ویزای کاری

ویزای نخبگان نیوزلند

ویزای نخبگان نیوزلند

ویزای نخبگان نیوزلند کاملا متفاوت از ویزای کاری یا ویزای تحصیلی این کشور می باشد و برای متقاضیان کار در نیوزلند شرایط مجزایی دارد. این ویزا برای افرادی است که به دنبال راهی برای زندگی در نیوزلند هستند و دارای مهارت هایی هستند که توسط یک کارفرمای معتبر نیوزلند مورد نیاز است. اگر یک کارفرمای معتبر به شما کار تمام وقت پیشنهاد دهد، می توانید ویزا برای کار در نیوزلند دریافت کنید؛ اگر به مدت 2 سال برای آن کارفرما به کار ادامه دهید، می توانید برای اقامت دائم در نیوزلند درخواست دهید. با اخذ این ویزا می توانید:

  • کار در نیوزلند برای کارفرمای معتبری که به شما پیشنهاد کار میدهد. اگر اعتبار کارفرما قبلاً منقضی شده باشد، ممکن است هنوز واجد شرایط باشید.
  • پس از 2 سال کار برای یک کارفرمای معتبر برای اقامت درخواست دهید.

لازم به ذکر است که فقط در صورتی میتوانید برای این ویزا اقدام کنید که قبلاً ویزای کار استعدادیابی (کارفرمای معتبر) داشته باشید و یا منتظر تصمیم در مورد درخواست ویزای اقامت استعداد (کارفرمای معتبر) خود باشید یا در نقشی که ویزا برای آن صادر شده کار کرده باشید. این ویزا با ویزای کار کارفرمای معتبر از 4 جولای 2022 جایگزین خواهد شد؛ شما نمیتوانید شریک یا فرزندان تحت تکفل خود را در درخواست ویزای کاری خود بگنجانید، اما آنها می توانند بر اساس رابطه ای که با شما دارند برای ویزا درخواست دهند.

هنگام ورود به نیوزلند باید برای مجوز ورود اقدام کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت به نیوزلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • شرایط اخذ ویزای نخبگان نیوزلند به چه صورت است؟
  • قوانین مرتبط با ویزای نخبگان نیوزلند کدام اند؟

درباره ویزای نخبگان نیوزلند

کار در نیوزلند شرط اساسی مهاجرت به این کشور با ویزای نخبگان می باشد. پس از اعطای ویزای شما، 3 ماه فرصت دارید تا به نیوزلند برسید، اگر قبلاً اینجا نیستید. پس از ورود، می توانید تا 30 ماه به داخل و خارج نیوزیلند سفر کنید؛ شما باید در شغل خاص و برای کارفرمای خاص که در پیشنهاد شغلی که مبنای درخواست ویزای کاری شما بوده، کار کنید. با توجه به اعلام وبسایت دولت نیوزلند موارد ذیل اهمیت زیادی دارد:

  • اگر می خواهید بعد از دریافت ویزای کار، کارفرما را تغییر دهید، می توانید برای شرایط مختلف درخواست دهید.
  • برای اینکه بتوانند شرایط شما را تأیید کنند، کارفرمای شما باید حداقل به اندازه آستانه حقوقی که در زمان درخواست ویزای کار وجود داشت؛ 55000$ (دلار نیوزیلند) یا 79560$ (دلار نیوزلند) در سال (قبل از مالیات) به شما پرداخت کند.

لازم به ذکر است با ویزای نخبگان در هر دوره 12 ماهه می توانید تا 3 ماه تحصیل در نیوزلند را تجربه کنید؛ اگر می خواهید سفر کنید، ویزای شما باید در یک پاسپورت معتبر باشد. اگر گذرنامه شما منقضی شود، قبل از سفر باید برای انتقال ویزای خود به پاسپورت جدید اقدام کنید. برای واجد شرایط بودن برای وضعیت اقامت باید:

  • به مدت 2 سال با ویزای کار تا اقامت در نیوزلند بوده اند.
  • سلامت روانی و جسمی داشته باشند.

"درباره

اخذ مجوز اقامت با ویزای نخبگان نیوزلند

شما می توانید برای ویزای اقامت استعدادهای درخشان (کارفرمای معتبر) درخواست دهید اگر:

  • حداقل 24 ماه ویزای کار استعدادیابی (کارفرمای معتبر) داشته باشید.
  • در آن دوره توسط یک کارفرمای معتبر به طور تمام وقت مشغول به کار شده اید.
  • در حال حاضر شاغل هستید و حداقل حقوق پایه 79560$ (دلار نیوزلند) در سال دارید.
  • ثبت نام کامل یا موقت را برای تمرین در شغل خود در نیوزلند (در صورت وجود) انجام دهید.

درخواست اخذ اقامت بلند مدت نیوزلند با ویزای نخبگان هم وجود دارد. شرایط این درخواست به شرح ذیل می باشد:

  • حداقل 24 ماه ویزای کار با لیست کمبود مهارت طولانی مدت داشته باشید.
  • به طور تمام وقت برای آن دوره در شغلی در فهرست کمبود مهارت های بلند مدت مشغول به کار شده اید.
  • در حال حاضر شاغل هستید و حداقل حقوق پایه 45000$ (دلار نیوزلند) در سال دارید.
  • 55 سال یا کمتر سن دارید
  • ثبت نام کامل یا موقت را برای تمرین در شغل خود در نیوزلند (در صورت وجود) انجام دهید.

ویزای نخبگان برای هنرمندان در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند بالاست اما با توجه به شرایط عالی بازار کار در نیوزلند، پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی و غیره ، افراد زیادی علاقمند مهاجرت به این کشور هستند. از جمله کسانی که تحت عنوان روادید نخبگان زلاندنو میتوانند به این کشور مهاجرت نمایند، هنرمندان هستند. در صورت داشتن شرایط می توانید مسیر خود را برای اقامت در نیوزیلند با حضور فعال در زمینه هنر، فرهنگ یا ورزش خود در نیوزیلند به مدت حداکثر 30 ماه آغاز کنید. پس از 2 سال فعالیت فعال در زمینه هنر، فرهنگ یا ورزش خود در نیوزلند برای اقامت اقدام کنید، که در صورت اعطای این اقامت، به شما امکان می دهد به طور نامحدود در نیوزیلند زندگی و کار کنید.

لازم به ذکر است با ویزای نخبگان شما نمی توانید شریک یا فرزندان تحت تکفل خود را در درخواست ویزای کاری خود بگنجانید، اما آنها می توانند بر اساس رابطه ای که با شما دارند برای ویزا درخواست دهند. پس از 2 سال فعالیت فعال در زمینه استعدادیابی خود در نیوزلند، می توانید شریک زندگی و فرزندان تحت تکفل خود را در درخواست اقامت خود بگنجانید. هزینه آن نیز به شرح ذیل است:

هزینه اخذ ویزای نخبگان نیوزلند

اگر برای تجربه کاری مدعی امتیاز هستید، باید در همان زمینه صلاحیت و شغل/ پیشنهاد شغلی شما باشد. اگر شغل یا پیشنهاد شغلی ندارید، این تجربه همچنین باید در یک بازار کار قابل مقایسه، در یک شغل در لیست کمبود مهارت بلند مدت یا برای یک شرکت چند ملیتی باشد.

مدت زمان پردازش ویزای نخبگان نیوزلند

یکی از اصلی تری چالش ها در روند دریافت ویزای نخبگان نیوزلند، مدت زمان پردازش این نوع از روادید می باشد. زیرا مدت زمان پردازش ویزای نخبگان نیوزلند به نسبت سایر ویزاهای رایج در این کشور، طولانی تر خواهد بود. به همین جهت اغلب متقاضیان به دلیل طولانی بودن مدت زمان پردازش ویزای نخبگان نیوزلند، از دریافت این نوع از ویزا منصرف می شوند. البته لازم به ذکر است که، مدت زمان پردازش ویزای نخبگان نیوزلند، بسته به کنسولگری که از آن درخواست خود را ثبت می کنید متفاوت خواهد بود. اما مدت زمان پردازش این نوع از ویزا بین 7 تا 9 هفته کاری طول می کشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان نیوزلند، شرایط کار در نیوزلند و غیره توضیحاتی ارائه شد.

سوالات متداول در خصوص ویزای نخبگان نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص روادید نخبگان پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارات اند از:

  • شرایط درخواست ویزای نخبگان نیوزلند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن جهان، شرایط درخواست ویزای نخبگان نیوزلند، به راحت ترین شکل ممکن صورت می گیرد. زیرا از بورکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست ویزای این کشور خبری نخواهد بود.
  • هزینه درخواست ویزای نخبگان نیوزلند چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای نخبگان نیوزلند بسته به سفارتی که متقاضیان از آن درخواست می دهند متفاوت خواهد بود. اما معمولا حدود 450NZD (دلار نیوزلند) خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *