ویزای کاری

ویزای نخبگان پرتغال

ویزای نخبگان پرتغال

ویزای نخبگان پرتغال را اصطلاحا ویزای افراد متخصص یا ویزای فناوری می گویند که در واقع همان ویزای D3 می باشد و علاقمندان خودش را دارد. برنامه «ویزای فناوری» به دنبال فرآیند اعطای ویزا/ مجوز اقامت مؤثرتر و کارآمدتر برای مهاجران واجد شرایط است که توسط شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و نوآوری (یا سایرین، مطابق با مفاد فرمان بین‌وزارتی) استخدام شده‌اند. درخواست ویزای نخبگان یا همان ویزای فناوری پرتغال در صورت داشتن شرایط لازم مطابق قوانین موجود در سال 2022، باید شخصاً بر روی فرم استاندارد امضا شده توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی در هر اداره SEF یا نمایندگی منطقه ای ارسال شود. لازم به ذکر است که اداره مزبور که رسیدگی به تقاضاها را به عهده دارد، پس از رسیدگی و تصمیم گیری می تواند آن را به اداره یا نمایندگی منطقه ای محل اقامت متقاضی ارسال کند. مدارک لازم به شرح زیر:

  • دو عکس جدید و یکسان، رنگی با پس‌زمینه خالی، و به راحتی قابل شناسایی (فقط برای قرار ملاقات در دفتر Odivelas، Aveiro یا Braga SEF
  • گذرنامه یا هر سند مسافرتی معتبر دیگری
  • اجازه اقامت معتبر صادر شده بر اساس ماده 61 REPSA
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی محل اقامت خوبی دارد مثل قرارداد اجاره یا سند خرید ملک در پرتغال
  • مجوز SEF برای بررسی سوابق جنایی پرتغال (به جز افراد زیر 16 سال)

در این مقاله اطلاعات بیشتری توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به ویزای نخبگان پرتغال ارائه شده است. در ادامه به سوالاتی از جمله موارد ذیل پاسخ داده می شود:

  • قوانین حول ویزای نخبگان پرتغال چیست؟
  • مهم ترین مواردی که علاقمندان اخذ ویزای نخبگان باید مورد توجه قرار دهند در سال 2022 کدام اند؟

بررسی وضعیت ویزای نخبگان پرتغال

مهاجرت به پرتغال معمولا مورد توجه افراد با تمکن مالی بالا می باشد؛ چرا که ویزای طلایی یا همان گلدن ویزای پرتغال به آن ها امکان مهاجرت در سنین بالا را نیز می دهد. به این صورت که با خرید ملک در پرتغال با ارزش حداقل 350000€ (یورو) فرد می تواند برای خود و اعضای خانواده اش اقامت پرتغال را به دست آورد و بعد از حدودا 5 سال آن را تبدیل به پاسپورت نماید. در واقع کسی که شرایط اخذ ویزای نخبگان پرتغال را دارد و فردی جوان، مستعد، متخصص و دارای تحصیلات عالی و سابقه کاری خوب است، معمولا کار در آلمان، اتریش یا کانادا را انتخاب می کند. چرا که اگرچه پرتغال کشوری توسعه یافته است، آلمان، اتریش و کانادا به مراتب اقتصادهای قدرتمندتری دارند. با این حال ممکن است ویزای نخبگان پرتغال نیز علاقمندانی بین ایرانی ها داشته باشد که باید الزاماتی تهیه نمایند.

بررسی وضعیت ویزای نخبگان پرتغال

الزامات ویزای نخبگان پرتغال

به منظور مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای نخبگان باید مواردی مورد نظر قرار داشته باشد که عبارت هستند از:

  • مدت مسئولیت (اجباری، ارائه همراه با اسناد عمومی)، صادر شده توسط شرکت تأیید شده که از فعالیت متقاضی استفاده می کند.
  • اجازه اقامت شرح داده شده در این بخش که با معافیت از ویزای اقامت صادر می شود، طبق شماره 2 ماده 90 درجه، باید با تمام مدارک ذکر شده در مقدمه و علاوه بر این مدارک تأیید کننده ورود و اقامت قانونی در قلمرو ملی ارائه شود.

قوانین اخذ ویزای نخبگان پرتغال

ویزای D3 پرتغال چیست؟ قوانین پرتغال به منظور جذب متخصصان بسیار ماهر به این کشور که قبلاً یک قول یا قرارداد کاری با شرکت های ملی دارند، ویزای ویژه ای به نام ویزای D3 در نظر گرفته است. اعطای اجازه اقامت مستلزم موارد زیر است: عدم وجود هر حقیقتی که در صورت اطلاع مقامات ذیصلاح مانع از اعطای ویزا می شود و عدم محکومیت برای جنایتی که در پرتغال با مجازات بیش از 1 سال زندان محکوم می شود. در صورت وجود سوء سابقه متقاضی پس از اقدام اخراج از کشور در یک دوره ممنوعیت ورود به قلمرو ملی است و هیچ جایی در سیستم اطلاعات شینگن برای وی وجود ندارد. در سال 2022 برای درخواست ویزای D3 پرتغال، باید وقت سفارت یا کنسولگری پرتغال مربوط به آدرس اقامت خود را رزرو کنید.

لازم به ذکر است که Tech Visa یک برنامه صدور گواهینامه است که خطاب به شرکت هایی است که مایل به جذب کارکنان بسیار ماهر و متخصص به پرتغال هستند، یعنی جذب اتباع کشورهایی که در منطقه شینگن قرار ندارند. هزینه هایی نیز به منظور اخذ ویزای نخبگان پرتغال باید پرداخت شود که به شرح نمودار ذیل می باشد:

هزینه اخذ ویزای نخبگان پرتغال

اقامت پرتغال برای نخبگان

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ایتالیا و بقیه اعضای اتحادیه اروپا/ منطقه شنگن به توصیه کمیسیون اتحادیه اروپا ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ثالث را در سراسر اتحادیه اروپا در اواسط مارس 2020 اعمال کردند. علاوه بر این، محدودیت‌های ورود به ایتالیا بر اساس وضعیت COVID-19 در سایر کشورها اغلب در حال تغییر است؛ البته در سال 2022 تحت شرایطی امکان اخذ ویزای نخبگان یا همان ویزای فناوری پرتغال وجود دارد. ویزای فناوری پرتغال سایر نهادهای دولتی را درگیر می کند و ویزاهای اقامت را برای متخصصان استخدام شده تنظیم و پردازش می کند، که باید حداقل 2 سال قرارداد داشته باشند و IAPMEI مسئول ارزیابی و صدور گواهینامه شرکت های تحت برنامه Tech Visa است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان پرتغال اطلاعاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *