از درخواست، کارمند باید مشخصات بیومتریک و عکس خود را به علاوه اثر انگشت در یک نمایندگی دیپلماتیک دانمارکی در خارج از کشور ثبت کند. کارمند ظرف 30 روز نتایج درخواست را دریافت می کند؛ با این حال، برخی از انواع ویزای کاری، مانند ویزای سریع، تنها حدود 10 روز طول می کشد.

برخی از کارمندان ممکن است بخواهند خانواده، همسر یا شریک زندگی آنها در دانمارک به آنها ملحق شود؛ آنها می توانند برای الحاق خانواده از طریق ویزای خانواده و همسر اقدام کنند. فرآیندها بین ساکنان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا متفاوت است و پردازش ویزاهای مختلف ممکن است تا 10 ماه طول بکشد و کارمند همچنین باید برای هر ویزا به شرح ذیل هزینه بپردازد:

هزینه های درخواست ویزای نخبگان دانمارک

اقامت کاری دانمارک

لازم به ذکر است که ویزای نخبگان دانمارک مشابه ویزای نخبگان جهانی که در انگلستان صادر می شود یا ویزاهای O1 و EB1 آمریکا متفاوت می باشد. کشورهای معدودی از جمله انگلستان، آمریکا، چین و غیره، ویزاهای مجزایی تحت عنوان نخبگان دارند. اما در غالب کشورهای دنیا در واقع همان ویزای کاری است که به عنوان ویزای نخبگان هم شناخته می شود و دانمارک نیز در این گروه قرار می گیرد. با توجه به دشواری های اخذ ویزای کاری دانمارک در سال 2022 برای کسانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را نداشته باشند، برای گروه مزبور مهاجرت از طریق تحصیل در دانمارک به مراتب بهتر و ساده تر است و نهایتا به اخذ پاسپورت هم منجر می شود.

اخذ شهروندی دانمارک آسان نیست: آزمون زبان و آزمون شهروندی هر دو مورد نیاز است و شما باید یک سوابق پلیس بی عیب داشته باشید؛ شرایط اقامت دائم نیز دائما در حال تغییر است. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به ویزای نخبگان دانمارک و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن توضیحاتی ارائه گردید. البته همچنان تاکید می شود که در سال 2022 با توجه به قوانین موجود اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید، دریافت ویزای اقامت دائم دانمارک دشوار است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *