ویزای کاری

ویزای نخبگان مجارستان

ویزای نخبگان مجارستان

ویزای نخبگان مجارستان با ویزایی که تحت همین عنوان در کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، انگلستان، کانادا، کره جنوبی و غیره وجود دارد متفاوت می باشد. در واقع همان ویزای افراد بسیار متخصص می باشد و تفاوتی با ان ندارد، منتهی بدوا اخذ آن دشوار می باشد. به همین دلیل است که غالبا افراد با گذراندن دوره های زبان انگلیسی، مجاری یا آلمانی در این کشور ویزای D را اخذ می نمایند و پس از آن به دنبال اخذ ویزای مزبور می روند. آیا شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که می خواهید به عنوان یک کارمند با مهارت بالا در مجارستان کار کنید؟ در این مقاله می توانید اطلاعاتی را در مورد شرایطی که باید انجام دهید و روش هایی که باید دنبال کنید و همچنین حق و حقوقی که می توانید در طول اقامت خود از آنها برخوردار شوید، بیابید.

برای آمدن به مجارستان برای کار به عنوان یک کارگر با صلاحیت بالا، باید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید؛ شما باید کارت آبی اتحادیه اروپا خود را قبل از ورود به مجارستان دریافت کنید، زیرا این شامل مجوز ورود و اقامت در این کشور و همچنین انجام فعالیت های شغلی با مهارت بالا می شود. در برخی موارد محدود، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا در حالی که در مجارستان هستید درخواست دهید. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به مجارستان با ویزای نخبگان، شرایط اخذ آن و غیره توضیحاتی ارائه شده است.

درباره ویزای نخبگان مجارستان

کار در مجارستان مهم ترین نکته برای اخذ ویزای نخبگان این کشور می باشد؛ با داشتن پیشنهاد شغلی با درآمدی که مورد تایید مجارستان می باشد امکان اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا هم وجود دارد؛ چون مجارستان هم عضو شنگن است هم عضوی از اتحادیه اروپا می باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا مجوزی است که به شما اجازه می دهد در مجارستان زندگی کنید و در شغلی کار کنید که به مهارت های پیشرفته نیاز دارد. این بدان معناست که این شغل حقوق مشخصی را پرداخت می کند که بر اساس روش محاسبه ای که توسط دولت تعیین می شود، به صورت سالانه تعیین می شود و شما باید صلاحیت های بالاتر لازم برای انجام کار را داشته باشید.

فرآیند اخذ ویزای نخبگان مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان یا همان مهاجرت به اخذ ویزای نخبگان فرآیندی دارد. اتباع غیر اتحادیه اروپا فقط در شرایط خاص ممکن است در مجارستان مشغول به کار شوند. به عنوان یک قاعده کلی، استخدام منوط به مجوز است. با این حال، استثناهایی وجود دارد که مربوط به فعالیت شغلی یا شخص مربوطه است؛ به عنوان یک قاعده کلی، اتباع غیر اتحادیه اروپا بدون حق رفت و آمد و اقامت آزاد تنها در صورتی می توانند به کار اشتغال داشته باشند – به جز موارد معدودی که در قوانین ملی مشخص شده است – در صورتی که مجاز به اشتغال باشند. مجوز یا در یک رویه درخواست واحد داده می شود یا در صورت عدم اعمال قوانین مربوط به درخواست واحد، به صورت مجوز کار.

در درخواست برای یک مجوز، شما همچنین باید برای ویزایی که به شما اجازه دریافت چنین اجازه اقامتی را می دهد، درخواست دهید (مگر اینکه از شرایط ویزا معاف باشید). اداره منطقه ای ذیصلاح اداره مهاجرت در مجارستان درخواست شما را ارزیابی می کند و در طی آن مرجع نظر رسمی مرکز کاریابی صالح را می خواهد که آیا آنها از استخدام متقاضی حمایت می کنند یا خیر. بنابراین مدارک مربوط به استخدام مانند قرارداد کار یا توافق اولیه و همچنین مدرک تأیید کننده صلاحیت (در صورت نیاز به اثبات) نیز به همراه مدارکی که ثابت می کند محل سکونت است ضمیمه درخواست می شود. معیارها برآورده می شوند.

فرآیند اخذ ویزای نخبگان مجارستان

سایر مراحل اخذ ویزای نخبگان مجارستان

شعبه صلاحیتدار مرکز کاریابی نیز در طی مراحل صدور نظر رسمی، آزمون بازار کار را نیز انجام می دهد. کارفرمای شما همچنین می‌تواند درخواست نیروی کار را به شعبه ذیصلاح مرکز کار قبل از فرآیند درخواست واحد ارائه دهد که در نتیجه آزمون بازار کار می‌تواند قبل از فرآیند درخواست واحد آغاز شود. در طول آزمون بازار کار، بررسی می شود که آیا نیروی کار موجود در بین جویندگان کار ملی مجارستان یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا اعضای خانواده آنها که شرایط لازم را برای موقعیت مورد نظر دارند، وجود دارد یا خیر؛ تصمیم گیری در یک روش درخواست واحد حداکثر 90 روز طول می کشد. در صورت تایید مجوز واحد، ویزایی که به دارنده آن اجازه می دهد اجازه اقامت به منظور اشتغال سودمند دریافت کند، در سفارت یا کنسولگری در کشور مبدا شما صادر می شود.

شرایط پس از اخذ ویزای نخبگان مجارستان

ویزا به شما اجازه ورود به خاک مجارستان را می دهد؛ قبل از پایان اعتبار ویزای خود، می توانید مجوز تک خود را از اداره منطقه ای ذیصلاح اداره مهاجرت دریافت کنید. می توانید اداره منطقه ای ذیصلاح را در وب سایت مرجع پیدا کنید و در صورت عدم اعمال درخواست واحد، کارفرما باید با پر کردن فرم استاندارد، درخواست مجوز کار را به مرکز کاریابی ذیصلاح ارسال کند. مگر در موارد استثنا، صدور مجوز کار بستگی به این دارد که آیا نیروی کار موجود در بین جویندگان کار ملی مجارستان یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا اعضای خانواده آنها وجود دارد که دارای شرایط لازم برای موقعیت مورد نظر طبق قانون هستند.

هزینه اخذ ویزای نخبگان در خصوص اخذ ویزای کار در مجارستان به شرح ذیل است:

هزینه اخذ ویزای نخبگان مجارستان

کارفرمای بالقوه می تواند قبل از درخواست مجوز کار، درخواست نیروی کار را به شعبه ذیصلاح مرکز کار ارائه کند؛ این را می توان در زمان درخواست مجوز کار نیز انجام داد. تبعه غیر اتحادیه اروپا نیز باید تمام الزامات مشخص شده در درخواست نیروی کار ارائه شده توسط کارفرما را برآورده کند. استخدام اتباع غیر اتحادیه اروپا تنها در صورتی مجاز است که تمام شرایط قانونی مربوطه رعایت شود که باید با ارائه مدارک مستند مربوطه تأیید شود و مجوز کار حداکثر برای مدت 2 سال صادر می شود و ممکن است گهگاه برای همان مدت تمدید شود. علاقمندان کار در مجارستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای نخبگان مجارستان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • درباره ویزای نخبگان مجارستان چه اطلاعاتی مهم است؟ کار در مجارستان مهم ترین نکته برای اخذ ویزای نخبگان این کشور می باشد؛ با داشتن پیشنهاد شغلی با درآمدی که مورد تایید مجارستان می باشد امکان اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا هم وجود دارد؛ چون مجارستان هم عضو شنگن است هم عضوی از اتحادیه اروپا می باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا مجوزی است که به شما اجازه می دهد در مجارستان زندگی کنید و در شغلی کار کنید که به مهارت های پیشرفته نیاز دارد. این بدان معناست که این شغل حقوق مشخصی را پرداخت می کند که بر اساس روش محاسبه ای که توسط دولت تعیین می شود، به صورت سالانه تعیین می شود و شما باید صلاحیت های بالاتر لازم برای انجام کار را داشته باشید.
  • فرآیند اخذ ویزای نخبگان مجارستان به چه صورت است؟ مهاجرت کاری به مجارستان یا همان مهاجرت به اخذ ویزای نخبگان فرآیندی دارد. اتباع غیر اتحادیه اروپا فقط در شرایط خاص ممکن است در مجارستان مشغول به کار شوند. به عنوان یک قاعده کلی، استخدام منوط به مجوز است. با این حال، استثناهایی وجود دارد که مربوط به فعالیت شغلی یا شخص مربوطه است؛ به عنوان یک قاعده کلی، اتباع غیر اتحادیه اروپا بدون حق رفت و آمد و اقامت آزاد تنها در صورتی می توانند به کار اشتغال داشته باشند – به جز موارد معدودی که در قوانین ملی مشخص شده است – در صورتی که مجاز به اشتغال باشند. مجوز یا در یک رویه درخواست واحد داده می شود یا در صورت عدم اعمال قوانین مربوط به درخواست واحد، به صورت مجوز کار.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *